مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت کاهش مکش بخارشوی

دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت کاهش مکش بخارشوی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱/۲۸ یکشنبه
علت کاهش مکش بخارشوی
چکیده این مقاله : علت کاهش مکش بخارشوی یکی از مشکلات مهمی می باشد که ممکن است برای دستگاه بخارشوی رخ دهد بنابراین باما همراه باشید تا شما را با این مشکلات و راه حل های آن اشنا سازیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 391 بازدید

بخارشوی جزء یکی از لوازم کاربردی برای نظافت کردن خانه ها می باشد که امروزه اکثریت افراد یکی از این دستگاه ها را در خانه خود دارند. بخارشوی با ظاهر و اندازه کوچکی که دارد، می تواند حجم زیادی از کارهای خانه را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهد. شما می توانید به راحتی بسیاری از کارهای سخت خانه از جمله شستن دیوارهای پذیرایی، شستن سرویس بهداشتی، تمیز کردن کاشی ها آشپزخانه، تمیز کردن شیشه و پنجره و ... را به کمک بخارشوی انجام دهید. دستگاه بخارشوی می تواند در عرض کوتاه ترین زمان ممکن، خانه ای تمیز و درخشان را برای شما به ارمغان آورد. با وجود این همه کاربردی که این دستگاه دارد، برخی اوقات ممکن است که بخارشوی با مشکل کاهش مکش مواجه شود و ما می خواهیم در این مقاله علت کاهش مکش بخارشوی را مورد بررسی قرار بدهیم.

 

علت کاهش مکش بخارشوی

 

بخارشوی چیست و چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه شما را با دلایل مختلف کاهش مکش بخارشوی آشنا کنیم، لازم دیدیم تا در خصوص این دستگاه و نحوه کارکرد آن توضیحاتی مختصر را بیان کنیم. بخارشو دستگاهی است که از ترکیب آب و در بعضی از مدل ها مواد شوینده به همراه مکش بسیار قوی طراحی شده است. این دستگاه برای تمیز کردن انواع سطوح از جمله کف های سرامیکی، کاشی کاری، دیوارهای روغنی، انواع کاغذ دیواری ها، فرش، موکت، مبلمان، پرده ها و ... کاربرد دارد. همچنین دستگاه بخارشوی دارای فشار بخار بسیار قوی است، به طوری که سطوحی را که به سختی قابل دسترس هستند، تمیز و ضد عفونی می کند. علاوه بر این ها دستگاه بخارشوی، با دمای بالایی که دارد محیط مورد نظر را پاک و عاری از هرگونه آلودگی می کندو در نهایت برای اینکه همیشه خانه ای تمیز  داشته باشید می توانید اقدام به خرید بخارشوی نمایید.. لازم است بدانید که اکثر بخارشوی های موجود در بازار مشابه یکدیگر هستند و غالبا دارای سری های مختلفی از قبیل برس چرخان، برس فلزی و سری حوله ای برای تمیز کردن انواع مختلفی از سطوح می باشند.

 

بخارشوی چیست و چگونه کار می کند

 

کاهش مکش بخارشوی به چه دلایلی می تواند اتفاق بیفتد؟

پوسیده شدن یا خرابی واشر دستگاه

یکی از علت های کاهش مکش بخارشوی، پوسیده شدن واشر دستگاه می باشد. در صورتی که واشر بخارشوی دچار هر نوع آسیب یا پوشیدگی شود، دستگاه مکش مناسبی نخواهد داشت و با کاهش مکش مواجه خواهد شد. دقت فرمایید علاوه بر پوسیدگی، قرار نگرفتن واشر در سر جای خود می تواند دلیلی دیگر بر کاهش مکش باشد. تحت چنین شرایطی بهتر است از یک تعمیر کار متخصص برای برطرف کردن مشکل درخواست کمک نمایید.

 

خرابی نازل بخارشوی

خراب شدن نازل ها از دیگر دلایل برای کم شدن مکش بخارشوی می باشد. در برخی مواقع ممکن است که نازل ها تغییر شکل دهند و یا به طور صحیح چفت نشوند. در چنین شرایطی برای برطرف کردن کاهش مکش بخارشوی، باید اقدام به بررسی کردن نازل دستگاه نمایید و در صورت مشاهده کردن هر گونه آسیب و خرابی آن را تعویض نمایید. سعی کنید با توجه به مدل بخارشوی خود، نازلی اصل و فابریک را جایگزین قطعه معیوب دستگاه نمایید و اگر خودتان در این خصوص نمی توانید کاری انجام دهید، بهتر است کار تعویض قطعه را به تعمیرکاران مجرب بسپارید.

 

خرابی نازل بخارشوی

 

باز بودن درب مخزن آب بخارشوی

باز بودن درب مخزن نیز به تنهایی می تواند، اصلی ترین علت کاهش مکش بخارشوی باشد. گاهی اوقات ممکن است که کاربران در هنگام پر کردن مخزن آب، درب مخزن را به خوبی نبندند. یا اینکه درب مخزن بنا به دلایلی دچار شکستگی شده باشد. در چنین شرایطی اگر بنا به هر دلیلی درب مخزن بخارشوی به درستی بسته نشود، مکش بخار نیز کم خواهد شد. برای اینکه مطمئن شوید که مشکل در این قسمت از دستگاه وجود دارد، بهتر است که درب مخزن را مورد بررسی قرار بدهید و از سالم بودن و بستن آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که با شکستگی درب مخزن مواجه شدید، بهتر است که درب جدیدی را جایگزین آن کنید.

 

باز بودن درب مخزن آب بخارشوی

 

اتصال نادرست قطعات دستگاه

بخارشوی در صورتی می تواند بدون عیب و نقص به کار خود ادامه دهد که تمامی اتصالات بین نازل و سایر قطعات به خوبی انجام شده باشد. در صورتی که هر کدام از این قطعات به درستی چفت نشده باشند، بخارشوی با کم شدن مکش مواجه خواهد شد؛ بنابراین شما در حین استفاده کردن از این دستگاه کارایی باید مطمئن شوید که اتصالات قطعات دستگاه به یکدیگر کاملاً بدون ایراد و صحیح است.

 

اتصال نادرست قطعات دستگاه

 

گرفتگی یا انسداد لوله های بخارشوی

اگر در هر یک از لوله ها و نازل دستگاه که به بخارشوی به آن متصل است، گرفتگی وجود داشته باشد، کاربر با کاهش مکش بخار دستگاه روبه رو خواهد شد. برای رفع چنین مشکلی باید بعد از خاموش کردن دستگاه و سرد شدن آن، اقدام به جدا کردن نازل و لوله های بخارشوی نمایید. سپس هر یک از آن ها را از آب پر کنید و با فشار آب شستشو دهید، در آخر از عدم انسداد آن ها مطمئن شوید. برای تمیز کردن بهتر قطعات، می توانید همراه با آب از شوینده نیز استفاده کنید. در صورت برطرف شدن گرفتگی قطعات، باید حتماً اتصالات دستگاه را به صورت صحیح دوباره متصل کنید.

 

گرفتگی یا انسداد لوله های بخارشوی

 

پر بودن بیش از حد مخزن آب

انباشته شدن آب آلوده در مخزن بخارشوی و پر بودن بیش از اندازه آن، علت کاهش مکش بخارشوی می باشد. در واقع مخزن آب دستگاه برای اینکه بتواند مکش لازم را به وجود بیاورد، نیاز به فضایی برای تنفس دارد. از این رو اگر مخزن آب بیش از حد پر باشد، قدرت مکندگی دستگاه کم خواهد شد.

 

پر بودن بیش از حد مخزن آب

 

خالی بودن آب مخزن بخارشوی

اساس کار این دستگاه با آب آغاز می شود. لذا اگر در مخزن بخارشوی به اندازه کافی آب وجود نداشته باشد، نمی توان از دستگاه انتظار مکش و تمیز کنندگی را داشت. برای جلوگیری کردن از بروز چنین پیشامدی، بهتر است که حتماً قبل از شروع به کار کردن، از پر بودن کافیِ مخزن آب بخارشوی اطمینان حاصل نمایید.

 

خالی بودن آب مخزن بخارشوی

 

وجود نشتی در مخزن بخارشوی

وجود نشتی در دستگاه می تواند دلیلی محکم برای کاهش مکندگی بخارشوی باشد. چرا که در صورت بروز هر گونه نشتی یا ترک خوردن در مخزن دستگاه، در عملکرد آن اختلال به وجود می آید. در صورت مشاهده چنین اتفاقی باید حتماً توسط یک فرد ماهر یا تعمیرکار، اقدام به تعویض کردن این قطعه مهم از دستگاه نمایید.

 

کثیف بودن فیلتر بخارشوی

 از دیگر علت کاهش مکش بخارشوی، کثیفی فیلتر دستگاه می باشد. با توجه به نقشی که فیلتر بخارشوی در عملکرد آن ایفا می کند، در صورتی که فیلتر کثیف باشد، بخارشوی نمی تواند بخار تهیه شده را به بیرون دستگاه منتقل کند، از این رو با کاهش مکش بخارشوی مواجه خواهید شد. شما می توانید با تمیز کردن به موقع فیلتر و یا تعویض کردن آن، قدرت تمیز کنندگی و مکش در بخارشوی را به حالت های اولیه دستگاه بازگردانید.

 

بخارشوی کارچر مدل KARCHER SC2

 

نتیجه گیری مقاله علت کاهش مکش بخارشوی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، بخارشوی یک دستگاه فوق العاده عالی و کاربردی برای تمیز کردن انواع سطوح مختلف می باشد که برخی اوقات ممکن است با کاهش مکش بخار مواجه شود. ما در این مقاله علت های کاهش مکش دستگاه را مورد بررسی قرار دادیم و در خصوص تعمیر کردن آن ها دستورالعمل هایی را ذکر نموده ایم. شما می توانید با در پیش گرفتن همین راه های ساده دستگاه خود را از شرِ کاهش مکش نجات دهید و بخارشوی را مانند روز اولش پر قدرت سازید. در صورتی که عملکردهای شما در خصوص بخارشوی چاره ساز نبود، بهتر است که حتماً از یک فرد یا تعمیرکار متخصص درخواست کمک کنید. در آخر امید داریم که مطالب فوق بتوانند، کمک کننده خوبی در خصوص علت کاهش مکش بخارشوی باشند.


مقالات مرتبط:

راهنمای استفاده از انواع بخارشوی

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا