مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت کار نکردن دکمه های مایکروفر

تمامی متن مقاله علت کار نکردن دکمه های مایکروفر را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 5.35 MB دانلود پی دی اف - 687.63 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت کار نکردن دکمه های مایکروفر

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ چهارشنبه
علت کار نکردن دکمه های مایکروفر
چکیده این مقاله : کار نکردن دکمه های ماکروفر از مشکلات شایع این دستگاه است که اغلب به مرور زمان و با عدم استفاده صحیح رخ می‌دهد، حال در این مطلب به تمامی مشکلات و راه حل های کاربردی برای حل آن می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 230 بازدید

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است، که دکمه های مایکروفر هنگام روشن کردن دستگاه، هیچ واکنشی از خود نشان ندهند و شروع به کار نکنند؟ قطعا با بروز چنین رخدادی، شما به دنبال علت خواهید بود و می خواهید عیب دستگاه را برطرف کنید. چه خوب است، که با مشکلات هر دستگاهی آشنایی داشته باشید، تا در مواقع لزوم بتوانید دست به انجام کار درست بزنید. این روزها استفاده کردن از دستگاه مایکروفر بسیار زیاد شده است و این دستگاه کارآیی، راحتی کار را برای کاربران به دنبال دارد. ما در این مقاله علت کار نکردن دکمه های مایکروفر را برای توضیح دادن در نظر گرفته ایم و می خواهیم به بررسی کردن این موضوع بپردازیم.

 

مایکروفرها چند نوع دکمه دارند؟

دکمه های لمسی: برخی از مدل های این دستگاه دارای دکمه های لمسی هستند، که به آن ها تاچی نیز می گویند. در صورتی که این دکمه ها خراب شوند، با لمس کردنشان هیچ فرمانی صادر نمی شود و با لمس صفحه هیچ کدام از بخش های مایکروفر کار نمی کنند. در صورتی که دکمه‌های مایکروفر لمسی خراب شوند، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود، صفحه لمسی و صفحه کلید را تعمیر کنید.

دکمه های معمولی: این دکمه ها نیز در برخی از مدل های ماکروفر تعبیه شده اند، که در صورت آسیب دیدنشان، هیچ دستوری انجام نمی ‌شود یا دکمه‌ ها را باید بیش از حد فشار داد، تا فرمان اجرا شود. اگر هر یک از دکمه های معمولی خراب شوند، شما می توانید به صورت جداگانه هر کدام از آن ها را تعویض نمایید. بهتر است که  برای تعویض هر دکمه معمولی، از تعمیرکار متخصص مایکروفر کمک بگیرید.

 

مایکروفرها چند نوع دکمه دارند

 

چه عواملی سبب کار نکردن دکمه های ماکروفر می شوند؟

  1. خرابی برد اصلی
  2. آسیب دیدن صفحه کنترل
  3. عیب پیدا کردن منبع تغذیه
  4. قطع مدارهای اصلی
  5. اختلال در فیوز
  6. آسیب دیدن پدال های حرکتی
  7. خراب شدن سوئیچ های غشایی

 

خرابی برد اصلی

یکی از اصلی ترین علتی هایی که می تواند، سبب کار نکردن دکمه های مایکروفر شود، خرابی برد اصلی دستگاه می باشد. برد در هر دستگاهی مانند مغز در بدن انسان است، که وظیفه انتقال اطلاعات و فرمان دهی به سایر بخش ها و قطعات ماکروفر را بر عهده دارد. هنگامی که برد دستگاه معیوب شود، به صورت مستقیم بر روی دکمه های مایکروفر اثر می گذارد و آن ها را از کار می اندازد. به همین دلیل، مهم‌ترین علت کار نکردن دکمه مایکروفر ، خرابی برد آن است. بارها و بارها در مقاله های مختلف ذکر کرده ایم، که بررسی کردن و تعمیر برد دستگاه، کاری فنی و تخصصی است، که باید حتما توسط افراد ماهر و با تجربه صورت بپذیرد.

 

خرابی برد اصلی مایکروفر

 

آسیب دیدن صفحه کنترل ( صفحه کلید )

در صورتی که صفحه کنترل مایکروفر با مشکل مواجه شود، علت کار نکردن دکمه های مایکروفر مهیا می شود. در واقع با خراب شدن این قطعه از دستگاه، کار کردن با مایکروفر غیر ممکن می شود. تحت چنین شرایطی، اتصالات، خازن‌ ها، دکمه ‌ها و آی سی یوها را بررسی کنید. اگر در این زمینه بی اطلاع هستید، سعی کنید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید، تا در اولین فرصت مشکل دستگاه را رفع نماید.

 

عیب پیدا کردن منبع تغذیه مایکروفر

از جمله بخش های بسیار مهم و حیاتی در این دستگاه کاربردی، منبع تغذیه آن می باشد. این بخش وظیفه‌ کنترل شدت گرما را به عهده دارد و از قطعات دستگاه مراقبت می‌ کند. منبع تغذیه در مایکروفر از برق گرفتگی جلوگیری می کند و خراب شدن آن، می تواند دلیلی برای کار نکردن دکمه های دستگاه باشد. برای تعمیر این قسمت باید فورا اقدام کنید و کار را به کاردان بسپارید.

 

خرید مایکروویو

 

قطع مدارهای اصلی دستگاه

مدارها، رابط اصلی برد مایکروفر و صفحه کلید هستند. بعضی وقت ها قطع شدن مدارهای اصلی، باعث کار نکردن دکمه های دستگاه می شوند. در صورتی که مدارها دچار اتصال، شکستگی و خرابی شوند، باعث مختل شدن عملکرد دکمه های مایکروفر می شوند. برای بررسی و عیب یابی کردن مدارها نیز، مانند هر قطعه دیگری باید از تکنسین ماهر کمک بخواهید.

 

 

قطع مدارهای اصلی دستگاه مایکروفر

اختلال در فیوز ماکروفر

علت کار نکردن دکمه های مایکروفر، به اختلال در فیوز نیز مرتبط می باشد. فیوز در دستگاه، وظیفه ارتباط با قطعات داخلی را به عهده دارد. چنان چه فیوز با آسیب مواجه شود، ارتباط با قطعات داخلی نیز قطع خواهند شد. برای حل این مشکل مایکروفر، باید دستگاه را فورا از برق بکشید و در اسرع وقت با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

 

آسیب دیدن پدال های حرکتی دستگاه مایکروفر

در قسمت پشتی دکمه ‌های مایکروفر، پدال های حرارتی قرار دارند، که اتصال دکمه به سوئیچ غشایی توسط آن ها امکان پذیر می شود. اگر از این پدال ها به صورت مداوم و پی در پی استفاده شود، خراب می شوند و در نتیجه کار نکردن دکمه های دستگاه رخ می دهد. راهکار این مشکل نیز در دستان تعمیرکاران ماهر می باشد.

 

خراب شدن سوئیچ های غشایی مایکروفر

با گذشت زمان و استفاده طولانی مدت از دستگاه، باید انتظار خراب شدن سوئیچ های غشایی را داشته باشید. در واقع سوئیچ‌ های غشایی، پل ارتباطی میان دکمه و صفحه کنترل مایکروفر هستند و دستور شما را اجرا می ‌کنند. هنگامی که سوئیچ‌ ها خراب ‌شوند، امکان اجرای فرمان شما وجود نخواهد داشت. توجه کنید، که اگر یکی از سوئیچ های غشایی معیوب شود، به کل صفحه لمسی آسیبی وارد نمی ‌شود و بقیه بخش ‌های صفحه کار می ‌کنند. تعویض کردن این قطعه در صورت آسیب دیدن، باید توسط افراد ماهر به انجام برسد.

 

خراب شدن سوئیچ های غشایی مایکروفر

 

نتیجه گیری مقاله علت کار نکردن دکمه های مایکروفر

دلایلی که باعث کار نکردن دکمه های مایکروفر می شوند در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت و توضیحات لازم در این خصوص بیان گردید. در صورتی که دستگاه شما با این مشکل مواجه شد، می توانید با بررسی کردن علت هایی که در این مقاله ذکر شد، پی به دلیل اصلی مشکل ببرید و بعد برای رفع مشکل از تعمیرکارن ماهر کمک بخواهید. به امید این که متن درج شده مفید و موثر برایتان واقع شود.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا