مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 3
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

آموزش تنظیم کردن دمای یخچال فریزر

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۲/۲ پنج شنبه
آموزش تنظیم کردن دمای یخچال فریزر
چکیده این مقاله : بازه ی دمایی و تنظیم دمای یخچال ها باهم متفاوت است. در این مقاله می خواهیم به آموزش و نحوه ی تنظیم دمای مناسب یخچال فریزر با توجه به فصل ها بپردازیم.
  • زمان مطالعه : 0 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1266 بازدید

نحوه ی تنظیم دمای یخچال فریزر چگونه می باشد

یخچال فریزرها بسیار پرکاربرد و ضروری در آشپزخانه ها می باشند. بنابراین نحوه ی  تنظیم دمای مناسب یخچال فریزرها نیز، با توجه به فصول و شرایط قرارگیری در محیط بسیار مهم می باشد. استفاده ی نادرست از یخچال فریزر، بدون توجه به رعایت نکات ایمنی ممکن است باعث به وجود آمدن خسارت و مشکلاتی به موتور و قسمت های مختلف دستگاه شود. در کل می توان گفت که همه ی یخچال فریزرها کار مشابهی را انجام می دهند، اما نمی توان گفت که سیستم کنترل دمای همه ی مدل یخچال ها مانند یکدیگر است. بلکه ممکن است با توجه به مدل یخچال فریزر، سیستم کنترل دمای آن ها نیز متفاوت باشد. در ادامه مقاله می خواهیم به آموزش و نحوه ی تنظیم دمای مناسب یخچال فریزر در آشپزخانه ها به عنوان یک عضو جدایی ناپذیر بپردازیم.

 

نحوه ی تنظیم دمای یخچال فریزر چگونه می باشد

 

آموزش نحوه ی تنظیم کردن دمای یخچال فریزرهای قدیمی و معمولی

نحوه ی تنظیم دمای مناسب در یخچال فریزهای قدیمی و معمولی طوری طراحی شده است که تنظیمات دما با ترموستاتی که در داخل یخچال نصب شده است تنظیم می شود. درجه ی ترموستات به شکل یک ولوم و یا شاسی اهرم دار است که در داخل یخچال قرار دارد. در یخچال هایی که تنظیم دما به شکل ولوم می باشد، معمولا درجه ی دما از 1 تا 5 و یا از 1 تا 9 شماره گذاری شده است. با تنظیم دما بر روی عدد 5 و یا max بیشترین دمای سرد را در داخل یخچال خود خواهید داشت و تنظیم ولوم بر روی 0 یا off یخچال شما خاموش خواهد شد. اگر درجه ی ولوم از عدد1 تا 9 باشد، دما را بر روی 4 درجه ی سانتی گراد تنظیم کنید. اما اگر ولوم دما از عدد 1 تا 5 باشد، دما باید بر روی عدد 3 درجه ی سانتی گراد قرار بگیرد. در نهایت باید گفت که هر چه درجه تنظیم دما بر روی ولوم یا اهرم شاسی بیشتر باشد، تنظیم دمای یخچال شما قابلیت سرد شدن بیشتری را خواهد داشت.

اما در یخچال های که تنظیم دمای آن به شکل اهرم شاسی می باشد، شکل درجه از ( cold یا  min ) تا ( colder یا max ) علامت گذاری شده است. در این مدل نحوه ی تنظیم دمای مناسب این گونه می باشد، قرار گرفتن شاسی در حد وسط دمای نرمال برای یخچال می باشد و هر چه درجه به طرف colder باشد سرمای یخچال بیشتر می شود در نتیجه هوای داخل یخچال فریزر خنک تر می شود. اگر زمانی خواستید مواد غذایی و نوشیدنی های شما خیلی سرد باشد، می توانید درجه ی یخچال را بالاتر ببرید. هم چنین دقت کنید، برای تنظیم دمای جدید یخچال انتظار نداشته باشید که بعد از مدت کوتاهی نتیجه ی آن را مشاهده کنید، معمولا پس از 24 ساعت دمای یخچال متناسب با درجه ی جدید سردتر و یا گرم تر می شود.

 

آموزش نحوه ی تنظیم کردن دمای یخچال فریزرهای قدیمی و معمولی

 

آموزش نحوه ی تنظیم کردن دمای یخچال فریزرهای دیجیتالی

امروزه یخچال فریزرهای جدید دیجیتالی، دارای صفحه ی نمایش تنظیم دما می باشند که به طور دقیق می توانند دمای یخچال را نشان بدهند. شما می توانید با استفاده از دکمه های لمسی و یا غیر لمسی صفحه ی نمایش، دمای یخچال را کمتر و یا بیشتر کنید. برای تنظیم دمای یخچال کلید fridge و یا Refrigerator را فشار دهید. دمای نرمال برای یخچال 3 یا 4 درجه ی سانتی گراد بالای صفر می باشد. اما برای تنظیم دمای فریزر باید کلید freezer را فشار دهید، سپس دمای نرمال و مناسب 18- و یا 19- را انتخاب کنید. نکته ی مهمی که لازم به ذکر می باشد این است که اگر هنگام تنظیم دما، علامت قفل را بر روی صفحه ی نمایش یخچال مشاهده می کنید، کافی است 3 ثانیه دکمه unlock را فشار دهید تا صفحه ی نمایش دیجیتالی باز شود سپس دمای یخچال را تغییر دهید.

 

آموزش نحوه ی تنظیم کردن دمای یخچال فریزرهای دیجیتالی

 

نحوه ی تنظیم دمای یخچال در فصل تابستان

به دلیل گرمای زیاد در فصل تابستان باید دمای یخچال و فریزر را طوری تنظیم کنید، که محتویات داخل آن در اسرع وقت خراب و یا فاسد نشوند. بنابراین تنظیم دمای مناسب یخچال، باید در یخچال های معمولی و قدیمی بین 4 تا 5 درجه ی سانتی گراد باشد. اما تنظیم دمای مناسب در یخچال های دیجیتالی، باید دمای یخچال را بر روی 3+ و یا 4+ درجه ی سانتی گراد قرار دهید، و دمای فریزر روی 18- الی 20- درجه ی سانتی گراد قرار دهید. دقت کنید که هر باری که شما یخچال را باز می کنید مقداری از گرمای محیط به داخل دستگاه نفوذ می کند، بنابراین باید دمای انتخابی مناسب باشد تا بتواند داخل یخچال را به خوبی خنک کند.

 

نحوه ی تنظیم دمایخچال در فصل تابستان

 

تنظیم دمای یخچال در فصل زمستان

در فصل زمستان به دلیل سرد بودن هوا و محیط نیازی نیست که درجه ی یخچال را روی دمای پایین تنظیم کنید. زیرا سرد بودن محیط به طور طبیعی باعث پایین آمدن دمای یخچال خواهد شد. دمای مناسب در یخچال های قدیمی و معمولی، تنظیم درجه 2 تا 3 می باشد. اما در یخچال های دیجیتالی، دمای مناسب 4+ و 5+ درجه سانتی گراد می باشد. دمای مناسب در فریزر نیز 16- الی  19- درجه ی سانتی گراد می باشد.

نکته ی مهم: آموزش نحوه ی تنظیم دمای مناسب برای یخچال های که با فارنهایت f تنظیم می شوند. باید دمای یخچال بین 32 تا 40 درجه فارنهایت ( 0 تا 4 درجه ی سانتی گراد) تنظیم شود و تنظیم دمای مناسب فریزر باید 2- تا 4- درجه فارنهایت باشد.

 

تنظیم دمای یخچال در فصل زمستان

 

رعایت چند نکته ی مهم که می توانند در تنظیم دمای مناسب یخچال فریزر تاثیر گذار باشند

  • تا جایی که می توانید از باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال خودداری کنید و بی دلیل درب را باز نکنید. تا هوای محیط کمتر به داخل یخچال فریزر نفوذ کند و انرژی بیشتری را برای خنک نگه داشتن یخچال مصرف نکند.
  • سعی کنید مواد غذایی را که می خواهید داخل یخچال و یا فریزر قرار دهید به طور کامل خنک کنید. زیرا قرار دادن مواد غذایی گرم داخل یخچال فریزر باعث افزایش دمای داخل یخچال می شود. در نتیجه به کمپرسور و موتور دستگاه فشار زیادی وارد می شود.
  • مواد غذایی را با فاصله در داخل یخچال و فریزر قرار دهید و سعی کنید که هوا بتواند در بین مواد غذایی جریان داشته باشد.
  • ترتیب قرار دادن میوه ها و سبزیجات در یخچال باید طوری باشد که میوه هایی مانند گوجه فرنگی، توت فرنگی و زرد آلو، کاهو و سبزیجات که نرم هستند و زودتر پلاسیده می شوند، بر روی میوه های مقاوم تر قرار دهید و از گذاشتن آن ها در زیر میوه ها و مواد غذایی دیگر خودداری کنید.
  • علاوه بر تنظیم دمای مناسب یخچال فریزر، نحوه ی چیدمان مواد غذایی نیز بسیار مهم است. چیدن مناسب مواد غذایی باعث افزایش تازگی و ماندگاری بیشتر مواد غذایی خواهد شد.
  • سعی کنید نکات مهم بهداشتی و ایمنی یخچال را به طور کامل رعایت کنید. تا دستگاه شما طول عمر بیشتر و کارایی و عملکرد بهتری را به شما ارائه دهد.
  • زمانی که برق قطع شد سعی کنید درب یخچال و فریزر را اصلا باز نکنید، در این صورت مواد غذایی برای مدت طولانی تری سالم باقی می مانند. اگر در زمان قطع برق یخچال را باز نکنید دمای آن تا 4 ساعت ثابت باقی می ماند. هم چنین در صورت باز نکردن درب فریزر مواد غذایی تا حدود 2 روز منجمد باقی خواهد ماند.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا