مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف نحوه تمیز کردن پلوپز

تمامی متن مقاله نحوه تمیز کردن پلوپز را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.66 MB دانلود پی دی اف - 883.84 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه تمیز کردن پلوپز

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۶/۲۲ سه شنبه
نحوه تمیز کردن پلوپز
چکیده این مقاله : پلوپز، وسیله ایست که اگر به درستی از آن استفاده شود، تا مدت های طولانی کار می کند. لازمه ی این ماندگاری طولانی، تمیز کردن آن میباشد حال در این مطلب نحوه تمیز کردن پلوپز را آموزش می دهیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 2376 بازدید

پلوپز یکی از دستگاه های برقی پرکاربرد آشپزخانه محسوب می شود که اگر به درستی از آن استفاده کنید تا مدتها برای شما کار می کند. با این مقاله همراه باشید در ادامه پیرامون دستورالعمل های نحوه تمیز کردن درست پلوپز توضیحاتی ارائه می گردد. 

 

نحوه تمیز کردن پلوپز

 

از اسفنج های ساینده استفاده نکنید

 توجه داشته باشید در هنگام تمیز کردن پلوپز به هیچ وجه نباید از تمیز کننده یا اسفنج های ساینده یا همان سیم ظرفشویی استفاده کنید. همچنین به هیچ وجه نباید قسمتی از دستگاه که گرم است را در آب فرو کنید.

 

از اسفنج های ساینده استفاده نکنید

 

نحوه شستشوی دیگ پلوپز

 قبل از تمیز کردن پلوپز حتماً آن را از برق بکشید سپس صبر کنید تا دستگاه کاملاً سر شود سپس تمامی باقیمانده غذا را از ضرب داخلی تمیز کرده و ظرف داخلی پلوپز را در محلول آب گرم و مایع ظرفشویی قرار دهید. بعد از اتمام شستشو، قطعات دستگاه را با پارچه تمیز خشک نمایید.

 

نحوه تمیز کردن درب پلوپز

 اگر درب پلوپز شما جدا می شود می توانید آن را همراه با پیمانه و سایر متعلقات مربوط به آن با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و سپس خشک نمایید ولی اگر درب دستگاه پلوپز قابلیت جدا شدن ندارد بهتر است که برای تمیز کردن آن از آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده نمایید. البته فراموش نکنید که بعد از تمیز کردن پلوپز همه اجزای آن را نیم ساعت در معرض هوای خشک قرار دهید.

 

نحوه تمیز کردن درب پلوپز

 

تمیز کردن بدنه بیرونی دستگاه پلوپز

 اما در مورد تمیز کردن بدنه بیرونی پلوپز بهتر است که از یکپارچه نم دار استفاده کنید. اگر بعد از تمیز کردن همچنان لک ها بر روی سطوح خارجی پلوپز باقی ماند بهتر است که از اسپری شیشه شوی یا پاک کننده های دیگر استفاده نمایید. البته لازم به ذکر است که به طور مستقیم از پاک کننده ها بر روی سطوح استفاده نکنید زیرا ممکن است این مواد به داخل پلوپز نفوذ کند.

 

نحوه تمیز نمودن دیگ پلوپز از غذاهای سوخته

 اگر به ظرف داخلی پلوپز غذاهای سوخته یا سفت شده چسبیده باشد می توانید ظرف داخلی را با آب گرم و اسفنج آغشته به مایع ظرفشویی پاک کنید. در هنگام تمیز کردن دقت داشته باشید که اجسام تیز را به ظرف داخلی پلوپز نزنید تا خراشیده نشود. ظرف داخلی پلوپز باید کاملاً پاک و تمیز باشد تا هنگام طبخ غذا، تماس دمای کامل برقرار و حرارت به همه جای غذا یا همان برنج برسد.

 

خط و خش دیگ پلوپز

 اگر متوجه شدید که بعد از مدتی دیگ تفلون پلوپز دارای خط و خش است بهتر است که آن را تعویض نمایید البته می توانید با نمایندگی یا خدمات پس از فروش تفلون پلوپز تماس بگیرید و از آنها بخواهید دیگ پلوپز را برای شما تعویض نمایند. از تعمیر دیگ پلوپز باید خودداری کنید زیرا تعمیر دیگ تفلون پلوپز بسیار خطرناک است و باعث بیماری می شود.

 

خط و خش دیگ پلوپز

 

استفاده صحیح از پلوپز

 پلوپز به عنوان یک وسیله برقی، طبخ غذا را بسیار راحت تر نموده است. هر چقدر از این وسیله برقی و خانگی درست مراقبت کنید قطعا می توانید سالیان سال از آن استفاده کنید اما در صورتی که این دستگاه دچار آسیب و خراب شدن شود باید برای تعمیر آنها دنبال تعمیرکار بروید و هزینه‌هایی را صرف تعمیر آنها نمایید.

 ظرف داخلی پلوپز از جنس تفلون است بنابراین هنگام شستشوی آن باید دقت کنید که آسیب نبیند. در مواقعی این احتمال وجود دارد که برنج های سوخته به کف دیگ پلوپز چسبیده باشند، چه کار کنیم؟ پلوپز را از برق بکشید، در صورتی که پلوپز داغ است اجازه دهید تا خنک شود، ظرف داخلی پلوپز را خارج کرده و مقداری آب گرم درون آن بریزید و اجازه دهید برنج های سوخته به آرامی کنده شوند و سپس با اسفنج نرم و کمی مایع ظرفشویی ظرف داخلی را بشوید. ظرف یا دیگ پلوپز را با حوله یا دستمال نرم خشک کنید و سپس درون پلوپز قرار دهید.

 

خرید پلوپز

 

پخت برنج را به پلوپز بسپارید

 یک پلوپز خوب می تواند در طبخ برنج به شما کمک کند بنابراین لازم نیست نگران خشک ماندن یا شفته شدن برنج تان باشید. بهتر ست این کار حساس را به پلوپز بسپارید. امروزه مدل های مختلفی از انواع پلوپز توسط برندهای مختلف طراحی و تولید شده است که در بازار لوازم خانگی عرضه می شوند. پلوپز ها از نظر گنجایش با هم متفاوت هستند ولی حداکثر گنجایش شامل یک پلوپز ۱۲ نفره می باشد. جنس ظرف داخلی پلوپز از آلومینیوم یا تفلون نچسب می باشد. پلوپز یک دستگاه برقی، با دوام بالا می باشد. برخی از کارشناسان توصیه می کنند برای اینکه دوام ظرف داخلی دستگاه بیشتر شود بهتر است که برای شستن آن از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید. 

 

 برخی از پلوپز ها قابلیت پخت برنج با درجات مختلف رنگ ته دیگ را دارند و خودتان می توانید انتخاب کنید که برنجتان با ته دیگ چه رنگی آماده شود. ضمناً برخی از پلوپز ها دارای حالت گرم نگهدارنده هستند به طوری که می‌توانید برنج را به صورت گرم داخل پلوپز نگه داری. همچنین برخی از دستگاه های پلوپز چندکاره هستند یعنی علاوه بر پخت برنج می توانید پخت یک سری از غذا همچون سوپ، فرنی و پختن کیک به وسیله آنها انجام دهید. اگر در یک خانواده پرجمعیت زندگی می کنید بهتر است که از پلوپز استفاده نمایید که کارایی بیشتری داشته باشد تا بتوانید علاوه بر برنج در پخت سایر مواد غذایی نیز از آن استفاده کنید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا