مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف قطع نشدن چایساز بعد از جوشاندن آب

تمامی متن مقاله چرا چای ساز بعد از جوش آمدن قطع نمی شود؟ را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.09 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چرا چای ساز بعد از جوش آمدن قطع نمی شود؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۱۱ یکشنبه
چرا چای ساز بعد از جوش آمدن قطع نمی شود؟
چکیده این مقاله : قطع نشدن چایساز پس از به جوش آمدن آب یک اشکال رایج در بین تمامی دستگاه های چایساز می باشد. اگر این مشکل برای چایساز شما نیز به وجود آمده است بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 563 بازدید

از آن جایی که چایی یکی از محبوب ترین نوشیدنی های رایج در بین مردم می باشد، تمایل به خرید و داشتن چای ساز نیز در میان اکثریت افراد غوغا کرده است. لازم است بدانید که یکی از مشکلات نگران کننده که احتمال دارد برای هر چای سازی پیش بیاید، قطع نشدن چای ساز بعد از به جوش آمدن آب می باشد. از این رو ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله شما را در خصوص این گونه از مشکلات آگاه سازیم. به طور معمول مشکلاتی مانند مشکل سنسور حرارتی چای ساز، خرابی ترموستات دستگاه، نقص در برد چای ساز و مشکلات مربوط به توری چای ساز می توانند، به نوبه خود دلیلی برای قطع نشدن چایساز​ بعد از جوشاندن آب باشند. با ما باشید تا در این خصوص توضیحات لازم و ضروری را همراه با راه حل هر کدام از این رویدادها بیان کنیم.

 

چرا چای ساز بعد از جوش آمدن قطع نمی شود؟

 

قیمت چای ساز فکر

 

مشکل سنسور حرارتی در چای ساز

بروز مشکل در سنسور حرارتی دستگاه می تواند دلیلی اصلی برای قطع نشدن چایساز بعد از جوشاندن آب باشد. در واقع سنسور حرارتی در چای ساز، وظیفه اندازه گیری دمای آب را بر عهده دارد. از این رو هنگامی که دمای آب بالا می رود و به نقطه جوش می رسد، سنسور حرارتی به المنت فرمان خاموشی را صادر خواهد کرد. چنان چه سنسورهای حرارتی چای ساز خراب شده باشند، المنت دستور قطع آب را نخواهد گرفت و از دمای آب نیز مطلع نمی شود و به گرم کردن آب ادامه خواهد داد. اگر مشکل قطع نکردن چای ساز به دلیل خرابی سنسور حرارتی باشد، باید حتماً آن را توسط تکنسین متخصص تعویض کنید.

 

مشکل سنسور حرارتی در چای ساز

 

خراب شدن ترموستات چای ساز

اکثر چای سازها از دو ترموستات بهره مند هستند. یکی از این ترموستات ها بر روی دسته دستگاه و دیگری بر کف چای ساز تعبیه شده است. باید گفت که ترموستات نقش مؤثری را در قطع نشدن چای ساز دارد، چون که وظیفه این قطعه قطع و وصل کردن ولتاژ ورودی به المنت می باشد. مشکلاتی مانند نوسانات برق و یا استفاده طولانی مدت از دستگاه، ممکن است باعث بروز مشکلاتی در چای ساز شود. از این رو زمانی که ترموستات فرمان کم شدن ولتاژ و قطع شدن جریان را ندهد، چای ساز پس از به جوش آمدن آب، قطع نخواهد شد و به گرم کردن آب ادامه خواهد داد. در صورتی که ترموستات چای ساز نیز دچار آسیب شده باشید، هیچ چاره ای جزء تعویض کردن آن توسط تعمیرکار متخصص وجود ندارد.

 

خراب شدن ترموستات چای ساز

 

نقص در برد الکترونیکی چای ساز

دلیل دیگری که باعث قطع نشدن چایساز بعد از جوشاندن آب می شود، نقص و خرابی برد الکترونیکی دستگاه می باشد. لازم است بدانید که در برخی از چای سازهای امروزی و پیشرفته، برد الکترونیکی وجود دارد. در نتیجه امکان دارد که خرابی برد الکترونیکی در قطع نکردن چای ساز مؤثر باشد. تحت چنین شرایطی نیز تعمیر برد دستگاه، می تواند باعث بهبود عملکرد چای ساز شود. دقت نمایید که برد چای ساز قابل تعمیر کردن می باشد و انجام این کار حتماً باید توسط تعمیرکار متخصص صورت بپذیرد. چرا که متخصصین این حرفه با سیم کشی چای ساز و برد دستگاه آشنایی کامل را دارند.

 

نقص در برد الکترونیکی چای ساز

 

خرید چای ساز

 

مشکل در توری چای ساز

اگر به چای ساز دقت کرده باشید، در نوک خروجی آن ها یک مانع توری تعبیه شده است. توری ها در چای ساز وظیفه بسیار مهم و اساسی را عهده دار هستند و یکی از این وظایف، جلوگیری از خروج املاح آب و دیگری نگهداری از بخار آب درون کتری می باشد. زمانی که بخار آب درون کتری باقی می ماند، ترموستات از به جوش آمدن آب اطلاع می یابد و فرمان قطع ولتاژ را صادر می کند. در نتیجه با آسیب دیدن توری چای ساز، دیگر بخار آب درون کتری باقی نمی ماند و ترموستات نیز فرمان قطع را صادر نمی کند.

 

مشکل در توری چای ساز

 

 

 

جمع بندی کلی مقاله

در این مقاله قطع نشدن چایساز​ بعد از جوشاندن آب را مورد بررسی قرار دادیم و بیان کردیم که در صورت بروز هر یک از این خرابی ها، باید حتماً دستگاه را نزد یک تعمیرکار ماهر و مجرب ببرید. حتماً به یاد داشته باشید که قطع نکردن چای ساز باعث بالا رفتن بیش از حد حرارت آب می شود و در صورتی که این مشکل عیب یابی نشود، دستگاه چای ساز به مرور زمان با مشکلات جدی تری مواجه خواهد شد و به طور کل کارکرد و کیفیت خود را از دست خواهد داد. امیدواریم که مطالب فوق بتواند در جای خود برای تک تک شما مؤثر و مفید واقع شود.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا