مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار

تمامی متن مقاله 8 علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.59 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

8 علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۲۰ سه شنبه
8 علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار
چکیده این مقاله : در این مطلب از بنان کالا مگ می خواهیم به دلایل خاموش شدن مخلوط کن در حین کار بپردازیم بنابراین با ما هراه باشید تا با تمامی مشکلات و راه حل های آن آشنا شوید.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1462 بازدید

از جمله دستگاه های کاربردی که برای درست کردن انواع اسموتی ها، خرد کردن و پوره کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه مخلوط کن می باشد. شاید برای هر کاربری پیش آمده باشد که مخلوط کن در حین کار کردن خاموش شود و از حرکت بایستد؛ اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار، چه چیزی می تواند باشد؟ در جواب این سوال باید گفت که مشکلات فنی و غیر فنی برخی از قطعات دستگاه و یا حتی استفاده نادرست از مخلوط کن می تواند، دلیلی برای به وجود آمدن این مشکل باشد. در ادامه مقاله می خواهیم شما را با علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار آشنا کنیم و نحوه برطرف کردن مشکل را جلو دست شما قرار بدهیم.

 

علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار

 

علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار

  1. وارد شدن فشار زیاد به موتور مخلوط کن
  2. استفاده کردن از مخلوط کن برای مواد غذایی سفت و سخت
  3. انتخاب اشتباه دور موتور برای مخلوط کن
  4. ایرادات موتور دستگاه مخلوط کن
  5. افزایش دمای دستگاه مخلوط کن
  6. خرابی فن پروانه دستگاه مخلوط کن
  7. آسیب دیدن سوئیچ محافظتی حرارتی مخلوط کن
  8. خراب شدن اورلود مخلوط کن

 

خرید مخلوط کن

 

علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار

 

وارد شدن فشار زیاد به موتور مخلوط کن

یکی از مواردی که کارکرد دستگاه را با اختلال روبرو می سازد، وارد آوردن فشار بیش از حد به موتور دستگاه می باشد. این فشار می تواند به دلیل بار اضافی و یا استفاده بیش از حد از مخلوط کن صورت بگیرد. در هر دو صورت فشار زیادی به موتور وارد می شود و مخلوط کن در حین کار کردن خاموش می شود؛ بنابراین شما باید در هنگام استفاده کردن از مخلوط کن نیمی از مواد غذایی مورد نظر را داخل مخزن مخلوط کن قرار بدهید و در هنگام کار کردن دستگاه چند دقیقه به آن استراحت بدهید و سپس به کار خود ادامه دهید.

 

وارد شدن فشار زیاد به موتور مخلوط کن

 

استفاده کردن از مخلوط کن برای مواد غذایی سفت و سخت

قطعاً می دانید که با ریختن مواد غذایی سخت داخل مخلوط کن، دستگاه برای خرد کردن با فشار زیادی مواجه خواهد شد و نتیجه این کار نه تنها باعث خاموش شدن مخلوط کن در حین کار کردن خواهد بود، بلکه به تیغه ها، موتور دستگاه و سایر قطعات نیز آسیب جدی وارد می شود.

 

استفاده کردن از مخلوط کن برای مواد غذایی سفت و سخت

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید مخلوط کن

انتخاب اشتباه دور موتور برای مخلوط کن

اکثر مخلوط کن ها از دورهای متفاوتی برای خرد کردن و مخلوط کردن مواد غذایی بهره مند هستند. شما باید حتماً کاربرد هر دور موتور را به خوبی بدانید تا در حین استفاده از دستگاه با مشکل مواجه نشوید. چرا که انتخاب اشتباه دور موتور برای مخلوط کن، می تواند علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار باشد.

 

انتخاب اشتباه دور موتور برای مخلوط کن

 

ایرادات موتور دستگاه مخلوط کن

یکی از اصلی ترین و حساس ترین ایراداتی که ممکن است، علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار باشد، خرابی های موتور دستگاه می باشد. لازم است بدانید که خرابی خود موتور و یا هر کدام از قطعات موتور، می تواند کارکرد دستگاه را به کل مختل کند و در آخر باعث خاموش شدن مخلوط کن گردد. توجه کنید که بررسی کردن ایرادات موتور مخلوط کن بسیار حرفه ای است و نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. از این رو بهتر است که برای بررسی و رفع مشکل در این قسمت، حتماً از تعمیرکار متخصص و ماهر درخواست کمک نمایید.

 

ایرادات موتور دستگاه مخلوط کن

 

افزایش دمای دستگاه مخلوط کن

علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار کردن، به افزایش دمای دستگاه نیز مرتبط می باشد. در صورتی که کاربران پشت سرِ هم از مخلوط کن استفاده کنند، دستگاه داغ می شود و تحت چنین شرایطی سوئیچ محافظتی یا همان ترموستات، در برابر گرمای زیاد به صورت خودکار مخلوط کن را خاموش می نماید. با چنین پیشامدی شما باید مخلوط کن را به مدت 30 دقیقه خاموش کنید و به آن اجازه خنک شدن بدهید. سپس می توانید دوباره دستگاه را روشن کنید و این بار را به آن اجازه استراحت کردن بدهید.

 

افزایش دمای دستگاه مخلوط کن

 

خرابی فن پروانه دستگاه مخلوط کن

فن پروانه نیز از قطعات مهمی است که در داخل مخلوط کن قرار گرفته است. بروز هر گونه آسیب دیدگی در این قطعه می تواند، علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار باشد. در واقع فن پروانه وظیفه خنک کردن موتور و قطعات داخلی دستگاه را عهده دار می باشد. در این صورت خرابی فن پروانه باعث داغ شدن و افزایش دمای قطعات داخلی مخلوط کن می گردد و دستگاه را خاموش می کند. بررسی کردن و رفع این مشکل فنی باید حتماً توسط تعمیرکار مجرب شکل بگیرد. چرا که ممکن است قسمتی از فن شکسته باشد، موتور فن از کار افتاده باشد و یا روی فن را گرد و غبار گرفته باشد. برای دستیابی و پی بردن به بروز هر یک از این دلایل، نیاز به باز کردن دستگاه وجود خواهد داشت، پس شما باید خودتان از انجام دادن این کار اجتناب کنید.

 

خرابی فن پروانه دستگاه مخلوط کن

 

آسیب دیدن سوئیچ محافظتی حرارتی مخلوط کن

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، سوئیچ حرارتی وظیفه خاموش کردن دستگاه در هنگام داغ شدن آن را عهده دار است. خرابی این قطعه نیز می تواند علتی دیگر برای خاموش شدن مخلوط کن در حین استفاده کردن باشد. از این جهت باید در این مواقع به تعویض کردن این قطعه توسط تکنسین ماهر اقدام نمایید.

 

آسیب دیدن سوئیچ محافظتی حرارتی مخلوط کن

 

خراب شدن اورلود مخلوط کن

یکی از قطعات مهم و اصلی موتور دستگاه، اورلود می باشد و نقش آن حفاظت الکتریکی از دستگاه می باشد. این قطعه ممکن است به دلیل بروز مشکلاتی مانند وارد شدن بار اضافی به اورلود، خرابی پروانه و نشست ریز گردها بر روی این قطعه، اورلود دچار خرابی شود؛ بنابراین با خراب شدن اورلود، خاموش شدن ناگهانی مخلوط کن در حین کار کردن صورت می گیرد. در این مواقع بهتر است که حتماً این قطعه توسط تعمیرکار متخصص بررسی شود و در صورت نیاز تعویض گردد.

 

خراب شدن اورلود مخلوط کن

 

راهکارهایی برای افزایش طول عمر و پیشگیری از خاموش شدن مخلوط کن در حین کار به شرح زیر می باشد.

  • هنگام تمیز کردن این دستگاه حتماً دو شاخه آن را از پریز برق بکشید، سپس بدنه دستگاه را با یک پارچه نرم بمالید و قطعات قابل شستشو را به خوبی با اسکاج نرم بشویید.
  • مواظب باشید که آب به بدنه مخلوط کن نفوذ نکند؛ زیرا موتور مخلوط کن داخل بدنه قرار دارد و در صورت خیس شدن دچار آسیب جدی خواهد شد.
  • هرگز برای خرد کردن مواد غذایی خیلی سخت، مانند یخ از این دستگاه استفاده نکنید؛ زیرا هم تیغه های خراب می شوند و هم به پارچ دستگاه آسیب می رسد.
  • سعی کنید مخلوط کن را برای مدت زیادی روشن نگذارید و در حین کار کردن آن را خاموش کنید تا کمی خنک شود.
  • برای برداشتن پارچ از روی مخلوط کن، صبر کنید تا موتور دستگاه به طور کامل متوقف شود.
  • از استفاده کردن اجسام تیز مانند چاقو به داخل دستگاه، آن هم در حین روشن بودن مخلوط کن خودداری کنید.

 

راهکارهایی برای افزایش طول عمر و پیشگیری از خاموش شدن مخلوط کن در حین کار

 

جمع بندی کلی مقاله چرا مخلوط کن در حین کار کردن خاموش می‌شود

در این مقاله به بررسی علت خاموش شدن مخلوط کن در حین کار و راه حل های این مشکل پرداختیم. اگر به خوبی این مقاله را مطالعه کرده باشید، خواهید فهمید که برخی از این دلایل به راحتی در خانه و توسط خودتان قابل حل کردن می باشند؛ اما برخی دیگر از مشکلات فنی مخلوط کن، باید حتماً توسط تعمیرکار ماهر بررسی شوند. امیدواریم که به کمک این مقاله بتوانید در اسرع وقت پی به بروز مشکل دستگاه مخلوط کن ببرید و اقدام به حل مشکل نمایید. ممنون از اینکه در مقاله ای دیگر با ما یار و همراه بودید.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا