مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت روشن نشدن جاروشارژی چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۳ شنبه
علت روشن نشدن جاروشارژی چیست؟
چکیده این مقاله : یکی از مشکلات مهمی که ممکن است برای جاروشارژی رخ دهد روشن نشدن آن می باشد از این جهت ما می خواهیم در این مقاله 7 دلیل روشن نشدن جارو شارژی را مورد بررسی قرار دهیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 557 بازدید

امروزه جارو شارژی برای نظافت محیط منازل و سطوح، به دلیل وزن سبک و عملکردی که دارد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. قطعا نمی توان گفت که یک جارو شارژی از نظر قدرت و عملکرد، می تواند جایگزینی برای جاروبرقی باشد؛ اما به هر حال این دستگاه نیز برای خود دارای کارکردها و قابلیت هایی می باشد که بسیاری از افراد از داشتن آن خرسندند. این وسیله کاربردی، کم حجم و سبک ممکن است، گاهی اوقات با مشکل روشن نشدن مواجه شود. از این جهت ما می خواهیم تا در این مقاله بررسی کنیم و ببینیم که علت روشن نشدن جارو شارژی چه چیزهایی می تواند باشد؟ اگر شما هم می خواهید پی به دلیل این اتفاق ببرید، بهتر است با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

 

علت روشن نشدن جارو شارژی چیست؟

 

روشن نشدن جارو شارژی چه دلایلی دارد؟

  • شارژ نشدن دستگاه دلیلی محکم برای روشن نشدن جارو شارژی 
  • علت دوم خراب شدن باتری جارو شارژی می باشد
  • خرابی برد الکتریکی دستگاه و روشن نشدن آن
  • به وجود آمدن ایراد در موتور جارو شارژی
  • خرابی پایه شارژر علتی دیگر برای روشن نشدن دستگاه
  • خراب شدن دکمه روشن و خاموش شدن جارو شارژی
  • قطعی برق منزل و روشن نشدن جارو شارژی

 

روشن نشدن جارو شارژی چه دلایلی دارد

 

شارژ نشدن جارو شارژی

همان گونه که از نام این دستگاه مشخص است، جارو شارژی برای اینکه بتواند شروع به کار کند، باید به اندازه کافی شارژ شده باشد. در غیر این صورت دستگاه انرژی لازم را برای روشن شدن نخواهد داشت. شاید شما دستگاه را برای مدت زمان کافی به شارژ زده باشید، اما با این وجود باز هم جارو شارژی روشن نمی شود؛ بنابراین در این خصوص باید گفت که شاید مشکل از قسمت های دیگری مانند خرابی پریز برق، خرابی آداپتور و یا سیم شارژر جارو و یا خراب شدن باتری دستگاه باشد. تحت چنین شرایطی بهتر است که دستگاه را برای بررسی کردن و تعمیر نزدِ یک تکنسین کار بلد و حرفه ای ببرید.

 

شارژ نشدن جارو شارژی

 

خراب شدن باتری

 یکی از علت روشن نشدن جارو شارژی  خراب شدن باتری آن می باشد. باتری هایی که در جارو شارژی ها مورد استفاده قرار می گیرند، به دلایل مختلفی می توانند آسیب ببینند و یا خراب شوند. لازم است بدانید که باتری ها دارای طول عمر مشخصی هستند و باید به خوبی از آن ها نگهداری و استفاده شود. در صورتی که دستگاه را بیش از حد به شارژ بزنید و یا اجازه ندهید به طور کامل شارژ شود، احتمال خراب شدن باتری آن بسیار زیاد است. بی شک با خراب شدن باتری و به اتمام رسیدن طول عمر آن، جارو شارژی برای استفاده کردن روشن نخواهد شد. بنابراین شما باید برای تعویض باتری جارو شارژی، حتماً از متخصصین این حرفه کمک بگیرید.

 

خراب شدن باتری

 

برد الکتریکی جارو شارژی و خراب شدن آن

یکی از مهم ترین قطعات جارو شارژی، برد الکتریکی دستگاه می باشد. از این رو دقت کردن به این قطعه بسیار ضروری می باشد. چون که خراب شدن و آسیب دیدن آن، می تواند علتی برای روشن نشدن جارو شارژی باشد. با خراب شدن برد الکتریکی، ارسال فرمان های الکتریکی به سایر قطعات شکل نمی گیرد و در نتیجه هیچ کدام از قطعات شروع به کار نمی کنند و در نهایت دستگاه نیز روشن نمی شود. این قطعه چون فنی است و نیاز به بررسی کردن توسط فردی ماهر را دارد، لذا باید حتماً توسط تعمیرکار متخصص این مشل رفع گردد.

 

برد الکتریکی جارو شارژی و خراب شدن آن

 

ایراد در موتور دستگاه

نواقص فنی از جمله دلایلی هستند که می توانند مانع از روشن شدن دستگاه شوند. یکی از دلایل عمده ای که موجب می شود تا جارو شارژی روشن نشود، ایراد در اصلی ترین بخش دستگاه یعنی موتور آن می باشد. دلایل زیادی که می توانند سبب ایراد در موتور شوند به شرح زیر می باشند.

  • زیاد بودن طول عمر جارو شارژی
  • سوختن موتور دستگاه
  • نوسانات برق در هنگام شارژ شدن جارو شارژی
  • استفاده از دستگاه به طور مداوم و پی در پی
  • جارو کشیدن آب و مایعات توسط دستگاه
  • افتادن و ضربه خوردن جارو شارژی

 

ایراد در موتور دستگاه

 

تمامی این موارد به تنهایی می توانند دلیلی قاطع بر خرابی موتور جارو شارژی باشند. تحت چنین شرایطی تنها راهکار تعویض کردن موتور می باشد و این قسمت فنی و حساس، حتماً باید توسط تکنسین ماهر و مجرب صورت بپذیرد.

 

خرید جارو شارژی

 

خرابی پایه شارژر جارو شارژی

از جمله علت روشن نشدن جارو شارژی، می تواند مربوط به خراب شدن پایه شارژر نیز باشد. در چنین شرایطی باید بررسی کنید که پایه یا آداپتور به برق متصل می شود یا خیر. برای تست آداپتور یا همان پایه شارژر نیاز به تجهیزاتی پیشرفته خواهید داشت، از این رو بهتر است که حتماً از تکنسین های تعمیر جارو شارژی کمک بگیرید.

 

خرابی پایه شارژر جارو شارژی

 

خرابی دکمه پاور دستگاه

از دیگر  علت روشن نشدن جارو شارژی آسیب دیدن دکمه پاور جاروی شارژی می باشد. در واقع فعالیت اصلی این دستگاه، بعد از فشردن این دکمه خواهد بود. پس به جرات می توان گفت که دکمه خاموش و روشن جارو شارژی، نقش مهمی در عملکرد دستگاه دارد و اگر این دکمه خراب شود، جارو شارژی روشن نخواهد شد. دلایل مختلفی که می توانند باعث خراب شدن این دکمه شوند، عبارت‌اند از سوخته شدن سیم های اتصال دکمه، ضربه دیدن و یا شکستن دکمه پاور و اتصال داشتن سیم های مربوط به دکمه خاموش و روشن جارو شارژی. در چنین شرایطی باید دستگاه را نزدِ یک تعمیرکار جارو شارژی ببرید تا اقدام به تعویض و یا تعمیر دکمه پاور نماید. توجه داشته باشید که خودتان اقدام به باز کردن جارو نکنید، چون که ممکن است با این کار صدمات بیشتری به دستگاه وارد شود.

 

خرابی دکمه پاور دستگاه

 

قطعی برق منزل

این مورد به شارژ نشدن دستگاه مربوط می باشد که می تواند مانع از روشن شدن جارو شارژی شود. دقت کنید که اگر هیچ یک از دلایل بالا، علت روشن نشدن جارو شارژی نبودند، به احتمال خیلی زیاد برق منزل شما در حین شارژ شدن دستگاه قطع شده است و جارو شارژی شارژ نشده است. در چنین شرایطی باید فوراً کلید برق را بزنید و از قطع بودن یا نبودن آن مطمئن شوید، اگر برق نداشتید باید جویای دلیل آن باشید و ببیند که برق منطقه قطع شده است یا خیر. اگر برق منطقه قطع بود، باید منتظر بمانید تا دوباره برق وصل شود و دستگاه خود را به شارژ بزنید. در غیر این صورت باید دلیل اصلی قطعی برق را بررسی کنید.

 

قطعی برق منزل

 

خرید جارو برقی

 

نتیجه گیری از مقاله علت روشن نشدن جارو شارژی

7 علت اصلی و حتمی که می توانند سبب روشن نشدن جارو شارژی شوند، در این مقاله بازبینی شدند و راه حل های رفع مشکل به خوبی بیان گردید. باز هم لازم است بگوییم که مشکلات فنی دستگاه را خودتان حل نکنید و کار تعمیر و تعویض قطعات حساس جارو شارژی را به کاربلدان بسپارید. همان طور که در بالا اشاره کردیم، روشن نشدن جارو شارژی، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از این جهت هنگام برخورد با چنینی مشکلی بهتر است، هر یک از دلایل ذکر شده در این مقاله را مورد بررسی قرار بدهید و ببینید ایراد کار از کجاست. از اینکه در خواندن مقاله ها صبر و شکیبایی به خرج می دهید، بی نهایت سپاسگزاریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا