مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علل نچرخیدن غلطک جاروشارژی

دانلود پی دی اف - 818.58 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علل نچرخیدن غلطک جاروشارژی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۲/۶ چهارشنبه
علل نچرخیدن غلطک جاروشارژی
چکیده این مقاله : هدف ما از نوشتن این مقاله بررسی علل نچرخیدن غلطک جارو شارژی و نحوه تعمیر آن می‌باشد. اگر شما نیز در کارکرد غلطک جارو شارژی خود با این مشکل مواجه هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 478 بازدید

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و گسترش زندگی ماشینی، انواع وسایل برقی و شارژی به‌منظور رفاه هرچه تمام‌تر انسان‌ها طراحی و ساخته شده است. همان‌طور که میدانید جارو زدن منزل با دست یکی از کارهای سخت و زمان‌بر به‌حساب می‌آید؛ بنابراین چه چیزی بهتر از استفاده از یک جارو شارژی تا به‌سرعت منزل خود را تمیز و آراسته کنید. همان‌طور که میدانید جارو شارژی نوعی جاروی کوچک به‌حساب می‌آید که با استفاده از برق شارژ می‌شود. این مزیت فوق‌العاده سبب شده تا جا به جایی آن به هر نقطه از منزل امکان‌پذیر شود. گاهی ممکن است که جارو شارژی شما روشن شود و ظاهراً با مشکلی مواجه نباشد، اما همین که شروع به کار کند، سر جارو به درستی نمی‌چرخد. هدف ما از نوشتن این مقاله بررسی علل نچرخیدن غلطک جارو شارژی و نحوه تعمیر آن می‌باشد. اگر شما نیز در کارکرد غلطک جارو شارژی خود با این مشکل مواجه هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

قطعات مختلف جارو شارژی

قبل از هر چیزی بهتر است ابتدا با قطعات جارو شارژی آشنا شویم. قطعات جارو شارژی نیز همانند مابقی وسایل شارژی به‌صورت یکپارچه عمل می‌کنند، یعنی چنانچه مشکلی در یک قطعه به وجود آید، می‌تواند ناشی از دیگر قطعات دستگاه باشد یا موجب خرابی دیگر قطعات شود. به همین دلیل نیز لازم است تا در صورت خرابی غلطک جارو شارژی، سریعاً آن را تعویض کنید تا از آسیب به سایر بخش‌های دستگاه جلوگیری شود. در ادامه قطعات اصلی جارو شارژی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

قطعات مختلف جارو شارژی

 

موتور

یکی از اصلی‌ترین قطعات هر دستگاهی موتور آن می‌باشد. موتور جارو شارژی نیروی خود را از باتری دریافت کرده و وظیفه فراهم کردن انرژی لازم برای مکش و جذب آلودگی‌ها را بر عهده دارد.

 

باتری

انرژی لازم برای حرکت موتور در باتری ذخیره می‌شود. سپس زمانی که دستگاه روشن شود این انرژی توسط باتری برای فعالیت در اختیار موتور قرار داده می‌شود.

 

فیلتر

فیلتر وظیفه جذب ذرات معلق درون جارو را بر عهده داشته و از رسوب کردن آن‌ها در قسمت‌های داخلی جلوگیری می‌کند.

 

غلطک جارو شارژی

این قطعه در قسمت انتهایی بیشترِ انواع جارو شارژی مشاهده می‌شود. وجود غلطک سبب راحت‌تر شدن حرکت دسته جارو بر روی سطوح می‌شود. به‌علاوه با چرخیدن موها، آشغال‌ها و چنین مواردی را به خود جذب می‌کند. گاهی لازم است تا غلطک جارو شارژی را تعویض یا در صورت امکان پذیر بودن آن را تعمیر کنید.

 

کارکرد غلطک جارو شارژی به چه صورت است؟

همان‌طور که پیشتر گفتیم، جارو شارژی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر یک وظیفه خاصی را در مکش دستگاه بر عهده‌دارند. غلطک جارو شارژی را می‌توان به‌عنوان یکی از قسمت‌های مهم این دستگاه به شمار آورد. در ادامه نحوه کارکرد غلطک جارو شارژی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. کارکرد غلطک جارو شارژی با توجه به نوع اندازه و مدل جارو متفاوت است. این برس اغلب به صورت خطی می‌باشد، اما در برخی از موارد که جارو شارژی هوشمند باشد، به‌صورت دایره‌ای نیز است. نحوه کار کرد غلطک‌‌(برس) جارو شارژی به این صورت که پس از روشن شدن، با چرخیدن بر روی فرش یا دیگر سطوح گرد و خاک، مو و سایر زباله‌های ریز را جمع آوری می‌کند.

 

کارکرد غلطک جارو شارژی به چه صورت است؟

 

چگونه جارو شارژی خود را شارژ کنیم؟

جارو شارژی در حقیقت همان جارو برقی است، منتهی با این تفاوت که بدون نیاز به اتصال به برق کار نظافت خود را انجام می‌دهد. این دستگاه مستلزم شارژ شدن می‌باشد، برای شارژ کردن جارو شارژی باید نکات زیر را رعایت کنید. شارژ کردن این دستگاه بایستی حتماً توسط آداپتور و سیم شارژر مخصوص خودش انجام گیرد. توجه به این نکته در افزایش طول عمر باتری ماشین شارژی از تأثیر قابل توجهی برخوردار می‌باشد. تنها 20 دقیقه برای شارژ کردن باتری جارو شارژی کافی است. با توجه به کم ظرفیت بودن باتری‌های این نوع دستگاه‌ها، شارژ کردن بیش از زمان گفته شده برای این دستگاه‌ها مناسب نیست. برای اینکه با روند شارژ کردن صحیح دستگاه آشنا شوید حتماً دفترچه راهنمای جارو شارژی را مطالعه نمایید.

 

علل نچرخیدن غلطک جارو شارژی

گاهی مشاهده می‌شود که غلطک جارو شارژی به درستی در حین کار عمل نمی‌کند. علل نچرخیدن غلطک جارو شارژی یا درست کار نکردن آن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشه که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهيم پرداخت. تمیز نکردن برس غلطک برای مدتی طولانی جزو یکی از اصلی‌ترین علل نچرخیدن غلطک جارو شارژی به حساب می‌آید. گیر کردن اجسامی مانند یک تکه پارچه یا چنین مواردی از چرخیدن صحیح غلطک جارو شارژی جلوگیری می‌کند. از دیگر عوامل نچرخیدن غلطک جارو شارژی، جمع شدن مو دور برس جارو شارژی می‌باشد. با توجه به اینکه برس جارو شارژی با گرد و غبار سر و کار از این رو تمیز نکردن آن پس از چند بار استفاده، مانع از چرخیدن غلطک جارو شارژی می‌شود.

 

نشانه های نچرخیدن غلطک

زمانی که غلطک جارو شارژی شما به درستی نچرخد نشانه هایی را از خود به جا می‌گذارد. با شناخت این نشانه‌ها سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید از مشکل دستگاهتان باخبر شده و اقدام به تعمیر آن نمایید. کشیدن جارو بر روی سطوح سخت می‌شود، شما احساس می‌کنید که جارو به سطح نمی‌چسبد و یا از مکش کافی برخوردار نمی‌باشد، یا جاروی شما مرتباً از روی سطح بلند شده و عمل جارو زدن را دشوار می‌کند. زمانی که جارو را بلند یا خاموش می‌کنید، مقداری از زباله‌های جمع آوری شده از لوله آن به بیرون می‌ریزد. زمانی که به غلطک جارو شارژی نگاه می‌کنید، متوجه تغییراتی مانند کثیفی زیاد و یا شکستی در آن می‌شويد.

 

نشانه های نچرخیدن غلطک

 

نحوه تعمیر غلطک جارو شارژی

اگر برس سر جارو شارژی شما به خوبی نچرخد، باعث می‌شود که دستگاه شما نتواند به‌خوبی اجسامی نظیر مو، زباله‌های ریز و سایر موارد چسبیده به سطوح را جمع آوری کند. با این حال گاهی اوقات می‌توانید با انجام اقداماتی به منظور تعمیر غلطک جارو شارژی، از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید. در ادامه این اقدامات را به شما توضیح خواهیم داد. در اولین اقدام بایستی یک چنگال برداشته و موهایی که به غلطک جارو شارژی چسبیده را جدا کنید. سپس در صورت مشاهده جوراب یا دسته مو آن‌ها را برداشته و به‌خوبی آن سطح را تمیز کنید. جمع شدن گرد و غبار دور غلطک به مدت طولانی، باعث می‌شود که غلطک به درستی نچرخد؛ بنابراین سعی کنید چند مدت یکبار، غلطک را از جارو شارژی جدا نموده و پس از شستشو و خشک کردن، مجدداً به جارو شارژی متصل کنید. اگر تمام اقدامات ذکر شده در بالا را مرحله به مرحله انجام دادید اما باز هم غلطک جارو شارژی شما به درستی نچرخید، بایستی با یک نمایندگی تعمیرات جاروبرقی تماس گرفته و برای رفع مشکلتان، درخواست کمک نمایید.

 

کلام آخر

با توجه به قیمت جارو شارژی و هزینه‌هایی که برای تعمیر یک وسیله‌ای مانند این دستگاه وجود دارد، به این نتیجه می‌رسیم که باید به بهترین نحو ممکن از دستگاه خود مراقبت نموده و از یک الگوی مناسب پیروی کنیم. این امر سبب می‌شود تا علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه به بهبود کارایی آن نیز کمک کرده باشیم. ما در این مقاله سعی کردیم تا به‌صورت مفصل، علل نچرخیدن غلطک جارو شارژی را بررسی نموده و مراحل تعمیر آن را به شما ارائه دهیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


مقالات مرتبط : 

  1. علت بوی سوختگی جاروشارژی
  2. علت صدای زیاد جاروشارژی در هنگام کار
  3. علت روشن نشدن جاروشارژی چیست؟

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا