مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف عوارض محصولات آرایشی فیک و تقلبی

تمامی متن مقاله عوارض استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی فیک و تقلبی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 9.55 MB دانلود پی دی اف - 791.63 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

عوارض استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی فیک و تقلبی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۲/۱۱ پنج شنبه
عوارض استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی فیک و تقلبی
چکیده این مقاله : در این مطلب به بررسی شناخت محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی و عوارض ناشی از مصرف آنها خواهیم پرداخت. و در این مقاله عوارض ناگوار ناشی از مصرف اینگونه محصولات را به تفضیل شرح خواهیم داد.
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
  • 0 نظر
  • 172 بازدید

متاسفانه به دلیل قیمت زیاد محصولات آرایشی و بهداشتی اصل و با کیفیت، شمار زیادی از افراد ترجیح می دهند، تا لوازم آرایشی خود را با کیفیتی بسیار پایین و قیمتی کم تر خریداری کنند. اما آیا شما که این کار را انجام می دهید، از مضرات و آسیب هایی که لوازم آرایشی تقلبی قرار است، به پوست، چشم، لب و ... شما وارد کند، با خبرید. بدون شک خرید لوازم آرایشی، بهداشتی اصل خیلی با اهمیت تر از پوشیدن لباس های مارک و گران قیمت می باشد، چون که این محصولات به طور مستقیم به پوست شما نفوذ می کنند و تا جایی که می توانند اثراث مخرب را از خود بر جای می گذارند. خوب اگه تا به حال، همش از لوازم فیک استفاده کرده اید و هیچ آسیبی را روی پوست خود مشاهده نکرده اید، خیلی خوش شانسید.

چون که این احتمال وجود دارد، که در دراز مدت عوارض خودشان را آشکار کنند. پس بهترین کاری که شما در این زمینه می توانید انجام دهید، این است که همین الان محصولات بی کیفیت خود را دور بریزید و سعی کنید لوازم اصل و استاندارد را که تا حد زیادی تضمین سلامت شما هستند خریداری کنید. اگر هنوز به این باور نرسیده اید، که استفاده از محصولات تقلبی و فیک چه عوارضی می تواند داشته باشد، با ما در این مطلب همراه باشید. قبل از شروع به مبحث اصلی، فراموش نکنید که پوست یکی از مهمترین اجزای بدن می باشد و تأثیر زیادی بر روی زیبایی ظاهری افراد دارد. به علاوه مراقبت از پوست سبب حفظ سلامت و جوان ماندن آن خواهد شد.

 

عوارض احتمالی استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی فیک 

همان طور که در بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم، این محصولات به پوست شما نفوذ می کنند و وارد بدن می شوند. در نتیجه چنین پیشامدی منجر به بروز انواع بیماری ها و مسمومیت ها، حساسیت های پوستی، سوختگی ها و واکنش های آلرژیک، خواهند شد. علاوه بر این ها ایجاد خارش پوست، سوزش، قرمزی، التهابات، برآمدگی ها در سطح پوست، پوسته پوسته شدن و بروز علائم پیری زودرس از جمله رایج ترین عواقب ممکن پس از استفاده از محصولات تقلبی و بی کیفیت می باشند.

 

عوارض احتمالی استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی فیک 

 

عوارض استفاده از کرم های فیک و تقلبی

همان گونه که در جریان هستید، کشور ایران از جمله بزرگ ترین مصرف کنندگان لوازم آرایشی در کل دنیا تلقی می شود و به همین دلیل کمپانی های مختلفی در سراسر کشور دست به تولید انواع نامرغوب و بی کیفیت از لوازم آرایشی و بهداشتی زده اند. لازم است بدانید، که کرم های آرایشی و بهداشتی، تقلبی علاوه بر این که باعث التهاب و خشکی بیش از حد پوست می شوند، منافذ سطح پوست را مسدود کرده و سبب ایجاد جوش های بزرگ و ملتهب و جوش های سرسیاه خواهند شد. اگر بخواهیم کلی تر در این خصوص بحث کنیم، باید بگوییم که این کرم ها کدر شدن رنگ پوست، لک گرفتن، تیرگی، چین و چروک را به مرور زمان باعث می شوند، که درمان آن ها شاید غیر ممکن و یا زمان بر باشد.

 

عوارض استفاده از کرم های فیک و تقلبی

 

عوارض استفاده از محصولات آرایشی فیک بر روی چشم ها

به جرات می توان گفت که چشم ها مهم ترین عضو در کل بدن می باشند. پس محافظت و مراقبت از چشم ها باید به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. در واقع استفاده از لوازم آرایشی فیک مانند: خط چشم، ریمل، کانسیلر و حتی سایه، می تواند ناحیه حساس اطراف چشم را آلوده کند و منجر به سوزش، قرمزی، تورم و حتی عفونت چشم شود. دقت کنید، که عفونت چشم که اغلب ماهیت ویروسی یا باکتریایی دارند، باید در اسرع وقت با داروهای مناسب درمان شوند. لازم به ذکر است که استفاده از کرم ها و کانسیلر های فیک نیز در اطراف چشم، به مرور سبب تیره شدن پوست و ایجاد خطوط عمیقی در ناحیه دور چشم خواهند شد.

 

تأثیرات استفاده از محصولات بی کیفیت بر روی لب

انواع رژلب، برق لب، خط لب و ... می تواند در صورت فیک و تقلبی بودن، منجر به تورم لب ها، ایجاد تاول روی لب، ملتهب شدن صورت، تاول دهان و ... شود. به علاوه احتمال دارد که این مواد مضر، از طریق لب ها و دهان وارد بدن شده و سلامتی شما را به طور جدی به خطر بیاندازد. با چنین رخدادی باید فوراً به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان وی قرار بگیرید. در غیر این صورت ممکن است، با عوارض جدی تری و بدون بازگشتی دست و پنجه نرم کنید.

 

تأثیر استفاده از محصولات نامرغوب بر روی موها

محصولاتی مانند: سرم مو، شامپو، ماسک، روغن های مو، رنگ مو و ... که برای موی سر مورد استفاده قرار می گیرند در صورت تقلبی بودن، می توانند به موها آسیب بزنند. استفاده از رنگ موهای فیک و تقلبی نیز صدمات جبران ناپذیری را به موها وارد می کنند و موجب سوختن و از بین رفتن ساختار درونی تارهای مو می شوند، که تنها راه نجات آن، کوتاه کردن موها است. محصولات دیگر نیز سبب خشک و شکننده شدن تارهای مو شده و موها را کدر و وز و بدحالت می کنند و در آخر منجر به ریزش شدید موها و حتی کچلی خواهند شد.

 

تأثیر استفاده از محصولات نامرغوب بر روی موها

 

عوارض استفاده از محصولات تقلبی بر روی ناخن ها

توجه داشته باشید که محصولات زیبایی ناخن نیز در صورت فیک بودن به صدف ناخن آسیب می زنند و سبب پوسته پوسته شدن و خشکی پوست اطراف ناخن می شوند. به علاوه محصولات بی کیفیت، سبب تغییر رنگ ناخن شده و آن را حساس و شکننده می کنند. 

 

عوارض استفاده از عطرهای فیک

استفاده از عطرهای فیک و تقلبی نیز باعث بروز مشکلات جدی برای بدن شما می شود. زیرا مواد موجود در عطرهای فیک شامل ضدیخ و مواد شیمیایی کشنده (مانند آرسنیک و فتالات) و الکل بیش از حد است. بدین جهت، استفاده کردن از این نوع عطر ها علاوه بر ایجاد مشکلات پوستی باعث عوارضی مانند: آسم، مشکلات تنفسی، سردرد، میگرن، تحریک سینوس ها، تحریک چشم، سوزش های ریوی، سرطان، نقایص نوزاد هنگام تولد و ... می گردد.

 

تأثیرات کلی استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و نامرغوب بر روی سلامتی

ناگفته نماند که استفاده از چنین محصولاتی، علاوه بر مشکلاتی که برای پوست و زیبایی ظاهری شما به همراه می آورند، برای سلامتی ارگان های حیاتی بدن نیز بسیار خطرناک می باشند. در اصل به کار بردن این محصولات در طولانی مدت به قلب، مغز، ریه ها، سیستم عصبی و گوارشی و .... آسیب زده و عملکرد آن ها را با اختلال مواجه می سازد. مسمومیت های ناشی از مواد آلوده و مضر شیمیایی و اختلالات تنفسی، از متداول ترین عواقب استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی فیک هستند. این محصولات جدا از این همه عوارض خطرناکی که دارند، می توانند حتی منجر به ناباروری شوند و یا در زنان باردار نیز سبب بروز اختلالات و ناهنجاری های متعددی در جنین شده و یا در بدترین حالت ممکن به سقط جنین منجر گردند.

 

تأثیرات کلی استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و نامرغوب بر روی سلامتی

 

نکات مهم و حساسی که در خصوص لوازم آرایشی تقلبی و تاریخ انقضا گذشته لازم دیدیم، بیان کنیم به ترتیب زیر می باشد.

 

چرا نباید از محصولات تقلبی و فیک استفاده کرد؟

علاوه بر عوارض و مضرات این محصولات که در بالای مقاله ذکر کردیم، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی فیک و تقلبی یک خطر بزرگ برای سلامتی شما محسوب می شود. چرا که کمپانی های تولید کننده لوازم آرایش بهداشتی تقلبی، بر خلاف کمپانی های برندهای معتبر و اورجینال، برای تهیه آن هیچ گونه نظارت و قانونی ندارند و هدف آن ها تنها کسب سود و سرمایه از مواد بی کیفیت و نامرغوب می باشد. در اصل خرید محصولات فیک و ارزان قیمت، شاید در ابتدا صرفه جویی و معامله خوبی تلقی شوند، اما شاید زمانی متوجه آسیب های این محصولات شوید که ناچارید به پزشک مراجعه نمایید. پس نتیجه ای که از انجام این کار به معنا صرفه جویی حاصل می شود، چیزی نیست جزء پرداخت هزینه های خیلی بیشتر برای درمان و بهبودی سلامت پوست و ... .

 

در ساخت محصولات آرایشی بی کیفیت چه موادی به کار برده می شود؟

امیدواریم که با اطلاع از ساخت و تولید این لوازم، دیگر از خرید آن ها به طور حتم صرف نظر کنید و محصولات برند معتبر را جایگزین نمایید. هر چند در کل مصرف لوازم آرایشی زیاد اگر هم اصل باشد، به نفع نیست، اما باز هم خیلی بهتر از استفاده از محصولات نامرغوب و بی کیفیت می باشد. در واقع لوازم آرایشی تقلبی، اغلب حاوی مواد شیمیایی مضر و ترکیبات سرطان زای آرسنیک، بریلیوم، سیانور، کادمیوم و مقادیر زیاد و غیر مجازی از سرب و جیوه و آلومینیوم می باشند. همچنین دارای تعداد زیادی از باکتری های عفونی بوده که می تواند، منجر به ایجاد التهاب، زخم، سوزش و تغییر شکل در پوست شوند. لازم است بدانید، که در تولید محصولات آرایشی فیک، معمولاً از عطر و رایحه های زیادی استفاده می شود، تا بتوانند بوی نامطبوع مواد سازنده آن را از بین ببرند. در واقع این کمپانی های سودجو محصولاتی با استفاده از باکتری ها و مواد شیمیایی مضر و سمی را تولید می کنند و آن ها را در یک بسته بندی شیک و زیبا و با نام تجاری شرکت اصلی به بازار عرضه می کنند. تا بدین صورت خریداران زیادی را فریب بدهند و سود بی شماری را نصیب خود گردانند.

 

در ساخت محصولات آرایشی بی کیفیت چه موادی به کار برده می شود؟

 

محصولات آرایشی و بهداشتی منقضی یا همان تاریخ گذشته، چه تاثیراتی دارند؟

محصولاتی که تاریخ انقضای آن ها به پایان رسیده است، همانند لوازم بهداشتی تقلبی، می تواند باعث آسیب رساندن به پوست و سایر ارگان های بدن شود. چون که در ترکیبات سازنده محصولات از مواد نگهدارنده ای استفاده می شود ،که سبب حفظ سلامت و کارایی آن محصولات در زمان مفید مصرف آن ها می شود. لذا در صورت زمان مجاز مصرف، نگهدارنده ها خاصیت خود را از دست می دهند و منجر به فاسد شدن محصول می گردند. در نهایت محصولات تاریخ گذشته به خصوص، کرم های ضد آفتاب و کرم پودر نه تنها کارایی و قدرت محافظت خود را از دست داده اند، بلکه مشکلات جدی از جمله حساسیت، تیرگی، جوش های سرسیاه، لک، چین و چروک و ... را بر روی پوست ایجاد می کنند.

 

چگونه باید محصولات فیک و اصل را تشخیص داد؟

در واقع تشخیص محصولات اصل و تقلبی از یکدیگر کاری بسیار دشوار و یا غیر ممکن می باشد. از این رو یکی از بهترین و قابل اعتماد ترین راه ها برای اطمینان به اصل بودن محصولات، تهیه آن ها از فروشگاه ها و آنلاین شاپ های مجاز و معتبر می باشد. توجه داشته باشید، که در ساخت محصولات فیک تمام سعی بر آن است که محصولات را با حداکثر میزان تشابه ظاهری با محصولات اورجینال تهیه کنند و فقط در برخی از موارد می توان اختلاف های جزئی را بر روی شکل و بسته بندی محصول پیدا نمود. بنابراین شما در هنگام خرید این لوازم پرکاربرد، باید به رنگ و شکل بسته بندی، بافت محصول، قیمت، وجود بارکد، برچسب اطمینان، تاریخ انقضا و ... توجهی ویژه داشته باشید.

 

نتیجه گیری کلی

برای ادامه دادن این مقاله آسیب های زیاد دیگری وجود داشتند، که همگی به استفاده از محصولات فیک و تقلبی ربط پیدا می کردند. اما ما این مقدار از مفاهیم را برای آشکار سازی موضوع کافی دانستیم و تا حد زیادی شما عزیزان را از آسیب های لوازم ارایشی و بهداشتی تقلبی و بی کیفیت آگاه ساختیم. اگر باز هم می خواهید، با وجود این همه عوارض، دست از استفاده کردن این محصولات برندارید، باید منتظر عواقب جبران ناپذیر آن ها باشید. امیدواریم که متن فوق برای شما آموزنده بوده باشد و سعی کنید راهنمایی های خود را در اطلاع سایرین قرار بدهید. سلامتی پوست و وجود خود را با هیچ چیز در دنیا عوض نکنید و با صرفه جویی در برخی از هزینه ها، آینده ای پر هزینه را برای خود رقم نزنید. خسته نباشید دوستان عزیز و ممنون از همراه بودنتان در مقاله عوارض استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی فیک و تقلبی.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا