مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۲/۳۰ شنبه
علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی
چکیده این مقاله : یکی از مشکلات نسبتا متداول که به دغدغه بانوان تبدیل شده است؛ تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی است. با این مقاله همراه باشید در ادامه پیرامون این موضوع توضیحات لازم ارائه می گردد.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 162 بازدید

تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی به دلایل متعددی همچون مسدود بودن مسیر جاپودری، عدم انتقال مواد شوینده به لباسشویی، استفاده بیش از اندازه از مایع لباسشویی یا پودر لباسشویی، قرار دادن مقدار زیادی لباس در داخل ماشین لباسشویی، تخلیه نشدن کامل آب ماشین لباسشویی، جرم گرفتن درام لباسشویی، خرابی هیتر المنت، گرم نشدن آب شستشو و انتخاب نادرست برنامه شستشو اتفاق می افتد. حال با این مقاله همراه باشید در ادامه پیرامون این موضوع توضیحات لازم ارائه می گردد.

 

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

 

مسدود بودن جاپودری در ماشین لباسشویی

پس از اتمام مراحل شستشوی ماشین لباسشویی به قسمت جاپودری نگاه کنید و اگر پودر و مایع در جاپودری مشاهده می شود معنای آن مسدود بودن جاپودری و وارد نشدن مایع و پودر برای شستشو است. دلیل این اتفاق چیست و چگونه آن را رفع کنیم . قبل از هر چیز شیر آب را بررسی کنید چون ممکن است ورودی بسته یا فشار آب کم باشد یا حتی شیر برقی مسیر ورود آب را باز نکند همچنین این احتمال وجود دارد که شیلنگ های لباسشویی مسدود یا از جای خود خارج شده باشند.

 

مسدود بودن جاپودری در ماشین لباسشویی

 

استفاده نادرست از پودر و مایع لباسشویی

برخی از کاربران فکر می کنند هرچقدر مایع یا پودر بیشتری درون ماشین لباسشویی بریزند، لباس ها تمیز تر می شوند در حالی که در یک شستشوی خوب و با کیفیت باید مقدار پودر و مایع متناسب با مقدار لباس ها و میزان کثیفی آنها باشد. توجه داشته باشید که در صورت کمبود یا اضافه بودن پودر و مایع لباسشویی نه تنها لباس ها بعد از شستشو کثیف باقی می مانند بلکه لکه ها بر روی لباس ها همچنان خودنمایی می کنند. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از مقدار مناسب پودر و مایع لباسشویی به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه کنید.

 

انتخاب نامناسب برنامه شستشو

با انتخاب مناسب برنامه شستشو هم لباس ها تمیز می شوند و هم کیفیت لباس ها در چرخه شستشو حفظ می شود. به عبارتی متناسب با جنس و نوع پارچه انواع برنامه شستشو در ماشین های لباسشویی تعبیه شده است تا متناسب با نوع پارچه بتوان میزان آب ورودی، سرعت چرخش، زمان شستشو و نحوه استفاده از خشک کن را تعیین نمود. به طور مثال برای شستن لباس های پنبه ای نمی توانید از برنامه شستشوی لباس های ضخیم و کتان استفاده کنید.

 

انتخاب نامناسب برنامه شستشو

 

قرار دادن بیش از اندازه لباس داخل ماشین لباسشویی

توجه داشته باشید اگر مقدار زیادی لباس در ماشین لباسشویی قرار دهید چرخه شستشو کامل نمی شود در نتیجه لباس ها تمیز نمی شوند. لباسشویی ها متناسب با نوع مدل و برند از ظرفیت های مختلفی برخوردار هستند. اگر کمتر یا بیشتر از ظرفیت لباسشویی لباس داخل آن قرار دهید با صدای زیاد و لرزش و تکان ماشین لباسشویی روبه رو خواهید شد.

 

معیوب بودن پمپ تخلیه

اگر پمپ تخلیه لباسشویی معیوب باشد آب به طور کامل از دیگ تخلیه نمی شود در نتیجه لباس ها در داخل لباسشویی بخاطر کامل نشدن فرایند شستشو بو می گیرند و تمیز نمی شوند. در چنین مواقعی باید پمپ تخلیه تعویض شود و مسیر پمپ تخلیه، فیلتر پمپ و شیلنگ خروجی به خوبی تمیز و در صورت نیاز تعمیر شوند.

 

گرم نشدن آب بخاطر خراب شدن المنت

دمای آب متناسب با جنس لباس ها باید متفاوت باشد به طور مثال برخی از لباس ها مانند کتان، حوله، پتو یا لباس های پشمی برای شستشو به آب با دمای بالاتر از 40 درجه سانتی گراد نیاز دارند چون گرم شدن آب در این موارد باعث حل شدن بهتر پودر و مایع لباسشویی می شود و در نتیجه لباس ها تمیز می شوند. برای تعمیر المنت باید از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید تا ضمن بررسی المنت، سلامت سنسورها و برد الکترونیکی را بررسی نماید.

 

گرم نشدن آب بخاطر خراب شدن المنت

 

جرم گرفتن درام ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی مانند هر وسیله برقی به مراقبت نیاز دارد و قطعا سرویس نمودن به موقع بر طول عمر و دوام این دستگاه می افزاید. سرویس نکردن ماشین لباسشویی می تواند باعث تمیز نشدن لباس ها و کامل نشدن چرخه شستشو باشد. چون ماشین لباسشویی به طور مداوم با آب و مواد شوینده سروکار دارد بنابراین باید هر 6 الی 12 ماه یکبار سرویس و جرم گیری شود. دقت کنید که سرویس نمودن و جرم گیری ماشین لباسشویی کار دشواری نیست به طوری که شما می توانید با خرید پودر جرم گیر اقدام به تمیز کردن درام و دیگ لباسشویی نمایید.

 

تنظیمات نامناسب برای شستشوی لباس ها

نظیمات اشتباه در برنامه شستشو باعث تمیز نشدن لباس‌ها می‌شود بنابراین بهتر است به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید تا جزئیات بیشتری از تنظیمات هر برنامه را کسب نمایید. به وسیله دفترچه می‌توانید نحوه صحیح تنظیم الگوهای شستشو را در کنترل پنل یاد بگیرید. البته فراموش نکنید که برچسب شستشو که بر روی لباس قرار دارد یک راهنمای عالی محسوب می شود. همچنین برخی از لباس‌ها به آب سرد و برخی دیگر به آب گرم نیاز دارند و در برخی موارد لازم است مشخصات ماده شوینده را بررسی کنید چون‌ برخی شوینده‌ها در آب سرد و برخی دیگر در آب گرم به ‌خوبی عمل می‌کنند.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد دلایل تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی صحبت کردیم و اینکه برای هر کدام از دلایل و رفع آن راهکار ارائه نمودیم. تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی پس از اتمام چرخه شستشو می تواند بخاطر خراب شدن المنت، نامناسب بودن ماده شوینده، لکه های بسیار سخت، پر بودن بیش از حد مخزن لباسشویی و ... باشد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا