مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف مشکلات رایج دستگاه اسپرسوساز

تمامی متن مقاله 11 مشکل رایج در دستگاه های اسپرسوساز را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 8.62 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

11 مشکل رایج در دستگاه های اسپرسوساز

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۲/۱۴ شنبه
11 مشکل رایج در دستگاه های اسپرسوساز
چکیده این مقاله : در این مقاله قصد داریم عیب یابی دستگاه اسپرسوساز برای علاقه مندان به اسپرسو را ارائه دهیم تاشما عزیزان بتوانید عیوب دستگاه خود را کشف و اقدام به حل آن نمائید.
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1051 بازدید

در این مقاله قصد داریم تا شما را با مشکلات رایج دستگاه اسپرسوساز آشنا کنیم و نحوه برطرف ساختن مشکلات پیش آمده را مورد بررسی قرار بدهیم. امروزه علاوه بر کافی شاپ ها، دستگاه های اسپرسوساز در بسیاری از منازل قابل مشاهده هستند. چرا که افراد زیادی تمایل به نوشیدنی های اسپرسو دارند. این دستگاه نیز مانند هر وسیله ای دیگر ممکن است در فواصل استفاده کردن از آن، دچار مشکلاتی شود. تحت چنین شرایطی وظیفه کاربران شناسایی کردن مشکلات به وجود آمده و رفع کردن آن ها می باشد. بنابراین این مقاله را با دقت تا آخر مطالعه نمایید، تا از مشکلات رایج دستگاه اسپرسوساز مطلع باشید.

 

11 مشکل رایج در دستگاه های اسپرسوساز

 

مشکلات رایج دستگاه اسپرسوساز به چه عواملی بستگی دارند؟

 

خارج نشدن اسپرسو از دستگاه

زمانی که دستگاه در حال کار کردن است، هیچ گونه اسپرسویی از آن خارج نمی شود و این مورد می تواند یکی از مشکلات دستگاه اسپرسوساز باشد. در چنین شرایطی شما باید عیب یابی کنید و به دنبال این باشید که چه چیزی مانع از خروج اسپرسو از دستگاه می شود. قبل از هر چیزی شما باید از مقدار آب کافی در مخزن دستگاه مطمئن شوید. بعد از این که متوجه شدید که مشکل از عدم وجود آب نیست، باید به میزان قهوه دقت نمایید. در صورتی که بیش از اندازه از قهوه ای استفاده کنید که به مقدار زیادی آسیاب شده باشد، این امر در خارج نشدن اسپرسو نقش اساسی خواهد داشت. علاوه بر این موارد، مسدود شدن پمپ تخلیه نیز یکی از دلایل برای خارج نشدن اسپرسو از دستگاه می باشد. برای جلوگیری از این پیشامد شما باید ماهی یک بار برای رسوب زدایی پمپ اقدام کنید و به تمیز کاری دستگاه بپردازید.

 

خارج نشدن اسپرسو از دستگاه

 

خارج شدن سریع یا کند اسپرسو از دستگاه

در صورتی که خروج اسپرسو خیلی سریع یا کند انجام شود، باید فهمید که دستگاه دچار مشکل شده است. در صورتی که اسپرسو خیلی سریع از دستگاه خارج شود، نوشیدنی شما آبکی و رقیق خواهد بود.  دقت فرمایید زمانی که دانه های قهوه به درستی آسیاب نشوند، فضای زیادی در بین دانه ها ایجاد می شود، که این امر سبب خروج آب بدون قهوه خواهد شد و در نهایت تاثیر بدی در طعم نهایی قهوه اسپرسو به وجود خواهد آمد. همچنین با کند خارج شدن اسپرسو و ماندن بیشتر آن در دستگاه، طعم سوختگی و تلخی بیش از حد در نوشیدنی شما به وجود می آید. این مشکل رایج می تواند به پمپ دستگاه، یا استفاده بیش از حد قهوه در فیلتر دستگاه مربوط باشد. پس برای جلوگیری از چنین رخدادی شما باید به میزان قهوه و مقدار آسیاب آن دقت کنید و پمپ دستگاه را بررسی نمایید.

 

اسپرسو ساز سنکور مدل SES9200CH

 

خارج شدن صدای زیاد از اسپرسوساز

یکی دیگر از مشکلات رایج دستگاه اسپرسوساز، خارج شدن صدای زیاد با روشن کردن پمپ دستگاه می باشد. اگر در حین روشن کردن پمپ اسپرسوساز، متوجه صداهای زیادی از آن شدید، باید فورا دستگاه را خاموش کنید و مخزن آن را چک کنید. با انجام دادن این کار باید اطمینان حاصل کنید، که اسپرسوساز از آب کافی برخوردار است یا خیر. توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه تان از مخزن برخوردار نیست و مستقیما به آب شهری متصل است، باید از وارد شدن آب به درون اسپرسوساز مطمئن شوید. اگر مشکلی از سمت آب مشاهده نکردید، صدای زیاد دستگاه می تواند مربوط به قهوه های درشت استفاده شده باشد. زمانی که شما دانه های درشت قهوه را وارد دستگاه کنید، آب با فشار بیشتری از دستگاه خارج می شود و همین امر باعث تولید سر و صدای زیادی از اسپرسوساز خواهد شد. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل، شما باید دانه های قهوه را به درستی آسیاب کنید.

 

خارج شدن صدای زیاد از اسپرسوساز

 

ترش شدن طعم اسپرسو

گاهی اوقات ممکن است که دستگاه نوشیدنی تلخی را از خود بیرون بریزید و علت این ترشی، وجود اسید تاننیک در دانه قهوه است. اگر شما از گاز زدایی استفاده کنید، می توانید این اسید را در قهوه از بین ببرید. برای انجام این کار باید دمای دستگاه را بالاتر از 94 درجه سانتی گراد 201.2 درجه فارنهایت قرار بدهید. دقت فرمایید که استفاده کردن از آب خنک و دانه های درشت قهوه نیز، می توانند در ترش شدن طعم نوشیدنی اسپرسو، تاثیر گذار باشند. بنابراین شما باید دانه های قهوه را در بهترین مقدار ممکن ریز کنید و از آب خنک برای تهیه نوشیدنی تان استفاده نکنید.

 

طعم تلخ اسپرسو

در صورتی که اسپرسوی شما از طعم تلخی برخوردار باشد، می تواند چند دلیل گوناگون داشته باشد. اول از این که دمای دستگاه نباید بیشتر از 204.8 درجه فارنهایت باشد، همچنین نباید بیش از حد قهوه داخل پرتافیلتر بریزید. پس شما باید با برررسی میزان قهوه در پرتافیلتر دستگاه، به اندازه مناسب آن پی ببرید و حتما پس از هر بار استفاده از اسپرسوساز، پرتافیلتر را به خوبی شستشو دهید.

 

مشاهده کردن دانه های قهوه در نوشیدنی

هنگامی که در حین نوشیدن اسپرسوی خود متوجه وجود دانه های قهوه شدید، باید فورا فیلتر و هد گروپ دستگاه را بررسی نمایید. مشاهده کردن دانه های قهوه در نوشیدنی اسپرسو، از دیگر مشکلات رایج دستگاه اسپرسوساز می باشد. در چنین شرایطی باید فیلتر و هد گروپ ها را بررسی کنید، زیرا ممکن است که نیاز به تعویض داشته باشند. همچنین هد گروپ دستگاه باید با برس مخصوص کاملا تمیز شود، تا دیگر شاهد دانه های قهوه در نوشیدنی تان نباشید.

 

مشاهده کردن دانه های قهوه در نوشیدنی

 

روشن بودن چراغ مخزن اسپرسوساز

در صورتی که مخزن آب دستگاه پر باشد، اما باز هم چراغ خالی بودن مخزن روشن باشد، نشان از یک مشکل پیش آمده برای دستگاه می باشد. مخزن آب دستگاه اسپرسوساز دارای یک فلوتر مغناطیسی است. فلوتر مغناطیسی ممکن است که در ته مخزن گیر کرده باشد و شما باید آن را بررسی کنید. برای این امر مخزن آب دستگاه را به خوبی تمیز کنید، تا دیگر شاهد مشکل رایج گیر کردن این قطعه در دستگاه اسپرسوسازتان نباشید.

 

از کار افتادن نازل بخار دستگاه اسپرسوساز

 از کار افتادن نازل بخار دستگاه اسپرسوساز یا همان streamer از  مشکلات دستگاه اسپرسوساز است. در صورتی که پس از چند بار استفاده از نازل بخار دستگاه، متوجه از کار افتادن آن شدید، باید گفت که دلیل این امر می تواند ناشی از استفاده نادرست باشد. شما باید هر بار که از نازل بخار اسپرسو استفاده می کنید، سعی کنید آن را به خوبی تمیز کنید و عملکرد آن را بررسی نمایید. با تمیز کاری استریمر، دستگاه اسپرسوساز رسوب زدایی می شود و دوام بیشتری پیدا خواهد کرد.

 

از کار افتادن نازل بخار دستگاه اسپرسوساز

 

مشاهده کردن آب کثیف در زیر اسپرسوساز

اگر بعد از مدتی استفاده کردن از دستگاه خود، آب کثیف را در زیر اسپرسوساز مشاهده کردید، یعنی این که اسپرسوساز دچار نشتی شده است. همچنین در صورتی که در زیر یا اطراف دستگاه آب کثیف مشاهده کردید، به احتمال زیاد شلنگ یا خروجی تخلیه مسدود شده است. برای رفع این مشکل باید انتهای شلنگ تخلیه را بررسی کنید و مطمئن شوید، که شلنگ دستگاه دچار پیچ خوردگی نشده باشد و یا چیزی بر روی شلنگ قرار نگرفته باشد، که باعث متوقف شدن جریان تخلیه شود.

 

اسپرسو گرم نمی ماند و سرد می شود

از دیگر ایرادات دستگاه اسپرسوساز که ممکن است پیش بیاید، گرم نماندن اسپرسو می باشد. در صورت بروز چنین مشکلی، شاید المنت گرم نگه دارنده یا دم کننده، دچار ایراد شده باشد. چرا که نقش المنت دم کننده این است که دمای کافی برای گرم کردن اسپرسو را تولید کند. در صورتی که المنت گرم کننده نیز با مشکل مواجه شده باشد، دلیل آن یا سوختگی المنت و یا نرسیدن ولتاژ به المنت است. در چنین شرایطی است که اسپرسوی شما گرم نمی ماند و سرد می شود. برای رفع این مشکلات باید، ولتاژ ورودی به المنت گرم کننده را چک کنید و جریان برق و اتصالات را بررسی کنید. در صورتی که المنت با وجود جریان برق روشن نشد، امکان سوختگی وجود دارد و شما باید اقدام به تعویض کردن المنت نمایید.

 

وجود تفاله در اسپرسو

نظافت نکردن صحیح و به موقع باعث دیده شدن تفاله در دستگاه خواهد شد و همچنین مشکل در سبد فیلتر اسپرسوساز نیز ممکن است، دلیلی برای وجود تفاله در اسپرسو باشد. برای برطرف کردن این مشکل  باید بعد از هر بار استفاده، دستگاه را به خوبی تمیز کنید. به علاوه اگر سبد اسپرسو خراب شده باشد و یا فیلتر آن از کار افتاده باشد، باید سبدی جدید را جایگزین سبد قدیمی دستگاه اسپرسوساز خود نمایید.

 

وجود تفاله در اسپرسو

 

آخرین کلام

در این مقاله چندین مورد از مشکلات رایج دستگاه اسپرسوساز را همراه با راه حل های آن ها بیان کردیم. کاربران عزیز باید این نکات را بعد از خرید اسپرسوساز به خوبی مطالعه کنید، تا هنگام بروز هر یک از این مشکلات برای اسپرسوساز، به خوبی بتوانید از پس مشکل به وجود آمده بر بیایید. اما اگر بنا به هر دلیلی خودتان از پسِ تعمیر دستگاه تان بر نیامدید، بهتر است که کار را به متخصصین دستگاه اسپرسوساز بسپارید. در آخر امیدواریم که مطالب فوق بتواند، بهترین سودمندی ها را برای تک تک شما داشته باشد. بابت وقتی که برای خواندن این مقاله گذاشتید، بی نهایت سپاسگزاریم.


مقالات مرتبط

آشنایی با دستگاه اسپرسو ساز و قطعات دستگاه اسپرسوساز

نحوه رسوب زدایی و جرم گیری اسپرسوساز

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا