مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چگونه گوشی موبایل را به تلویزیون وصل کنیم؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۵/۱۲ سه شنبه
چگونه گوشی موبایل را به تلویزیون وصل کنیم؟
چکیده این مقاله : متصل کردن گوشی به تلویزیون باعث می شود محتوای مورد نظر لذت بخش تر شود بنابراین با استفاده از روش های که به شما ارائه می دهیم براحتی این قابلیت امکان پذیراست.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 891 بازدید

روش های ساده و کاربردی برای وصل کردن گوشی به تلویزیون

نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون با استفاده از روش های مختلفی امکان پذیر است؛ که ما در این مقاله به انواع این روش ها و نحوه اتصال آن ها اشاره خواهیم کرد. قطعاً هنگام بازی کردن و یا نگاه کردن فیلم، بر روی صفحه ی گوشی، به دلیل کوچک بودن صفحه گوشی و پایین بودن کیفیت صدای آن نمی توانید لذت کافی را از هیچ کدام از برنامه های مورد نظر خود ببینید؛ بنابراین با وصل کردن گوشی بر روی صفحه ی نمایشگر بزرگ تلویزیون، می توانید از برنامه های سرگرم کننده و سریال ها لذت بیشتری را همراه با کیفیت صدای برتر و تصویر بهتری ببرید.

 

روش های وصل کردن گوشی به تلویزیون

 

از چه راه هایی می توان برای اتصال گوشی موبایل به تلویزیون استفاده کرد؟

  1. نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون، با استفاده از کابل HDMI
  2. نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون، با استفاده از بلوتوث
  3. اتصال دادن گوشی موبایل به تلویزیون، با استفاده از direct wifi
  4. نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون، با استفاده از پورت MHL
  5. نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون، با استفاده از پورت Slim Port
  6. اتصال دادن گوشی موبایل به تلویزیون، با استفاده از Miracast
  7. وصل کردن گوشی موبایل به تلویزیون، با استفاده از دانگل کروم کست (Chromecast)
  8. نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون، با استفاده از قابلیت WiDi

 

استفاده از کابل HDMI

یکی از رایج ترین روش های اتصال گوشی موبایل به تلویزیون استفاده از کابل HDMI می باشد. اکثریت تلویزیون های هوشمند از پورت HDMI برای انتقال اطلاعات بین دو دستگاه برخوردار هستند. شما می توانید با استفاده از کابل HDMI، موبایل خود را به تلویزیون های هوشمند وصل کنید و صدا و تصویری را که در گوشی موبایل شما پخش می شود، می توانید به طور همزمان با کیفیت بالاتری بر روی تلویزیون تماشا کنید. کابل های HDMI در اندازه و طول های مختلفی در بازار فروخته می شوند و شما می توانید بسته به جایی که می خواهید از کابل استفاده کنید آن را خریداری نمایید با خرید این کابل و استفاده از این روش ساده به راحتی گوشی موبایل هوشمند خود را به تلویزیون های هوشمند وصل کنید.

 

روش های وصل کردن گوشی به تلویزیون

 

استفاده از بلوتوث

یکی از راه های دیگر نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون های هوشمند، قسمت بلوتوث می باشد. البته استفاده از این روش فقط برای مدل هایی کاربرد دارد که دارای پشتیبانی بلوتوث A2DP هستند. در این روش باید ابتدا، بلوتوث را روشن کنید و آن را در حالت جفت شدن قرار دهید. برای قرار دادن دستگاه در حالت جفت شدن، باید به دستورالعمل های راهنمای دستگاه مراجعه کنید. سپس دکمه HOME را فشار دهید. بعد از زدن دکمه HOME تنظیمات بلوتوث را انتخاب نمایید تا تلویزیون در حالت جفت شدن قرار گیرد. اکنون فهرستی از دستگاه های بلوتوث موجود نمایش داده می شود. شما باید دستگاه مورد نظر خود را از فهرست انتخاب نمایید و سپس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. با دنبال کردن و رعایت دستورالعمل ها می توانید، گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید. دقت کنید که در صورت خواستن رمز عبور به دستورالعمل راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

 

Direct Wifi

برای فعال سازی وای فای دایرکت در تلویزیون، به سراغ منو بروید و روی گزینه ی Network کلیک کنید. در این قسمت می توانید وای فای دایرکت تلویزیون را فعال کنید. بعد از انجام این مرحله، Wifi Direct را بر روی گوشی موبایلتان فعال کنید. تلویزیون به صورت خودکار، لیستی از دستگاه های موجود را اسکن کرده و به نمایش می گذارد. بدین صورت نام تلویزیون بر روی گوشی موبایل ظاهر می شود. برای شروع اتصال نام دستگاه را از لیست قابل مشاهده انتخاب کنید، سپس با انجام این روش گوشی موبایل به تلویزیون وصل خواهد شد.

 

چگونه گوشی موبایل را به تلویزیون وصل کنیم

 

استفاده از پورت MHL

با استفاده از کابل های MHL می توان گوشی های اندرویدی را به تلویزیون وصل کرد. استفاده از این روش برای تلویزیون هایی که هوشمند نباشد و از اتصال وای فای پشتیبانی نکند، هم چنین به دانگل کروم کست هم دسترسی نداشته باشد کاربرد دارد. کابل MHL، یک نوع مبدل است که اتصال مستقیم گوشی به پورت HDMI تلویزیون ها را امکان پذیر می کند. هنگام استفاده از این روش هیچ تأخیری ما بین نمایش تصویر بر روی گوشی موبایل و تلویزیون به وجود نمی آید. وجود سیم و محدود بودن شرایط استفاده هم زمان از موبایل در زمان وصل بودن به تلویزیون از جمله نقاط ضعف کابل MHL می باشد؛ زیرا کاربر در این صورت نمی تواند به راحتی از گوشی موبایل خود استفاده کند و باید موبایل را در حالت پخش ویدیو و هر برنامه ی دیگری رها سازد. در نتیجه یکی از روش های دیگر نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون استفاده از کابل MHL می باشد.

 

چگونه گوشی موبایل را به تلویزیون وصل کنیم

 

استفاده از پورت Slim Port

عملکرد کابل Slim Port هم تا حدود زیادی مشابه به عملکرد کابل MHL می باشد. با این تفاوت که در این روش علاوه بر خروجی عادی، می توانید خروجی های DVI و VGA و پورت نمایشگر را از آن شاخه شاخه کنید. روش استفاده از این کابل بسیار ساده است و به هیچ تنظیمی بر روی گوشی موبایل و تلویزیون نیاز ندارید. نحوه اتصال گوشی به تلویزیون این گونه می باشد، فقط لازم است که پورت گوشی را به سری های USB و HDMI متصل کنید. سپس کابل را به محل مورد نظر در تلویزیون، وصل کنید و ورودی تلویزیون را روی HDMI قرار دهید. دقت کنید که کابل USB حتماً باید به پورت USB پشت تلویزیون وصل شده باشد تا جریان برق توسط این کابل تأمین شود. در صورتی که دستگاه شما فاقد کابل USB باشد، می توانید از شارژر گوشی خود جهت تأمین برق استفاده کنید.

 

استفاده از روش Miracast

میراکست چیست؟ میراکست یک نوع استاندارد بی سیم wireless است که به تجهیزات سخت افزاری خاص و پشتیبانی سیستم عامل نیاز دارد. در این روش می توانید، گوشی موبایل خود را بدون سیم به تلویزیون وصل کنید. برای استفاده از این برنامه، باید حتماً تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی کند. با مراجعه کردن به دفترچه ی راهنمای تلویزیون می توانید، متوجه داشتن این قابلیت برای تلویزیون خود شوید. در صورت پشتیبانی نکردن تلویزیون شما از این برنامه، می توانید دانگل میراکست را خریداری کنید و با استفاده از دانگل میراکست گوشی خود را به تی وی متصل کنید. در این روش لازم است که گوشی موبایل شما هم اندروید 4.2 به بالا باشد. نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون با فعال کردن قابلیت میراکست بر روی تلویزیون و گوشی موبایل انجام خواهد شد.

 

چگونه گوشی موبایل را به تلویزیون وصل کنیم

 

استفاده از روش دانگل کروم کست

دانگل کروم کست، شبیه به یک فلش مموری است که می توانید آن را به تلویزیون یا کامپیوتر متصل کنید. سپس با استفاده از گوشی همراه خود، ارتباط آن را برقرار سازید و محتوای داخل گوشی را بر روی نمایشگر بزرگ کامپیوتر یا تلویزیون مشاهده کنید. برای استفاده از دانگل کروم کست، حتماً باید گوشی موبایل اندروید شما از سیستم عامل اندروید 4.2 بهره مند باشد. بعد از باز کردن نرم افزار بر روی گوشی موبایل گزینه، Cast Screen/Audio را انتخاب کنید و با نمایش محتوای درون گوشی موبایلتان بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون نهایت لذت را تجربه کنید.

 

چگونه گوشی موبایل را به تلویزیون وصل کنیم

 

استفاده از قابلیت WiDi

یکی از بهترین روش های کنونی اتصال وایرلس (بی سیم) گوشی موبایل به تلویزیون استفاده از قابلیت WiDi می باشد. این قابلیت مخفف عبارت (Intel Wireless Display) می باشد. این عبارت به معنای نمایش وایرلس (بی سیم) اینتل است که در حقیقت همان استاندارد اتصال وایرلس گوشی به تلویزیون و آینه کردن محتوای اختصاصی شرکت اینتل محسوب می شود. برای استفاده کردن از قابلیت WiDi تنها کافیست که دستگاه های مورد نظر از استاندارد WiDi اینتل پشتیبانی کنند. در این روش نیازی به سیم ها و کابل های دست و پا گیر نیست. استفاده از WiDi اغلب به گیرنده مخصوص نیاز دارد، ُ که به طور جدا به فروش می رسد و می توانید آن را خریداری کنید. به کمک این گیرنده می توان از طریق پورت HDMI آن را به تلویزیون متصل کرد.

 

نتیجه گیری

امیدواریم از روش های نام برده شده در این مقاله، برای اتصال دادن گوشی موبایل به تلویزیون، بتوانید نهایت بهره را ببرید. روش های زیاد دیگری برای نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون، وجود دارد که ما در این مقاله فقط به تعدادی از این روش ها اشاره کرده ایم؛ اما هر کدام از این روش ها، به نوبه ی خود می توانند برای شما کاربردی و مفید باشند. از همراهی شما عزیزان نهایت تشکر را داریم.

 

چگونه گوشی موبایل را به تلویزیون وصل کنیم

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا