مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دلایل زیاد شدن صدای جاروبرقی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۳/۱۱ سه شنبه
دلایل زیاد شدن صدای جاروبرقی
چکیده این مقاله : در این مقاله می خواهیم علت زیاد شدن صدای جاروبرقی را مورد بررسی قرار دهیم و راه های جلوگیری از بروز چنین مشکلی را به شما کاربران عزیز ارائه دهیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 955 بازدید

دلایل زیاد شدن صدای جاروبرقی چیست؟

قطعا همه افراد می دانند که جاروبرقی در زمان روشن بودن، تولید سر وصدا می کند. اما گاهی اوقات ممکن است صدای جاروبرقی زیاد، غیر طبیعی و آزار دهنده باشد. بدون شک باید گفت که علت زیاد شدن صدای جاروبرقی، می تواند نشانه بروز مشکلی در دستگاه باشد. در برخی از مواقع ممکن است، دلایل و مشکلات پیش آمده برای جاروبرقی فنی باشد و برای تعمیر آن به یک تعمیرکار حرفه ای نیاز داشته باشید. بعضی وقت ها هم، دلایلی بسیار ساده و ابتدایی می تواند باعث ایجاد مشکل و ایراد در جاروبرقی شود که خودتان به راحتی می توانید مشکل به وجود آمده را رفع کنید. در این مقاله می خواهیم علت زیاد شدن صدای جاروبرقی را مورد بررسی قرار دهیم و راه های جلوگیری از بروز چنین مشکلی را به شما کاربران عزیز ارائه دهیم.

 

دلایل زیاد شدن صدای جاروبرقی چیست؟

 

دلایل صدای زیاد جاروبرقی کدام ها می باشند؟

  1. پر بودن کیسه زباله جاروبرقی
  2. مسدود شدن مسیر لوله و خرطومی جاروبرقی
  3. کثیف بودن فیلتر جاروبرقی
  4. خرابی و ایراد در فن موتور جاروبرقی
  5. مشکل در موتور جاروبرقی
  6. معیوب شدن بلبرینگ های جاروبرقی
  7. خرابی و یا شکستن پروانه های جاروبرقی
  8. شکستن قطعات داخلی جاروبرقی
  9. وجود نشت و یا سوراخ در جاروبرقی
  10. شکسته شدن برس جاروبرقی

 

پر بودن کیسه زباله جاروبرقی

کیسه ی جاروبرقی بخش مهمی از دستگاه می باشد که زباله ها و گرد و غبار را در خود انباشته می‌کند. پر بودن کیسه جاروبرقی، می تواند باعث زیاد شدن صدای دستگاه و یا تولید سر و صدای غیر طبیعی شود. بنابراین قبل از استفاده از جاروبرقی از پر بودن یا پر نبودن کیسه و یا مخزن دستگاه مطمئن شوید و در صورت پر بودن اقدام به تخلیه زباله ها و شستن کیسه جارو و یا مخزن دستگاه نمایید. بنابراین توصیه می کنیم که اگر کیسه ها قابل استفاده ی مجدد هستند وقتی نصف کیسه پر شد، آن ها را به خوبی تخلیه کنید و بعد از شستشوی آن، دوباره از کیسه استفاده کنید. اگر هم کیسه ها یک بار مصرف هستند، بعد از پر شدن نصف کیسه، آن را تعویض نمایید. زیرا در صورت پر بودن کیسه، علاوه بر این که قدرت مکش جاروبرقی پایین می آید، صدای دستگاه نیز زیاد و آزار دهنده خواهد شد.

 

پر بودن کیسه زباله جاروبرقی از دلایل صدای زیاد جاروبرقی

 

مسدود شدن مسیر لوله و خرطومی جاروبرقی

در نظر داشته باشید اگر زمانی تغییری در صدا و مکش جاروبرقی احساس کردید، مسیر لوله و خرطومی دستگاه را چک کنید تا ببینید چیزی سبب انسداد در این قسمت نشده باشد. در صورت گیر کردن شئ کوچک و یا زباله ها در لوله و خرطومی جاروبرقی، موتور دستگاه ناچار است فشار زیادی وارد کند، تا قدرت مکش جاروبرقی بالاتر رود. در نهایت علاوه بر فشار آمدن به موتور و داغ شدن آن قسمت به احتمال زیاد صدای جاروبرقی نیز فرق کرده و زیادتر خواهد شد.

 

مسدود شدن مسیر لوله و خرطومی جاروبرقی

 

کثیف بودن فیلتر جاروبرقی

فیلتر کثیف، می تواند مهم ترین علت صدای زیاد جاروبرقی باشد. چرا که فیلتر بخش مهمی از جاروبرقی است که تاثیر زیادی بر قدرت مکش آن دارد. وظیفه ی فیلتر در جاروبرقی، جلوگیری کردن از گرد و غبار به داخل موتور دستگاه می باشد. دقت کنید که زود کثیف شدن فیلتر جاروبرقی، کاملا طبیعی است. در صورت کثیف بودن بیش از حد فیلتر، ممکن است جاروبرقی با صدای بلندتری کار خود را شروع کند. زیرا فیلتر دستگاه، باید برای مکش آشغال ها و زباله ها تلاش بیشتری بکند. در صورت گشتن به دنبال علت صدای زیاد جاروبرقی، می توانید سراغ فیلتر دستگاه بروید و در صورت مشاهده کردن کثیفی فیلتر اقدام به جدا کردن این قسمت برای تمیز کردن و شستشو نمایید. در برخی از مدل های جاروبرقی فیلتر ها قابلیت شستشو را ندارند، بنابراین بعد از کثیف شدن آن ها باید فیلتر های جدیدی را جایگزین کنید.

 

کثیف بودن فیلتر جاروبرقی از دلایل صدای زیاد جاروبرقی

 

خرابی و ایراد در فن موتور جاروبرقی

فن موتور جاروبرقی، وظیفه ی خنک کردن موتور در حین کار کردن را به عهده دارد. در صورتی که این قطعه ی مهم با مشکل روبه رو شود نمی تواند به خوبی به وظیفه ی خود در قبال دستگاه عمل کند. بنابراین مشکلاتی مانند شکسته شدن پره های فن و یا گیر کردن گرد و غبار بر روی پره ها، می تواند باعث تولید صداهای بلند و غیر طبیعی در جاروبرقی شود.

در صورتی که تولید سر و صدای به وجود آمده مربوط به نکات بالا نبود، باید قسمت فن جاروبرقی را مشاهده کنید. برای مشاهده کردن فن جاروبرقی، فقط کافیست که بدنه ی پلاستیکی روی آن را بردارید و دستگاه را به برق وصل کنید، تا مطمئن شوید که فن کار می کند یا خیر. در صورت اطمینان از خرابی فن می توانید آن را تعویض کنید. توجه داشته باشید در صورتی که افراد تا به حال با این گونه موارد و بررسی قطعات جاروبرقی سر و کار نداشته اند، بهتر است برای باز کردن و بررسی جاروبرقی از تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید و جهت رعایت نکات ایمنی خودشان از هر گونه اقدام و دستکاری دستگاه جاروبرقی خودداری نمایند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید جاروبرقی

مشکل در موتور جاروبرقی

شاید بیشتر اوقات صدای زیاد جاروبرقی به دلیل مشکلات مربوط به موتور دستگاه باشد. خرابی موتور جاروبرقی می تواند، به دلایلی نظیر ورود گرد و غبار، رطوبت به داخل موتور و یا مشکل فنی آن باشد. امروزه اکثر موتورهای جاروبرقی اینورتر می باشد که این موتور تا حد زیادی صدای جاروبرقی را کاهش داده است. اما اگر با وجود داشتن چنین موتوری بر روی جاروبرقی خود، هنگام کار کردن صدای زیادی به گوشتان رسید، به احتمال زیاد موتور دستگاه خراب شده است که برای تعمیر و بررسی دستگاه باید آن را نزد تعمیرکار حرفه ای و متخصص ببرید.

 

مشکل در موتور جاروبرقی

 

معیوب شدن بلبرینگ های جاروبرقی

بلبرینگ جاروبرقی چیست؟ موتور های جاروبرقی برای این که بتوانند به خوبی فعالیت خود را انجام دهند، از دو بلبرینگ در دو سر ابتدا و انتهای موتور بهره می گیرند. بعضی وقت ها سر و صدای حاصل از موتور جاروبرقی دو چندان می شود که خرابی و یا کثیفی بلبرینگ می تواند یکی دیگر از دلایل زیاد شدن صدای جاروبرقی باشد.

عدم توجه به نظافت و تعویض به موقع فیلتر جاروبرقی، باعث خرابی در قسمت بلبرینگ دستگاه خواهد شد. زیرا با وجود کثیف بودن فیلتر جاروبرقی، گرد و غبار به درون دستگاه نفوذ می کنند و لایه ای از گرد و غبار روی فن موتور تشکیل می دهند که حرکت منظم فن جاروبرقی را مختل می سازد. در نتیجه اختلال در فن موتور جاروبرقی، باعث خراب شدن بلبرینگ دستگاه خواهد شد. بنابراین در صورت اطمینان از خرابی این قسمت از دستگاه باید به تعویض کردن بلبرینگ اقدام نمایید.

 

خرابی پروانه های جاروبرقی

اگر هنگام استفاده از جاروبرقی صدای گوش خراش و آزار دهنده ای را شنیدید، احتمالا دلیل آن خرابی پروانه های جاروبرقی باشد. خرابی و شکستگی پروانه موتور می تواند در اثر خشک شدن پلاستیک آن به وجود آید، در صورت اطمینان از خراب شدن این قسمت باید پروانه های دستگاه را عوض کنید.

 

خرابی پروانه های جاروبرقی از دلایل زیاد شدن صدای جاروبرقی

 

شکستن قطعات داخلی جاروبرقی

شکسته شدن هر گونه قطعه ای در جاروبرقی، می تواند تولید صدای بلند و اضافی کند. با باز کردن بدنه دستگاه و مشاهده کردن قطعات شکسته جاروبرقی، باید قطعات جدید را جایگزین آن ها کنید. در صورتی که خودتان نمی توانید از عهده تعمیر جاروبرقی برآیید، بهتر است کار را به تعمیرکاران بسپارید.

 

وجود نشت و یا سوراخ در جاروبرقی

بعضی اوقات ممکن است که در قسمتی از جاروبرقی به خصوص در بخش های پلاستیکی آن سوراخی ایجاد شود که باعث صدای زیاد جاروبرقی و یا سوت کشیدن دستگاه شود. در صورت مشاهده هر گونه سوراخ و نشتی در جاروبرقی بهتر است، اقدام به تعمیر کنید تا در صورت دیر اقدام کردن مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر و اضافی نشوید.

 

وجود نشت و یا سوراخ در جاروبرقی

 

شکسته شدن برس جاروبرقی

شاید به دور از تصور باشد که شکسته شدن برس جاروبرقی، نیز می تواند یکی از علت های صدای زیاد جاروبرقی باشد. هر بار قبل از استفاده از جاروبرقی برس های دستگاه را بررسی کنید و در صورت کثیف بودن آن ها را تمیز کنید. همچنین در صورتی که متوجه شدید برس جاروبرقی شکسته شده است، برس جدیدی را جایگزین برس شکسته شده کنید.

 

شکسته شدن برس جاروبرقی

 

سخن پایانی

در این مقاله علت زیاد شدن صدای جاروبرقی را مورد بحث قرار دادیم. باید گفت که افرادی که ما را تا آخر این مقاله همراهی کرده اند، به خوبی می توانند علت ها و دلایل زیاد شدن صدای جاروبرقی را بشناسند و از پس تعمیر و برطرف کردن مشکل به وجود آمده برای دستگاه خود بر بیایند.

امیدواریم که با نوشتن این مقاله توانسته باشیم، سوالات مبهم ذهن شما را در مورد علت زیاد شدن صدای جاروبرقی تا حدود زیادی رفع کرده باشیم. باید گفت که با خواندن این مقاله و مقاله های مربوط دیگر خودتان می توانید، تعمیرکار و متخصص جاروبرقی خود باشید. صد البته با رعایت کامل نکات ایمنی چنین چیزی امکان پذیر می باشد. دقت کنید که با استفاده صحیح و رسیدگی به هر نوع وسیله برقی و لوازم خانگی می توانید، تا حد بسیاری از خراب شدن آن جلوگیری کنید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا