مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت نشتی گاز یخچال فریزر

دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت نشتی گاز یخچال فریزر چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱/۳۰ سه شنبه
علت نشتی گاز یخچال فریزر چیست؟
چکیده این مقاله : یکی از مشکلاتی که یخچال فریزر را به خود درگیر می کند خالی شدن یا نشت گاز می باشد. و در این مطلب می خواهیم راه های تشخیص نشت گاز یخچال فریزر را برای شما بازگو کنیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 475 بازدید

همان طور که همگی در جریان هستید، یخچال فریزر جزء آن دسته از وسایل می باشد که واقعاً حضورش در آشپزخانه ها بسیار مهم و ضروری می باشد؛ اما شما هم موظفید که از یخچال خود به خوبی نگهداری کنید. سعی کنید تا جایی که ممکن است نگذارید کار به جایی برسد که مجبور باشید یخچال خود را برای تعمیر نزد تعمیرکار بفرستید؛ زیرا در این صورت واقعاً جای خالی آن حس می شود و شما مجبور می شوید مدتی را بدون یخچال سپری کنید؛ اما ما می خواهیم بدانیم که نشتی گاز یخچال چیست و این نشتی از چه عواملی سرچشمه می گیرد؟ در این مقاله علت نشتی گاز یخچال فریزر را برای کاربران عزیز توضیح خواهیم داد. قبل از اینکه به موضوع اصلی مقاله اشاره کنیم، راه های تشخیص نشت گاز یخچال فریزر را برای شما بازگو خواهیم کرد. در پایین به چند راه تشخیص نشت گاز یخچال فریزر اشاره خواهیم کرد.

از مهم ترین نکات بعد از خرید یخچال فریزر نگهداری و مراقبت صحیح از آن می باشد.

 

علت نشتی گاز یخچال فریزر چیست؟

 

بوی بد یخچال فریزر می تواند یکی از راه های تشخیص نشت گاز باشد

بعضی وقت ها بوی بدی از داخل یخچال استشمام می شود که بیشتر کاربران تصور می کنند که شاید مواد غذایی خراب و یا فاسد شده باشد و باعث به وجود آمدن چنین بویی شده باشد. سپس با استشمام چنین بوی بدی، شروع به نگاه کردن مواد غذایی می کنند، اما اثری از فاسد شدن مواد غذایی را نمی بینند؛ بنابراین باید گفت هنگامی که گاز فریون (گازی که در داخل لوله های یخچال قرار دارد) از یخچال نشت پیدا می کند، باعث منتشر شدن بوی شیمیایی و عجیبی در اطراف یخچال می شود. در صورت مشاهده ی چنین موردی باید فهمید که به احتمال زیاد مشکل از گاز یخچال می باشد. پس باید در اسرع وقت با تعمیرکار متخصص تماس گرفت و از او برای تعمیر یخچالتان درخواست حضور نمایید.

 

بوی بد یخچال فریزر می تواند یکی از راه های تشخیص نشت گاز باشد

 

گرم ماندن مواد غذایی داخل یخچال می تواند یکی از علت نشتی گاز یخچال فریزر باشد

اگر گاز یخچال تمام شده باشد، دیگر سیستم یخچال به خوبی کار نمی کند و داخل یخچال را خنک نمی کند؛ بنابراین اگر مواد غذایی مدتی را داخل یخچال و فریزر به سر برند به زودی شروع به فاسد شدن می کنند. توجه کنید که گرم ماندن محیط داخلی یخچال می تواند دلایل دیگری نظیر خرابی ترموستات و یا کمپرسور داشته باشد؛ بنابراین برای اطمینان از تعمیرکار بخواهید برای سرویس یخچال فریزر بیاید.

 

گرم ماندن مواد غذایی داخل یخچال می تواند یکی از علت نشتی گاز یخچال فریزر باشد

 

گرم نبودن لوله های پشت یخچال، می تواند یکی از راه های تشخیص نشت گاز باشد

عبور کردن گاز فریون از لوله های پشت یخچال باعث انتقال دادن سرما به داخل یخچال می شود و گرمای آن را دریافت می کند، بنابراین این کار باعث گرم شدن لوله ها می شود. اگر زمانی شک کردید که یخچال نشتی گاز دارد می توانید با دست زدن به لوله ها تشخیص دهید که اگر لوله ها سرد بودند یعنی یخچال فریزر شما با مشکل نشتی گاز مواجه شده است.

 

گرم نبودن لوله های پشت یخچال، می تواند یکی از راه های تشخیص نشت گاز باشد

 

از دیگر علت نشتی گاز یخچال فریزر، کار کردن مدام موتور یخچال می باشد

اگر یخچال فریزر شما نشتی گاز داشته باشد، کارکرد دستگاه مختل می شود و سرمای داخل یخچال به شدت کاهش پیدا می کند. نشتی گاز باعث می شود، کمپرسور یخچال نتواند دمای مناسب و مطلوب برای یخچال را تنظیم کند. در نتیجه باعث یکسره کار کردن یخچال فریزر می شود. نکات بالا دلایلی بودند که در صورت مشاهده در یخچال فریزر خود می تواند نشانه ی نشتی گاز باشند؛ اما در ادامه می خواهیم علت نشتی گاز یخچال فریزر را بازگو نمائیم.

 

علت نشتی گاز یخچال فریزر، کار کردن مدام موتور یخچال می باشد

 

علت نشتی گاز یخچال فریزر چیست؟

  1. نشت گاز یخچال فریزر به دلیل ترک در لوله های کندانسور:
  2. جابه جا کردن یخچال فریزر
  3. پوسیدگی لوله های پشت یخچال فریزر
  4. استفاده از اشیاء نوک تیز هنگام برفک زدایی یخچال فریزر
  5. جابه جا شدن لوله های اپراتوری از سر جای خود و یا سوراخ شدن آن ها

 

علت نشتی گاز یخچال فریزر

 

نشت گاز یخچال فریزر به دلیل ترک در لوله های کندانسور

لوله های که در پشت یخچال فریزر می باشند به کندانسور معروف هستند. این لوله ها ممکن است به دلایل مختلفی دچار سوراخ و یا ترک خوردگی شوند. برای مثال اگر یخچال فریزر را به صورت نادرست و غیر اصولی جابه جا کرد و یا ضربه ها و فشار محکمی به لوله ها وارد شود، احتمال ترک خوردن آن ها بسیار زیاد خواهد بود. در نتیجه اگر این موارد پیش آید یخچال فریزر شما دچار نشتی گاز خواهد شد. باید گفت که اگر دستگاه شما مدت زمان زیادی است که در حال کار کردن می باشد احتمال زیادی وجود دارد که لوله های کندانسور آن دچار مشکل و یا پوسیدگی شوند.

 

نشت گاز یخچال فریزر به دلیل ترک در لوله های کندانسور

 

جابه جا کردن یخچال فریزر

انتقال و جابه جا کردن یخچال فریزر هنگام اسباب کشی و یا تمیز کاری ممکن است، باعث وارد شدن صدمه و آسیب به دستگاه شود. در نتیجه یکی از دلایل اصلی نشت گاز برای یخچال فریزر جابه جا کردن آن می باشد؛ زیرا ممکن است در حین انتقال و یا جابه جا کردن دستگاه، کمپرسور و لوله های پشت یخچال فریزر آسیب ببینند و در نتیجه باعث نشتی گاز در دستگاه شود.

 

جابه جا کردن یخچال فریزر

 

پوسیدگی لوله های پشت یخچال فریزر

پوسیدگی لوله ها در پشت یخچال فریزر می تواند یکی از علت های اصلی نشت گاز باشد. بکار رفتن جنس مناسب و مقاوم (مس) در لوله های بکار رفته پشت یخچال می تواند از نشت گاز جلوگیری کند؛ اما اگر جنس لوله ها از آهن و یا آلیاژهای ترکیبی باشد، به راحتی لوله های پشت یخچال که گاز دستگاه در آن ها جریان دارند دچار پوسیدگی خواهد شد.

 

پوسیدگی لوله های پشت یخچال فریزر

 

استفاده از اشیاء نوک تیز هنگام برفک زدایی یخچال فریزر

ممکن است برای بیشتر کاربران اتفاق افتاده باشد که هنگام برفک زدایی و کندن برفک ها از یخچال فریزر خود، از اشیاء نوک تیز استفاده می کنند؛ که باید گفت این روش بسیار نادرست و خطرناک برای دستگاه می باشد، زیرا احتمال دارد استفاده کردن از اشیاء نوک تیز باعث سوراخ شدن لوله های داخل فریزر شود. لوله های خنک سازی زیر صفحه ی بسیار نازکی قرار دارد، در نتیجه این صفحه می تواند با کوچکترین ضربه توسط اشیاء نوک تیز سوراخ شود. در نتیجه سوراخ شدن باعث نشت گاز یخچال فریزر خواهد شد؛ بنابراین شما را دچار خرج هنگفتی خواهد کرد و یا مجبور به تعویض یخچال فریزر خود خواهید شد؛ بنابراین سعی کنید هنگام برفک زدایی کردن اصلاً از اشیاء نوک تیز استفاده نکنید و مدتی را تحمل کنید تا برفک یخچال با گذشت مدتی آب شود.

 

استفاده از اشیاء نوک تیز هنگام برفک زدایی یخچال فریزر

 

جابه جا شدن لوله های اواپراتوری از سر جای خود و یا سوراخ شدن آن ها

بعضی اوقات پیش می آید که لوله های اواپراتوری به دلیل جابه جا کردن یخچال فریزر از سر جای خود در می آیند و یا سوراخ می شوند. اغلب جنس لوله های اواپراتوری از آلومینیوم می باشد؛ بنابراین جنس بکار رفته در این لوله ها، می تواند تأثیر چشمگیری در مقاوم بودن آن ها داشته باشد. اگر جنسی که در ساخت این لوله ها بکار می رود مقاوم نباشد، در اسرع وقت احتمال سوراخ شدن و یا پوسیدگی آن ها وجود دارد؛ بنابراین یکی از دیگر علت نشتی گاز یخچال فریزر، جابه جایی اواپراتور و یا پوسیدگی آن ها می باشد.

 

جابه جا شدن لوله های اواپراتوری از سر جای خود و یا سوراخ شدن آن ها

 

نکته ی مهمی که شاید برای خیلی از کاربران سؤال باشد این است که گاز یخچال چه وظیفه ای را بر عهده دارد و در کجای دستگاه قرار می گیرد؟

باید گفت که گاز یخچال، در کمپرسور خنک می شود و با فشار بالا به سمت اواپراتور هدایت می شود. این کار چون دائماً در حال انجام شدن است، در نتیجه باعث خنک شدن داخل یخچال می شود؛ اما محل قرار گیری گاز یخچال کجاست؟ اگر تا به حال به پشت یخچال خود دقت کرده باشید، شاهد دیدن یک لوله کشی شبکه ای فلزی می شوید، این لوله ها از کندانسور، اواپراتور، رادیاتور، یخ ساز و سایر نقاط یخچال عبور می کند. در نتیجه باید گفت قسمت های ذکر شده محل عبور گاز یخچال می باشد.

 

یخچال ساید بنتلی اینستاویو ال جی X259

 

سخن پایانی

باید گفت که یخچال فریزر بسیار حساس و ظریف در برابر آسیب دیدگی می باشد. در نتیجه کوچکترین بی دقتی در نگهداری از یخچال فریزر می تواند خسارات زیادی را برای شما به بار آورد؛ بنابراین برای جلوگیری از ضرر و زیان باید هنگام تمیز کردن یخچال فریزر، بسیار حساس باشید و سعی کنید به خوبی و بدون وارد کردن ضربه به دستگاه کاملاً آن را پاک سازی نمایید. اگر می خواهید یخچال فریزر شما دچار نشتی گاز نشود لازم است نکات ایمنی لازم جهت نگهداری از یخچال فریزر را نیز رعایت کنید. در صورت مشاهده ی هر گونه از علامت های بالا نیاز است شما بدون دست کاری کردن یخچال فریزر خود با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید و از او بخواهید برای تعمیر و سرویس دستگاه شما بیاید؛ بنابراین هرگز خودتان خودسرانه تصمیم به عمل و انجام کاری نکنید.


مقالات مرتبط:

  1. ترفندهای آسان برای مرتب کردن یخچال و سازماندهی آن
  2. آموزش تنظیم کردن دمای یخچال فریزر
  3. نکات مهمی که هنگام کار و استفاده از دستگاه یخچال باید رعایت کنید

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا