مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت های روشن نشدن چای ساز

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۲/۵ یکشنبه
علت های  روشن نشدن چای ساز
چکیده این مقاله : در این مقاله دلایل روشن نشدن چای ساز را بررسی خواهیم کرد، تا در صورت بروز مشکلی بررسی کنند که ممکن است کدام یک از دلایل زیر عیب چای ساز شما باشد.
  • زمان مطالعه : 0 دقیقه
  • 0 نظر
  • 891 بازدید

افراد زیادی هستند که شاغلند و وقت زیادی برای آماده کردن چای و صبحانه ندارند. بنابراین برای راحتی کار خود در منزلشان حاضرند بسیاری از وسایل و امکانات که کار را برایشان راحت و آسان می کند تهیه نمایند. خرید چای ساز هم جزء این دسته از وسایل می باشد. دلیل تهیه ی چای ساز برای کاربران، سرعت بالای آن در تهیه ی آب جوش و چای می باشد. چای ساز نیز، مانند بسیاری از وسایل الکترونیکی دیگر ممکن است خراب شود و یا دستگاه روشن نشود. اما سوالی که در ذهن کاربران به وجود می آید، این است که دلایل روشن نشدن چای ساز چیست؟ در این مقاله به کاربران کمک خواهیم کرد تا سوالشان برطرف شود، سپس دلایل روشن نشدن چای ساز را بررسی خواهیم کرد، تا در صورت بروز مشکلی بررسی کنند که ممکن است کدام یک از دلایل زیر عیب چای ساز شما باشد.

 اگر عیب دستگاه را پیدا کردید و خودتان قادر به تعمیر آن بودید چه بهتر. اما در صورتی که متوجه شدید، مشکل از یک جای خاصی است که شما از عهده ی تعمیر آن بر نمی آید لازم است، تعمیر کار مخصوص برای تعمیر و سرویس چای ساز بیاید.

 

دلایل روشن نشدن چای ساز چیست

 

دلایل روشن نشدن چای ساز

  • مشکل داشتن دو شاخه یا سیم چای ساز
  • مشکل داشتن پریز برق خانه
  • قرار نگرفتن صحیح کتری و قوری چای ساز بر سر جای خود
  • خرابی در کلید پاور (روشن و خاموش کردن) چای ساز 
  • خرابی برد الکترونیکی چای ساز ​

 

دلایل روشن نشدن چای ساز

 

مشکل داشتن دو شاخه یا سیم چای ساز

 اولین مشکل که ممکن است از دلایل روشن نشدن چای ساز باشد خرابی دو شاخه چای ساز است، این امکان وجود دارد که روشن نشدن چای ساز، به خاطر ایراد در دو شاخه یا سیم دستگاه باشد. بنابراین با احتیاط کامل، قبل از اینکه دو شاخه را به پریز برق بزنید، سیم دستگاه را بررسی کنید و ببینید که سیم دچار پارگی یا تا شدگی نشده باشد. اگر بعد از بررسی سیم دستگاه، دو شاخه ی آن را به پریز برق زدید و چای ساز روشن نشد، برای اطمینان از اینکه چرا چای ساز روشن نمی شود، دو شاخه ی دستگاه را به آسانی با استفاده از فازمتر باز کرده و اتصالات آن را به پایه ی دو شاخه بررسی کنید.

 

مشکل داشتن دو شاخه یا سیم چای ساز

 

مشکل داشتن پریز برق خانه

بارها اتفاق افتاده است که کاربری از روشن نشدن چای ساز خود گلایه مند است، اما نمی داند مشکل کار کجاست. هنگامی که دستگاه خود را به پریز برق متصل کردید، اما روشن نشد فورا به دلتان بد راه ندهید. شما باید چای ساز را به پریز دیگری وصل کنید و اگر دستگاه روشن شد، باید مطمئن شوید که پریز برق شما ایراد دارد. در صورت اطمینان از خرابی پریز برق می توانید، با استفاده از دستکش محافظ و فازمتر پریز برق را باز کرده و اشکالات آن را رفع نمائید.

 

مشکل داشتن پریز برق خانه

 

قرار نگرفتن صحیح کتری و قوری چای ساز بر سر جای خود

یکی از ساده ترین دلایل روشن نشدن چای ساز، قرار نگرفتن صحیح کتری و قوری روی سینی دستگاه می باشد. طراحی چای ساز به گونه ای می باشد که در صورت درست قرار نگرفتن کتری و قوری در جایگاه خود، چای ساز روشن نشده و شروع به گرم کردن نخواهد کرد. بنابراین حتما هنگام گذاشتن کتری و قوری بر روی سینی، دقت کنید که به طور کامل بر سر جای خود قرار بگیرند.

 

قرار نگرفتن صحیح کتری و قوری چای ساز بر سر جای خود

 

خرابی در کلید پاور (روشن و خاموش کردن) چای ساز

یکی از دلایل دیگری که می تواند در صورت خراب شدن آن قسمت، چای ساز روشن نشود خرابی کلید پاور چای ساز می باشد. کلید پاور چای ساز برای اتصال الکتریکی دستگاه می باشد. کاربران باید هر بار برای روشن کردن دستگاه  کلید را بزنند. قسمت کلید پاور ممکن است، در اثر استفاده ی مداوم، رسوب گرفتگی و یا یکسره شدن المنت دچار خرابی شود. اگر خودتان از عهده ی تعمیر دستگاه بر می آیید، ابتدا قاب دستگاه را از طریق پیچ هایی که با استفاده از آن ها بسته شده است باز کنید، سپس پایه های کلید را بررسی کنید و از درست بودن اتصالات کلید آن مطمئن شوید.

 

خرابی در کلید پاور (روشن و خاموش کردن) چای ساز

 

خرابی برد الکترونیکی چای ساز

برد الکترونیکی موجود در چای ساز از مهم ترین اجزای چای ساز به حصاب می آید که عملکرد صحیح برد، برق رسانی دقیق را در بین قطعات دستگاه ممکن کرده و عملکرد درست چای ساز را تضمین می کند. گاهی اوقات مشکل چای ساز از برد آن است. اگر برد چای ساز دچار مشکل شود به احتمال زیاد دستگاه روشن نمی شود. قطعی در برد و یا خراب شدن قطعات برد باعث می شود، دستگاه به درستی عمل نکند. در صورت اطمینان از خرابی برد دستگاه بهتر است، تعمیر آن را نمایندگی معتبر بسپارید. زیرا قسمت برد، بسیار حساس است و اتصالات آن دارای پیچیدگی فراوانی هستند در نتیجه خودتان از عهده ی تعمیر این بخش بر نمی آیید.

 

چای ساز دسینی مدل 8008

 

سخن پایانی

باید گفت که گاهی اوقات تعمیر و عیب یابی وسایل برقی در خانه بسیار راحت است، به طوری که خودتان می توانید از عهده ی رفع مشکل برآیید. فقط نیاز است، خودتان به خوبی دلایل مشکل به وجود آمده را پیدا کنید و سپس به فکر راه حل آن باشید. هدف هایی که ما از نوشتن مقاله علت های روشن نشدن چای ساز داریم، این است که کاربران به خوبی مطالب را مطالعه کنند و به دانستنی های ذهن خود بیفزایند. تا در صورت مشاهده کردن بروز مشکل، برای چای ساز خود بتوانند در اسرع وقت عیب آن را پیدا کنند و اقدام به تعمیر و درست کردن دستگاه بکنند.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا