مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 3
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دلایل بوی سوختگی در جاروبرقی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۲/۲۱ سه شنبه
دلایل بوی سوختگی در جاروبرقی
چکیده این مقاله : شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین کارکردن با جاروبرقی بوی سوختگی احساس کرده باشید. در این مقاله دلایل بوی سوختگی جاروبرقی بررسی کرده ایم.
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • 0 نظر
  • 756 بازدید

علت بوی سوختگی در جاروبرقی

حتما برای شما هم پیش آمده است که بوی سوختگی در جاروبرقی را هنگام کار با آن احساس کرده باشید، اگر با این وضعیت مواجه شدید بلافاصله جاروبرقی را خاموش کنید. در صورتیکه این کار را انجام ندهید، ممکن است آسیب های بیشتری به جاروبرقی بزنید و متحمل هزینه بیشتری برای تعمیرات شوید. اگر حداقل هفته ای دو بار از جاروبرقی استفاده می کنید، پس مواردی هست که باید زود به زود بررسی کنید.

بوی سوختگی در جاروبرقی یا بوی غیرعادی ممکن است به دلایل زیر باشد:

 

علت بوی سوختگی در جاروبرقی

 

پارگی تسمه

یکی از دلایل بوی سوختگی در جاروبرقی شکستگی تسمه است، در این وضعیت جاروبرقی را خاموش کنید. درپوش را باز کنید و تمسه را بررسی کنید، اگر شل شده باشد، پس باید تعویض شود. هر ماه حداقل یکبار تسمه را بررسی کنید چرا که تسمه ها پس از مدت زمانی شل می شوند.

 

گیر کردن غلتک

گاهی به علت گیر کردن مو، نخ و پرزهای زیاد در لابلای غلتک، بوی سوختگی در جاروبرقی بلند می شود. برای رفع این مشکل، غلتک را تمیز و رها سازید.

 

گیر کردن غلتک جاروبرقی

 

گیرافتادن جسم خارجی

ورود یک جسم خارجی به داخل موتور و گیر افتادن جسمی بین تسمه و برس جمع کننده باعث اشاعه بوی سوختگی در جاروبرقی می شود. بدین منظور، جاروبرقی را از برق بکشید و شئ را خارج کنید.

 

سوختن موتور جاروبرقی

سوختن موتور جاروبرقی و داغ شدن بیش از حد موتور و ذوب شدن بدنه جاروبرقی یکی دیگر از علل بوی سوختگی است.

 

سوختن موتور جاروبرقی

 

مشکل فیوز جاروبرقی

گاهی به علت سوختن فیوز جاروبرقی، بوی سوختگی ساطع می شود. با برداشت درپوش جاروبرقی، می توانید فیوز را بررسی کنید.

 

اتصالات در برد و مدارها

گاهی اتصال یا پارگی سیم ها در دو شاخه و یا اتصال برد اصلی جاروبرقی نیز می تواند دلیل بوی سوختگی در جاروبرقی شود. در این وضعیت برای رفع بوی سوختگی، می توانید قطعه خازن را تعویض کنید، البته اینکار تخصصی است، پس برای اینکار جاروبرقی را به تعمیرکار بسپارید.

 

مسدود شدن لوله جاروبرقی

گرفتگی لوله ها به معنی بیشتر کار کردن موتور است به عبارت بهتر موتور با قدرت بیشتری مکش را انجام می دهد و این یعنی نیروی بیشتری مصرف می کند و این فشار وارده موجب ایجاد بوی سوختگی در جاروبرقی می شود.

 

مسدود شدن لوله جاروبرقی

 

فیلترها

فیلترها به دلیل اینکه از موتور جاروبرقی با جلوگیری از ورود گرد و غبار و ذرات خارجی به داخل آن جلوگیری می کنند، اگر به صورت صحیح جایگذاری نشوند و یا کثیف باشند، دیگر درست عمل نمی کنند. در نتیجه گرد و غبار ته نشین شده روی موتور باعث بوی سوختگی در جاروبرقی می شود.

اگر مایلید بیشتر در مورد فیلتر جاروبرقی بدانید به شما پیشنهاد می کنیم فیلتر هپا جاروبرقی و کاربرد آن را مطالعه نمایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا