مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت روشن نشدن مخلوط کن

تمامی متن مقاله علت روشن نشدن مخلوط کن را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 5.91 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت روشن نشدن مخلوط کن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۵/۱ شنبه
علت روشن نشدن مخلوط کن
چکیده این مقاله : روشن نشدن مخلوط کن می تواند دلایل زیادی از جمله نبود برق منزل،آسیب دیدن کلید پاور مخلوط کن،کوتاه شدن زغال موتور دستگاه و ... باشد. در ادامه به بررسی 11 علت روشن نشدن مخلوط کن میپردازیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1994 بازدید

گاهی وقت ها پیش می‌آید که با فشار دادن کلید on مخلوط کن، دستگاه برای شروع به کار کردن روشن نشود. شاید در آن لحظه شما شوکه شوید و اصلاً نتوانید تشخیص بدهید که مشکل کار از کجاست و چرا دستگاه روشن نشد. لذا ما تصمیم بر نوشتن این مقاله گرفتیم تا در آن دلایل روشن نشدن دستگاه مخلوط کن را بازبینی کنیم و شما را با رایج ترین این دلایل آشنا کنیم. در واقع دلایل مختلفی که می توانند موجب روشن نشدن این دستگاه پر کاربرد شوند، عبارت‌اند از سوختن موتور، خرابی اورلود، خرابی سیم برق، خراب شدن کلید پاور، کوتاه شدن زغال دستگاه و ... . برای اطلاعات بیشتر در این رابطه لطفاً با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

 

علت روشن نشدن مخلوط کن

 

چه دلایلی می توانند باعث روشن نشدن مخلوط کن شوند؟

  1. نبود برق منزل
  2. آسیب دیدن کلید پاور مخلوط کن
  3. کوتاه شدن زغال موتور دستگاه
  4. خراب شدن سیم دو شاخه مخلوط کن
  5. خرابی و اتصال سیم رابط متصل به مخلوط کن
  6. خرابی صفحه کنترل مخلوط کن
  7. مشکل در اورلود یا محافظ الکتریکی
  8. اشکال داشتن پریز منزل
  9. وارد آمدن فشار زیاد به دستگاه مخلوط کن
  10. خرابی های پنل کنترل الکترونیکی مخلوط کن
  11. سوختن موتور مخلوط کن

 

دلایل روشن نشدن دستگاه مخلوط کن

 

نبود برق منزل

شاید برایتان پیش آمده باشد، زمانی که می خواهید از مخلوط کن استفاده کنید، دستگاه روشن نشود و شما سعی می کنید چند بار آن را خاموش و روشن کنید. بدون اینکه توجه کنید که آیا برق خانه قطع شده است یا خیر؟ از این رو باید دقت کنید تا در زمان روشن نشدن دستگاه، فورا کلید برق را بزنید تا از وصل بودن برق مطمئن شوید. علاوه بر این مورد شاید فیوز برق پریده باشد، بنابراین لازم است که فیوز را نیز چک کنید؛ زیرا قطع بودن برق می تواند یکی از دلایل رایج، برای روشن نشدن و کار نکردن دستگاه مخلوط کن باشد.

 

نبود برق منزل

 

آسیب دیدن کلید پاور مخلوط کن

در مخلوط کن ها کلیدی طراحی شده است تا با فشردن آن دستگاه روشن شود. در واقع عملکرد دستگاه به کلید پاور بستگی دارد، چرا که ولتاژ از طریق کلید به موتور اعمال می شود تا مخلوط کن برای شروع به کار خود روشن شود. در صورتی که کلید پاور خراب شود و به درستی کار نکند، جریان برق به دستگاه نمی رسد و در نتیجه مخلوط کن شما با مشکل روشن نشدن مواجه خواهد شد. برای رفع مشکل پیش آمده باید از تعمیرکاران مخصوص درخواست کمک کنید و در اسرع وقت به عیب یابی کردن و تعمیر مخلوط کن تان اقدام نمایید.

 

کوتاه شدن زغال موتور دستگاه

از جمله علت های دیگری که باعث روشن نشدن مخلوط کن می شود، خرابی و کوتاه شدن زغال موتور دستگاه می باشد. در شرایطی که زغال با استفاده از دستگاه از اندازه مشخصی کوتاه تر شود، موتور به جریان نخواهد افتاد و مخلوط کن کار نخواهد کرد. تنها راهکار برای برطرف کردن این مشکل، تعویض کردن زغال مخلوط کن توسط افراد ماهر می باشد.

 

خراب شدن سیم دو شاخه مخلوط کن

آسیب دیدن دو شاخه یا کابل رابط دستگاه، می تواند رابطه مستقیمی با روشن نشدن مخلوط کن داشته باشد. در صورتی که با امتحان کردن چندین پریز، باز هم دستگاه روشن نشد، مشخص است که ایراد از دو شاخه مخلوط کن می باشد و برای حل این مشکل، شما بدنه دستگاه را باز کنید و ورودی های جریان برق را بررسی کنید. در صورتی که در این خصوص هیچ گونه مهارت و آگاهی ندارید، بهتر است که بررسی کردن دستگاه مخلوط کن را به تکنسین با تجربه بسپارید.

 

خراب شدن سیم دو شاخه مخلوط کن

 

خرابی و اتصال سیم رابط متصل به مخلوط کن

در بعضی از موارد ممکن است دلیل روشن نشدن مخلوط کن، وجود مشکل در سیم رابط باشد. پس شما باید از سالم بودن سیم رابط مطمئن شوید. برای انجام این کار و تست سلامت سیم رابط، شما می توانید با وصل کردن یک دو شاخه ی دیگر سیم رابط را امتحان کنید و اطمینان یابید که سیم رابط خراب شده است یا خیر.

 

خرابی صفحه کنترل مخلوط کن

یکی از حساس ترین قطعات مخلوط کن، صفحه کنترل سرعت دستگاه است. اگر این بخش مهم از مخلوط کن دچار مشکل شود، جهت رفع مشکل باید حتماً از تعمیرکاران حرفه ای و کاربلد کمک گرفت.

 

خرابی صفحه کنترل مخلوط کن

 

مشکل در اورلود یا محافظ الکتریکی

لازم است بدانید که محافظت کردن از موتور دستگاه در برابر سوختگی به عهده محافظ الکتریکی یا اورلود می باشد. در صورتی که این قطعه مهم دچار مشکل شود این مورد نیز می تواند، دلیلی دیگر برای روشن نشدن مخلوط کن باشد. تنها راه حل برای برطرف کردن مشکل، تعویض کردن اورلود آن توسط تکنسین با تجربه می باشد.

 

اشکال داشتن پریز منزل

مورد دیگری که به احتمال زیاد دلیلی برای روشن نشدن مخلوط کن می باشد، پیدا کردن مشکل در پریز برق می باشد. با وجود چنین رخدادی و قبل از اینکه نگران شوید، حتماً دو شاخه دستگاه را با پریز برق دیگری امتحان کنید و اگر آبمیوه گیری روشن شد، مطمئن شوید که ایراد از پریز برق بوده است.

 

اشکال داشتن پریز منزل

 

وارد آمدن فشار زیاد به دستگاه مخلوط کن

در صورتی که از این دستگاه استفاده نادرست شود و در حین استفاده کردن به مخلوط کن اجازه استراحت کردن داده نشود، بی شک فشار و بار زیادی به موتور دستگاه وارد می شود. با وارد آمدن بار زیاد به موتور دستگاه مخلوط کن، سبب می شود تا موتور داغ شود و در نهایت مخلوط کن خاموش شود. در این صورت ممکن است که دستگاه دوباره روشن نشود، پس سعی کنید دو تا سه ساعت به دستگاه استراحت بدهید تا کاملاً خنک شود و سپس اقدام به روشن کردن آن نمایید. در صورتی که باز دستگاه روشن نشد، شرایط را جدی بگیرید و مخلوط کن را برای برطرف کردن عیب، نزد تعمیرکاران متخصص ببرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید مخلوط کن

خرابی های پنل کنترل الکترونیکی مخلوط کن

یکی دیگر از علت های روشن نشدن مخلوط کن، به خراب شدن پنل کنترل مربوط می باشد. پنل الکترونیکی دستگاه، وظیفه ارسال دستورات الکترونیکی را به قطعات مختلف به عهده دارد. لذا در صورتی که این پنل خراب شود، دستگاه روش نمی شود و کار نخواهد کرد. دقت کنید که بررسی و تعمیر پنل الکترونیکی دستگاه، روندی خیلی پیچیده دارد و به همین منظور بررسی کردن آن باید حتماً توسط تکنسین ماهر و متخصص صورت بپذیرد.

 

خرابی های پنل کنترل الکترونیکی مخلوط کن

 

سوختن موتور مخلوط کن

آخرین دلیلی که به روشن نشدن مخلوط کن ربط دارد، سوختن موتور دستگاه می باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که می توانند باعث سوخته شدن موتور دستگاه شود که از جمله آن ها می توان اشاره کرد به استفاده کردن بیش از حد و پشت سر هم از مخلوط کن، آب خوردن موتور، نوسانات برق، قدیمی بودن دستگاه و ... . تحت چنین شرایطی حتماً باید تعویض موتور مخلوط کن، توسط تعمیرکار متخصص انجام شود.

 

جمع بندی کلی

در این مقاله به بررسی موارد مختلفی پرداختیم که هر کدام دلیل روشن نشدن دستگاه مخلوط کن می باشند. اگر به خوبی مقاله را مطالعه کرده باشید، خواهید فهمید که بعضی از این عیب ها به راحتی قابل رفع کردن می باشند و برخی دیگر نیاز به حضور تعمیرکار دارند. به هر حال ما در این مقاله هر دو حالت را به خوبی بیان کرده ایم و آگاهی های لازم را در اختیار خوانندگان عزیز قرار داده ایم. در آخر امیدواریم که شما از تمامی موارد ذکر شده در مقاله علت روشن نشدن مخلوط کن، بهره برده باشید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا