مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

همه چیز درباره آسیب پلی استیشن به تلویزیون

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۰/۱ چهارشنبه
همه چیز درباره آسیب پلی استیشن به تلویزیون
چکیده این مقاله : آسیب پلی استیشن به تلویزیون مسئله ای است که نگرانی های مختلفی درباره آن وجود دارد. برای جواب اینکه آیا پلی استیشن به تلویزیون آسیب می رساند یا خیر با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 652 بازدید

شاید بیشتر شما خاطره ای را که از کمی پیش تر با خود همواره به همراه داشته باشید، بازی کردن با تلویزیون و اخطار دادن پدر و مادرها می باشد. افراد وابسته به کنسول های بازی، بارها مورد اخطار پدر، مادر و یا دیگر اعضای خانواده قرار می گیرند و دلیل اخطار آن ها نیز، خراب شدن تلویزیون توسط کنسول بازی می باشد؛ اما آیا این تفکر و گمان واقعیت دارد یا خیر؟ سوالی که برای بیشتر کاربران و افراد دیگر پیش می آید، همین است و ما به همین دلیل به جمع آوری این مقاله پرداختیم تا آسیب های کنسول بازی به تلویزیون بررسی کنیم.

 

آسیب های کنسول بازی به تلویزیون

 

آیا تلویزیون های قدیمی با کنسول های بازی دچار آسیب می شدند؟

در جواب این سوال برای تلویزیون های قدیمی، باید گفت که جواب مثبت است. اگر بخواهیم از نظر علمی به این قضیه نگاه کنیم، کنسول های بازی اثرات بدی بر تلویزیون های قدیمی داشته اند و دارند؛ بنابراین اگر بزرگ ترها می گفتند، بسه دیگه بیشتر از این تلویزیون را خراب نکنید، کاملا حق داشتند و این موضوع صحت علمی داشت. چرا که این کنسول ها واقعاً می توانستند، به تلویزیون شما آسیب وارد کنند و باعث به وجود آمدن پدیده ای به نام Burn-ln در صفحه نمایش تلویزیون شوند. تلویزیون های قدیمی از پرتاب اشعه کاتدی به یک صفحه فسفری استفاده می کنند تا تصویر را در صفحه نمایش ایجاد کنند؛ بنابراین در کنسول های قدیمی و بازی های دو بعدی ثابت بودن تصاویر تلویزیون بسیار امری رایج بود که خیلی اتفاق می افتاد. نتیجه این امر سوختن فسفرهای صفحه نمایش را در پی داشت و در این حالت پدیده Burn-ln به وجود می آمد که تعمیر کردن آن هزینه هنگفتی را در پی داشت. بازی کردن شما در قدیم و PAUSE کردن آن برای مدت طولانی، باعث به وجود آمدن Burn-ln می شد و صفحه نمایش تلویزیون را دچار خسارت جدی می کرد. یکی از راه های مقابله با بروز پدیده Burn-ln در آن دوران، خاموش کردن تلویزیون پس از PAUSE کردن بازی و روشن کردن آن در زمانی که می خواستید، بازی را ادامه بدهید بود؛ بنابراین با نتیجه به دست آمده از این مطلب باید گفت که عصبانی شدن بزرگ تر ها، برای تلویزیون های قدیمی بی دلیل و مدرک نبوده است.

 

آیا تلویزیون های قدیمی با کنسول های بازی دچار آسیب می شدند؟

 

پدیده Burn-ln چرا در تلویزیون های قدیمی رخ می داد؟

اساس کار تلویزیون های کاتدی به وسیله پرتاب الکترون از طریق یک لامپ کاتدی به صفحه ای فسفری بود که با برخورد ذرات الکترون باردار شده و تولید رنگ می کرد. از این رو ثابت ماندن یک تصویر و نشان دادن یک رنگ ثابت برای مدت زمانی طولانی، باعث می شد که حالت فسفر در این نواحی تغییر کرده و اقدام به حفظ رنگ خاصی بکند. به همین خاطر در هنگام اجرای بازی های ویدئویی که دارای صحنه های ثابت بسیاری بودند، احتمال بروز پدیده Burn-ln به شدت افزایش می یافت.

 

پدیده Burn-ln چرا در تلویزیون های قدیمی رخ می داد؟

 

آیا کنسول های بازی تلویزیون های امروزی را خراب می کنند؟

خوشبختانه باید گفت که با ورود تلویزیون های پیشرفته و فناوری های برترشان، تلویزیون های ال سی دی که تقریباً از سال 2008 وارد بازار شده اند، دیگر از مشکل Burn-ln در امان هستند. در تلویزیون های LCD دیگر از فناوری های پرتاب اشعه کاتدی استفاده نمی شود و تمامی عملکرد آن ها بر اساس پیکس بنا گردیده است. علاوه بر این ها کنسول های جدید بازی، همگی از تصاویر سه بعدی بهره می برند و این قضیه سبب می شود که شما به ندرت شاهد صحنه های تثبیت شده و ثابت بمانید. حتی امروزه تلویزیون های نسل جدیدتر و با فناوری های پیشرفته تر روانه بازار شده اند و به طور کل این مشکل را برطرف ساخته اند و تصاویر بسیار عالی را با کمترین تأخیر برای بیننده فراهم کرده اند. دیگر زمان آن فرا رسیده است که با خیال راحت از کنسول های بازی استفاده کنید. اگر به کنسول های جدید از قبیل ایکس باکس و پلی استیشن دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که تمام بازی ها از تکنولوژی تصاویر سه بعدی استفاده می کنند و تثبیت تصویر در حین بازی کردن بسیار کم رخ می دهد.

 

آیا کنسول های بازی تلویزیون های امروزی را خراب می کنند؟

 

 

خلاصه مقاله آسیب های کنسول بازی به تلویزیون شما

باید گفت خرابی تلویزیون توسط کنسول های بازی، توهم و تخیل نبوده است؛ اما فقط این مشکل در تلویزیون های پلاسما و CRT دیده شده است. دلیل این مشکل نیز دو بعدی بودن بازی های قدیمی و همچنین خاصیت فسفر موجود در شیشه تلویزیون بوده است. باید گفت در تلویزیون های پیشرفته امروزی، می توانید با خیالی آسوده شب تا صبح را بازی کنید. اگر می گوییم روز به روز امکانات و فناوری های جدیدی در اختیار کاربران قرار می گیرد، به خاطر همین آسوده خاطر بودن افراد در حین استفاده از کنسول های بازی می باشد. به لطف تکنولوژی های جدید شما می توانید از انجام بازی های متنوع ویدئویی لذت ببرید، بدون اینکه نگران خراب شدن تلویزیون تان باشید. شاید تفکر خراب شدن تلویزیون توسط کنسول های بازی، هنوز هم در میان برخی از پدر و مادرها به جای مانده است؛ بنابراین خواندن این مقاله و مطلب های شبیه دیگر در این خصوص را حتماً به آن ها توصیه می شود. امیدواریم که از مقاله آسیب های کنسول بازی به تلویزیون شما، راضی بوده باشید و مطالب آن را با اطرافیانتان در میان بگذارید.

 

آسیب های کنسول بازی به تلویزیون شما

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا