مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

آندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۰/۴ شنبه
آندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد؟
چکیده این مقاله : می‌ دانید دستگاه اندروید باکس چیست ؟ آیا با کاربردهای اندروید باکس آشنایی دارید؟ در مقاله‌ی پیش‌ رو ابتدا به معرفی اندروید باکس و به تمامی کاربرد های آن می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 591 بازدید

هر روزه ما شاهد پیشرفت چشمگیری در زمینه طراحی و تولید تلویزیون ها هستیم. همین پیشرفت های تکنولوژی است که محبوبیت تلویزیون را چندین برابر کرده است. اسم اندروید باکس شاید برای برخی از شما آشنا باشد و برخی دیگر این نام را برای بار اول است که می شنوید و از کاربردهای آن بی خبر هستید. به همین خاطر ترجیح دادیم برای درک و شناخت بهتر همه افراد از اندروید باکس، به بیان کردن مقاله آندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد، بپردازیم. برای رسیدن به جواب این سوال در خواندن و مطالعه کردن این مقاله ما را یاری کنید.

 

آندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد

 

آندروید باکس چیست؟

آندروید باکس (Android box) در واقع وسیله ای است جعبه مانند و مکعبی شکل که سیستم عامل اندروید روی آن نصب شده است و به تلویزیون متصل می شود. به وسیله آندروید باکس می توانید، مانند گوشی ها و تبلت های اندرویدی، هزاران نرم افزار اندرویدی مانند بازی، نرم افزارهای شبکه های اجتماعی، وب گردی، انواع نرم افزار پخش فیلم و مدیا سنتر و ... را در اختیار داشته باشید و از آن ها استفاده کنید. به بیانی ساده تر اگر بخواهیم شرح دهیم، آندروید باکس یک گوشی موبایل اندرویدی با صفحه نمایش تلویزیون است. آندروید باکس با نام هایی مانند مینی کامپیوتر اندرویدی، اسمارت باکس، هوشمند ساز تلویزیون، آندرو باکس، دستگاه IPTV و ... هم شناخته می شود.

 

آندروید باکس چیست

 

کارایی آندروید باکس چیست؟

با استفاده از این دستگاه های کوچک و جذاب می توان صدها کار متفاوت انجام داد که در ادامه به توضیح رایج ترین این کارها خواهیم پرداخت.

  • نصب و اجرای انواع بازی های اندرویدی (قابل اجرا با ماوس، کیبورد و گیم پد)
  • نصب و اجرای انواع نرم افزارهای ارتباطی مانند: Skype، Instagram، Telegram و ...
  • استفاده در پروژه های دیجیتال ساینیج
  • قابلیت پخش موسیقی از دیگر امکانات آندروید باکس می باشد
  • وب گردی با استفاده از نرم افزارهایی مانند: Firefox ،Chrome و ...
  • پخش کننده آنلاین شبکه های تلویزیون، مسابقات زنده ورزشی و فیلم
  • استفاده جهت سیستم های IPTV (قابل استفاده در هتل ها و ساختمان های بزرگ)
  • پخش و استریم فیلم و برنامه های تلویزیونی، با استفاده از نرم افزارهایی مانند آیو، فیلیمو، نماوا، آمازون و ...

باید گفت که این موارد بخشی از رایج ترین کاربردهای آندروید باکس می باشند و کاربران می توانند با توجه به هدف و نیازهای خود، دستگاه مورد نظر و مناسب را برای خودشان خریداری نمایند. به طور مثال اگر هر یک از شما این دستگاه را فقط برای وب گردی یا اجرای نرم افزارهای ساده می خواهید، می توانید آندروید باکس ساده تر و با قیمت پایین تر را خریداری نمایید و نیاز خود را با آن برطرف سازید.

 

کارایی آندروید باکس چیست

 

سوالات متداولی که ممکن است در خصوص آندروید باکس برای خریداران و کاربران پیش بیاید به شرح زیر می باشد.

 

1. آیا آندروید باکس گیرنده دیجیتال دارد؟

اکثر اندروید باکس های موجود در بازار، قابلیت گیرنده دیجیتال را در خود جای داده اند؛ بنابراین در صورت خریداری کردن این دستگاه، بهتر است که از فروشنده مشخصات کلی دستگاه را با جزئیات آن بپرسید.

 

2. آیا امکان نصب Google Playe Store بر روی آندروید باکس ها وجود دارد؟

در جواب این سوال باید گفت که Google Playe Store، به صورت پیش فرض بر روی این دستگاه ها نصب شده است و شما می توانید از راه آن، نرم افزارهای مورد علاقه تان را نصب کنید. علاوه بر این شما می توانید نرم افزارهای مشابه به Playe Store مانند کافه بازار، اول مارکت و ... را بر روی دستگاه نصب کرده و از آن ها برای جستجو و نصب نرم افزارهای دیگر استفاده کنید.

 

3. آیا Android box از زبان فارسی پشتیبانی می کند؟

خوشبختانه می توان گفت که همه مینی کامپیوترهای اندرویدی معتبر، از زبان فارسی پشتیبانی می کنند. شما می توانید با توجه به نسخه اندروید نصب شده بر روی دستگاه، به منوی مربوطه بروید و از همان جا زبان فارسی و یا هر زبان دیگری را که مایل بودید، برای دستگاه تان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که از زبان فارسی برای صفحه کیبورد نیز می توانید استفاده کنید.

 

تلویزیون 65 اینچ شارپ مدل DL6NX

 

4. آیا Android box از Kodi پشتیبانی می کنند؟

یکی از مدیا سنترهای بسیار جذاب و کاربردی Kodi است که استفاده کردن از آن در اسمارت باکس های اندرویدی کاربردی و جذاب خواهد بود. با کمال خوشبختی باید گفت که این دستگاه ها، قابلیت نصب Kodi را نیز دارند.

 

5. آیا امکان Root کردن در این دستگاه ها وجود دارد؟

اگر تا اینجای مقاله آندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد متوجه شده باشید، آندروید باکس ها مانند گوشی های موبایل اندرویدی هستند و امکان روت کردن در آن ها وجود دارد. مزیت روت کردن این است که به شما قابلیت دستیابی به همه فایل های محافظت شده سیستم عامل را می دهد. علاوه بر این، روت کردن امکان تغییرات بسیار زیاد دیگری را در نرم افزارها و سیستم عامل می دهد. لذا انجام دادن این کار به دانش و توانایی بالایی نیاز دارد. چرا که روت کردن در برخی از موارد ممکن است که دستگاه شما را برای همیشه بدون استفاده نماید؛ بنابراین پیشنهاد ما به کاربران این است که اسمارت باکس خود را روت نکنید و با این کار دستگاه خود را از گارانتی و پشتیبانی خارج نکنید.

 

6. آندروید باکس از چه فرمت هایی پشتیبانی می کند؟

فرمت های پشتیبانی شده این دستگاه ها، به دلیل نوع چیپست، پردازنده، رم و گرافیک آن ها متفاوت می باشد؛ اما خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه ها، می توانند از تصاویر با فرمت ها و کدهای زیر پشتیبانی کنند.

  • 265. H
  • 264. H
  • 4/2/1 MPE
  • 1-VC
  • 6/5/4/3 Xvid/DivX

 

کنترل آندروید باکس به چه صورتی است؟

به طور معمول هر یک از این دستگاه ها برای خود دارای یک ریموت کنترل هستند که کار با دستگاه به وسیله آن انجام می شود. در صورتی که ریموت شما از سری ساده IR باشد، ممکن است به دلیل قابلیت های زیادش کار کردن با این ریموت ها سخت باشد؛ اما اصلا نگران نباشید، چون که شما می توانید از ریموت کنترل های Airmouse استفاده کنید. این ریموت ها را برای انواع اندروید باکس ها و دستگاه های مشابه طراحی شده اند و می توان با خیالی راحت از آن ها استفاده کرد. همچنین از کیبورد و ماوس های وایرلس یا سیمی سازگار با اندروید نیز می توانید استفاده کنید.

 

آیا آندروید باکس سیم کارت می خورد؟

حقیقتاً اندروید باکس هایی وجود دارند که از سیم کارت هم پشتیبانی می کنند. اگر مودم وای فای برای متصل کردن اندروید باکس ندارید، می توانید خرید دستگاه سیم کارتی را برای خود در نظر بگیرید. به کمک سیم کارت دیتا می توانید، دستگاه خود را به اینترنت متصل کنید.

 

سخن پایانی

لازم به ذکر است بدانید که اندروید باکس ها هم از لحاظ کاربردی و هم از لحاظ هزینه مقرون به صرفه هستند و ارزش خریداری کردن را دارند. اگر می خواهید دسترسی راحت و سریع به محتواهای مختلف داشته باشید، با استفاده از اندروید باکس به خواسته خود خواهید رسید. در آخر در خصوص این وسیله کاربردی باید چنین گفت که Android box، یک دستگاه قابل حمل و پرتابل است که از سیستم عامل اندروید بهره می برد و می توان با اتصال آن به تلویزیون یا یک مانیتور ساده، از امکانات متنوع آن بهره برد. این دستگاه در حین کوچک بودنش امکانات فراوانی نظیر وب گردی، تماشای فیلم و سریال، استفاده از نرم افزارهای گوناگون، بازی های اندرویدی و ... را به کاربرانش هدیه می دهد. به همین سادگی و با استفاده از این دستگاه می توانید، تلویزیون قدیمی خود را به یک دستگاه به روز و هوشمند تبدیل کنید. با تشکر از همراهی کردن تان تا آخر مقاله آندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد.


مقالات مرتبط:

همه چیز درباره آسیب پلی استیشن به تلویزیون

Google assistant در تلویزیون چه کاربردی دارد؟ 

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا