مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید رژ لب

تمامی متن مقاله راهنمای خرید رژ لب را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 10.45 MB دانلود پی دی اف - 1.36 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید رژ لب

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۹/۱۵ سه شنبه
راهنمای خرید رژ لب
چکیده این مقاله : داشتن رژ لب خوب برای هر خانمی ضروری است. پس انتخاب و خرید نهایی آن مستلزم به رعایت نکات مهمی می باشد، که ما در راهنمای خرید رژلب می خواهیم به آن ها اشاره کنیم.
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه
  • 0 نظر
  • 294 بازدید

شاید برای بیشتر خانم ها، خرید لوازم آرایشی بسیار خوشایند و جذاب باشد، به طوری که هر یک از آن ها با شور و ذوق اقدام به خرید لوازم آرایشی نمایند. اما باید گفت که هر روزه خرید لوازم آرایشی سخت و سخت تر می شود، چرا که با تولید کردن محصولات بی شمار از برندها و مدل های متفاوت انتخاب برای خریداران دشوار و وقت گیر خواهد بود. البته ناگفته نماند، که بعضی از خانم ها به برند و کیفیت محصول توجهی نشان نمی دهند و در مرحله اول فقط بر اساس رنگ، رژلب خود را انتخاب می کنند. در اصل رژلب از جمله لوازم آرایشی به شمار می رود، که امکان دارد در کیف هر خانمی به چشم بخورد. بد نیست بدانید، تاثیری که رژلب بر روی چهره و آرایش شما دارد، با هیچ یک از لوازم آرایشی دیگر قابل قیاس نیست، پس انتخاب و خرید نهایی آن مستلزم به رعایت نکات مهمی می باشد، که ما در این مقاله می خواهیم به آن ها اشاره کنیم. در ادامه مقاله راهنمای خرید رژلب با ما همراه باشید.

 

رژلب چیست؟

رژلب در اصل یک اصطلاح فرانسوی است، که بیشتر افراد آن را با نام دیگرش یعنی ماتیک فرا می خوانند. به طور معمول در تولید رژلب، موادی همچون نرم کننده، مواد رنگی، قهوه و ... به کار رفته است و وظیفه اصلی این محصول، رنگ بخشیدن به بافت لب ها و نرم کردن آن می باشد.

 

رژلب چیست

 

فاکتورهای مهم در راهنمای خرید رژلب کدام ها می باشند؟

  1. توجه کردن به رنگ پوست صورت
  2. توجه کردن به ماندگاری رژلب
  3. به اندازه لب هایتان دقت کنید
  4. امتحان کردن رنگ رژ لب
  5. بررسی کردن نوع پوست لب
  6. رژلب تقلبی و سرب دار نخرید
  7. تشخیص دادن لوازم آرایشی اصل و تقلبی
  8. دقت کردن به تاریخ انقضای رژلب
  9. رژلب مناسب برای موقعیت های متفاوت
  10. رژلب ایرانی بخرید
  11. از برندهای معروف خرید کنید

 

توجه کردن به رنگ پوست صورت

مشخص کردن نوع رژلب

بدون شک اکثر طرفداران لوازم آرایشی می دانند، که رژلب دارای انواع مختلفی است. لذا یکی از معیارهای مهم در راهنمای خرید این محصول، مشخص کردن نوع رژ لب قبل از خرید آن می باشد.

 

توجه کردن به رنگ پوست صورت

 

انواع رژلب ها

رژلب جامد: رژلب های جامد، دارای فرمول‌های مختلفی از براق تا مات هستند و تعداد رنگ ‌های آن نیز بی حد و مرز می باشد. در اصل رژلب جامد شکل اصلی و ذاتی رژلب است، که همیشه و در هر حالی طرفداران خاص خود را دارد. این نوع رژ، از نظر ساختار به سه شکل براق، مات و اکلیلی تولید می‌ شود.

رژلب مایع: ماندگاری بالا و درخشش زیاد از جمله ویژگی های این محصول به شمار می روند، که خانم های جوان به این رژلب علاقه زیادی نشان می دهند. ناگفته نماند که رژلب های مایع، ماندگاری کمی دارد و برای مدت کوتاهی روی لب می‌ مانند.

رژ لب مدادی: به طور معمول، رژلب های مدادی چرب نیستند ولی در عوض ماندگاری بالایی دارند. این نوع رژ لب ها یا پیچی هستند و یا با مداد تراش های مخصوصی برای استفاده مجدد تراشیده می شوند.

رژلب کاسه ای یا پالتی: این نوع رژ لب جامد معمولا مورد استفاده آرتیست میکاپ‌ ها بوده و با براش ‌های آرایشی روی لب استفاده می‌ شود.

رژلب شفاف: این مدل از رژلب، خاصیت رنگ دهی ندارد و هر رنگی هم که داشته باشد، تنها سایه ‌ای از آن روی لب باقی می‌ ماند و رنگ طبیعی لب‌ ها را حفظ خواهد کرد. در نتیجه بهترین گزینه برای آرایش روزمره، رژ لب شفاف می باشد.

برق لب: برق لب یکی از انواع رژلب های مایع می باشد، که هیچ رنگی ندارد و تنها باعث براق شدن لب ها می شود.

تینت یا لاک لب: تینت لب یا لاک لب ماندگاری بسیار بالایی دارد و ساختار آن از نوع رژ لب مایع است، که نباید با برق لب اشتباه گرفته شود. چرا که ماندگاری لاک و تینت لب به نسبت برق لب، بسیار بالاتر است.

رژلب ماژیکی: این رژلب ها بافت سبکی دارند و اطراف لب پخش نمی شوند. برای افرادی با لب های خشک، این رژ توصیه نمی شود، چون که از خاصیت آبرسانی بی بهره اند.

 

انواع رژلب ها

 

توجه کردن به ماندگاری رژلب

رژ لب ها از لحاظ ماندگاری به سه دسته، 24 ساعته، رژلب ضد آب و رژلب با ماندگاری کوتاه تقسیم می شوند. شما باید حتما در حین خرید رژ لب به این نکته توجه کنید، که از محصول خود انتظار چه حد ماندگاری را دارید. در مجموع رژ لب های 24 ساعته تا چندین ساعت بر روی لب باقی می مانند و در آخر به سختی پاک می شوند. اما رژلبی با ماندگاری کم، خیلی راحت با مالیدن یک دستمال مرطوب یا پنبه آغشته به آرایش پاک کن بر روی لب ها پاک می شود و هیچ گونه اثری از خود بر جای نمی گذارد. در خصوص رژ لب ضد آب باید گفت، که اگر آب به رژ لب شما برخورد کند، پاک نخواهد شد و ماندگاری بالایی هنگام رفتن به استخر و یا بارش باران خواهد داشت.

 

توجه کردن به رنگ پوست صورت

از دیگر نکات مهم در راهنمای خرید رژلب، در نظر گرفتن رنگ پوست تان می باشد. چرا که روشن یا تیره بودن پوست، تاثیر مستقیمی بر انتخاب رنگ مناسب و ایده آل رژ شما دارد.

  • افرادای که پوست سفید یا روشنی دارند، می توانند از رژ لب های کالباسی، صورتی، شرابی، بنفش کم رنگ، هلویی و آلبالویی استفاده کنند. رنگ‌های تیره ( مانند قهوه‌ای و زرشکی ) ممکن است، پوست روشن شما را تیره کنند و مناسبتان نباشد.
  • افرادی با داشتن پوست تیره و سبزه، می توانند از رژلب ها بژ، قهوه ای، نارنجی، بنفش، زرشکی و مسی مناسب بهره ببرند. این دسته از افراد بهتر است، که از رنگ ‌های روشن و کم‌ رنگ دوری کنند.
  • افرادی که پوست گندمی و میانه دارند، می توانند از بیشتر رنگ های رژلب از نارنجی و کالباسی گرفته تا انواع قرمز استفاده کنند.

 

توجه کردن به رنگ پوست صورت

 

به اندازه لب هایتان دقت کنید

شاید در حین خریدن رژلب به تنها مسئله ای که هیچ توجهی نشان ندهید، همین اندازه و فرم لب هایتان باشد. اما لازم است بدانید که رنگ مناسب رژلب، تاثیر مستقیمی با اندازه لبانتان دارد. بدین صورت افرادی که لب های نازکی دارند، بهتر است از رنگ های تیره استفاده نکنند و افرادی با لب های درشت، از انتخاب رنگ های بسیار روشن پرهیز کنند.

 

امتحان کردن رنگ رژ لب

اکثر رژلب ها دارای تستر هستند و شما می توانید برای انتخاب ایده آل، رژلب مورد نظر را روی دستتان امتحان کنید، تا با این کار از ترکیب رنگ رژ با پوستتان مطمئن شوید. 

 

امتحان کردن رنگ رژ لب

 

بررسی کردن نوع پوست لب

پیش از خرید نهایی رژلب در راهنمای خرید این محصول، بهتر است در ابتدا نوع پوست لب خود را بررسی کنید. اگر پوست لب شما خشک است، از خرید رژ لب مات یا رژلب 24 ساعته خودداری کنید. چون که این نوع از رژها بافت خشکی دارند و روی لب تان پوسته پوسته می شوند. برای لب های خشک، بهترین انتخاب خرید رژلب مایع، لیپ گلاس یا رژلب شاین است. افرادی که پوست معمولی دارند، می توانند از دو رژلب جامد و مایع بهره مند شوند.

 

رژلب تقلبی و سرب دار نخرید

این روزها دیگر لوازم فیک و تقلبی از هر محصولی به ویژه لوازم آرایشی در بازار بیداد می کند، که در ساخت آن ها ترکیبات مضری به کار رفته است، که امکان دارد باعث حساسیت، عفونت چشم، خارش پوست، التهاب پوستی، ورم و ... گردد. به علاوه برخی از رژلب های تقلبی سرب بسیار بالایی دارند، پس اگر به سلامتی و زیبایی خود اهمیت می دهید، حتما رژلب های بدون سرب یا با میزان سرب کم را از برندهای معتبر و شناخته شده خریداری کنید. هرگز به خاطر هزینه کمتر، این همه مضرات را نصیب خودتان نکنید.

 

رژلب تقلبی و سرب دار نخرید

 

تشخیص دادن لوازم آرایشی اصل و تقلبی

تشخیص دادن لوازم آرایشی برای برخی از افراد کاری دشوار است، پس به طور حتم در راهنمای خرید رژلب، باید به این اصل های مهم توجه شود.

  • لوازم آرایشی خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.
  • در مجموع بسیاری از فروشگاه های آنلاین در رقابت با یکدیگر سعی می کنند، که بهترین برند را با کیفیت بالا تحویل مشتری بدهند. پس اگر خرید این محصول را اینترنتی انجام دادید، به نظرات کاربران دیگر نیز توجه کنید.
  • به برچسب محصولات دقت کنید.
  • به طور معمول رژلب های اصل بوی تند و غلیظی ندارند، مگر این که رژلب عطری باشد.
  • رژلب های تقلبی، قیمت کمتری نسبت به رژلب های اصل دارند.
  • کیفیت چاپ و بسته بندی محصول تقلبی، بسیار پایین تر از برند اصلی است.
  • به طور معمول فروشگاه هایی که استند برند یک لوازم آرایش یا نمایندگی یک برند آرایشی را دارند، محصولات اصل را به مشتریان خود عرضه می کنند.

 

دقت کردن به تاریخ انقضای رژلب

من خودم جزء دسته ای از افراد هستم، که در حین خرید هر محصولی به تاریخ انقضای آن توجه می کنم، پس توصیه من هم به شما عزیزان اینه که در هنگام خریداری کردن رژ لب به تاریخ انقضای آن دقت نمایید. بهتر است رژلبی را انتخاب کنید، که از تاریخ انقضای آن حداقل یک سال باقی مانده باشد.

 

دقت کردن به تاریخ انقضای رژلب

 

رژلب مناسب برای موقعیت های متفاوت

رژلب برای استفاده روزمره: برای استفاده های روزمره، بهترین رژلب ها، رژ لب های شفاف، بالم لب ها و رژهایی با رنگ طبیعی می باشند.

رژلب برای محیط کاری: رژهای ساتنی یا مات بهترین و کلاسیک‌ ترین گزینه‌ ها برای محیط های کاری شما هستند. در کل باید بدانید، که رژ لب ‌های پر رنگ مانند قرمز یا سرخابی ایده‌ خوبی برای محل کار نیستند. اما از رنگ‌ هایی مثل آجری یا قرمز سرد، می ‌توانید به عنوان جایگزین این رنگ ها استفاده کنید.

رژلب مخصوص بیرون رفتن: شما برای رفتن به کنسرت، مهمانی ها، قرارهای دوستانه و ...، می توانید از رژلب های طبیعی یا پر رنگ به دلخواه خودتان استفاده کنید.

رژ لب برای موقعیت های خاص: برای مکان هایی مانند عروسی ها، جشن ها و مهمانی های رسمی، باید رژلبی را انتخاب کنید که با آرایشتان هم خوانی داشته باشد. اگر می خواهید، توجه سایرین به سمت شما معطوف گردد، انتخاب رژلب قرمز بهترین گزینه برای چنین موقعیت هایی می باشد.

 

رژلب ایرانی بخرید

امروز تصور برخی افراد از محصولات ایرانی، کیفیت پایین آن ها می باشد و از خریدشان اجتناب می کنند. اما در راهنمای خرید رژلب به این فاکتور مهم توجه کنید، که بسیاری از برندهای لوازم آرایش ایرانی همچون کالیستا، اینلی، مای، آموتیا، شون و… از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و کمپانی آن ها روز به روز در حال جلب نظر و اعتماد مشتریان می باشد.

 

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید لوازم آرایشی

 

از برندهای معروف رژلب خرید کنید

معیار بسیار مهم و حائز اهمیت دیگر در راهنمای خرید این محصول، که مکمل سایر فاکتورهای مطالب فوق می باشد، خریداری کردن لوازم آرایشی خود از برندهای معتبر و معروف می باشد. از جمله این برندهای اصل و با کیفیت می توان به رژلب نیکس، دبی، امیلی، نوت، اسنس، میبلین و ... اشاره کرد.

  • برند میبلین Maybelline: یکی از رژلب های کم سرب می باشد، که تولید آمریکا و یکی از زیر مجموعه های برند فرانسوی لورئال است.
  • برند اسنس ESSENCE : این برند اروپایی می باشد، که با قیمت پایین و کیفیت مناسبش، افراد زیادی را مجذوب خود کرده است.
  • برند نیکس NYX: از زیر مجموعه های برند فرانسوی لورئال است و به تازگی در میان خانم های ایرانی محبوب شده است.
  • برند دبی Debby: ساخت کشور ایتالیا و بسیار پرطرفدار است.
  • برند نوت Note  از محصولات کشور ترکیه است و کیفیت خوبی دارد.
  • برند امیلی Emilie : از برندهای مطرح کره جنوبی می باشد، که در ایران طرفداران زیادی دارد.

 

از برندهای معروف رژلب خرید کنید

 

حرف آخر در خصوص راهنمای خرید رژ لب

با اتمام مقاله فوق نتیجه ای که دریافت کردیم، این بود که خرید یک محصول کوچک تا چه حد نیازمند رعایت نکات و استانداردها می باشد. از این رو اگر هر یک از شما عزیزان علاوه بر ظاهری زیبا و جذاب، می خواهید سلامتی خود را حفظ کنید، باید در هنگام خرید رژلب تمامی اصل ها را رعایت کنید و بهترین ها را برای خود برگزینید. در آخر مقاله امید داریم، که راهنمای خرید رژلب به شما کمک کند تا بر اساس رنگ پوست، نوع رژلب، برندهای معتبر، اندازه لب، جنس لب، ماندگاری رژ و ... ایده آل ترین و با کیفیت ترین رژلب را برای زیباتر کردن لب های خود خریداری کنید. با تشکر از این که در خواندن مطالب ما همراه و همیار بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا