مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مهم ترین علت برفک زدن زیاد یخچال فریزر

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۸/۱ شنبه
مهم ترین علت برفک زدن زیاد یخچال فریزر
چکیده این مقاله : به وجود آمدن برفک یخچال و یخ زدن داخل یخچال از جمله مواردی است که می توان ادعا کرد برای تمامی ما پیش آمده است در این مطلب با راه حل های رفع آن آشنا می شویم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 602 بازدید

قطعاً بیشتر افراد شاهد برفک زدن یخچال فریزر خود بوده اند و می باشند و گاه گاهی بی تفاوت از کنار این مسئله مهم رد می شوند. با توجه به اینکه یخچال فریزر جزء یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین وسیله هنگام خرید لوازم خانگی می باشد، توجه و نگهداری کردن از این دستگاه بسیار مهم و با ارزش است. دلایل بسیار ساده ای از جانب شما و یا محیط اطراف می تواند، سبب برفک زدن یخچال فریزر شما شود؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم علت برفک زدن زیاد یخچال فریزر را مورد بررسی قرار بدهیم و راه حل های ممکن را برای شما بیان کنیم. تا یخچال فریزر خود را از شرِ برفک زدن در امان نگه دارید. اگر علاقه مند به دانستن این نکات مهم هستید، با ما تا اتمام مقاله دلیل برفک زدن یخچال فریزر همگام باشید.

 

مهم ترین علت برفک زدن زیاد یخچال فریزر

 

برفک چیست؟

باید گفت که یخچال فریزر خود به خود هیچ گونه آب و رطوبتی از خود تولید نمی کند، چون که فضای داخل یخچال سرد است؛ اما برفک چگونه در داخل یخچال به وجود می آید؟ با باز شدن درب یخچال و ورود هوای گرم محیط و منزل شما که دارای مقداری هم رطوبت است، وارد یخچال شده و رطوبت آن به دیواره های یخچال می رسد و همین امر است که سبب به وجود آمدن برفک در داخل یخچال می شود. همچنین با قرار دادن غذاهای گرم و سبزیجات و میوه های آب دار، رطوبت آن ها داخل یخچال جمع می شود و تشکیل برفک می دهد.

 

برفک چیست

 

چند علت مهم که باعث برفک زدن یخچال فریزر شما می شود به شرح زیر می باشد.

  1. خرابی یک قطعه از یخچال، مانند لاستیک های دور درب دستگاه یکی از دلایل برفک زدن یخچال فریزر می باشد.
  2. قرار دادن یخچال فریزر در مکانی نامناسب، می تواند درون یخچال برفک زایی به وجود بیاورد.
  3. خراب شدن یا آسیب دیدگی ترموستات یخچال فریزر، دلیل مهم دیگری برای برفک زدن یخچال.

 

خرابی لاستیک های دور درب

یکی از علت های برفک در یخچال فریزر، خرابی لاستیک های دور درب یخچال فریزر می باشد. کاربران عزیز باید توجه ویژه ای در خصوص لاستیک ها داشته باشند و گاه به گاه لاستیک ها را به دقت بررسی کنند. لاستیک های دور درب ممکن است بعد از مدتی دچار آسیب هایی مانند ساییدگی، شل شدن، کنده شدن و یا پارگی شوند. با مشاهده کردن هر گونه از این آسیب ها بهتر است که به تعمیرکار متخصص اطلاع دهید تا برای تعویض لاستیک های دور درب یخچال اقدام کند. چرا که در صورت تعویض نکردن لاستیک ها، هوای بیرون وارد یخچال شده و برفک زدن یخچال فریزر را بسیار زیاد می کند؛ بنابراین از بررسی کردن این قطعه مهم و حائز اهمیت غافل نباشید.

 

خرابی لاستیک های دور درب

 

محیط نامناسب برای یخچال فریزر

آیا می دانستید که قرار دادن یخچال فریزر در یک مکان امن و مناسب چقدر اهمیت دارد؟ اگر محیط نصب یخچال فریزر نامناسب باشد و دارای رطوبت و دمایی بالا باشد، با هر بار باز و بسته کردن درب دستگاه مقدار زیادی از این رطوبت وارد دستگاه می شود. در نهایت همین عواملی که شما آن را ساده می پندارید سبب برفک زدن یخچال فریزر می شوند. برای انتخاب محلی مناسب و امن برای یخچال فریزر خود به نکات زیر توجه کنید.

  • وسایلی مانند سماور، شوفاژ، اجاق گاز، بخاری باعث گرم شدن محیط اطراف می شوند. در نتیجه باید یخچال فریزر با این وسایل ارتباط نزدیکی نداشته باشد. همچنین یخچال فریزر نباید در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.
  • سعی کنید یخچال فریزر خود را در محلی نزدیک به حمام قرار ندهید.
  • هر یک از این موارد ذکر شده به تنهایی می توانند گرمای زیادی را از خود تولید کنند و هر باری که درب یخچال باز و بسته شود، این گرما وارد یخچال می شود و موتور را گرم می کند. نتیجه گرمای موتور و نفوذ گرما به داخل یخچال، برفک زدن زیاد دستگاه خواهد بود.

 

خرابی ترموستات یخچال فریزر

یکی از دلایل دیگر که موجب برفک زدن یخچال فریزر می شود، خرابی ترموستات در یخچال ها می باشد. لازم است بدانید که خراب شدن ترموستات در یخچال فریزر نه تنها باعث برفک زدن خواهد شد، بلکه پیامدها و آسیب های بد دیگری را نیز به همراه خواهد داشت. در صورت مشاهده برفک و کند شدن عملکرد دستگاه، اگر هیچ یک از موارد بالا دلایل آن نبود، بهتر است که از یک تکنسین ماهر درخواست کمک کنید تا برای تعویض یا تعمیر این قطعه از یخچال فریزر حضور یابد.

 

خرابی ترموستات یخچال فریزر

 

برفک زدن در یخچال های قدیمی

در یخچال فریزرهای قدیمی صفحه خنک کننده داخل یخچال نصب شده است که با سرمای آن داخل کابین یخچال خنک می شود. در یخچال های قدیمی برفک زدن به مدت طولانی طبیعی است، ولی در صورتی که برفک یخچال ها تمامی نداشت و لاستیک درب بدون مشکل باشد، همچنین یخچال در محل مناسبی قرار گرفته باشد، قطعاً باید گفت که ایراد از ترموستات یخچال می باشد. در صورتی که ترموستات خراب باشد و یخچال سرمای بیشتری داشته باشد، رطوبت زیادتری جذب دستگاه می شود و باعث برفک های زیاد به مدت طولانی می گردد.

در نتیجه بهتر است با تعمیرکار برای سرویس کردن یخچال تماس بگیرد. برای از بین بردن برفک ها در ابتدا باید پریز دستگاه را از برق بکشید. سپس مواد غذایی را از داخل آن بیرون بیاورید و اجازه دهید تا چند ساعت یخچال خاموش باشد. تا برفک ها کمی آب شوند و شما به آرامی آن ها را با دست جدا کنید و بعد با یک دستمال خشک کنید. توجه فرمایید که تحت هیچ شرایطی برای از بین بردن برفک ها از اجسام نوک تیز مانند چاقو نباید استفاده کنید.

 

برفک زدن در یخچال های نیمه نوفراست

یخچال های نیمه نوفراست به یخچال هایی گفته می شود که یخچال در قسمت بالا و فریزر در قسمت پایین قرار دارد. برای رفع مشکل برفک زدن در یخچال های نیمه نوفراست، نیز باید ترموستات یا لاستیک دور درب دستگاه به خوبی چک شود. در صورت به وجود آمدن آسیب در هر کدام از این قسمت ها یخچال فریزر دچار برفک زدگی خواهد شد.

 

برفک زدن در یخچال های نیمه نوفراست

 

برفک زدن در یخچال های نوفراست

نوفراست به معنی بدون برفک می باشد. در یخچال های بدون برفک یا نوفراست، برفکی داخل یخچال دیده نمی شود؛ اما باید گفت که بدون برفک بودن یخچال به این معنی نیست که اصلاً یخچال برفک به خود نمی گیرد. در مدل یخچال فریزرهای نوفراست، رادیاتورهای خنک کننده یا همان کویل اواپراتور توسط روکش پوشانده شده اند که قابل دیدن نیستند. در صورتی که یخچال های نوفراست دچار برفک شوند، در داخل فریزر یعنی قسمت اواپراتور قابل مشاهده کردن می باشد. برفک زدن در این بخچال ها باعث گرم شدن یخچال به مرور زمان می شود. در صورتی که در یخچال خود چنین مشکلی را مشاهده کردید باید قطعات مانند ترمودیسک، هیتر المنت، برد الکترونیکی و لاسیک دور درب دستگاه چک شود. توجه کنید که در صورت آگاهی نداشتن و آشنایی با کارهای فنی و تخصصی بهتر است که کار خود را به کاردانش بسپارید.

 

با استفاده از روش های ساده و ذکر شده در ادامه این مقاله به برطرف کردن برفک یخچال خود بپردازید.

راه حل اول

در مرحله اول لازم است که یخچال خود را از برق بکشید. سپس تمام کشوها و طبقات را از یخچال فریزر خارج کنید. مواد غذایی خود را برای مدت چند ساعت در جایی مناسب و خنک قرار دهید. صبر کنید تا برفک یخچال به طور کامل ذوب شود و بعد داخل فریزر را با آب گرم و جوش شیرین به خوبی تمیز کنید، سپس به طور کامل خشک نمایید و تمام قسمت های بیرون آورده از یخچال را در سر جای خودش قرار بدهید.

 

راه حل دوم

در این روش نیز در ابتدا یخچال را از پریز برق بکشید، سپس با کمک یک کفگیر چوبی یا پلاستیکی برفک را بتراشید؛ اما باید دقت داشته باشید که به هیچ وجه از وسایل فلزی و نوک تیز نباید برای برفک زدایی یخچال استفاده کنید. تا هیچ گونه آسیب و صدمه ی جدی به یخچال شما وارد نگردد.

 

راه حل سوم

اگر برای از بین بردن برفک ها عجله دارید و نمی توانید صبر کنید تا برفک ها ذوب شوند، می توانید از سشوار استفاده کنید. در این مرحله نیز در ابتدا یخچال را از پریز بکشید و بعد سشوار را به صورت دورانی روی برفک ها بگیرید. با این کار هوای گرم سشوار به داخل یخچال منتقل می شود و برفک ها خیلی زوتر آب می شوند. بعد از آب شدن برفک ها با استفاده از یک دستمال درون یخچال را به خوبی تمیز و خشک نمایید. برای انجام دادن این روش باید کاملاً با احتیاط عمل کنید و مواظب باشید تا آب ذوب شده به درون سشوار نفوذ نکند. رعایت کردن نکات ایمنی در این روش ها شرط اول می باشند.

 

جمع بندی

اول از هر چیزی باید گفت که نتیجه ای که با نوشتن این مقاله به دست آورده ایم، اهمیت دادن و نگهداری کردن درست و به جا از یخچال فریزر می باشد. با توجه به هزینه های سرسام آور برای خریدن یک لوازم خانگی، لازم است که تا بیشترین حد ممکن از آن ها به درستی نگهداری و مراقبت شود. در این مقاله مهم ترین علت برفک زدن زیاد یخچال فریزر مورد بحث قرار گرفته شده است و هر یک از شما که به خوبی این مقاله را مطالعه کرده باشید، به راحتی می توانید این دلایل را بشناسید و به رفع مشکل یخچال فریزر خود بپردازید. امیدواریم که نوشتن هر یک از این مقاله ها بتواند کمک و راهنمای خوبی برای تک تک شما عزیزان باشد. از این که تا آخر نوشته ها با ما همقدم بودید، متشکریم.

 

مهم ترین علت برفک زدن زیاد یخچال فریزر


مقالات مرتبط

  1. علت بوی بد آب سردکن یخچال و چگونه آن را تمیز کنیم؟
  2. ترفندهای آسان برای مرتب کردن یخچال و سازماندهی آن
  3. آموزش تنظیم کردن دمای یخچال فریزر
درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا