مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱/۱۷ چهارشنبه
تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال
چکیده این مقاله : دراین مطلب از بنان کالا مگ به مقایسه تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال و همچنین موضوعات مهم به این دو پرداخته ایم تا با آگاهی و دانش کامل به انتخاب هرکدام بپردازید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 506 بازدید

در این مقاله می خواهیم در خصوص تفاوت دو قطعه مهم یخچال یعنی کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال، توضیحاتی را ذکر کنیم. کمپرسور یکی از اجزای اصلی در هر یخچالی است که در واقع سیستم تبادل دما می باشد. اگر می خواهید در خصوص این دو نوع کمپرسور اطلاعات کافی را به دست بیاورید و تفاوت های آن ها را بدانید، از همراهی کردن مقاله تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال دست نکشید و تا اتمام موضوع با ما یار باشید.

 

تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال

 

در هنگام خرید یخچال فریزر حتما به نوع کمپرسور آن توجه نمایید. زیرا علاوه بر امکانات و ویژگی های هر کدام که در این مقاله مفصل بررسی شده اند، میزان صدا، قیمت و کارکرد آنها نیز می تواند کاملا متفاوت باشد.

 

آشنایی با کاربرد و وظیفه کمپرسور

  • یکی از اصلی ترین قطعات یخچال فریزر، کمپرسور به شمار می آید.
  • وظیفه اصلی این قطعه پایین آوردن دمای یخچال فریزر می باشد.
  • در واقع کمپرسور، دمای داخلی یخچال را می گیرد و با حرکت سیال و گاز از لوله های پشت یخچال آن را سرد می کند.
  • در صورتی که این قطعه مهم دچار آسیب و خرابی شود، یخچال شما با مواردی مانند داغ شدن کمپرسور، گرم شدن دمای یخچال و سرد نشدن یخچال مواجه خواهد شد. تحت چنین شرایطی باید حتماً این قطعه مهم توسط تعمیرکار متخصص، تعمیر یا تعویض گردد.

 

آشنایی با کاربرد و وظیفه کمپرسور یخچال

 

مشخصه ی کمپرسور معمولی یا قدیمی یخچال فریزر

در یخچال های معمولی، بیشتر کمپرسورها تک سرعته هستند و تنظیمات آن ها در ترموکوپل بوده که بر اساس روشن و یا خاموش بودن کار می کنند. طراحی کمپرسورهای معمولی به شکلی است که بتوانند شرایط حداکثر بار را پشتیبانی کنند تا برای دماهای بالا در تابستان مناسب بوده و سرمایش مورد نیاز در فصل گرم را تأمین می کنند. علاوه بر این موارد زمانی که درب یخچال را باز یا بسته می کنید، گرما وارد یخچال می شود و اینجای کار وظیفه کمپرسور این است که از این بار نیز پشتیبانی کند. در یک کلام باید گفت که این نوع کمپرسورها با یک سرعت شروع به کار کرده و عملیات خنک سازی یخچال فریزر را به انجام می رسانند.

 

مشخصه ی کمپرسور معمولی یا قدیمی یخچال فریزر

 

مشخصه کمپرسور اینورتر یخچال فریزر

کمپرسور اینورتر طوری طراحی شده است تا نقص های کمپرسور معمولی را بپوشاند. بزرگ ترین نقص کمپرسورهای معمولی تک سرعته بودن و افزایش میزان مصرف برق آن ها می باشد. از این رو در کمپرسورهای اینورتر شتاب و سرعت قابل تنظیم هستند. در واقع کمپرسور اینورتر زمانی که هوا گرم باشد و دمای محیط یخچال بالا باشد، با شتاب بیشتری کار می کند. کمپرسورهای اینورتر حتی در زمان هایی که دما تثبیت شده است و به حالت پایدار هم رسیده است، هیچگاه خاموش نمی شوند و تنها با هدف حفظ دمای داخل یخچال با سرعت کمتری به کار خود ادامه می دهند.

 

مشخصه کمپرسور اینورتر یخچال فریزر

 

تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال در چیست؟

  1. تازه تر ماندن مواد غذایی در یخچال هایی با کمپرسور اینورتر نسبت به کمپرسورهای معمولی یخچال
  2. کاهش میزان صدای تولید شده در کمپرسورهای اینورتر و معمولی یخچال فریزر
  3. صرفه جویی در مصرف برق و انرژی با کمپرسور اینورتر
  4. قیمت کمپرسور اینورتر نسبت به کمپرسور معمولی
  5. ضریب قدرت بالا در کمپرسورهای اینورتر
  6. تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال در عملکردشان

 

تفاوت کمپرسور معمولی و اینورتر یخچال در چیست؟

 

تازه ماندن مواد غذایی: یکی از تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال، تازه تر ماندن و تغییر نکردن طعم مواد غذایی در یخچال های جدید مجهز به کمپرسور اینورتر می باشد. دلیل این تفاوت این است که دمای داخلی در یخچال های جدید و اینورتر دار ثابت می ماند. از این رو تغییر ناگهانی دما باعث پلاسیده شدن مواد غذایی و میوه ها نمی شود؛ اما در یخچال هایی با کمپرسور معمولی، بالا و پایین رفتن بیش از حد دمای یخچال، دلیلی اساسی برای خراب شدن سبزیجات و مواد غذایی می باشد.

میزان سر و صدا: یک مزیت مهم و عالی برای هر یخچالی کم سر و صدا بودن آن می باشد. خوشبختانه یکی دیگر از مزایای یخچال های جدید با کمپرسور اینورتر در مقایسه با کمپرسورهای معمولی، این است که کمپرسور اینورتر در هنگام کار کردن سر و صدای کمتری از خود تولید می کنند.

صرفه جویی در مصرف برق : از دیگر تفاوت ها کمپرسور اینورتر نسبت به کمپرسور معمولی یخچال، صرفه جویی در مصرف برق و انرژی می باشد. با توجه به اینکه سرعت و شتاب کمپرسورهای اینورتر یخچال، به طور خودکار تنظیم شده و تغییر می کند، به همین دلیل برق و انرژی کمتری را مصرف می کنند. همین ویژگی می تواند از نظر اقتصادی برای مصرف کنندگان معیاری مهم تلقی شود.

تفاوت در قیمت : قیمت این دو نوع کمپرسور، یکی دیگر از تفاوت های میان کمپرسور معمولی و اینورتر می باشد. با وجود این همه مزیتی که کمپرسور اینورتر دارد، بالا بودن قیمت آن نیز جایز و کاملاً به جا است. در واقع قیمت بالا در یخچال های جدید نمی تواند یک عیب محسوب شود، چرا که کمپرسورهای اینورتر با توجه به مزایای بالا، ارزش این را دارند که از قیمت بالاتری برخوردار باشد. برای مثال شما با داشتن این یخچال ها از پرداخت قبض هایی با مبلغ بالا راحت خواهید شد، صدای کمتری را خواهید شنید و بهترین کیفیت و کارایی را از این یخچال به دست خواهید آورد.

ضریب قدرت: از دیگر تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال، ضریب قدرت آن ها می باشد. در اصل کمپرسورهای معمولی دارای ضریب قدرت یا توان پایینی هستند و در مقابل آن کمپرسورهای اینورتر ضریب قدرتی نزدیک به 1 را دارا هستند. این ضریب قدرت علاوه بر اینکه در مصرف برق صرفه جویی می کند، هزینه ها را نیز به طرز محسوسی پایین می آورد.

تفاوت در عملکرد : این دو کمپرسور تفاوتی دیگر که دارند در عملکردشان با یکدیگر می باشد. اصلی ترین تفاوت این دو کمپرسور در عملکرد، تک سرعته بودن کمپرسورهای معمولی و خطی بودن سرعت در کمپرسورهای اینورتر می باشد.

 

تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال

 

نتیجه گیری کلی از تفاوت کمپرسور معمولی و اینورتر یخچال

قطعاً با مطالعه کردن دقیق این مقاله به تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال پی برده اید. ما در این مقاله علاوه بر تفاوت این دو نوع کمپرسور تا حدی توضیحات لازم در خصوص کمپرسور معمولی و اینورتر را بیان کرده ایم و دلیل برتری بودن یکی از آن ها را نسبت به دیگری ذکر نموده ایم. امیدواریم که مطالب فوق توانسته باشد، راهنمایی های لازم در خصوص تفاوت کمپرسور معمولی و اینورتر یخچال را به عمل آورده باشد. از همراهی شما عزیزان بی نهایت متشکریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا