مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای استفاده از انواع بخارشوی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۷/۲۸ چهارشنبه
راهنمای استفاده از انواع بخارشوی
چکیده این مقاله : کمتر کسی است که از عملکرد بخارشوی بی‌خبر باشد. دستگاه بخارشوی به شما در درخشان نگه داشتن خانه کمک می‌کند، بنابراین با طرز استفاده از انواع بخارشوی آشنا شوید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 809 بازدید

حتما بیشتر شما اسم دستگاه بخارشوی را شنیده اید و با کارآیی و عملکردهای آن تا حدودی آشنایی دارید. باید گفت که بخارشوی یکی دیگر از نیروهای کمکی با ارزش است، که در تمیز کردن خانه نقش مهم و اساسی را عهده دار می باشد. همان گونه که از نام این دستگاه مشخص است، کارآیی انجام شده از این دستگاه به وسیله بخار آب صورت می پذیرد. همچنین باید گفت که با داشتن یک دستگاه بخار شوی مناسب، دیگر نیازی نیست که با سطل و برس های شستشو به تمیز کاری فضای خانه بپردازید. ما می خواهیم در این مقاله بیشتر در مورد راهنمای استفاده ازانواع بخارشوی صحبت کنیم، تا کاربران در هنگام خرید بخار شوی با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوند.

 

راهنمای استفاده ازانواع بخارشوی

 

معرفی انواع دستگاه بخارشوی

چهار نوع دستگاه بخارشوی وجود دارد که می‌تواند در انجام کارهای مختلف به شما کمک کنند. که در مبحث زیر به طور اختصاصی در مورد هرکدام توضیحات لازم جهت آشنایی شما کاربران عزیز را بیان نموده ایم.

 

بخارشوی دستی

این مدل از بخارشوی ها بسیار کوچک هستند و بیشتر برای نظافت و تمیز کاری فضاهایی که به راحتی قابل دسترس هستند، مناسب می باشد. این فضاها عبارتند از کاشی، شیر دوش حمام، سینک ظرفشویی، شیشه، اجاق گاز و ... معمولا این نوع بخارشوی ها سبک وزن و خوش دست به راحتی قابل حمل کردن و جابه جایی می باشند. 

 

بخارشوی دستی

 

بخار شوی دسته دار

این نوع از بخارشوی ها شبیه به جاروبرقی های دسته بلند هستند و از آن برای ضد عفونی کردن زمین، دیوارهای بلند، تمیز کردن پنجره ها و هر جای دیگر که ارتفاع آن زیاد است، بخار شوی دسته دار مورد استفاده قرار می گیرد. باید گفت که دسته این مدل بخار شویی قابلیت در آوردن را دارد و شما می توانید به صورت دستی نیز از بخارشوی دسته دار استفاده کنید.

 

بخار شوی دسته دار

 

بخارشوی مکش دار

آن گونه که از نام این بخار شوی نمایان است، این دستگاه می تواند رطوبت و نم سطوح را بمکد و سپس سطح مورد نظر را به خوبی خشک کند. برای نظافت فرش و مبلمان بخارشوی مکش دار، عالی ترین گزینه می باشد. ناگفته نماند که برای تمیز کردن و خشک کردن کف زمین نیز می توانید از این مدل دستگاه استفاده کنید.

 

بخارشوی مکش دار

 

بخارشوی چند منظوره

بخارشوی چند منظوره در ظاهر به جاروبرقی های استوانه ای شباهت دارد. این مدل بخارشویی دارای ابزارهای زیادی است و از این رو برای تمیز کاری بسیاری از جاها مناسب است. مخزن آب این بخارشویی بزرگ است و نیازی نیست به طور مداوم مخزن را پر از آب نمایید. همچنین شما برای تمیز کردن اجاق گاز، دیوارها، کف زمین، مبلمان، فرش، شیشه ها و ... می توانید روی این بخارشوی همه فن حریف حساب کنید. موارد استفاده از بخارشوی به شرح ذیل می باشند.

 

بخارشوی چند منظوره

 

تمیز کردن فرش ها با بخارشوی

در این خصوص باید گفت که بخارشوی نمی تواند به طور کامل به از بین بردن لکه ها و کثیفی های فرش کمک کند و آلودگی ها را از بین ببرد. اما تا حدودی به تغییر رنگ لکه ها و تمیز شدن راحت تر آن ها کمک می کند. همچنین هر نوع فرش و موکتی تحمل دمای زیاد را ندارد، در نتیجه باید حتما قبل از استفاده از بخارشوی، آن را روی یک مکان مخفی فرش یا موکت امتحان کنید و در صورت نشان ندادن هیچ گونه واکنشی، می توانید از بخارشوی برای فرش و موکت خود استفاده کنید. نکته مهم و قابل توجه دیگر این است که حتما باید قبل از استفاده از این دستگاه، فرش و موکت مورد نظر را جاروبرقی کنید.

 

تمیز کردن فرش ها با بخارشوی

 

نظافت سرویش بهداشتی و حمام با بخارشوی

برای نظافت سرویس بهداشتی و حمام به کمک بخارشوی، باید با استفاده از یک پارچه برس دستگاه را بپوشانید و بخار را مستقیم روی سطح مورد نظر بپاشید. نازل دستگاه را بر روی جسم مورد نظر نگه دارید و اجازه دهید تا هرگونه رسوب یا کثیفی به خوبی از بین برود. سپس پارچه وصل شده به برس را به آرامی روی سطح بمالید، تا آلودگی ها و کثیفی ها را جذب خود کند. ( تعویض کردن پارچه در این خصوص فراموش نشود). شما با استفاده از بخار مستقیم و مالیدن شدید، می توانید آلودگی های سرسخت و خشک را به راحتی از بین ببرید. ناگفته نماند که یک روش بهتر و موثرتر در این خصوص این است که قبل از استفاده از بخار شویی، در ابتدا سطح مورد نظر را به وسلیه سرکه یا آبلیمو اسپری کنید و بعد از گذشت چند مین آن را با بخار شستشو دهید.تمیز کردن مبلمان با استفاده از بخار

مبلمان ها در معرض قرار گرفتن آلودگی های زیادی قرار دارند، چون که مانند لباس ها نیستند که به صورت دائم آن ها را عوض و تمیز کنید. بنابراین بهترین کار ممکن این است که با استفاده از بخارشوی به نظافت مبلمان خود بپردازید، اما چگونه؟ در صورتی که مبل های شما قدیمی هستند و یا پارچه ی رویی آن ها نازک است، بهتر است که از تنظیم دمای متوسط استفاده کنید. اما در غیر این صورت و با استفاده از حرارت زیاد مبلمان خود را تمیز کنید و اجازه دهید به مدت حداقل 4 ساعت مبل ها خشک شوند.

 

تمیز کردن شیشه ی پنجره ها با استفاده از بخارشوی

تمام سطح شیشه ها را با استفاده از روکش پارچه ای و نازل دستی پاک و تمیز کنید. باید دقت داشته باشید که در فصول سرد فاصله 5 سانتی متری را با شیشه حفظ کنید و سپس بخار را به آرامی بر روی شیشه بپاشید. برای تمیز کردن شیشه پنجره ها باید بخار را از بالا به پایین روی سطح شیشه قرار بدهید و در صورت دلخواه با یک دستمال تمیز سطوح را رو به پایین خشک کنید.

 

تمیز کردن شیشه ی پنجره ها با استفاده از بخارشوی

 

یخ زدایی فریز به وسیله دستگاه بخارشوی

اگر فریزر شما یخ می سازد و می خواهید در اسرع وقت یخ ها را آب کنید، استفاده کردن از بخارشوی گزینه سریع و مطمئنی می باشد. گفتنی است که گرمای بخار سبب استریل شدن سطوح شده و میکروب های احتمالی و آلودگی ها موجود در فریزر را از بین می برد.

 

استفاده کردن از بخارشوی برای تمیز کردن کف خانه

به عنوان یک قاعده کلی باید گفت که از بخار شوی نمی توان برای تمیز کردن هر کفی استفاده کرد. استفاده کردن از بخارشوی در پارکت های چوبی، منجر به مرطوب شدن چوب ها و در نتیجه متورم شدن آن ها خواهد شد. همچنین در صورتی که کف زمین ترک خوردگی و شکاف دارد، استفاده کردن از بخارشوی توصیه نمی شود. اگر بنا به هر دلیلی می خواهید که کف زمین خود را با بخار تمیز و ضدعفونی کنید، بهترین کار این است که بخارشوی مخصوص کفپوش را تهیه کنید.

 

استفاده کردن از بخارشوی برای تمیز کردن کف خانه

 

تمیز کردن وسایلی از جنس استیل ضد زنگ به کمک بخارشوی

جنس استیل ضد زنگ در بیشتر آشپزخانه های مدرن و امروزی به چشم می خورد. برای مثال هودهای توکار و گازها معمولا از این نوع جنس می باشند. برای تمیزی و درخشندگی بیشتر این وسایل می توانید از این دستگاه استفاده کنید. برای انجام این کار نیز باید از روکش پارچه ای استفاده کنید، تا چربی ها و آلودگی ها را جذب خود کند و شما نیز در صورت نیاز پارچه را عوض کنید.
 

تمیز کردن وسایلی از جنس استیل ضد زنگ به کمک بخارشوی

 

پاک کردن پرده ها با بخارشوی

با استفاده از این دستگاه کاربردی پرده ها را بدون پایین آوردن به خوبی تمیز و ضدعفونی کنید. با زدن بخار بر روی پرده ها علاوه بر تمیز کردن شان، ظاهری صاف و درخشان به آن ها هدیه بدهید.

 

پاک کردن پرده ها با بخارشوی


نکات مهم در خصوص استفاده از دستگاه بخارشوی

  •   اول از هر چیزی و قبل از شروع کار با دستگاه، حتما دفترچه راهنمای آن را به خوبی مطالعه و بررسی کنید.
  •   حتما زمانی که می خواهید مخزن بخارشویی را از آب پر کنید، دستگاه خاموش باشد و آن را از برق درآورده باشید.
  •  از ریختن الکل، مایع خوشبو کننده، مایع شستشو و سایر مواد شیمیایی در مخزن آب بخارشوی خودداری نمایید. چون که این کار باعث صدمه زدن به دستگاه می شود و ایمنی آن را کاهش می دهد.
  •   از آب تصفیه شده و بدون آهک برای پر کردن مخزن آب بخارشوی استفاده کنید.
  •   توجه داشته باشید هر باری که کارتان با دستگاه تمام شد، حتما آب داخل مخزن آن را خالی کنید و اجازه دهید به طور کامل مخزن خشک شود.
  •    درب مخزن آب را بعد از خشک شدن کامل مخزن ببندید و در سر جای مناسب خودش قرار بدهید.
  •  مراقب باشید که موادی مانند: پارچه های ابریشمی، مواد پلاستیکی، کاغذ، چرم طبیعی، گل و گیاه طبیعی و مصنوعی و الیاف مصنوعی را با بخار شویی تمیز نکنید.
  •   بخار شویی برای پاک سازی دستگاه های برقی و الکترونیکی مناسب نیست و باید از انجام چنین کاری به شدت بپرهیزید.
  •     نوشته های هشدار دهنده که به شکل برچسب بر روی دستگاه هستند را جدی بگیرید و آن ها را هرگز از بخارشوی جدا نکنید.
  •   اگر به طور مداوم از دستگاه بخارشوی استفاده می کنید، سعی کنید که از دستکش و عینک استفاده نمایید.
  •    برای بخارشوی بهتر است که از پارچه های میکروفایبر و پارچه هایی که پرز نمی دهند استفاده کنید.
  •    برای چک کردن و سرویس کردن بخارشوی، حتما باید آن را از برق بکشید.
  •   مراقب باشید که شما یا اطرافیانتان در معرض بخار آب قرار نگیرند.
  •   مانند هر وسیله ی برقی دیگر هرگز با دست خیس دستگاه را به برق نزنید و یا از برق نکشید.
  •   اگر در خانه فرزند خردسال دارید، تحت هیچ شرایطی هنگام کار با دستگاه بخارشوی اجازه ندهید که به شما نزدیک شود.

 

راهنمای استفاده ازانواع بخارشوی

 

کلام آخر

شاید بخارشوی در دیدگاه همه افراد یک وسیله ضروری و مهم محسوب نشود، اما بودن آن در هر خانه ای می تواند خلاقیت ها و کاربردهای خودش را به خوبی نشان دهد. نتیجه کلی که از مقاله نحوه استفاده از دستگاه بخارشوی به دست آمده است، سازگار بودن آن با محیط زیست می باشد. چرا که این دستگاه بدون وجود هیچ گونه مواد شیمیایی و خطرناکی کار خود را به خوبی و تنها با وجود آب انجام می دهد و سرسخت ترین لکه ها از جمله چربی ها را با بخار داغش نابود می کند. بنابراین برای افرادی که آلرژی و حساسیت های تنفسی دارند، استفاده کردن از بخارشوی هیچ گونه محدودیتی ندارد. به امید این که هر یک از کاربران به خوبی بتوانند از این دستگاه استفاده کنند و نکات ایمنی در خصوص آن را به خوبی رعایت کنند.
 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا