مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تمیز کردن اتو با روش های ساده

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۳/۲۵ سه شنبه
تمیز کردن اتو با روش های ساده
چکیده این مقاله : اگر بعد از چند بار استفاده از اتو، آن را تمیز نکنید، کف اتو کثیف می شود. در این مقاله نحوه تمیز کردن اتو را با استفاده از روش های ساده برای شما بیان میکنیم.
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1312 بازدید

نحوه تمیز کردن اتو

شاید برای برخی از کاربران پیش آمده باشد که در حین اتوکشی لباس هایشان متوجه می شوند، روی لباسشان لکه یا کثیفی ایجاد می شود. سپس با نگاه کردن به کف اتو، می بینند که کثیفی به وجود آمده روی لباسشان، از کف اتو می باشد. بدون شک هر دستگاه، نیاز به مراقبت و نگهداری صحیح، در هنگام استفاده و بعد از استفاده را دارد. اگر بعد از چندین بار استفاده از اتو، آن را به خوبی تمیز نکنید، کف اتو کثیف می شود و داخل مخزن آب اتو جرم به خود می گیرد. دقت کنید که با تمیز نگهداشتن هر وسیله ای به افزایش طول عمر و کارکرد بهتر آن کمک فراوانی کرده اید. پس از خرید اتو بخار نگهداری از آن امری ضروری است. در این مقاله می خواهیم، نحوه تمیز کردن اتو را با استفاده از روش های بسیار ساده برای شما بیان کنیم.

 

قبل از این که به نحوه تمیز کردن اتو بپردازیم، ابتدا دلایل به وجود آمدن کثیفی در اتو را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • برخی اوقات با اتو کردن برخی از لباس ها، مانند پارچه های مصنوعی، نایلونی، پلی استر و ... مقداری از پارچه ذوب می شود و به کف اتو می چسبد. در نتیجه همین عامل می تواند تاثیر مستقیمی در کثیف شدن کف اتو داشته باشد. بنابراین همان گونه که واضح است، برای اتو کردن برخی از لباس ها، باید روی آن ها پارچه ای قرار داد و سپس عمل اتوکشی را انجام دهید.
  • سعی کنید که بعد از اتمام اتو کردن لباس ها، آب اضافی داخل مخزن اتو را خالی کنید. زیرا ممکن است که تا استفاده بعدی از اتو، فاصله ی زیادی باشد و همین امر باعث ایجاد رسوب در مخزن اتو شود.
  • در هنگام اتو کشی، مواظب برچسب ها و عکس های روی لباس ها باشید. زیرا با تماس مستقیم اتو با آن ها بلافاصله این برچسب ها و عکس ها، شروع به ذوب شدن می کنند و به کف اتو می چسبند. بنابراین در صورت تمیز نکردن کف اتو، در استفاده های بعدی با اتو کردن لباس ها، روی لباس شما لکه کثیفی ایجاد می شود.
  • ته نشین شدن آهک آب موجود در مخزن اتو، می تواند باعث کثیف شدن اتو شود.

 

 

تمیز کردن و شستشوی داخلی مخزن آب اتو

مواد معدنی و سختی که در آب وجود دارند، به مرور زمان در مخزن اتو انباشته شده و باعث بسته شدن حفره های کف اتو می شود. در این صورت است که فرایند اتوکشی به سختی انجام می شود. به همین دلیل است، که تمیز کردن اتو را نباید فراموش کنید و با استفاده از روش های ساده خانگی برای رفع جرم و رسوب مخزن اتو اقدام کنید. برای  تمیز کردن مخزن اتو، یک لیوان سرکه سفید را با یک لیوان آب مخلوط کنید. سپس مخلوط بدست آمده را، داخل مخزن اتو بریزید و درجه اتو را روی داغ ترین حالت قرار دهید. تا آب داخل مخزن کاملا داغ شود، سپس شما شروع به زدن بخار نمایید. بهتر است، برای انجام این عمل یک پارچه را بیاورید و با کشیدن اتو روی پارچه و زدن بخار آن آهک های موجود در اتو را از بین ببرید. بعد از اتمام کار آب و سرکه داخل مخزن را خالی کرده و چندین بار اتو را از آب خالی پر کرده و خالی کنید. تا اثری از سرکه و بوی آن باقی نماند. توجه داشته باشید که سرکه باعث ضدعفونی کردن، جرم گیری کردن و از بین رفتن آهک و بوی بد داخل مخزن اتو می شود.

 

تمیز کردن و شستشوی داخلی مخزن آب اتو

 

راه هایی برای تمیز کردن کف اتو

  1. استفاده از ترکیب آب و جوش شیرین
  2. تمیز کردن کف اتو، با محلول نمک و سرکه
  3. استفاده از صابون، برای تمیز کردن کف اتو
  4. با استفاده از خمیردندان، کف اتو را به خوبی تمیز کنید
  5. از الکل صنعتی می توانید، برای پاکسازی کف اتو استفاده کنید
  6. استفاده کردن از پارچه خشک، برای پاک کردن کف اتو
  7. کف اتو را با استفاده از روزنامه تمیز کنید
  8. استفاده از سمباده، برای پاک سازی کف اتو

 

ترکیب آب و جوش شیرین

برای تمیز کردن کف اتو دو قاشق غذاخوری، جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید، تا خمیری به نسبت آبکی بدست آید. سپس خمیر به دست آمده را بر روی قسمت های کثیف کف اتو بمالید. بعد از چند دقیقه، به وسیله یک پارچه تمیز مرطوب خمیر را به طور کامل پاک کنید. سپس با استفاده از گوش پاک کن های خیس، داخل سوراخ های کف اتو را به خوبی تمیز کنید، تا عاری از هرگونه خمیر و کثیفی شود. با این روش ساده، به طور شگفت انگیز از تمیز شدن کف اتوی خود لذت ببرید.

 

ترکیب آب و جوش شیرین برای تمیز کردن اتو

 

محلول نمک و سرکه

دو پیمانه سرکه سفید و یک پیمانه نمک را با هم مخلوط کرده، سپس مخلوط را روی شعله ملایم گاز قرار دهید. تا با  گرم شدن مخلوط، نمک به خوبی درون آن حل شود. توجه داشته باشید، مخلوط نباید در حدی گرم شود که به جوش آید. بعد از گرم شدن مخلوط سرکه و نمک اجازه دهید، تا کمی سرد شود. سپس یک پارچه را به مخلوط به دست آمده آغشته کنید و به کف اتو بمالید، تا به خوبی آثار سوختگی و کثیفی روی کف اتو را از بین ببرد. به جای پارچه می توانید از یک برس نرم نیز برای تمیز کردن کف اتو استفاده نمایید.

 

محلول نمک و سرکه برای تمیز کردن اتو

 

استفاده از صابون

استفاده از صابون، یکی از روش های دیگر برای تمیز کردن اتو می باشد. شما می توانید از کف یک صابون ملایم برای تمیز کردن لکه های مقاوم کف اتو استفاده کنید. برای این کار مقداری کف صابون، همرا با آب تهیه کنید. سپس به وسیله یک دستمال آغشته به کف صابون، سطح اتو را به طور کامل پاک سازی نمایید.

 

امتحان کردن خمیر دندان را فراموش نکنید

برای انجام این مرحله، کمی خمیر دندان را به کف اتو بمالید و صبر کنید، تا چند دقیقه خمیر دندان بر روی کف اتو باقی بماند. بعد با استفاده از یک دستمال، خمیر دندان را از روی کف اتو تمیز کنید. حالا نوبت آن رسیده که اتو را روشن کنید و یک پارچه را برای چند بار اتو بزنید. سپس در حین اتوکشی، چندین بار دکمه بخار آب را فشار دهید، تا کف اتو مثل سابق تمیز و براق شود. طبق نظر برخی از کاربران از خمیر دندان می توان تا حدودی برای از بین رفتن، خط و خش های زبر زیر اتو استفاده کرد.

 

امتحان کردن خمیر دندان برای تمیز کردن اتو

 

استفاده کردن از الکل صنعتی

برای از بین بردن لکه های سوختگی کف اتو، می توانید از الکل صنعتی استفاده کنید. مانند مراحل بالا، هنگام استفاده کردن از الکل صنعتی برای تمیز کردن اتو، لازم است که دستمالی را به الکل آغشته کنید و به آرامی دستمال را بر روی کف اتو بکشید تا به خوبی تمیز شود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر بار آب داخل اتو را خالی کنید و دکمه بخار آن را بزنید تا آب درون مخزن اتو کاملا تخلیه شود. توجه فرمایید که استفاده کردن از آب مقطر، به جای آب معمولی سبب می شود گرفتگی منافذ در اتو به وجود نیاید.

 

تاثیر پارچه خشک بر تمیز کردن کف اتو

برای انجام این مرحله، فقط کافیست که اتو را روشن کرده و روی درجه کم قرار دهید تا کمی گرم شود. سپس با یک پارچه تمیز مرتبا کف اتو را بمالید، چند بار این کار را تکرار کنید، تا زمانی که به خوبی سطح اتو پاک و تمیز شود.

 

تاثیر پارچه خشک بر تمیز کردن کف اتو

 

استفاده کردن از روزنامه

هنگامی که مشاهده کردید، چیزی به کف اتوی شما چسبیده شده است در ابتدا لازم است که اتو را روشن کرده و سپس بخار اتو را روی درجه صفر تنظیم کنید. بعدا با آوردن یک روزنامه، شروع به اتو کردن روزنامه نمایید. در چند مرحله این کار را انجام دهید، تا کف اتو به خوبی تمیز شود. در صورتی که با انجام این عمل کف اتو پاک نشد، مقداری نمک را روی روزنامه بریزید و دوباره عمل اتو کردن را انجام دهید، تا آثار سوختگی به خوبی پاک و تمیز شود.

 

استفاده کردن از روزنامه برای تمیز کردن اتو

 

سمباده کشیدن کف اتو

در حالی که اتو کمی گرم است، برای جدا کردن و پاک سازی جرم و کثیفی کف اتو، می توانید از یک سمباده استفاده کنید. فقط لازم است در حین انجام این کار، با احتیاط کامل سمباده را بکشید، تا کف اتو را خراش ندهید. سپس اتو را روی یک پارچه بدون استفاده قرار دهید و عمل اتوکشی را انجام دهید. تا کثیفی های سطح اتو به خوبی از بین بروند.

 

کلام آخر

در آخر باید به این نکته اشاره کرد که قبل از هر چیزی باید سعی کنید، با در نظر گرفتن نکات ذکر شده از چسبیده شدن هرگونه کثیفی به کف اتوی خود جلوگیری کنید. سپس در صورتی که با مشکل کثیف شدن کف اتو و مخزن اتو مواجه شدید، می توانید با انجام هر یک از مراحل ذکر شدهُ اقدام به تمیز کردن اتوی خود نمایید. لازم است به این نکته مهم هم اشاره کنیم، اگر می خواهید از کف اتوی خود در مقابل کثیف شدن حفاظت کنید، می توانید از روکش استفاده کنید. با استفاده کردن از روکش، هم می توانید کف اتوی تمیزی داشته باشید و هم این که از آسیب رساندن به لباس هایتان جلوگیری به عمل آورید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا