مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 2.3
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

ترفندهایی جادویی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۹/۲۴ چهارشنبه
ترفندهایی جادویی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی
چکیده این مقاله : تمیز و براق کردن سینک آشپزخانه برای خانم‌ ها کاری سخت محسوب می‌شود و شما در این قسمت با ترفندهایی جادویی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی آشنا می شوید.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 873 بازدید

همگی افراد در این جریان هستند که سینک ظرفشویی در طول روز در معرض آب زیادی قرار می گیرد. چرا که شستشوی ظروف، شستن میوه ها، شستن مواد غذایی و خیلی از چیزهای دیگری که نیاز به شستشو دارند، روی سینک ظرفشویی شسته و تمیز می شوند. در نتیجه به احتمال خیلی زیاد سینک ظرفشویی رفته رفته کدر و کثیف می شود. اگر افرادی که به تمیزی خانه به ویژه آشپزخانه اهمیت می دهند و تمیزی سینک آشپزخانه برایشان مهم است، بهتر است که در خواندن این مقاله با ما یار و همراه باشند. در ادامه ترفندهایی جادویی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی را با ما دنبال کنید.

 

ترفندهایی جادویی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی

 

ترفندهای طلایی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی

در ادامه این بخش نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی را بیان می‌کنیم، بنابراین تمامی نکات را به دقت مطالعه نمایید.

 

تمیز کردن سینک ظرفشویی با استفاده از مایع ظرفشویی و مسواک

به دلیل دسترسی کامل و خوب مسواک به کوچک ترین شکاف ها و لبه ها در اطراف سینک و شیر آب، استفاده کردن از آن می تواند تأثیر گذار باشد. برای این کار لازم است که مسواک خود را به مقداری مایع آغشته کنید، سپس تمام قسمت ها را به خوبی بمالید. لازم است که بدانید مسواک کثیفی ها و لکه های آهکی را به خوبی از بین می برد.

 

تمیز کردن سینک ظرفشویی با استفاده از مایع ظرفشویی و مسواک

 

از بین بردن و تمیز کردن لکه های آهکی به وسیله ی لیمو

لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد به عنوان یک وسیله برای تمیز کردن سینک ظرفشویی تلقی می شود. در این مرحله نیاز است که یک عدد لیمو را از وسط نصف کنید، سپس لیمو را روی سینک و شیر آب بکشید. این کار را چندین بار محکم و با فشار تکرار کنید و بعد تقریبا دو ساعت صبر کنید. در آخر سینک ظرفشویی را به خوبی آبکشی نمایید و نظاره گر معجزه ی لیمو شوید.

 

از بین بردن و تمیز کردن لکه های آهکی به وسیله ی لیمو

 

بعد از هر بار استفاده سینک ظرفشویی خود را خشک کنید

یکی از روش های تأثیر گذار و در عین حال ساده، خشک کردن سینک ظرفشویی بعد از هر بار استفاده و خیس شدن آن می باشد. شما باید سعی کنید هر بار که کارتان با سینک تمام شد، به وسیله ی یک دستمال تمیز آن را به خوبی خشک کنید. برای انجام این کار فقط کافی که اسفنج خود را به مقداری مایع آغشته کنید، سپس کل سینک و شیر را با اسفنج بمالید و آبکشی نمایید. در آخر به وسیله یک دستمال نرم و تمیز سطح را به طور کل خشک نمایید.

 

از سرکه سفید به عنوان تمیز کننده و پاک کننده قوی استفاده کنید

یکی دیگر از روش های تمیز کردن سینک ظرفشویی که حتماً استفاده کردن از آن را به شما توصیه می کنیم، سرکه سفید می باشد. چرا که سرکه سفید در بسیاری از موارد تمیز کاری، کاربرد و تأثیر مثبت دارد. برای انجام این روش یک پارچه تمیز را در مقداری سرکه به طور کامل بخیسانید. سپس پارچه را بیرون آورده و به خوبی تمام سطح سینک و قسمت شیر آلات را بسابید تا همه جا به خوبی پاک و تمیز شود. سرکه سفید علاوه بر اینکه سینک ظرفشویی شما را پاک و تمیز خواهد کرد، آن را نیز عاری از هرگونه کثیفی و آلودگی می گرداند.

 

از سرکه سفید به عنوان تمیز کننده و پاک کننده قوی استفاده کنید

 

استفاده کردن از جوش شیرین برای پاک سازی سینک ظرفشویی

جوش شیرین جزء آن دسته از مواردی می باشد که صد در صد برای تمیز کردن سینک ظرفشویی تان باید از آن استفاده نمایید و شاهد قدرت تمیز کردن آن شوید. در ابتدا باید سینک ظرفشویی خود را کمی مرطوب کنید، سپس مقدار جوش شیرین را بر روی سینک بپاشید. بعد از این کار به وسیله یک اسفنج یا فرچه ی نرم، سطح سینک را برای چند دقیقه به خوبی بمالید و آن را آبکشی نمایید. در آخر باید حتماً به وسیله ی یک دستمال سینک را خشک کنید و از تمیزی و براق بودن آن لذت ببرید. توجه فرمایید که به جای جوش شیرین در این مرحله می توانید از نمک نیز استفاده کنید.

 

از محلول سرکه، جوش شیرین و آب داغ برای تمیز کردن سینک های کثیف استفاده کنید

در صورت کثیف بودن بیش از حد سینک و تأثیر گذار نبودن مراحل بالا، می توانید از راهنمای تمیز کردن سینک ظرفشویی استفاده کنید. یک استکان آب داغ، یک استکان سرکه و نصف استکان جوش شیرین را به خوبی با هم قاطی و ترکیب کنید. سپس این محلول را با استفاده از یک اسفنج یا دستمال مرطوب روی سطح سینک با فشار بکشید تا کاملاً تمیز شود. در نهایت با یک دستمال خشک و تمیز سطح سینک را پاک کنید. استفاده کردن از همه ی این مواد تأثیر کاملاً به سزایی در تمیز کاری سینک ظرفشویی خواهد داشت.

 

محلول سرکه، جوش شیرین و آب داغ برای تمیز کردن سینک های کثیف

 

از جرم گیر و سفید کننده برای پاک کردن سینک ظرفشویی استفاده نکنید

بهتر است که از این مواد قوی و شیمیایی، برای از بین بردن کثیفی ها و لکه های سینک ظرفشویی تان استفاده نکنید. چرا که این مواد سینک شما را کدر و مات می کنند. در این صورت تمیز کردن سینک و باز گرداندن آن به رنگ سابقش میسر نخواهد بود.

 

ترفندهایی جادویی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی با استفاده از آرد

شاید تصور اینکه آرد بتواند سینک شما را برق بیندازد، غیر ممکن باشد؛ اما بهتر است که برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب این راه حل را نیز امتحان کنید. برای انجام این کار لازم است که در ابتدا سینک ظرفشویی تان را از خیس بودن و رطوبت کاملاً خشک کنید. بعد از خشک کردن کامل سینک، مقداری آرد را روی سطح سینک بپاشید. بعد از گذشت چند مین، با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز سینک خود را از آرد پاک کنید.

 

ترفندهایی جادویی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی با استفاده از آرد

 

برای تمیز کردن و برق انداختن سینک ظرفشویی تان از یک پارچه مایکروفایبری استفاده نمایید

این نوع پارچه می تواند به طور شگفت انگیزی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی به شما کمک کند، به طوری که بدرخشد. شما می توانید پارچه خود را کمی مرطوب کنید و به صورت دایره ای به روی همه قسمت های سینک بمالید.

 

برای تمیز کردن و برق انداختن سینک ظرفشویی تان از یک پارچه مایکروفایبری استفاده نمایید

 

مواد تمیز کننده ی روی سینک ظرفشویی را باید فورا بشویید

استفاده کردن از هر کدام از تمیز کننده ها، باید حداقل به مدت دو دقیقه روی سینک یا هر سطح دیگری بمانند؛ زیرا که بیشتر ماندن آن ها باعث لک خواهد شد و کار تمیز کاری شما را سخت تر می سازند.

 

برای تمیز کردن سینک های مختلف باید از چه موادی استفاده شود؟

سینک های ظرفشویی چینی

برای تمیز کردن این نوع سینک ها هرگز نباید از مواد سفید کننده و شیمیایی استفاده کنید. از بین بردن لکه ها و کثیفی های روی سینک چینی را با استفاده از مایع ظرفشویی و اسکاج از بین ببرید و برای برق انداختن آن از ترکیب جوش شیرین و آب استفاده نمایید. سرکه ی سفید نیز یکی از موادی است که می توانید از آن برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن سینک های چینی استفاده کنید. این سینک ها نباید در معرض دمای بالای آب مثلاً آب جوش قرار بگیرند و از آب ولرم برای شستن آن ها باید استفاده شود. محافظت کردن از سینک های چینی باید برای شما از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

 

سینک های ظرفشویی چینی

 

سینک های ظرفشویی استیل

این نوع سینک ها نیاز به مراقبت کمتری نسبت به سینک های چینی دارند. تمامی موارد ذکر شده در بالا برای تمیز کردن این نوع سینک ها می تواند تأثیر گذار باشد. فقط باید مواظب باشید که هنگام تمیز کردن روی سینک های استیل خط و خش نیندازید.

 

سینک ظرفشویی سورند پلاس مدل SN-911

 

سینک های ظرفشویی مسی

یکی از بهترین نوع سینک ها، سینک مسی و ضد میکروب می باشد. برای تمیز کردن سینک ظرفشویی مسی لازم است که ابتدا سینک را با استفاده از یک اسفنج و مایع ظرفشویی به خوبی بشویید و سپس خشک کنید. بعد از انجام دادن این روش دیگر آثاری از لکه و کثیفی بر روی سینک شما به جای نخواهد ماند. در کل جنس مس به راحتی در مقابل اسید آسیب پذیر است. در نتیجه برای پاک کردن آن ها باید از مواد اسیدی، لیمو، آمونیاک، پاک کننده های سخت و شیمیایی و ... خودداری کنید.

 

سینک های ظرفشویی مسی

 

سینک های ظرفشویی آلومینیومی

تمیز کردن سینک ظرفشویی آلومنیومی نیز مانند انواع دیگر سینک ها نیاز به تمیز کردن مداوم دارد و استفاده از مایع ظرفشویی، بهترین راه حال برای تمیز کردن آن است. برای این نوع سینک ها نباید از سفید کننده استفاده کرد، زیرا استفاده کردن از سفید کننده ها باعث جا ماندن لک در آن ها می شود و گاهی اوقات رنگ سینک را سیاه و کدر می کند. هم چنین برای از بین بردن لکه ها در سینک آلومینیومی، می توانید از براکس استفاده کنید که یک نمک معدنی حاوی اسید بوریک است.

 

سینک های ظرفشویی آلومینیومی

 

سینک های ظرفشویی گرانیتی

عموما سینک های گرانیتی را نیز باید به طور دائم تمیز و خشک نگه داشت. این نوع سینک ها نیز نباید با شوینده های قوی و مواد اسیدی در جریان باشند. هم چنین مواد غذایی دارای اسید نیز مانند گوجه فرنگی می تواند طول عمر سینک های گرانیتی را کاهش بدهد. برای تمیز کردن سینک های گرانیتی، می توانید از مقدار کمی روغن های معدنی استفاده کنید تا سینک در برابر آلودگی ها و لکه ها مقاوم شود. روش تمیز نگه داشتن و محافظت کردن از سینک های سرامیکی نیز دقیقاً مانند سینک های گرانیتی می باشد.

 

سینک های ظرفشویی گرانیتی

 

سینک های ظرفشویی گرانیت کامپوزیت

ترکیب گرانیت با سنگ گرانیت فشرده و پلاستیک، این سینک ها را می سازد که کمی ضعیف تر از گرانیت خالص کار می کنند. برای این نوع سینک ها باید از تمام مواد شوینده خشن و آمونیاک دوری کنید. هم چنین برای از بین بردن لکه ها می توانید از ترکیب نصف آب و نصف سرکه استفاده کنید. در این روش جوش شیرین را نیز می توانید جایگزین سرکه سفید کنید.

 

سینک های ظرفشویی گرانیت کامپوزیت

 

نتیجه ی گیری

در این مطلب چند راهنمای تمیز کردن سینک ظرفشویی آشپزخانه را برای شما بیان کرده ایم. هر کدام از این ترفندها می توانند برای تمیز کردن انواع سینک های مختلف با احتیاط به کار روند. در نوع برخی از سینک ها بیان کرده ایم که باید چگونه و از چه موادی برای تمیز کردن آن ها استفاده نمایید. هنگام تمیز کردن به این نتیجه خواهید رسید که بررسی کردن و مطالعه ی نکات هایی در این خصوص تا چه حد می تواند برای شما تأثیر گذار باشد؛ بنابراین لازم است که مطالب تمیز کردن سینک ظرفشویی را به خوبی مطالعه کنید تا در هنگام تمیز کاری با مشکل و خراب شدن سینک خود مواجه نشوید. فراموش نکنید که انتخاب مواد شوینده نامناسب، می تواند صدمات جبران ناپذیری را به سینک ظرفشویی شما وارد کند و خسارات زیادی را به شما تحمیل کند. با تشکر ازهمراهی گرم شما عزیزان.


مقالات مرتبط:

  1. روش های تمیز‌ کردن جا پودری ماشین لباسشویی
  2. تمیز کردن اتو با روش های ساده
  3. نحوه پاک کردن لکه روغن از روی فرش
درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا