مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

ترفندهای آسان برای مرتب کردن یخچال و سازماندهی آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۶/۲۰ شنبه
ترفندهای آسان برای مرتب کردن یخچال و سازماندهی آن
چکیده این مقاله : دراین مبحث قصد دارید ترفندهای آسان برای مرتب کردن یخچال و سازماندهی آن را به شما بیاموزیم تا با کمک این ایده ها بتوانید یخچالی همیشه مرتب و زیباداشته باشید.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 961 بازدید

تمیز بودن و مرتب بودن خانه تأثیر مهم و مستقیمی در شادابی و سرحال بودن افراد دارد. چرا که هر فردی با دیدن خانه ای تمیز و آراسته سر تا پای وجودش از انرژی مثبت پر خواهد شد. داخل یخچال نیز یکی از موردهای مهمی می باشد که همیشه باید تمیز و مرتب باشد. ممکن است برخی افراد در چیدن وسایل یخچال همیشه با کمبود جا مواجه شوند و حس اضافی بودن وسایل و مواد غذایی به آن ها دست بدهد. در حالی که می توانند با انجام ترفندهایی ساده، درون یخچال خود را بسیار جا دار نمایند. در این مقاله ما بر آن شدیم که ترفندهای آسان برای مرتب کردن یخچال و سازماندهی آن را برای خوانندگان عزیز این مقاله بیان کنیم. تا با رعایت چندین نکته ساده، همیشه یخچالی مرتب و تمیز را داشته باشند. توجه فرمایید که تمیز نگه داشتن درون یخچال، باعث حذف باکتری ها و میکروب ها در درون یخچال می شود و پاکیزگی یخچال کیفیت و سلامت مواد غذایی شما را نیز تضمین می کند. علاوه بر این طول عمر دستگاه نیز با رسیدگی دائم و مرتب نگه داشتن آن افزایش می یابد.

 

ترفندهای آسان برای مرتب کردن یخچال و سازماندهی آن

 

تمیز کردن به موقع و اساسی یخچال

در وحله اول نیاز است که یخچال خود را از پریز برق بکشید و تمام مواد غذایی را از آن بیرون آورده و درون ظرف هایی قرار دهید. سپس کشوها و قفسه ها را از درون یخچال بیرون بیاورید و به خوبی شستشو دهید. داخل یخچال را نیز با یک پارچه نرم و مرطوب به خوبی بسابید تا تمیز شود. قسمت مهمی که در هنگام تمیز کردن یخچال حتماً باید به آن توجه شود، تمیز کردن لاستیک دور درب دستگاه می باشد. چون که این قسمت محل مناسبی برای تجمع انواع باکتری ها و قارچ ها می باشد و حتماً باید زود به زود تمیز و پاک شود. بعد از اتمام تمیز کاری تمام قسمت های بیرون آمده از یخچال را به خوبی باید خشک کرد و سر جای مخصوص شان قرار داد.

 

تمیز کردن به موقع و اساسی یخچال

 

پوشاندن کف یخچال با استفاده از کفپوش های مخصوص

یکی از کارهای مهم دیگری که بعد از تمیز کردن داخل یخچال باید انجام دهید، این است که کف یخچال خود را با پوشش های مخصوص بپوشانید تا سالم تر و تمیزتر باقی بمانند. با انجام دادن این روش راحت، دیگر نگران این نیستید که کف یخچال شما دائماً در معرض کثیف شدن قرار بگیرد.

 

چیدمان مواد غذایی درون یخچال

مرحله سوم که نقش مهم و تأثیر گذاری در چیدمان و سازماندهی یخچال دارد، چیدن مواد غذایی داخل دستگاه می باشد. بهترین کار این است که هر مواد غذایی را در طبقه مخصوص خود قرار بدهید. اولویت بندنی و چیدمان یخچال ها به شکل زیر می باشد.

  • طبقه بالایی: طبقه بالایی برای قرار دادن مواد غذایی آماده مناسب می باشد؛ زیرا این بخش گرمای زیادی دارد، از این رو بهتر است مواد غذایی را که به مدت طولانی در یخچال نمی مانند و زود خورده می شوند را در طبقه بالایی قرار بدهید.
  • طبقه وسط: این طبقه معمولاً خنک تر از سایر طبقات می باشد و این قسمت برای مواد فاسد شدنی مانند لبنیات، تخم مرغ، مواد گوشتی و ... مناسب تر است.
  • طبقه پایین: این قسمت نیز برای مواد غذایی مناسب است که باز نشده اند و تاریخ انقضایی طولانی مدتی را دارا هستند.
  • کشو مواد غذایی: معمولاً یخچال دارای یک یا دو کشو می باشد که محل نگهداری میوه ها می باشند. در کشوها می توانید میوه، سبزیجات و ... را نگهداری کنید.
  • درب یخچال: درب یخچال برای قرار گیری موادی ماند بطری های سس، مربا، شربت، کره، پنیر، برخی از داروها و ... تعبیه شده اند. برای مرتب کردن یخچال، بهتر است که مواردی از این قبیل در درب یخچال جای داده شوند.

 

استفاده از جعبه ها برای مرتب کردن و سازماندهی یخچال

شما می توانید از ظرف ها یا جعبه های شیشه ای و یا پلاستیکی شیکی برای نگهداری برخی از مواد غذایی استفاده نمایید. بهتر است که جعبه ها شفاف و قابل دید باشند تا درون آن به خوبی دیده شود و در هنگام استفاده کردن از آن ها مواد غذایی مورد نظر به خوبی قابل دیدن باشند. با انجام دادن این کار هم یخچالی مرتب خواهید داشت و هم فضای بیشتر در اختیار دارید.

 

استفاده از جعبه ها برای مرتب کردن و سازماندهی یخچال

 

برچسب زدن مشخصات بر روی مواد غذایی

این ترفند جالب نیز می تواند درون یخچال شما را به طوری شگفت انگیز سازماندهی بدهد. تنها کاری که لازم است بکنید، این است که عنوان هر یک از مواد غذایی را با یک برچسب و یا ماژیک ضد آب روی آن ها بنویسید. فرقی نمی کند چه مواد غذایی مربوط به داخل فریزر باشد و چه مربوط به قسمت یخچال باشد. این کار سبب می شود که پیدا کردن هر چیزی در کمترین زمان ممکن برای شما انجام شود. بدون این که درون یخچال را برای گشتن هر چیزی نامرتب و بهم ریخته بکنید.

 

تقسیم بندی کردن مواد غذایی در کشوها

برخی از افراد معمولاً همه مواد غذایی مانند میوه ها و سبزیجات را به طور ترکیبی درون کشوها قرار می دهند. این کار نه تنها شلوغی و نامرتب بودن را به بار می آورد، بلکه باعث زود خراب شدن مواد غذایی نیز می شود؛ بنابراین بهترین کار این است که از جدا کننده های مخصوص در کشو یخچال ها استفاده کنید. یخچال خود را با این ترفند ساده دیگر به خوبی مرتب و سازمانده کنید. اگر می خواهید که درون کشو با سبزیجات و یا دیگر مواد غذایی که در آن قرار می دهید کثیف نشود. بهتر است که کف آن را با روزنامه یا حوله های کاغذی بپوشانید و در صورت کثیف شدن اقدام به تعویض کردن کفپوش نمایید.

 

تقسیم بندی کردن مواد غذایی در کشوها

 

از یک صفحه چرخان داخل یخچال استفاده کنید

گاهی وقت ها برخی از مواد غذایی در پشت یخچال و به دور از چشم می مانند و در آخر بدون استفاده، تاریخ انقضای شان به اتمام می رسد. برای جلوگیری کردن از این کار و مرتب بودن یخچال تان می توانید از صفحه های چرخان درون یخچال استفاده کنید. مواردی مانند شیشه های ترشی، مربا، تنقلات و چاشنی ها را که قبلاً از آن ها استفاده کرده اید، روی دیسک چرخان قرار بدهید و در صورت لزوم دیسک را بچرخانید تا دسترسی به مواد غذایی به هنگام استفاده کردن راحت و آسان باشد.

 

از گیره های حلقه ای استفاده کنید

برای نگهداری برخی از مواد غذایی درون کیسه ها می توانید از گیره های حلقه ای مخصوص درون یخچال تان استفاده کنید. بیشتر یخچال ها در لبه قفسه ها دارای میله هایی هستند که شما می توانید با آویختن چند گیره فضای مناسبی را برای نگهداری برخی از مواد غذایی برگزینید. همچنین با انجام این روش نیز می توانید یخچال خود را به نحوی عالی مرتب و سازمانده جلوه دهید.

 

از گیره های حلقه ای استفاده کنید

 

قفسه پایینی درب یخچال را به کودکان مختص دهید

قطعاً باز کردن یخچال و درآوردن خوراکی و نوشیدنی توسط کودکان یک کار طبیعی است و همه کودکان آن را انجام می دهند. پس بهترین کار این است که قفسه پایی درب یخچال را با خوراکی و نوشیدن کودک پر کنید تا هم نیاز کودک خود را برای دسترسی آسان برطرف سازید و هم این که کودکان هنگام در آوردن خوراکی مورد نیازشان کل یخچال را نامرتب و به هم ریخته نمی کنند.

 

حذف مواد غذایی اضافی از یخچال

اگر یخچال شما بیش از حد پر و نامرتب شد است، بهترین کار این است که مواد غذایی اضافی را از درون یخچال حذف کنید؛ اما چگونه؟ برخی از مواد غذایی را می توانید برای مدت چند روز در بیرون از یخچال نیز نگه داری کنید. برای مثال: هندوانه، خربزه، میوه های نرسیده و کال را به مدت دو روز نیز و یا بیشتر می توانید در محیط خانه و یا بیرون از خانه نگهداری کنید؛ بنابراین بهتر است این میوه ها در صورت پر بودن یخچال، بیرون بمانند و به محض خالی شدن یخچال وارد آن شوند. بهتر است که نان، روغن، قهوه، خرما و ... را در جاهای تاریک و خنک نگهداری کنید و یخچال خود را با قرار دادن هر چیزی نامرتب نسازید.

 

شستن میوه و سبزیجات برای قرار دادن در یخچال

یکی از ترفندهای آسان برای مرتب کردن یخچال و سازماندهی آن، شستن میوه و سبزیجات می باشد. انجام این کار سبب می شود تا در زمانی که برای شستن فرصت ندارید کار خود را جلو انداخته باشید. هنگام شستن میوه و سبزیجات باید صبر کنید تا به طور کامل خشک شوند، سپس آن ها را در درون جعبه های خود قرار دهید.

 

شستن میوه و سبزیجات برای قرار دادن در یخچال

 

حرف آخر

بدون شک همه شما از ویژگی ها و فایده های یخچال باخبر هستید و یخچال را جزء یکی از واجبات برای آشپزخانه خود می دانید. پس چه بهتر که همیشه یخچال خود را به خوبی مرتب و سازماندهی کنید. یخچال وظیفه ی مهم و اصلی را در قبال مواد غذایی شما بر عهده دارد و شما نیز این وظیفه مهم را در قبال یخچال خود بر عهده دارید. در نتیجه اگر کارآیی و عملکرد هر چه بهتر را از یخچال خود دارید، سعی کنید همیشه آن را تمیز و مرتب نگهداری کنید. گام های ذکر شده در این مقاله می تواند، کمک شایانی را در این خصوص به شما نماید پس به خوبی آن ها را رعایت کنید. با تشکر از شکیبایی همراهان همیشگی.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا