مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف تلویزیون هوشمند چیست و چه کارایی دارد

تمامی متن مقاله تلویزیون هوشمند چیست و چه کارایی دارد را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.23 MB دانلود پی دی اف - 935.89 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تلویزیون هوشمند چیست و چه کارایی دارد

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۰/۷ چهارشنبه
تلویزیون هوشمند چیست و چه کارایی دارد
چکیده این مقاله : هدف اصلی ما از طرح این مقاله، توضیحات لازم در خصوص تلویزیون هوشمند و کارایی آن می باشد. در ادامه مقاله از بنان کالا مگ موضوع اصلی را همراه ما دنبال کنید.
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 300 بازدید

این روزها دیگر در اکثر خانه ها جایی برای تلویزیون های قدیمی و بدون امکانات وجود ندارد. چرا که با ورود تلویزیون های پیشرفته و هوشمند چشم و گوش ها باز شده است و هر فردی بهترین ها را برای خود می خواهد. در واقع تکنولوژی ساخت تلویزیون هوشمند، همانند تلفن هوشمند است، که قابلیت اتصال به اینترنت را نیز دارد. تلویزیون های هوشمند سعی کرده‌ اند، تا بارزترین ویژگی‌ های یک کامپیوتر را در دل خود جای دهند و نام اسمارت تی وی را لقب خود نمایند. هدف اصلی ما از طرح این مقاله، توضیحات لازم در خصوص تلویزیون هوشمند و کارایی آن می باشد. در ادامه مقاله موضوع اصلی را همراه ما دنبال کنید.

 

تلویزیون هوشمند چیست؟

به لطف اتصال اینترنت و قابلیت اجرای برنامه های متعدد، می توان به اکثر تلویزیون ها لقب هوشمند داد و این در حالی است، که همه این تلویزیون ها با یکدیگر یکسان نیستند. در واقع تلویزیون های هوشمند مانند کامپیوتر دارای سیستم عامل هستند و توانایی اتصال به اینترنت را در بر می گیرند. بسیاری از تلویزیون های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید هستند و تعداد دیگری از آن ها نیز سیستم عامل های دیگری دارند، به طوری که می توانند اپلیکیشن ها و برنامه های اندرویدی را اجرا کنند. تلویزیون هوشمند دارای امکانات و قابلیت های زیاد دیگری نیز می باشد. یعنی این که می توان اپ های جدیدی را به تلویزیون هوشمند اضافه کرد، تا بدین صورت کاربردهای احتمالی کاربران را پاسخ بدهد. یکی از ویژگی های جالب و چشم گیر تلویزیون های هوشمند، کنترل تلویزیون با دستورات صوتی و حتی ژست های حرکتی می باشد.

مثلا با حرکت دست به شکل خاصی کانال تلویزیون عوض می شود و یا با دستور دادن به صورت صوتی، صدا کم و زیاد می گردد. برای این کارهایی که انجام می دهید، تلویزیون ‌ها مجهز به دوربین کوچک و نرم ‌افزار پردازش تصویر برای تشخیص حرکات مختلف دست و انگشتان شده ‌اند. یکی دیگر از قابلیت ‌های تلویزیون هوشمند پشتیبانی از نرم‌ افزارهای مختلف می باشد. به فرض مثال، شما می ‌توانید شبکه ‌های اجتماعی خود را چک کنید و در صورت نیاز، از فروشگاه‌ های اینترنتی خرید کنید.

 

تلویزیون هوشمند چیست

 

کارایی و ویژگی های مهم تلویزیون هوشمند به شرح زیر می باشد.

  1. امکان نصب نرم افزار
  2. اتصال تلویزیون به اینترنت
  3. قابلیت وب کم و امکان استفاده از آن
  4. امکان دسترسی به شبکه های اجتماعی

 

امکان نصب نرم افزار

یکی از قابلیت های بسیار مهم در تلویزیون های هوشمند، این است که دارای سیستم عامل هستند. لازم است بدانید که وجود سیستم‌ عامل در چنین تلویزیون ‌هایی به شما کمک می ‌کند، که بتوانید انواع نرم‌ افزارهای مورد نیاز خود را بر روی آن نصب کنید. از جمله کاربردی ترین و مهم ترین نرم افزارهایی که بر روی تلویزیون های هوشمند وجود دارد، برنامه های وضعیت آب و هوا و شبکه های اجتماعی می باشد. به علاوه برخی از نرم افزارهای جانبی نیز روی تلویزیون های هوشمند وجود دارد، که از این میان می توان به برنامه لاغر شدن در منزل، بدون رفتن به باشگاه اشاره کرد.

 

اتصال تلویزیون به اینترنت

مهم ترین ویژگی و کارکردی که این نوع تلویزیون را متمایز از سایر تلویزیون ها می کند، امکان اتصال دستگاه هوشمند به اینترنت می باشد. در بسیاری از این تلویزیون های کارایی و پیشرفته، که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، شما نه ‌تنها امکان اتصال به اینترنت در برنامه های مختلف را دارید، بلکه به طور دقیق همانند موبایل و لپ ‌تاپ می ‌توانید، به وب‌ گردی مشغول شوید. لذا خرید تلویزیون هوشمند، می ‌تواند شما را تا حدودی از لپ ‌تاپ برای وب‌ گردی و سایر کارها بی ‌نیاز کند.

 

اتصال تلویزیون به اینترنت

 

قابلیت وب کم و امکان استفاده از آن

یکی دیگر از کارایی هایی که تلویزیون های هوشمند دارا هستند، قابلیت وب کم می باشد. در اصل این ویژگی از دستگاه، به شما کمک می‌کند تا بتوانید هنگام چت تصویری به ‌راحتی تصویر خود را با طرف مقابل به اشتراک بگذارید. معمولا وب کم، برای نرم ‌افزار اسکایپ که در بسیاری از تلویزیون ‌های هوشمند وجود دارد، استفاده می‌ شود. همچنین بسیاری از شبکه‌ های اجتماعی دیگر هم روی تلویزیون ‌های هوشمند وجود دارد، یا قابل نصب هستند که با استفاده از آن به ‌راحتی می ‌توانید، از وب‌ کم خود برای چت تصویری استفاده کنید.

 

قابلیت وب کم و امکان استفاده از آن

 

امکان دسترسی به شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی امروزه به بخشی از روزمرگی های اکثر افراد تبدیل شده است، به طوری که هر یک از آن ها روزانه چندین ساعت در این شبکه ها وقت گذرانی می کنند. بعضی وقت ها نیاز است تا برای دیدن ویدیوها، صفحه نمایشگر بزرگ تر باشد، تا به راحتی بتوانید فیلم مورد نظر را مشاهده کنید. فرض کنید شما می خواهید یک ویدیوی آموزشی را در یوتیوب ببینید، حال اگر گوشی یا لپ تاپ شما کیفیت لازم را نداشته باشد، این تلویزیون هوشمند است که با بهترین کیفیت و صفحه نمایش به کمک می آید، تا از دیدن یک آموزش، نهایت لذت را تجربه کنید.

 

مزایای تلویزیون هوشمند

  • امکان نصب نرم ‌افزارهای مخصوص سیستم عامل تلویزیون
  • وب گردی و نمایش صفحات مختلف اینترنتی
  • امکان استفاده از سرویس ‌های پخش آنلاین، مثل: یوتیوب، آپارات، فیلیمو و ...
  • ضبط کردن تصاویر در حال پخش
  • امکان استفاده از رادیوهای اینترنتی
  • امکان اتصال به کانال های اینترنتی IPTV
  • گزارش و پیش بینی وضعیت آب و هوا
  • امکان اجرای نرم افزار SKYPE
  • پشتیبانی از استاندارد DLNA
  • اجرای بازی توسط تلویزیون هوشمند
  • کنترل تلویزیون با دستورات صوتی و حتی ژست ‌های حرکتی
  • دسترسی به رادیوهای اینترنتی

 

مزایای تلویزیون هوشمند

 

آخرین کلام

بدون شک با خواندن این مقاله و پی بردن به قابلیت های تلویزیون هوشمند، اشتیاق خرید این دستگاه در اکثر افراد بیدار می شود و هر یک از آن ها به داشتن چنین دستگاهی متمایل می شوند. یک دستگاه و این همه کارایی، تا چه حد می تواند بی نقص و کاربردی باشد. پیشنهاد می کنم اگر می خواهید تلویزیونی جدید را جایگزین کنید، حتما این دستگاه های هوشمند را در اولویت قرار بدهید. چرا که تلویزیون ‌های معمولی تنها اجازه تماشای کانال ‌های معمولی را می ‌دهند، که اپراتور برایتان در نظر گرفته است. در آخر امیدواریم مقاله ما مورد قبول شما عزیزان واقع شده باشد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا