مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت پرش تصویر تلویزیون

تمامی متن مقاله علت پرش تصویر تلویزیون را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.66 MB دانلود پی دی اف - 942.48 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت پرش تصویر تلویزیون

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۰/۳ شنبه
علت پرش تصویر تلویزیون
چکیده این مقاله : دلایلی هستند که در پرش تصویر تلویزیون نقش دارند و حال در این مطلب مورد بحث قرار می گیرند و دانستنی های لازم در اختیارتان قرار خواهد گرفت. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 356 بازدید

حسی که شاید بعضی از شما آن را تجربه کرده باشید، لرزش و یا پرش تصویر تلویزیون می باشد. این حس ناخوشایند و آزار دهنده می تواند در صورت وقوع، نارضایتی کاربران را به دنبال داشته باشد. در واقع این مشکل خیلی رایج نیست، اما می تواند در هر مدلی از تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی مشاهده گردد. در صورتی که مشکل پرش تصویر یک بار رخ بدهد، جایی برای نگرانی وجود ندارد. اما در صورت تکرار و پرش مکرر تصویر، باید حتما دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد و قطعات معیوب تلویزیون عیب یابی شوند. این که چه دلایلی می تواند در پرش تصویر تلویزیون نقش داشته باشد در این مطلب مورد بحث قرار می گیرد و دانستنی های لازم در اختیارتان قرار خواهد گرفت. پس تا انتهای مقاله با ما باشید، تا مهم ترین دلایل پرش تصویر تلویزیون را به شما ارائه دهیم.

 

چه عواملی بر پرش تصویر تلویزیون تاثیر می گذارند؟

  1. خراب شدن لامپ های تصویر تلویزیون
  2. اختلال در سیگنال تلویزیون
  3. ضعیف شدن پنل تلویزیون
  4. پاره شدن و یا پوسیدگی در سیم کشی برق
  5. آسیب دیدن مین برد دستگاه تلویزیون
  6. خراب شدن منبع تغذیه

 

چه عواملی بر پرش تصویر تلویزیون تاثیر می گذارند

 

خراب شدن لامپ های تصویر تلویزیون

یکی از عوامل تاثیر گذار بر مسئله پرش تصویر دستگاه، آسیب دیدن لامپ های تصویر می باشد. چرا که لامپ تلویزیون با ایجاد روشنایی مورد نیاز، نقش مستقیمی در نمایش تصویر دارد. از این رو اگر لامپ تصویر تلویزیون دچار مشکل شود، تصویر می پرد و یا قطع و وصل می شود. از اصلی ترین دلایلی که باعث خراب شدن لامپ ها می شود، کار کردن بیش از حد دستگاه می باشد. با روشن بودن مدام تلویزیون، افزایش تدریجی حرارت رخ می دهد و این عامل به سایر قطعات آسیب جدی وارد می کند. به طور معمول لامپ تصویر، تحت چنین شرایطی آسیب بیشتری می بیند. قبل از این که اجازه بروز چنین رخدادی از طرف شما صادر شود، باید حتما در روشن نگه داشتن دستگاه برنامه داشته باشید و به تلویزیون در فواصلی تعیین شده اجازه استراحت و خنک شدن بدهید. اگر هم کار از کار گذشته و تلویزیون شما با چنین مشکلی مواجه شده است، باید کار تعویض کردن لامپ ها را به افراد ماهر بسپارید.

 

اختلال در سیگنال تلویزیون

علت دیگر پرش تصویر در تلویزیون، اختلال در سیگنال دستگاه است، که در اغلب اوقات به دلیل نزدیک بودن دستگاه هایی با سیگنال مشابه اتفاق می افتد. به فرض مثال وجود دستگاه هایی همچون: تلفن، رادیو و ... در نزدیکی تلویزیون، باعث اختلال در سیگنال تلویزیون و در نتیجه پرش ناگهانی تصویر می شود. برای رفع این مشکل فقط کافیست، تا دستگاه هایی را که دارای سیگنال شبیه به تلویزیون هستند، از تی وی دور نگه دارید.

 

خرید تلویزیون

 

ضعیف شدن پنل تلویزیون

یکی دیگر از مهم ترین دلایل پرش یا لرزش تصویر تلویزیون، ضعیف شدن پنل و یا ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه می باشد. در واقع پنل تلویزیون اصلی ترین و گران قیمت ترین قطعه دستگاه می باشد، که بخش زیادی از قیمت دستگاه به آن تعلق دارد و این قطعه در صورت بروز هرگونه مشکلی می تواند، شما را با پرش تصویر و یا قطع و وصل شدن تصاویر مواجه سازد. همان طور که اشاره شد، این قطعه بسیار گران قیمت است و تعویض آن می تواند هزینه های زیادی را به دنبال داشته باشد. بنابراین بهتر است، که شما از یک تعمیرکار فوق العاده ماهر بخواهید، تا برای بررسی دستگاه حضور یابد و تا حد الامکان، تلاش کند تا با هزینه ای کمتر پنل تلویزیون را تعمیر کند. در صورتی که امکان تعمیر وجود نداشته باشد، باید برای رفع مشکل پرش تصویر حتما این قطعه حساس را تعویض نمایید.

 

ضعیف شدن پنل تلویزیون

 

پاره شدن و یا پوسیدگی در سیم کشی برق

بدون شک برای این که تلویزیون روشن بماند، به جریان برق نیاز دارد. لذا هرگونه اختلال در جریان برق، پریزها، سیم کشی و ... باعث اختلال در عملکرد تلویزیون می شود. در مجموع اگر در سیم کشی هرگونه پارگی یا پوسیدگی وجود داشته باشد و جریان برق به اندازه کافی به تلویزیون نرسد، پریدن تصویر در دستگاه به وقوع می پیوندد.

 

آسیب دیدن مین برد دستگاه تلویزیون

یکی از اصلی ترین قطعات تلویزیون، مین برد به حساب می آید که سیستم کنترل تلویزیون می باشد و دربردارنده اطلاعات مهمی است. وظیفه مین برد کنترل و مدیریت کردن قسمت های گوناکون تلویزیون مانند: صدا، تصویر، دریافت فرمان از ریموت کنترل و ... است. در کل این مین برد است، که به سایر بخش های دستگاه فرمان را صادر می کند. به علاوه، صفحه نمایش در ارتباط مستقیم با مین برد قرار دارد و در صورت خرابی یکی از قطعات مین برد، ممکن است تصویر تلویزیون با اختلالی همچون پرش تصویر مواجه شود. از این رو برای رفع این مشکل، باید قطعات معیوب مین برد تعویض شده و در صورت سوختن یا نیم سوز شدن آن، به طور کلی مین برد توسط تکنسین ماهر تعویض گردد.

 

آسیب دیدن مین برد دستگاه تلویزیون

 

خراب شدن منبع تغذیه

یکی دیگر از دلایل پرش تصاویر در تلویزیون خراب شدن منبع تغذیه یا همان برد پاور می باشد. وظیفه منبع تغذیه رساندن انرژی الکتریکی به قطعات دیگر مانند بک لایت است.  در صورت آسیب دیدن این قطعه، تصاویر در صفحه نمایش می پرند. بهتر است که در اسرع وقت به تعمیر و یا تعویض قطعات آسیب دیده تلویزیون، توسط نمایندگی معتبر دستگاه اقدام نمایید.

 

برای رفع مشکل تلویزیون چه راه حلی توصیه می شود؟

  • برای اطمینان از این که بدانید، آیا علت پرش صفحه تلویزیون از خود تلویزیون است یا خیر؟ یک بار تلویزیون را از طریق منوی تنظیمات ریست نمایید. با انجام این کار هرگونه تنظیم نادرست صفحه و یا تنظیمات نادرست تصویر، که امکان دارد علت پرش صفحه تلویزیون باشد پاک می شوند.
  • در مرحله بعد به مدت 5 دقیقه تلویزیون خود را خاموش کنید و دو شاخه آن را از پریز برق بکشید. سپس مجددا آن را به برق متصل نموده و چک کنید، که مشکل دستگاه برطرف شده است یا خیر.
  • در صورتی که با اتصال گیرنده های مختلف به تلویزیون، با ایراد پرش تصویر تلویزیون مواجه می شوید، باید تنظیمات دستگاه به طور دقیق انجام شود. برای انجام این کار، وارد منوی تلویزیون شوید و از بخش تنظیمات، تنظیم دقیق تصویر (picture tuning) را مطابق با دستگاهی که از آن استفاده می کنید، انجام دهید.
  • حالا نوبت آن رسیده است، که ورودی های پشت تلویزیون خود را بررسی نمایید و توجه داشته باشید، که کابل ها به صورت درست و محکم به ورودی های تلویزیون وصل گردیده باشند.
  • در آخر برای اطمینان از صحت کار خود، مجددا تمامی کابل ها و فیش های ورودی را جدا کنید و سپس یک بار دیگر آن ها را به پشت تلویزیون متصل کنید.

 

برای رفع مشکل تلویزیون چه راه حلی توصیه می شود

 

جمع بندی کلی مقاله

آن چه که در خصوص دلایل پرش تصویر تلویزیون، لازم بود در متن فوق شرح داده شد. همان طور که بیان شد علت هایی همچون: ضعیف شدن پنل، خراب شدن لامپ ها، اختلال در سیگنال، آسیب دیدن مین برد و ... می توانند به تنهایی دلیلی برای بروز پرش تصویر تلویزیون باشند. توصیه می شود، تا طوری از تلویزیون خود نگهداری و استفاده کنید، که کمتر دچار مشکل شود و طول عمر آن نیز افزایش یابد. امیدواریم به کمک مطالب درج شده در این مقاله بتوانید، دلیل پریدن تصویر دستگاه را کشف کنید و هر چه زودتر به دنبال راه حل آن توسط متخصصین شوید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا