مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

یخچال فریزر در چه دمایی باید تنظیم شود؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۳/۲ سه شنبه
یخچال فریزر در چه دمایی باید تنظیم شود؟
چکیده این مقاله : دمای یخچال را چگونه تنظیم کنیم؟ درجه دمای مناسب یخچال در فصول مختلف چگونه است. این سوالات همواره جزو دغدغه های برخی از افراد محسوب می شوند که در این مقاله به آن ها پاسخ خواهیم داد.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 239 بازدید

دمای یخچال را چگونه تنظیم کنیم؟ درجه دمای مناسب یخچال در فصول مختلف چگونه است. این سوالات همواره جزو دغدغه های برخی از افراد محسوب می شوند که در این مقاله به آن ها پاسخ خواهیم داد. در صورتی که یخچال فریزر در دمای مناسب تنظیم نشده باشد این احتمال وجود دارد که کارایی قابل انتظار را نداشته باشد. یخچال‌های مکانیکی دارای ترموستات هستند در حالی که یخچال‌های الکترونیکی یا دیجیتالی ممکن است با توجه به نیاز دمایی دستگاه‌های مختلف از یکدیگر متمایز باشند.

برای تنظیم دمای یخچال فریزرهای مدرن امروزی بهتر است دفترچه راهنمای محصول را مورد بررسی قرار دهید. البته در حالت کلی تنظیم یخچال فریزرها به شیوه‌ای یکسان انجام می‌گیرد. به طور مثال در یخچال های قدیمی درجه دما از نوع ترموستاتی و چرخان می باشد و تنظیم دمای داخل یخچال فریزر صرفا توسط ترموستات صورت می گیرد ولی در یخچال های مدرن دیجیتالی از قبیل ساید بای ساید تنظیم دما متفاوت می باشد.

 

یخچال فریزر در چه دمایی باید تنظیم شود؟

 

دمای مناسب یخچال در فصول گرم سال

فصل تابستان و هوای گرم آن ایجاب می کند که دمای یخچال به صفر نزدیک شود. البته در یخچال هایی که دما توسط ترموستات و به صورت چرخان است دما باید بیشتر شود. توجه داشته باشید که بهترین دمای یخچال در فصل زمستان برای یخچال های معمولی یا چرخان 4+ است. همچنین برای یخچال های دیجیتالی نیز بهتر است یخچال بر روی 3+ و فریزر نیز بر روی 20- تنظیم شود. فراموش نکنید که قرار گرفتن درجه یخچال بر روی دمای مناسب به محتویات یخچال نیز بستگی دارد به این صورت که اگر مواد غذایی داخل یخچال کم باشد بهتر است بر روی 4+ قرار گیرد.

در رابطه با تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی در تابستان لازم است بازه دمایی 4 الی 5 درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته شود. همچنین دمای 20- درجه سانتی‌گراد برای فریزر در فصل گرم تابستان مناسب است. اگر تنظیم دمای یخچال در فصول مختلف سال به درستی صورت نگیرد این احتمال وجود دارد که غذاها فاسد شوند یا یخ بزنند. دقت کنید هر چقدر دمای یخچال به سرد شدن نزدیک شود باعث می شود موتور بیش از اندازه کار کند تا سرمای مورد نظر را تولید نماید. اگر موتور یا کمپرسور یخچال یکسره کار کند بیانگر ایجاد نقص در موتور یا گاز دستگاه است.

 

دمای مناسب یخچال در فصول سرد سال

در فصول سرد سال لازم نیست که یخچال همچون تابستان زیاد کار کند بنابراین بهتر است تنظیمات دمای یخچال را تغییر دهید. برای یخچال های ترموستاتی دمای 2+ یک دمای مناسب محسوب می شود هر چند برخی افراد دمای 3+ را برای یخچال های ترموستاتی در فصول سرد سال عالی می دانند و این موضوع اشکالی ندارد. در مورد یخچال های دیجیتالی یا ساید بای ساید بهتر است دمای یخچال بر روی 3+ یا 4+ باشد.

توجه داشته باشید که در یخچال های دیجیتالی دما به محض تغییر دادن دچار تغییر نمی شود بلکه یخچال باید حداقل 4 ساعت کار کند تا بتواند سرمای مورد نظر را تولید نماید. دمای مناسب فریزر برای این نوع دستگاه‌ها حدود 18- درجه سانتی‌گراد است. برای تنظیم دمای یخچال‌ فریزرهای دیجیتالی، می‌توانید از صفحه نمایشگر لمسی یخچال فریزر استفاده کنید و از این طریق  دستگاه را بر روی دمای مناسب تنظیم کنید. توجه داشته باشید که اگر صفحه نمایشگر قفل بود، اولین قدم برای تنظیم دمای یخچال فریزر باز کردن قفل است که معمولا با نگه داشتن عبارت Unlock ظرف مدت 3 ثانیه، قفل تنظیم دما باز می‌شود. سپس می‌توانید با استفاده از لمس عبارات  Refrigerator Temperature و Cooling Temperature دمای یخچال فریزر را کاهش یا افزایش دهید تا به دمای مناسب برسد. 

 

دمای مناسب یخچال در فصول سرد سال

 

نحوه تنظیم دما در یخچال های ترموستاتی و قدیمی

در یخچال های ترموستاتی و قدیمی تنظیمات یخچال به وسیله شاسی اهرم دار کنترل می شود. شاسی اغلب دارای برچسب 1 تا 5 و برچسب 1 تا 9 است. یخچال با تنظیم شماره 9 در حداکثر توان خود کار می کند و تنظیم یخچال بر روی شماره صفر باعث خاموش شدن یخچال می شود. اگر در مورد نحوه تنظیم یخچال زیاد مطمئن نیستید بهتر است که درجه را در وسط قرار دهید. اگر درجات روی شاسی شامل 1 تا 5 باشد بهتر است آن را بر روی درجه 3 تنظیم کنید. اگر درجات شاسی شامل 1 تا 9 بود بهتر است درجه را بر روی 4 تنظیم کنید. اگر مواد غذایی زیاد سرد نیستند و شما تمایل دارید نوشیدنی و موادغذایی داخل یخچال سرد باشند می توانید درجه یخچال را یک عدد بالاتر ببرید. هر چه تعداد شماره های تنظیم کننده دمای یخچال بیشتر باشد یعنی دستگاه قابلیت سردتر شدن را دارد.

 

نحوه تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی

تنظیم دمای یخچال در یخچال های دیجیتالی از طریق پنل صفحه نمایش صورت می گیرد. ابتدا باید اقدام به باز نمودن قفل تنظیم دما در صفحه نمایش یخچال نمایید، کافی است تا به مدت 3 ثانیه دکمه unlock را نگه دارید. سپس در ادامه به وسیله دکمه Cooling temperature می توانید دمای یخچال را کم و زیاد کنید البته می توانید از دکمه Refrigerator temperature هم استفاده کنید.

 

نحوه تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی

 

جمع بندی

بازدهی یخچال به صورت مستقیم با تنظیم دمای یخچال در ارتباط می باشد به این صورت که وقتی یخچال فریزر خود را بر روی یک درجه دمایی ایمن قرار می دهید، از فاسد شدن مواد غذایی محافظت می کنید و حتی آن را برای مدت طولانی تر، تازه تر نگه می دارید. هریک از یخچال های موجود در بازار در نوع مدل مکانیکی و الکترونیکی ارائه می شوند که درجه نرمال در هریک از این یخچال ها تقریبا متفاوت است. تنظیمات دمای یخچال اغلب با یک ترموستات یا مدل شاسی اهرم دار یا صفحه کنترل دیجیتالی کنترل می شود. اگر جای دقیق کنترل کننده دما را نمی دانید، دفترچه راهنما یخچال را بررسی کنید. کنترل کننده دما در یخچال های قدیمی معمولا داخل یخچال فریزر تعبیه شده است و در نزدیکی لامپ قرار دارد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا