مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت یخ زدن بدنه یخچال

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۲۸ دوشنبه
علت یخ زدن بدنه یخچال
چکیده این مقاله : به دلایل زیادی ممکن است بدنه یخچچال فریزر یخ بزند که همین نگرانی هایی را در شما ایجاد خواهد کرد بنابراین با این مقاله همراه باشید به بررسی عوامل مؤثر و حل یخ زدن صفحه داخلی یخچال می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 448 بازدید

یخ زدن بدنه یخچال یک اتفاق ناخوشایند و نسبتاً رایج است که بسیاری از کاربران با آن روبه رو شده اند. در چنین مواقعی بهتر است به بررسی وضعیت یخچال بپردازید تا بتوانید دلیل یخ زدن بدنه یخچال را پیدا و جهت رفع این مشکل اقدام نمایید. قبل از هر چیز باید بگوییم که علت یخ زدن بدنه یخچال با علت برفک زدن یخچال کاملاً متفاوت است. هر کدام از این موضوعات به دلایل مختلف ایجاد و باعث بروز مشکل در یخچال می شوند در نتیجه بهتر است برای تعمیر یخچال از یک تکنسین و تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. برای بررسی علت یخ زدن بدنه یخچال با این مقاله همراه باشید در این مطلب به بررسی عوامل مؤثر در یخ زدن صفحه داخلی یخچال می پردازیم.

 

برفک چیست و نحوه تشکیل آن چگونه است؟

در اثر اختلاط هوای سرد یخچال با هوای گرم یا مرطوب، برفک ایجاد می شود. با برفک زدن یخچال باید به دنبال این باشید که هوای گرم یا مرطوب از چه راهی وارد محیط داخلی یخچال شده است. در مناطق مرطوب از نصب یخچال در کنار پنجره صرفنظر کنید چون هوای شرجی راحت وارد یخچال می شود پس بهتر است جای یخچال عوض شود. همچنین از قرار دادن سماور یا اجاق گاز در کنار یخچال خودداری کنید چون باعث ورود هوای مرطوب به داخل یخچال می شود.

اگر بعد از بررسی یخچال متوجه شدید که یخ زدن بدنه یخچال از این موارد ناشی نمی شود بهتر است نگاهی به ترموستات یخچال بیندازید. باید توجه داشته باشید که برای رفع مشکل در ترموستات از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید در غیراینصورت احتمال دارد به سایر قطعات یخچال آسیب بزنید.

 

دلیل یخ زدن بدنه یخچال چیست؟

  1. گرفتگی فاضلاب و ناودانی یخچال
  2. شارژ مجدد گاز یخچال
  3. عدم تنظیم دمای یخچال
  4. خراب شدن سنسور محیطی یا ترموستات

 

گرفتگی فاضلاب و ناودانی یخچال

سرد شدن بیش از حد محیط داخل یخچال می تواند به علت مواردی همچون اتومات نکردن یخچال، تنظیم نبودی دمای یخچال، خرابی قطعات ترموستات و سنسور دما، مشکل در کمپرسور، تزریق بیش از حد گاز در زمان شارژ گاز یخچال و زیاد بودن دریچه دمپر باشد. برفک زدن یخچال نیز به عوامل مختلفی همچون پارگی لاستیک و اشکال در قطعات دیفراست یخچال برمی گردد.

 

شارژ مجدد گاز یخچال

خالی شدن گاز یخچال یکی از دلایل یخ زدگی در بدنه یخچال است که برای شارژ گاز یخچال بهتر است از متخصص کمک بگیرید. توجه داشته باشید که اگر در حین شارژ، گاز تزریق شدن بیشتر از حد نرمال باشد باعث کار کردن یکسره یخچال می شود که همین موضوع منجر به یخ زدن مواد داخل یخچال می شود. در صورت برطرف نشدن این مشکل یخچال اتومات نمی کند و در نتیجه موتور می سوزد.

 

عدم تنظیم دمای یخچال

یخ زدن بدنه داخلی یخچال و افزایش سرمای محیط داخل یخچال می تواند بخاطر عواملی همچون عدم تنظیم درجه دمای یخچال باشد. در چنین مواقعی توصیه می کنیم که اگر یخچال مورد استفاده شما، مکانیکی است آن را روی درجه دو و اگر یخچال الکترونیکی است، روی درجه پنج تنظیم کنید.

اگر این اقدامات صورت نگیرد قطعاً با افزایش دمای یخچال روبه رو خواهید شد.

 

خراب شدن سنسور محیطی یا ترموستات

اگر ترموستات یا سنسور محیطی خراب شود، زمان روشن و خاموش شدن کمپرسور را اعلام نمی کند و در نتیجه منجر می شود که یخچال یکسره کار کند.

 

نتیجه یخ زدن صفحه داخلی یخچال چیست؟

روبه رو شدن با یخ های روی صفحه داخلی و بدنه یخچال قطعا می تواند نگران کننده باشد. گرفتگی لوله فاضلاب یا درین باعث می شود آب مربوط به فرآیند برفک زدایی از لوله خارج نشود. همین موضوع تخلیه نشدن آب، منجر به یخ زدن بدنه یخچال می شود. جهت برطرف نمودن این مشکل باید درصدد رفع گرفتگی لوله فاضلاب یا درین یخچال باشید.

 

نحوه برطرف نمودن گرفتگی درین یخچال

برای رفع گرفتگی یخچال باید از یک میله نازک همچون میله بافندگی استفاده کنید، البته چوب لباسی هم ابزار مناسبی محسوب می شود به این صورت که باید آن را داخل لوله فاضلاب یخچال قرار دهید تا مسیر آن باز شود و مشکل برطرف شود. کارشناسان توصیه می کنند که بعد از باز شدن لوله فاضلاب حتماً از آب جوش برای تمیز نمودن مسیر فاضلاب استفاده کنید. البته نباید فراموش کنید که کاسه روی کمپرسور یخچال را خالی کنید تا تمام مواد غذایی که از لوله فاضلاب تخلیه شده است را دور بریزید و با این کار مانع از ایجاد بوی بد داخل سینی شوید.

راهکاری های لازم جهت جلوگیری از سرد شدن و تولید بیش از حد سرمای یخچال همانند تولید نکردن سرمای لازم برای یخچال باعث خراب شدن مواد غذایی داخل یخچال می شود. برای جلوگیری از سرد شدن بدنه یخچال می توانید نکات ساده و کاربردی را مد نظر قرار دهید و آن ها را در صورت لزوم به کار ببندید. اگر با یخ زدن مواد غذایی در داخل یخچال روبه رو شدید قبل از هر چیز درجه یخچال و سپس کمپرسور یخچال را بررسی کنید تا مطمئن شوید که موتور یخچال سالم است و مشکلی ندارد. همچنین وجود لایه های یخ روی بدنه داخلی یخچال می تواند ناشی از گرفتگی لوله فاضلاب یخچال باشد که می توانید به کمک یک میله نازک این مشکل را برطرف نمایید. بررسی مداوم فضای داخلی یخچال یک راهکار ساده محسوب می شود به این صورت می توانید در زمان بروز مشکل، سریعاً علت را پیدا کنید. البته دمای تنظیم یخچال باید با دمای منطقه زندگیتان تناسب داشته باشد و با توجه به آن تنظیم شود.

 

جمع بندی

یخچال های امروزی با قابلیت های بهتری به بازار مصرف عرضه شده اند به این صورت که دیگر خبری از برفک و برفک زدایی نیست. با وجود این در یخچال های جدید نیز احتمال وجود برفک و یخ زدگی وجود دارد. دلایل مربوط به این اتفاق یعنی یخ زدن بدنه یخچال در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا