مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت سر و صدای بلند یخچال

تمامی متن مقاله 6 علت سر و صدای زیاد یخچال را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 8.77 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

6 علت سر و صدای زیاد یخچال

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱/۲۲ دوشنبه
6 علت سر و صدای زیاد یخچال
چکیده این مقاله : صدای زیاد یخچال، یکی از مشکلات عمومی است که می‌تواند برای یخچال به وجود آید از این رو تصمیم به نوشتن علت صدای بلند یخچال گرفتیم تا شما را با دلایل صداهای بلند و راه های رفع آن آشنا سازیم.
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
  • 0 نظر
  • 629 بازدید

یخچال یکی از لوازم ضروری و کاربردی است که در هر آشپزخانه ای وجود دارد و وظیفه اصلی آن، نگهداری کردن از مواد غذایی می باشد. شاید در برخی از مواقع این دستگاه دچار سر و صداهایی بلند و اضافی شود که کاربران نتوانند دلیل اصلی آن را تشخیص بدهند. قطعاً سر و صدای بلند یخچال، می تواند افراد حاضر در خانه را بیازارد و حسی ناخوشایند را به آن ها منتقل نماید. از این رو ما تصمیم به نوشتن مقاله علت سر و صدای بلند یخچال گرفتیم تا شما عزیزان را با دلایل صداهای بلند و راه های رفع آن ها آشنا سازیم. توجه داشته باشید که پیش آمدن مشکل برای هر دستگاهی ممکن است اتفاق بیفتد و در چنین شرایطی راه حل این است که شما بدون هیچ استرسی به خوبی مشکل یابی کنید و آن را برطرف نمایید. اگر می خواهید به جواب مقاله دلایل صدای زیاد یخچال دست بیابید، بهتر است که مقاله ما را تا آخر و با دقت مطالعه کنید.

از نکات بسیار مهم بعد از خرید یخچال فریزر نگهداری و مراقبت از آن می باشد بنابراین این مطلب را به دقت مطالعه کنید تا هنگام هر گونه مشکل در یخچال از جمله صدای زیاد بتوانید اقدام به حل آن نمایید.

 

6 علت سر و صدای بلند یخچال

 

دلایل صدای زیاد یخچال ناشی از چیست؟

  • تراز نبودن یخچال
  • ایراد موتور فن کندانسور
  • خراب شدن فن موتور اواپراتور یخچال
  • آسیب دیدن پره ها یا پروانه فن
  • مشکل در کمپرسور یخچال
  • مسدود بودن دریچه های هوا

 

تراز نبودن یخچال

یکی از اصلی ترین دلایلی که منجر به صدای بلند یخچال می شود، تراز نبودن دستگاه می باشد. بارها مشاهده شده است که در صورت تراز نبودن وسایل برقی، صداهای اضافی زیادی از دستگاه تولید می شود. تحت چنین شرایطی باید حتماً قبل از نصب یخچال و جابه جایی مکان جدید برای دستگاه، یخچال خود را به خوبی تراز کنید. چرا که در غیر این صورت تراز نبودن پایه های یخچال، سبب می شود که یخچال با صدایی بلند به کار خود ادامه دهد.

 

تراز نبودن یخچال

 

ایراد موتور فن کندانسور

در صورتی که یخچال شما از نوع یخچال های بدون برفک است، ایراد در موتور فن کندانسور می تواند دلایل صدای بلند یخچال باشد. در واقع این کندانسورها در یخچال، به گونه ای عمل می کنند که از ایجاد برفک جلوگیری به عمل می آورند و یا به تبخیر آب های ناشی از دیفراست می پردازند. در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود، شما با علامت هایی مانند خنک نشدن یا گرم شدن یخچال، روشن و خاموش شدن مکرر دستگاه و جمع شدن آب در زیر یخچال مواجه خواهید شد. با به وجود آمدن چنین پیشامدی، بهتر است که از یک تعمیرکار متخصص درخواست کمک نمایید.

 

 

خراب شدن فن موتور اواپراتور یخچال

یکی دیگر از علت های سر و صدای بلند یخچال، خرابی فن موتور اواپراتور دستگاه می باشد. در اصل موتور فن اواپراتور وظیفه دارد زمانی که کمپرسور کار می کند، هوا را به طرف کویل های اواپراتور بکشد. اگر یخچال شما صداهای غیر عادی و بلندی را از خود تولید کرد، ممکن است ایراد در فن اواپراتور، سبب بروز چنین اتفاقی شده باشد. دقت فرمایید که در صورت عیب این قطعه، علاوه بر صداهای بلند، یخچال فریزر با علامت هایی نظیر دیرتر یخ زدن آب و خنک نبودن یخچال مواجه می شود. راه حل پیشنهادی ما برای برطرف کردن چنین مشکلی این است که هر چند وقت یک بار از یک تکنسین مجرب برای سرویس کردن دستگاه تقاضای حضور نمایید.

همچنین در صورتی که شما کمی مهارت و اطلاعات در خصوص تعمیر کردن یخچال دارید، بهتر است که به موتور فن اواپراتور که در قسمت پشتی فریزر قرار گرفته است دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی به این قطعه، باید در ابتدا مواد داخل فریزر را خالی کنید و سپس پیچ یا گیره هایی را که پنل دسترسی داخل فریزر را نگه داشته اند، باز کنید. زمانی که به فن اواپراتور دسترسی پیدا کردید، پروانه آن را بچرخانید تا از چرخش روان آن مطمئن شوید. در صورتی که پروانه به سختی چرخید، آن را روغن کاری کنید و تمامی گرد و غبارهایی که مانع از فعالیت فن اواپراتور شده اند را پاک و تمیز نمایید. اگر باز هم با تمامی این کارها مشکل برطرف نشد، باید فن جدیدی را جایگزین فن قدیمی و آسیب دیده کنید.

 

خراب شدن فن موتور اواپراتور یخچال

 

آسیب دیدن پره ها یا پروانه فن

حتماً می دانید که انتقال هوای خنک به درون یخچال، بر عهده فن آن می باشد. حالا تصور کنید که پره های آن به دلایلی مانند برفک، شکستگی و یا هر دلیل دیگری دچار شکستگی شده باشند. در این صورت شما باز هم شاهد شنیدن صداهای بلند و گوش خراش یخچال خواهید بود. در چنین مواقعی شما باید فوراً از یک تعمیرکار متخصص بخواهید که به تعویض کردن فن دستگاه بپردازد.

 

مشکل در کمپرسور یخچال

 از دیگر قطعات مهم یخچال که می تواند باعث ایجاد سر و صدای اضافی و بلند گردد، بروز مشکل در کمپرسور دستگاه می باشد. برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که مشکل تولید صدا از کمپرسور است یا از موتور کندانسور، باید ابتدا یخچال را از برق بکشید، پنل پشت دستگاه را باز کنید، برق موتور فن کندانسور را قطع کنید و سپس دوباره برق یخچال را به پریز بزنید تا ببینید که کمپرسور صدا را تولید می کند یا خیر. اگر صدا ادامه پیدا کرد، یعنی مشکل از کمپرسور است. دقت کنید که خرابی کمپرسور یکی از مشکلات بزرگ برای هر یخچالی است که باید حتماً توسط تعمیرکاران متخصص و ماهر بررسی و تعمیر گردد. علاوه بر این موارد کثیف بودن کمپرسور و فن یخچال نیز می تواند دلایل صدای بلند یخچال باشد. با بررسی کردن این قطعه و مشاهده کردن جرم و آلودگی بر روی آن، بهتر است که با یک برس نرم به خوبی کمپرسور را تمیز کنید.

 

مشکل در کمپرسور یخچال

 

مسدود بودن دریچه های هوا

بسته به مدل یخچال شما، تعدادی دریچه هوا در داخل و خارج دستگاه قرار دارد. در صورتی که یخچال شما با دیوار یا سایر وسایل دیگر فاصله مناسب و استاندارد نداشته باشد، این امر موجب ایجاد صدا خواهد شد؛ بنابراین شما باید با فاصله یخچال خود را قرار دهید تا هوا به خوبی بتواند جریان داشته باشد. همچنین بهتر است که محتویات داخل یخچال را نیز با نظم و فاصله از یکدیگر قرار بدهید.

 

مسدود بودن دریچه های هوا

 

 علت صداهای مختلف یخچال فریزر 

صدای ویبره یخچال و علت آن: این سر و صدا می تواند ناشی از برخورد یخچال با کابینتی باشد که در درون آن قرار گرفته است. کناره ها و پشت یخچال حتماً باید با دیوار و کابینت فاصله داشته باشد تا هوا به راحتی جریان پیدا کند. علاوه بر این مورد، شل شدن سینی تخلیه و تراز نبودن یخچال می تواند، دلیل صدای ویبره در یخچال باشد.

علت صدای کلیک یخچال: صدایی که شبیه به کلیک است، به کنترل سیستم برفک زدایی مربوط می باشد. در برخی از مدل های یخچال فریزر، این صدای از کنترل ترموستات سرچشمه می گیرد و شنیدن آن کاملاً طبیعی است و نیازی به تعمیر کردن ندارد.

صدای تق تق یخچال و دلیل آن: این صدا مانند قولنج شکستن است و ممکن است از هر یخچالی به گوش برسد. لوله های داخل یخچال به کمک فوم محکم نگه داشته می شوند و زمانی که این فوم ها از لوله ها جدا شوند، سر و صداهایی همچون تق تق به گوش می رسد و یخچال قولنج خود را می شکند. به طور معمول شنیدن چنین صدایی در هر یخچالی می تواند طبیعی باشد؛ اما اگر تکرار صدا بیش از اندازه و خیلی بلند باشد، شاید بیانگر بروز مشکلی در درون دستگاه باشد؛ بنابراین حضور تکنسین ماهر تحت چنین شرایطی الزامی است.

صدای خر خر یخچال: توجه داشته باشید که جریان گاز یا روغن درون کمپرسورهای یخچال، باعث پیدایش چنین صدایی می شوند و شنیدن این صدا کاملاً طبیعی است و نیازی به نگران شدن ندارد. دقت کنید در صورتی که لوله ها فرسوده باشند، رسوبات آن ها و خوردگی های موتور به همراه گاز مبرد در داخل کویل ها به حرکت در می آیند و همین موضوع می تواند سبب به وجود آمدن صدای خر خر غیر عادی گردد که در این صورت باید از تعمیرکار یخچال درخواست کمک گردد.

صدای تیک تیک یخچال و دلیل آن : علت صدای تیک تیک در یخچال، به کثیف شدن کویل های کندانسور مربوط می باشد. زمانی که کویل ها کثیف می شوند، سیم پیچ کندانسور به طور مرتب سعی می کند که سیستم خود را ریست کند و همین امر سبب ایجاد صدای تیک تیک در یخچال می گردد. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، بهتر است که سالانه کویل های کندانسور را به خوبی تمیز کنید.

علت صدای جوشیدن یا قل قل کردن یخچال : همان طور که واضح است این صدا شبیه جوشیدن آب است. در داخل کمپرسور یخچال روغنی وجود دارد که ممکن است در اثر جا به جا کردن یخچال و اتفاقات دیگر، وارد کندانسور یا اواپراتور گردد. با شنیدن صدای قل قل یخچال، باید با یک تعمیرکار تماس بگیرید و از او برای رفع مشکل کمک بخواهید.

 

 علت صداهای مختلف یخچال فریزر 

 

نتیجه گیری مقاله علت صدای بلند یخچال

ما در این مقاله علاوه بر دلایل صدای بلند یخچال، شما را با چند صدای رایج یخچال آشنا کردیم. امیدواریم که شما بتوانید به خوبی از پسِ مشکل یخچال خود بربیایید و مشکل به وجود آمده را برطرف سازید. برای جلوگیری از هر مشکلی بهترین راه حل نگهداری و مراقبت کامل از دستگاه می باشد. هدف ما از نوشتن این مقاله آشنا کردن شما با صداهای بلند و اضافی بود تا در صورت لزوم بتوانید اقدام به رفع مشکل نمایید و یا از تعمیرکار مجرب درخواست کمک کنید. از این که مقاله ما را به اتمام رساندید، نهایت تشکر را داریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا