مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف مشکلات تلویزیون سونی

تمامی متن مقاله مشکلات تلویزیون سونی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 8.84 MB دانلود پی دی اف - 1.08 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مشکلات تلویزیون سونی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۱/۲ یکشنبه
مشکلات تلویزیون سونی
چکیده این مقاله : در این مقاله از بنان کالا مگ قصد داریم تا مشکلات تلویزیون سونی را مورد نقد و بررسی قراردهیم و همچنین نحوه برطرف کردن آن‌ها را برای شما عزیزان توضیح دهیم.
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
  • 0 نظر
  • 375 بازدید

فرقی نمی کند که برند و مدل تلویزیون شما چه چیزی باشد، چرا که برای هر یک از تلویزیون ها ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. لازم دیدیم، که شما به صورت جداگانه، پی به عیب و مشکلات هر یک از مارک های تلویزیون ببرید. لذا می خواهیم تا در این متن، مشکلات تلویزیون سونی را مورد بحث قرار بدهیم و توضیحات لازم در این خصوص را بیان کنیم. لازم است بدانید، که کارکرد صحیح تلویزیون به عملکرد و هماهنگی درست قطعات آن ارتباط دارد. لذا اگر هر یک از این قطعات با مشکل رو به رو شوند در عملکرد دستگاه نیز اختلال به وجود می آید.

 

خرید تلویزیون سونی

 

مشکلاتی که در تلویزیون سونی رخ می دهند

  1. روشن نشدن دستگاه
  2. خاموش شدن ناگهانی تی وی
  3. خاموش و روشن شدن تلویزیون
  4. قطع صدا
  5. ظاهر شدن نوار صورتی در بالای تصویر
  6. بروز لکه های رنگی
  7. ایجاد هاله سیاه در تصویر
  8. 6 بار چشمک زدن دستگاه 
  9. 5 بار چشمک زدن تی وی
  10. 3 بار چشمک زدن تلویزیون
  11. 4 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

 

مشکلاتی که در تلویزیون سونی رخ می دهند

 

روشن نشدن تلویزیون سونی براویا

روشن نشدن تلویزیون، می تواند برای هر کاربری نگران کننده باشد. در صورتی که در چنین موقعیتی قرار گرفتید، بهتر است که ابتدا دستگاه را با دکمه خاموش و روشن آن و یا کنترل تلویزیون امتحان کنید. علاوه بر این، یک بار برق را قطع و وصل کنید و کابل ها را چک کرده، تا از سلامت و یا معیوب بودن این بخش ها اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل همچنان حل نشد، این امکان وجود دارد که مین برد یا برد پاور از کار افتاده و یا حتی سوخته باشند. با قرار گرفتن در چنین شرایطی و عیب یابی کردن تلویزیون سونی، از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید، تا مشکل روشن نشدن تلویزیون سونی را به صورت تخصصی برطرف کند.

 

روشن نشدن تلویزیون سونی براویا

 

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

از متداول ترین مشکلات که در تلویزیون های سونی به وقوع می پیوندد، خاموش شدن ناگهانی دستگاه می باشد. استفاده از کابل HDMI نامرغوب، خرابی مین برد یا فرسودگی اجزای این قطعه، ویروسی شدن فلش مموری، خرابی آی سی برد پاور و نوسانات برق، علت های اصلی برای خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی تلقی می شوند. برای رفع این مورد از مشکلات تلویزیون SONY، باید قطعات نام برده توسط تکنسین ماهر و حرفه ای تعمیر و یا تعویض گردند.

 

خاموش و روشن شدن تلویزیون

یکی دیگر از مشکلاتی که در تلویزیون های سونی رخ می دهد، خاموش و روشن شدن دستگاه می باشد. البته ناگفته نماند که در اکثر تلویزیون ها این مشکل می تواند اتفاق بیفتد. در واقع دلایل اصلی که باعث بروز این مشکل می شوند، از کار افتادن مدار استندبای، از کار افتادن آی سی پاور، خرابی مین برد، کیفیت پایین کابل ها و ویروسی شدن تلویزیون می باشد. برای راهکار این مشکل حضور یک تعمیرکار متخصص لازم است، تا قطعات آسیب دیده را تعمیر و یا تعویض نماید. دقت کنید که ویروس گرفتن تی وی، می تواند با ریستارت کردن دستگاه حل شود.

 

خاموش و روشن شدن تلویزیون

 

قطع صدا در دستگاه

قطع صدا در تلویزیون سونی، یکی از انواع مشکلاتی می باشد که دستگاه مورد نظر با آن دست و پنجه نرم می کند. در مجموع زمانی این مشکل رخ می دهد، که شما هیچ اختلالی در نمایش تصاویر تلویزیون مشاهده نمی کنید، بلکه تنها صدایی از تلویزیون به گوش نمی رسد. برای حل این مشکل در قدم اول، اتصالات و سیم ها را چک کنید. چون که هر گونه اختلال در سیم ها، زمینه قطع صدای تلویزیون را فراهم می کند. گاهی وقت ها نیز ممکن است، صدای تلویزیون با تصویر هماهنگ نباشد و با تاخیر پخش شود. زمانی که تلویزیون با این مشکل مواجه شد، بهتر است در قدم اول علت را در پاور دستگاه جستجو کنید. سعی کنید برای حل مشکلاتی از این قبیل، فورا اقدام به رفع کردنش نمایید. چون که در غیر این صورت، مشکل به سیستم پخش هم سرایت کرده و اختلالات بیشتری را برای تلویزیون شما به وجود می آورد.

 

ظاهر شدن نوار صورتی در بالای تصویر

نمایان شدن یک نوار به قطر 10 سانت در قسمت بالای تلویزیون سونی، مشکلی دیگر برای این دستگاه محسوب می شود. به مرور این نوار صورتی رنگ بیشتر می شود و بعد قسمت پایینی تصویر را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. در ابتدای بروز این مشکل نور تصویر کم شده و کاربران این نوار را مشاهده نمی کنند. اما بعد از تعویض لامپ تصویر، این مشکل به صورت آشکار دیده می شود. در صورتی که قسمت بالای تصویر تلویزیون سونی قرمز شده باشد، ریشه این مشکل در خرابی بلاک نوری دستگاه است. برای برطرف کردن این مشکل،  نیاز به حضور افراد ماهر و با تجربه است.

 

بروز لکه های رنگی در تلویزیون SONY

از جمله دلایلی که می تواند منجر به بروز لکه های رنگی در دستگاه گردد، کارکرد مداوم تلویزیون می باشد. این اختلال نیز به یکی دیگر از مشکلات تلویزیون سونی ربط پیدا می کند. واضح است که این اتفاق زمانی رخ می دهد، که از تلویزیون ها در طولانی مدت و بدون استراحت استفاده کنید. رفع این مشکل در مواردی به تعویض پنل تلویزیون نیاز دارد و گاهی هم با تعمیر، توسط افراد حرفه ای این لکه ها از بین خواهند رفت.

 

ایجاد هاله سیاه در تصویر تلویزیون

هاله سیاه بیشتر در تلویزیون های ال ای دی سونی رخ می دهد و می تواند یکی از مشکلات تلویزیون سونی خوانده شود. خرابی بک لایت تلویزیون سونی، از اصلی ترین علت بروز این مشکلمی باشد.

 

ایجاد هاله سیاه در تصویر تلویزیون سونی

 

6 بار چشمک زدن تلویزیون SONY

در تلویزیون سونی، تعداد چشمک زدن بیان کننده مشکل دستگاه می باشد. اگر تلویزیون 6 بار چشمک بزند، یعنی بک لایت دچار ایراد شده است. لازم است بدانید، که بک لایت دارای تعدادی لامپ فلورسنت بین 10 تا 18 عدد است. زمانی که این لامپ ها نیمه خراب شوند، مدارات پروتکتور فعال شده و برای حفاظت از دستگاه ولتاژ این بخش را قطع می‌کنند. در اصل این مورد را در منوی عیب یابی تلویزیون سونی می توان مشاهده کرد.

 

5 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

یکی دیگر از مشکلات تلویزیون سونی، 5 بار چشمک زدن دستگاه می باشد. در اکثر تلویزیون ‌های crt سونی، لامپ تصویر در تلویزیون‌ های سونی، وظیفه نمایش تصویر را به عهده دارد. در این مدل از تلویزیون ها، لامپ تصویر از3 تفنگ الکترونیکی تشکیل شده است، که هر کدام وظیفه تولید یکی از این 3 رنگ اصلی را دارند. با ضعیف شدن هر کدام از این تفنگ ‌های الکترونیکی یا کاتدها، دو رنگ دیگر نیز در نمایشگر غالب می شوند.

 

3 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

به طور معمول 3 بار چشمک زدن تلویزیون سونی، نشان دهنده خرابی اجزای برد پاور یا مین برد است. بهتر است در صورت تداوم چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی خود، از یک تعمیرکار متخصص بخواهید، تا برای بررسی و تعمیر دستگاه حضور پیدا کند.

 

3 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

 

4 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

از جمله ویژگی هایی که تلویزیون های سونی دارند، این است که با چشمک زدن به بیان بعضی از عیب های خود می پردازند. دقت کنید که 4 بار چشمک زدن تلویزیون سونی، به معنای وجود ایراد در برد درایور بخش بک لایت و مین برد تلویزیون می‌ باشد. تحت چنین شرایطی، بهتر است این قطعات هرچه زودتر توسط متخصصین، ترمیم شوند تا مشکل برطرف شده و به سایر بخش ها سرایت نکند.

 

استفاده کردن از منوی عیب یابی برای رفع مشکلات در تلویزیون سونی

یکی از شگفتی های تلویزیون سونی این است که این دستگاه ها، مجهز به سیستم عیب یابی شده اند، که به راحتی ایراد و اختلال داخلی موجود را شناسایی و گزارش می کنند. با این سیستم و مدار های موجود در آن، مشکلات تلویزیون سونی از طریق چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون به کاربر اعلام می شود. کاربران می توانند در صورت مشاهده این چشمک ها، به دفترچه راهنمای تلویزیون مراجعه کنند و بسته به تعداد چشمک چراغ، علت مشکل را پیدا نمایند. بهتر است که با مشاهده کردن چشمک چراغ ها در اولین فرصت از تعمیرکاری ماهر درخواست حضور نمایید، تا او به وسیله منوی عیب یابی فورا اقدام به حل مشکل نماید.

به عنوان نکته ای مهم لازم به ذکر دیدیم، که منوی عیب یابی برای شناسایی مشکلات تلویزیون سونی بسیار مفید است و کمک عمده ای در ریشه یابی انواع عیوب سخت و پیچیده به تعمیرکار می کند. در اصل این بخش از منوی داخلی در تلویزیون های سونی با فشار دادن پشت سر هم دکمه های DISPLAY + 5  +  ( +VOL ) +  POWER ON قابل دسترسی است. تعمیرکار ماهر می تواند، انواع مشکلات را به راحتی از طریق منوی عیب یابی تشخیص دهد و به راحتی اقدام به رفع مشکلات نماید.

 

استفاده کردن از منوی عیب یابی برای رفع مشکلات در تلویزیون سونی

 

نتیجه گیری از مقاله مشکلات تلویزیون سونی

چه خوب است که هر یک از شما با مشکلات انواع تلویزیون ها آشنایی داشته باشید و در صورت لزوم فورا عیب و ایراد کار را تشخیص دهید. در متن فوق در خصوص مشکلات تلویزیون سونی 11 علت را بیان کردیم و راه حل های آن ها را برای شما بازگو کردیم. قطعا حل هر یک از مشکلات بالا توسط متخصصین و یا همان تعمیرکاران نمایندگی تلویزیون سونی امکان می پذیرد. پس سعی کنید، هرگز بدون دانش فنی و آگاهی های لازم اقدام به دستکاری تلویزیون نکنید و کار را به کاردان بسپارید. ممنون از همراهی صمیمانه شما خوانندگان عزیز.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا