مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف نحوه فعال کردن زیرنویس تلویزیون

تمامی متن مقاله نحوه فعال کردن زیرنویس تلویزیون را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 7.11 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه فعال کردن زیرنویس تلویزیون

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۹/۲۰ یکشنبه
نحوه فعال کردن زیرنویس تلویزیون
چکیده این مقاله : در این مقاله می خواهیم نحوه فعال کردن زیرنویس تلویزیون را به خوبی و به طور کامل بیان کنیم. در ادامه مقاله با بررسی روش های فعال سازی زیرنویس تلویزیون همراه ما باشید.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 280 بازدید

این روزها دیگر شرکت های سازنده تلویزیون، با یکدیگر بر سر رقابت هستند و هر کدام می خواهند، برترین دستگاه را همراه با مجهزترین قابلیت ها به بازار عرضه کنند و مشتریان و کاربران را همیشه راضی نگه دارند. خوشبختانه امروزه در تلویزیون های نسبتا جدید، ویژگی پشتیبانی از زیرنویس هم اضافه شده، که افراد می توانند آن را همزمان با فایل تصویری اجرا کنند. شاید برای برخی از افراد مشکل فعال سازی زیر نویس یک معظل باشد، بنا به همین دلیل ما می خواهیم، تا در این مقاله نحوه فعال کردن زیرنویس تلویزیون را به خوبی و به طور کامل بیان کنیم. در ادامه مقاله با بررسی روش های فعال سازی زیرنویس تلویزیون همراه ما باشید.

 

چگونگی فعال کردن زیرنویس تلویزیون

  1. فیلم را در کامپیوتر آماده سازی نمایید
  2. از نرم افزارهای چسباندن زیرنویس به فیلم استفاده کنید
  3. افزودن زیرنویس به فایل MP4، MKV و AVI

 

فیلم را در کامپیوتر آماده سازی نمایید

از جمله روش های راحت و ساده، برای فعال سازی زیرنویس در تلویزیون، آماده سازی فیلم در کامپیوتر می باشد. در جریان باشید، که برخی از تلویزیون های موجود در بازار از این قابلیت برخوردار نیستند و شما باید فایل زیرنویس و ویدیو را به وسیله کامپیوتر آماده کنید. قبل از شروع به کار در نظر داشته باشید، که فایل فیلم و زیرنویس آن باید در یک پوشه و یک فولدر قرار داشته باشند. چرا که اگر غیر این باشد، تلویزیون نمی تواند آنها را تشخیص دهد و بدین ترتیب، فیلم شما بدون زیرنویس نمایش داده خواهد شد.

برای انجام این روش سعی کنید، تا هر دو فایل زیرنویس و فیلم را با یکدیگر مطابقت دهید. با طی کردن این مراحل، برای فعال سازی زیرنویس در تلویزیون می توانید، ابتدا نام یکی از فایل ها را کپی کنید و در قسمت نام فایل دیگر، آن را جای گذاری کنید. بدین صورت تلویزیون شما می تواند، بدون نیاز به استفاده از نرم افزارهای مختلف، به راحتی فایل زیرنویس را تشخیص دهد. توجه داشته باشید، که انجام این روش، ممکن است به دلیل پشتیبانی نکردن تلویزیون از فرمت های خاصی، با مشکل مواجه شود. لذا در صورتی که نتوانستید از این روش فوق استفاده کنید، روش های دیگر را مورد امتحان قرار بدهید.

 

از نرم افزارهای چسباندن زیرنویس به فیلم استفاده کنید

روش دیگر فعال سازی کردن زیرنویس تی وی، استفاده کردن از نرم افزارهای مربوطه می باشد. در واقع شما به کمک این گونه نرم افزارها، می توانید فایل زیرنویس را به فیلم چسبانده و پس از آن یک فایل در اختیار داشته باشید، که شامل زیرنویس نیز می باشد. لازم است بدانید که، که این گونه فیلم ها با زیرنویس چسبیده در اکثر دستگاه ها مانند: تلویزیون ها، لپ تاپ ، کامپیوتر و ... به راحتی پخش شده و شما می توانید، بدون دردسر از زیرنویس مد نظر خود نهایت لذت را ببرید.

 

افزودن زیرنویس به فایل MP4 ،MKV و AVI

اگر قصد فعال کردن زیرنویس تلویزیون را دارید، به کار بردن نرم افزارهای زیر پیشنهاد می شود.

 

نرم افزار MKVTOOLNX

یکی از نرم افزارهای پرکاربرد و مناسب در این زمینه، برای اضافه کردن زیرنویس در فیلم، نرم افزار MKVTOOLNX می باشد، که به وسیله ی آن می توانید به راحتی فایل زیرنویس خود را به فیلم چسبانده و در تلویزیون تماشا کنید.

 

از جمله قابلیت هایی که این نرم افزار دارد، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  1. با زبان فارسی سازگار است.
  2. از انواع زیرنویس ها با فرمت های مختلف و متنوع می تواند پشتیبانی کند.
  3. قابلیت حذف و اضافه کردن صوت و صدای فیلم را دارد.
  4. قابلیت اضافه کردن چندین زیرنویس مختلف به یک فیلم و همچنین حذف کردن زیرنویس ها را دارد.
  5. رابط کاربری مناسب، راحت و سریع را دارا می باشد.


نحوه کار کردن با نرم افزار MKVTOOLNX

در ابتدا هر دو فایل زیرنویس و فیلم را در نرم افزار وارد کنید. سپس گزینه ی Start multiplexing را انتخاب کنید. دقت کنید که پوشه خروجی این نرم افزار به صورت پیش فرض تعیین شده و در صورتی که قصد دارید آن را تغییر دهید، می توانید از سربرگ Output استفاده کنید. در گام بعدی می توانید، پوشه مقصد مد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید، تا بعدا راحت تر به آن دسترسی داشته باشید.

 

نرم افزار MKVMERGE

یکی دیگر از گزینه های پیشنهادی برای افزودن زیرنویس در دستگاه تلویزیون، که با رابط کاربری ساده و راحت آن، به سادگی می توانید، فایل های زیرنویس خود را به فیلم چسبانده و آن را در تلویزیون نمایش دهید، نرم افزار MKVMERGE می باشد. پیش از استفاده از این نرم افزار دقت داشته باشید، که می بایست فرمت ویدیو مد نظر خود را به AVI تغییر دهید. زیرا در این نرم افزار، تنها می توانید زیرنویس را به فیلم هایی با این فرمت بچسبانید.

 

خرید تلویزیون

 

نحوه کار کردن با نرم افزار MKVMERGE

قبل از شروع به کار باید، هر دو فایل زیرنویس و فیلم مد نظر خود را از قبل آمده داشته باشید. همان طور که می دانید، بهتر است فرمت فایل زیرنویس srt بوده تا مشکلی در هنگام فرآیند چسباندن زیرنویس به وجود نیاید.

قدم بعدی که باید بردارید، این است که در صفحه اصلی نرم افزار، هر دو فایل زیرنویس و فیلم را وارد کرده و پس از آن، مقصد خروجی نرم افزار را مشخص کنید.
حالا نوبت آن رسیده است که با انتخاب کردن گزینه Start Muxing، نرم افزار شروع به کار کند و زیرنویس را به فیلم بچسباند.
با تمام شدن این فرایند، شما با رفتن به پوشه مقصد، می توانید فیلم خود را که زیرنویس به صورت مستقیم به آن چسبیده ( هاردساب ) مشاهده کنید.


استفاده کردن از تنظیمات دستگاه برای نمایش زیرنویس تلویزیون

با انجام دادن تمامی مراحل بالا، اگر باز هم موفق به مشاهده زیرنویس در تلویزیون خود نشدید، حتما مشکلی در تنظیمات وجود دارد، که باید آن را رفع نمایید. لازم به ذکر است، برخی از تلویزیون ها از فرمت MKV پشتیبانی نمی کنند و به همین دلیل، لازم است پیش از دسترسی به تنظیمات، فرمت فیلم مد نظر خود را به Avi تغییر دهید. پس از این کار، به احتمال بسیار زیاد تلویزیون شما باید این قابلیت را داشته باشد، که فیلم را به همراه زیرنویس پخش کند. اما اگر باز هم نشد، نوبت وارد شدن به قسمت تنظیمات تی وی فرا می رسد.

 

نحوه فعال کردن زیرنویس در تلویزیون های سونی

اگر می خواهید در تلویزیون سونی خود زیرنویس را فعال کنید، باید ابتدا در بخش تنظیمات، گزینه ی Digital set-up را انتخاب کرده و پس از آن گزینه Subtitle set-up را انتخاب کنید. در این قسمت، انواع تنظیمات مختلف برای زیرنویس از قبیل: انتخاب زیرنویس، خاموش کردن، فعال کردن زیرنویس، انتخاب کمک های تصویری و ... وجود دارد، که می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

نحوه فعال کردن زیرنویس در تلویزیون های سامسونگ

اگر مراحل بالا را در تلویزیون های سامسونگ نیز به کار برده اید، ولی بی نتیجه مانده اید، باید از طریق تنظیمات تی وی اقدام به فعال سازی زیرنویس نمایید. برای انجام این روش، ابتدا می بایست به قسمت تنظیمات وارد شده و گزینه Subtitle Setting را انتخاب کنید. توجه کنید در منوهای فارسی، این گزینه با عنوان تنظیمات زیرنویس موجود می باشد. مراحل زیر را برای اقدام به فعال سازی زیرنویس انجام دهید.

 

تلویزیون خود را روشن کنید و گزینه MENU را انتخاب نمایید.

در مرحله بعدی، گزینه‌ها Setup را انتخاب کرده و بعد از آن دکمه ENTER را انتخاب کنید.
حالا گزینه Caption یا همان زیرنویس را انتخاب کرده و دوباره کلید ENTER را بزنید.
پس از انجام دادن این مراحل، می توانید با استفاده از فلش ها، گزینه زیرنویس را فعال و یا غیر فعال کنید.

 

نحوه فعال کردن زیرنویس در تلویزیون ال جی

در این مدل از تلویزیون ها به تنظیمات خاصی، جهت فعال سازی زیرنویس نیاز نیست و شما می توانید، از نرم افزار های معرفی شده در بالا برای چسباندن زیرنویس به فیلم خود استفاده کنید. شایان ذکر است که در برخی از تلویزیون های ال جی، شما می توانید با مراجعه به تنظیمات، فونت و رنگ زیرنویس را تغییر دهید و بهترین حالت ممکن را انتخاب کنید. نکته مهمی که در این خصوص باید بدانید، این است که برخی اوقات آپدیت نبودن سیستم عامل تلویزیون می تواند، منجر به عدم نمایش زیرنویس شود. بنابراین همیشه به یاد داشته باشید، که همواره آن را به جدیدترین نسخه موجود آپدیت کنید.

 

آخرین کلام از مقاله

نحوه فعال کردن زیرنویس چند مدل مختلف از تلویزیون در متن بالا بررسی گردید و راهنمایی های لازم به عمل آمد. امیدواریم که مطالب ما در این خصوص بتواند یاری دهنده باشد و آموزش های لازم را در فعال کردن زیرنویس تلویزیون به اجرا در بیاورد. همراهی کردن شما همیشه موجب دلگرمی ما بوده و می باشد، ممنون که تا آخر مقاله با ما بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا