مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 3
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

روش های تمیز‌ کردن جا پودری ماشین لباسشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۴/۲۶ شنبه
روش های تمیز‌ کردن جا پودری ماشین لباسشویی
چکیده این مقاله : محفظه جا پودری جزو قسمت های مهم یک لباسشویی می باشد و تمیز نگه داشتن آن امری ضروریست. در این مقاله نحوه تمیزکردن جاپودری ماشین لباسشویی را باهم بررسی میکنیم.
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 2299 بازدید

روش های تمیز‌ کردن جا پودری ماشین لباسشویی

جا پودری ماشین لباسشویی، یکی از قسمت های مهم این دستگاه می باشد؛ که در عملکرد ماشین لباسشویی، نقش مهمی را عهده دار می باشد. شاید افراد زیادی نسبت به تمیز کردن این قسمت از ماشین لباسشویی، اقدامات خاصی را انجام ندهند و بی تفاوت از کنار این مسئله بگذرند. محفظه ی جا پودری ماشین لباسشویی، برای ریختن پودر و مایع ماشین لباسشویی تعبیه شده است.

محفظه ی جا پودری هر یک از ماشین های لباسشویی، از لحاظ شکل و ظاهر می توانند متفاوت باشند؛ اما کار همه آن ها مشابه همدیگر می باشد. در صورت تمیز نکردن جا پودری، به مرور زمان این قسمت دارای کثیفی ها و جرم هایی خواهد شد که پاک کردن و تمیز کردن آن ممکن است به سختی و زحمت انجام شود و یا اصلاً تمیز نشود. در نتیجه کاربران، باید زود به زود و بعد از هر بار استفاده اقدام به تمیز کردن قسمت جا پودری ماشین لباسشویی نمایند. با روش های تمیز کردن جا پودری ماشین لباسشویی، در این مقاله ما را همراهی کنید.

 

نحوه تمیز کردن جاپودری لباسشویی

 

معرفی قسمت های جا پودری ماشین لباسشویی

  • قسمت اول: محفظه ی I، برای اضافه کردن مواد شوینده لباسشویی برای عملیات پیش شستشو
  • قسمت دوم: محفظه ی II، برای اضافه کردن مواد شوینده ی مخصوص برای عملیات شستشوی اصلی
  • قسمت سوم: محفظه ی *، محل اضافه کردن نرم کننده ها
  • قسمت چهارم: این قسمت در برخی از مدل های ماشین لباسشویی وجود دارد؛ که برای مواد رنگی تعبیه شده است

 

نحوه تمیز کردن جاپودری لباسشویی

 

محفظه ی جا پودری ماشین لباسشویی را چگونه باید تمیز کرد؟

برای تمیز کردن محفظه جا پودری لباسشویی، نیاز است که ماشین لباسشویی خاموش باشد. سپس دو شاخه را از پریز برق بکشید و محفظه ی جا پودری را تا حد امکان بیرون بکشید. نحوه ی در آوردن جا پودری ماشین لباسشویی بستگی به مدل دستگاه دارد؛ اما در بیشتر ماشین های لباسشویی، محفظه جا پودری به گونه ای طراحی شده است که جا پودری توسط اهرم هایی در محفظه جای گرفته است.

 

نحوه تمیز کردن جاپودری لباسشویی

 

درست مانند یک کشو در داخل محفظه جا پودری کلیدی وجود دارد که با آرام فشار دادن آن محفظه ی جا پودری بیرون می آید. با بیرون کشیدن محفظه جا پودری، با استفاده از آب، کمی مایع ظرفشویی و یک برس یا اسفنج محفظه را به خوبی شستشو دهید. سپس آن را زیر آب بگیرید تا هر گونه پودر و مایع باقی مانده از شستشوهای قبلی درون محفظه پاک شود. همچنین داخل حفره ی جا پودری را با استفاده از یک دستمال مرطوب و یا یک مسواک نرم به خوبی تمیز کنید.

سپس کشو جا پودری را خشک کنید و به طور کامل سر جای خود قرار دهید. از قرار دادن محفظه ی جا پودری، درون ماشین ظرفشویی باید خودداری کرد؛ زیرا آب داغ به مرور زمان باعث تغییر شکل محفظه ی جا پودری خواهد شد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، سوراخ هایی می باشد که در بالای حفره ی جا پودری قرار دارد. اگر محفظه ی جا پودری را در آوردید، با نگاه کردن به درون حفره ی جا پودری، سوراخ ها را مشاهده خواهید کرد. در صورت مسدود شدن این سوراخ ها آبی که به سمت جا پودری پرتاب می شود، به عقب بر می گردد و در عملکرد ماشین لباسشویی اختلال ایجاد می شود؛ بنابراین تمیز کردن این سوراخ ها نیز نباید فراموش شود.

 

نحوه تمیز کردن جاپودری لباسشویی

 

دلایل باقی ماندن پودر و یا مایع در قسمت جا پودری ماشین لباسشویی 

  • یکی از دلایل رایج باقی ماندن شوینده در محفظه ی جا پودری، استفاده از پودرهای بی کیفیت و نامرغوب می باشد. سعی کنید همیشه از شوینده های با کیفیت برای ماشین لباسشویی خودتان استفاده کنید
  • پایین بودن دمای آب ماشین لباسشویی، برای شستشوی لباس ها یکی از دلایل دیگر برای باقی ماندن پودر در جا پودری دستگاه می باشد. در برخی از برنامه های شستشوی دستگاه که دمای آب پایین است پودر به خوبی حل نمیشود و در قسمت محفظه ی جا پودری باقی می ماند
  • استفاده بیش از حد از مواد شوینده، باعث حل نشدن مقداری از مواد خواهد شد. در نتیجه ممکن است روی لباس ها سفیدک باقی بماند و مقداری از کف باقی مانده به دیواره های دیگ دستگاه بچسبد.
  • سختی آب، یکی دیگر از عوامل باقی ماندن پودر، در قسمت جا پودری ماشین لباسشویی می باشد. مواد معدنی موجود در آب سخت، مانع از حل شدن پودر خواهد شد.
  • سعی کنید قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی، پودر و یا هر مواد شوینده ی دیگری را درون محفظه بریزید؛ زیرا در صورتی که بعد از گذشت چند، مین از کار دستگاه داخل آن مواد شوینده بریزید، دیگر شوینده حل نمی شود و وارد چرخه ی شستشو نمی شود؛ بنابراین شوینده، در کشو جا پودری باقی خواهد ماند.

 

چکیده ای از روش های تمیز کردن جا پودری ماشین لباسشویی

برای نگهداری از ماشین لباسشویی تان، یکی از کارهای مهمی که باید حتماً انجام بدهید، تمیز کردن قسمت جا پودری لباسشویی می باشد. بعد از مدتی بدنه و مسیرهای ارتباطی، مخزن جا پودری به وسیله جرم گرفته می شود؛ که باید به موقع و به خوبی این قسمت پاک و تمیز شود. سعی کنید با رعایت نکات بالا، برای استفاده از شوینده ها دقت کامل را به عمل آورید. امیدواریم که با این روش های ساده و فوری، تمیز کردن محفظه ی جا پودری ماشین لباسشویی را فراموش نکنید. محافظت و نگهداری خوب و مناسب، از هر کدام از وسایل و لوازم خانگی به نفع خود شما و لوازمتان می باشد.

 

نحوه تمیز کردن جاپودری لباسشویی

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا