مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف نحوه ی صحیح استفاده از جارو برقی

تمامی متن مقاله 11 نکته ی طلایی برای استفاده و نگهداری صحیح جاروبرقی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 8.55 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

11 نکته ی طلایی برای استفاده و نگهداری صحیح جاروبرقی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۲۶ دوشنبه
11 نکته ی طلایی برای استفاده و نگهداری صحیح جاروبرقی
چکیده این مقاله : استفاده ی نادرست از جاروبرقی سبب بروز مشکلات و خراب شدن زود هنگام دستگاه می شود. با رعایت 11 نکته ی طلایی برای استفاده و نگهداری صحیح جاروبرقی می توانیدمدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1074 بازدید

جارو برقی امروزه در همه ی خانه ها و اماکن حضور پر رنگی دارد. در این مقاله می خواهیم نکات مهم بعد از خرید جاروبرقی، جهت استفاده صحیح از جارو برقی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید از جارو برقی خود، که یکی از وسایل ارزشمند در تمیز کردن خانه می باشد، به بهترین شکل ممکن استفاده نمائید. نحوه ی صحیح استفاده از جارو برقی باعث افزایش طول عمر در نتیجه‌ی استهلاک کم و کارآیی بهتر دستگاه شما می شود.

 

نکات نگهداری از جارو برقی و نحوه ی استفاده صحیح جاروبرقی

 

11 نکته ی طلایی که هنگام کار با جاروبرقی باید رعایت شود

  1. بررسی کردن کیسه جارو برقی قبل از روشن کردن استفاده از آن
  2. خودداری از کشیدن جاروبرقی هنگام کار کردن 
  3. استراحت دادن به جاروبرقی پس 10 الی 15 دقیقه کارکردن مداوم
  4. خودداری از جارو کردن اجسام نوک تیز هنگام استفاده از جارو برقی
  5. خودداری از جاروکردن جاهای خیس هنگام کار کردن با جارو برقی
  6. استفاده از برس های مخصوص برای سطوح مختلف در کار با جاروبرقی
  7. بررسی و چک کردن مرتب فیلترها و لوله های جارو برقی
  8. انتقال سریع جاروبرقی به تعمیرگاه در صورت بروز مشکل
  9. استفاده صحیح از سوئیچ یا دکمه های جارو برقی
  10. خودداری از مکش شن و خاک زیاد
  11. نگهداری جاروبرقی در مکانی استاندارد

 

بررسی کردن کیسه جاروبرقی قبل از روشن کردن استفاده از آن

اولین فاکتور مهم در نحوه ی صحیح استفاده از جارو برقی بررسی کردن کیسه ی آن می باشد. کیسه ی جارو برقی بخش مهمی از دستگاه است که زباله ها و گرد و غبار را در خود انباشته می‌کند. در مدل‌های قدیمی تر جارو برقی، از یک کیسه برای جمع آوری گرد و غبار استفاده می شد، اما در مدل های جدیدتر جارو برقی از یک کانتور که قابل جابجایی می باشد استفاده می شود. اگر کیسه ها قابل استفاده ی مجدد هستند وقتی نصف کیسه پر شد، آن ها را به خوبی تخلیه کنید و دوباره استفاده کنید و اگر کیسه ها یک بار مصرف هستند بعد از پر شدن نصف کیسه، کیسه را عوض کنید. زیرا در صورت پر بودن کیسه، جارو برقی به خوبی کار نمی کند و قدرت مکشش پایین می آید، و حتی ممکن است کیسه جارو برقی در اثر پر بودن تحت فشار قرار گیرد و پاره شود.

 

بیشتر بخوانید : علت صدای زیاد جاروبرقی

 

بعد از تمام شدن کار با جارو برقی آن را تمیز کرده تا در صورت لزوم برای تمیزکاری‌های بعدی جاروبرقی آماده به کار باشد. باید توجه داشت پربودن کیسه جاروبرقی باعث به وجود آمدن صدای زیاد در جاروبرقی خواهد شد.

 

بررسی کردن کیسه جارو برقی قبل از روشن کردن استفاده از آن

 

خودداری از کشیدن جاروبرقی هنگام کار کردن 

هنگام جارو کردن با احتیاط و به آرامی جارو برقی را جابجا کنید. بعضی ها هنگام جارو کشیدن علاقه ی شدیدی به کشیدن بی مهابای جارو برقی با استفاده از خرطومی دستگاه دارند و بی توجه به تحت فشار بودن کابل و خرطومی آن، دستگاه را جابجا می‌ کنند. بعضی وقت‌ها بعضی از خانه دارها خودشان را زحمت نمی دهند که اگر سیم دستگاه کوتاه است آن را به پریز برق دیگری بزنند، و با فشار زیاد کشش دستگاه و دسته‌ی آن، به سیم های داخلی جاروبرقی و دیگر متعلقات آن آسیب وارد می‌کنند. کابل برق جاروبرقی را تا ته در نیاورید و به زور به این طرف و آن طرف نکشید، تا با این کار جارو برقی نیاز به تعمیر کردن پیدا نکند، رعایت این مورد در نحوه ی صحیح استفاده از جارو برقی بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

 خودداری از کشیدن جاروبرقی هنگام کار کردن 

 

استراحت دادن به جاروبرقی پس 10 الی 15 دقیقه کارکردن مداوم

وقتی که در حال جارو کردن هستید اگر مدت زمان 10 الی 15 دقیقه است که از روشن بودن جارو برقی می گذرد، بلافاصله جارو برقی را خاموش کرده زیرا کار کردن بیش از این، باعث گرم شدن جارو برقی می شود. پس از خاموش کردن اجازه دهید دستگاه خنک شود چون در غیر این صورت موتور جارو برقی دچار آسیب می شود.  پس از خنک شدن دوباره مشغول کار شوید و تا آخر کار به همین شکل فاصله های استراحت دادن به جاروبرقی را رعایت کنید تا عمر جارو برقی شما طولانی تر باشد. استراحت دادن به جاروبرقی یکی دیگر از موارد نحوه ی صحیح استفاده از جارو برقی می باشد.

 

خرید جاروبرقی بوش

 

خودداری از جارو کردن اجسام نوک تیز هنگام استفاده از جارو برقی

دقت کنید هرگز برای جمع کردن اشیاء نوک تیز و برنده مانند تکه های لیوان یا بشقاب شکسته و ... از جارو برقی استفاده نکنید. چون این کار باعث پاره شدن کیسه جاروبرقی و یا لوله خرطومی جارو برقی می شود. و حتی ممکن است که به موتور جارو برقی خسارت جدی وارد کند.

 

خودداری از جارو کردن اجسام نوک تیز هنگام استفاده از جارو برقی

 

خودداری از جاروکردن جاهای خیس هنگام کار کردن با جارو برقی

در صورتی که جارو برقی شما دارای قابلیت مکش آب نمی باشد، هرگز از آن برای جمع کردن آب و دیگر مایعات استفاده نکنید، زیرا با این کار، آب مستقیما به درون موتور جاروبرقی ورود کرده و آسیب جدی به موتور جارو برقی وارد می کند و یا حتی امکان سوختن و از کار افتادن جارو برقی نیز وجود دارد.

 

استفاده از برس های مخصوص برای سطوح مختلف در کار با جاروبرقی

همانطور که همه شما مشاهده کرده اید هر جارو برقی شامل برس هایی می باشد که هر کدام کاربرد خاصی برای پاکسازی سطوح مختلف را دارند، که شما با مطالعه ی دفترچه ی راهنمای جارو برقی خود می توانید با کاربردهای آن و اینکه در چه جاهایی از آن استفاده کنید آشنا می شوید و علاوه بر موارد که بیان کرده ایم بهتر نحوه ی صحیح استفاده از جارو برقی را یاد بگیرید.

 

استفاده از برس های مخصوص برای سطوح مختلف در کار با جاروبرقی

 

بررسی و چک کردن مرتب فیلترها و لوله های جارو برقی

از موارد دیگر نحوه ی صحیح استفاده از جارو برقی بررسی و چک کردن مرتب فیلترها و لوله های جارو برقی است. بیشتر مدل های جارو برقی دارای فیلتر هایی هستند، که از ورود گرد و غبار به داخل اتاق اصلی موتور جارو برقی جلوگیری می کند. اگر جارو برقی شما فیلتر پلاستیک دارد می توانید آن را شستشو دهید و اگر فیلتر آن پارچه ای یا کاغذی باشد با تکان دادن آن را تمیز کنید و اگر لازم بود تعویض نمائید. بعضی وقتها اشیاء بزرگی داخل لوله جارو برقی گیر می کند، برای اینکار لوله ی جارو را نگاه کنید و اگر چیزی دید با استفاده از یک قلاب شی ء مورد نظر را در بیاورید.

 

همیشه توجه داشته باشید با رعایت اصولی و دقیق تمام موارد ذکر شده در این مقاله، باز هم امکان بروز مشکل در جاروبرقی وجود دارد. در این مواقع جهت جلوگیری از آسیب جدی و بیشتر به جاروبرقی حتما به کارشناسان این حوزه مراجعه کنید.

 

انتقال سریع جاروبرقی به تعمیرگاه در صورت بروز مشکل

اگر زمانی متوجه شدید که جارو برقی تان دچار مشکل شده است و نمی توانید علت مشکل آن را بفهمید، از استفاده‌ی مجدد جاروبرقی و یا دستکاری کردن آن خودداری کنید و در اسرع وقت آن را به تعمیرگاه مجاز جارو برقی ببرید زیرا گاهی اوقات مشکل کوچکی که در موتور و یا جای دیگری از دستگاه رخ داده است که با کمترین هزینه و صرف زمان تعمیر می شود که بی توجهی به آن می تواند خسارت‌های سنگینی را برای تعمیر جاروبرقی شما به بار بیاورد.

 

 انتقال سریع جاروبرقی به تعمیرگاه در صورت بروز مشکل

 

استفاده صحیح از سوئیچ یا دکمه های جارو برقی

بعضی از خانه دارها هنگام کار کردن با جارو برقی برای اینکه خم و راست نشوید، برای کم و زیاد کردن، روشن یا خاموش کردن جارو برقی از انگشت پاهایشان استفاده می کنند. در حالی که نمی دانند فشار نامضاعفی به کلیدها وارد می شود و ممکن است به مرور زمان دکمه های جاروبرقی از کار بیفتند.

در بعضی از موارد برای خاموش کردن دستگاه، مستقیما کابل برق جاروبرقی را از پریز جدا می‌کنند که به شدت امری خطرناک هم برای جاروبرقی و هم برای شخص انجام دهنده در بر دارد. برای جاروبرقی امکان سوختن موتور برق آن و برای شخص انجام دهنده امکان برق گرفتگی، لذا از خاموش کردن جاروبرقی بدین روش به شدت خودداری نمایید.

 

جاروبرقی تفال مدل TW7253

 

خودداری از مکش شن و خاک زیاد

تا جایی که امکان دارد برای جمع کردن شن و خاک با حجم زیاد از جارو برقی های خانگی استفاده نکنید، چون به راحتی به موتور جارو برقی نفوذ می کنند و باعث می شود جارو برقی خیلی زود خراب شود، در حالی که با استفاده از جارو برقی های سطلی صنعتی می توانید برای جمع کردن شن و ماسه و خاک اقدام کنید.

 

خودداری از مکش شن و خاک زیاد

 

نگهداری جاروبرقی در مکانی استاندارد

تا جایی که امکان دارد جاروبرقی را دور از دسترس بچه ها قرار دهید  و اگر در منزل بخاری دارید تا حد امکان از قرار دادن جارو برقی نزدیک بخاری و یا شیشه جدا خودداری فرمایید. هنگامی که با جاروبرقی کار نمی‌کنید، دسته‌ی جاروبرقی در حالت نامتعادل قرار دارد و امکان دارد با کوچک ترین برخورد بچه ها با آن، اتفاقاتی همچون آتش سوزی، خارج شدن لوله بخاری از جای خود، شکستن شیشه و ... را به بار بیاورد لذا در انتخاب مکان نگهداری جاروبرقی دقت کنید تا دچار حادثه نشویم و یا حتی اگر امکان داشت دسته‌ی فلزی آن را از خورطومی آن جدا نماییم.


مقاله های مرتبط :

  1. دلایل زیاد شدن صدای جاروبرقی
  2. 10 علت داغ شدن موتور جاروبرقی
  3. دلایل بوی سوختگی در جاروبرقی
  4. علت کم شدن مکش جاروبرقی و راه حل های آن
درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا