مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت صدای بلند چرخ گوشت

تمامی متن مقاله علت صدای بلند چرخ گوشت را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.88 MB دانلود پی دی اف - 914.65 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت صدای بلند چرخ گوشت

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۰/۲۹ پنج شنبه
علت صدای بلند چرخ گوشت
چکیده این مقاله : در این مقاله از بنان کالا مگ قصد داریم تا تمامی عوامل که دلیل صدای زیاد چرخ گوشت در حین کار کار است را مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 237 بازدید

دستگاه های چرخ گوشت از جمله وسایل کاربردی در هر آشپزخانه ای می باشند، که هنگام کار کردن صدای نسبتا بلندی تولید می کنند. اما علت این که چرخ گوشت صدایی بلندتر از میزان واقعی خود تولید می کند، چه چیزی می تواند باشد؟ آیا تا به حال شاهد این پیشامد بوده اید، که دستگاه صدایی بلند را از خود بیرون بدهد و شما دلیل آن را نفهمیده باشید و یا این که بی تفاوت از کنار این مسئله گذشته باشید. در صورتی که صدای زیاد دستگاه شما را آزار می دهد و به دنبال علت صدای زیاد چرخ گوشت خود هستید، بهتر است که در این مقاله ما را همراهی کنید. تا ما علت صدای بلند چرخ گوشت و راهکارهای رفع مشکل به وجود آمده را مورد بازبینی قرار بدهیم.

 

 

قیمت چرخ گوشت

 

 

علت صدای زیاد چرخ گوشت چیست؟

  1. گیر کردن جسم سخت در دستگاه چرخ گوشت
  2. چرخ کردن حجم زیاد گوشت توسط دستگاه
  3. ایراد در چرخ دنده های چرخ گوشت
  4. خرابی در جعبه دنده دستگاه چرخ گوشت
  5. یاتاقان موتور چرخ گوشت
  6. اشکال در عایق موتور دستگاه
  7. مونتاژ اشتباه چرخ گوشت
  8. ساییدگی در پروانه های خنک کننده چرخ گوشت
  9. آسیب دیدن و جابه جایی فیزیکی دستگاه

 

گیر کردن جسم سخت در دستگاه چرخ گوشت

گاهی وقت ها پیش می آید، که گیر کردن جسمی سخت در داخل دستگاه، علتی برای صدای بلند چرخ گوشت باشد. همین امر سبب می شود، تا عملکرد دستگاه با اختلال مواجه شود و چرخ گوشت صدایی ناهنجاری را از خود تولید کند. تحت چنین شرایطی باید قبل از این که به موتور دستگاه فشار وارد آید، فورا چرخ گوشت را خاموش کنید و به بررسی کردن مشکل به وجود آمده و رفع آن بپردازید.

 

گیر کردن جسم سخت در دستگاه چرخ گوشت

 

چرخ کردن حجم زیاد گوشت توسط دستگاه

برخی از کاربران در هنگام استفاده کردن از چرخ گوشت، حجم زیادی از مواد گوشتی و یا سایر مواد غذایی را در دل چرخ گوشت قرار می دهند و با فشار آن را به سمت تیغه ها هل می دهند. لازم است بدانید، که تحت چنین شرایطی به موتور دستگاه فشار بیش از حد وارد می شود و دستگاه صدایی بلند و غیر عادی تولید خواهد کرد. لذا پیشنهاد ما به شما این است، که ابتدا گوشت و مواد غذایی دیگر را به قطعات کوچک تری تقسیم کنید، سپس در چند نوبت عمل چرخ کردن را به انجام برسانید. استراحت دادن و خنک شدن موتور چرخ گوشت، باعث می شود تا از سوختن موتور جلوگیری شود.

 

ایراد در چرخ دنده های چرخ گوشت

از جمله چرخ دنده های موجود در چرخ گوشت، چرخ دنده گیربکس دستگاه است. در صورتی ک این نوع چرخ دنده ها بنا به هر دلایلی دچار مشکل شوند، دستگاه چرخ گوشت صدای بلندی را از خود بروز می دهد. بنابراین تنها راه حل برای حل مشکل پیش آمده، تعویض کردن چرخ دنده توسط تکنسین متخصص می باشد.

 

ایراد در چرخ دنده های چرخ گوشت

 

خرابی در جعبه دنده دستگاه چرخ گوشت

پیدا شدن ایراد در جعبه دنده، دلیلی دیگر برای صدای بلند چرخ گوشت می باشد. در صورتی که هیچ کدام از دلایل ذکر شده در مقاله، دلیل به وجود آمدن مشکل نبودند، باید حتما از یک تعمیرکار ماهر بخواهید، تا جعبه دنده را باز کند و ایراد آن را برطرف نماید.

 

یاتاقان موتور چرخ گوشت

در مواردی ممکن است که علت صدای زیاد چرخ گوشت، یاتاقان زدن موتور دستگاه باشد. در صورتی که موتور چرخ گوشت یاتاقان زده باشد، پس از روشن کردن دستگاه، شاهد صدای بلند چرخ گوشت خواهید بود. در این حالت تنها کاری که لازم است انجام بدهید، بردن دستگاه نزد تکنسین ماهر برای تعویض کردن یاتاقان می باشد.

 

یاتاقان موتور چرخ گوشت

 

اشکال در عایق موتور دستگاه

 در واقع عایق موتور در چرخ گوشت وظیفه دارد، تا صدای بلند دستگاه را تا اندازه چشمگیری کاهش بدهد. ب مرور زمان و در اثر استفاده بیش از حد و طولانی از چرخ گوشت، امکان دارد که عایق از بین برود و همین مسئله علتی برای صدای بلند چرخ گوشت گردد. بنابراین بهترین کاری که در این خصوص باید انجام بدهید، این است که دستگاه چرخ گوشت را برای تعویض کردن عایق، نزد تکنسینی ماهر ببرید.

 

مونتاژ اشتباه چرخ گوشت

دقت داشته باشید، که باید مونتاژ تمامی بخش های چرخ گوشت، به صورت درست و بر اساس دفترچه راهنمای فارسی دستگاه شکل بگیرد. چرا که مونتاژ اشتباه، می تواند دلیلی دیگر برای صدای زیاد چرخ گوشت باشد. از این رو باید هرگونه تغییر شکل و اشتباه در مونتاژ، سریعا اصلاح شود. زیرا مونتاژ اشتباه علاوه بر تولید صدای بلند، در گذر زمان می تواند آسیب های جدی تری را به چرخ گوشت وارد آورد.

 

مونتاژ اشتباه چرخ گوشت

 

ساییدگی در پروانه های خنک کننده چرخ گوشت

در دستگاه چرخ گوشت پروانه های خنک کننده وظیفه دارند، تا با تهیه هوا از بالا رفتن بیش از اندازه دمای دستگاه جلوگیری کنند. توجه داشته باشید، که در صورت استفاده نادرست از دستگاه و به مرور زمان، این امکان وجود دارد که پروانه های خنک کننده دچار هرز شدگی، ساییده شدن، شکستگی و یا کج شدن شوند. بنا به همین دلایل، ساییدگی در پروانه های خنک کننده چرخ گوشت، علتی دیگر برای بلند بودن صدای چرخ گوشت تلقی می شود. برای تعمیر کردن و یا تعویض پروانه های خنک کننده دستگاه، باید از تعمیرکاران حرفه ای درخواست کمک نمایید.

 

آسیب دیدن و جابه جایی فیزیکی دستگاه

به وجود آمدن هرگونه تغییر فیزیکی در چرخ گوشت و یا افتادن آن از ارتفاع، می تواند علت صدای بلند چرخ گوشت باشد. چون که بروز چنین اتفاقاتی عملکرد دستگاه را با اختلال مواجه می کند و همین اختلال باعث به وجود آمدن صدای ناهنجار در دستگاه می شود. راهکار این مشکل نیز باید به صورت تخصصی و توسط تعمیرکاران مجرب صورت بگیرد.

 

آسیب دیدن و جابه جایی فیزیکی دستگاه

 

جمع بندی کلی مقاله علت صدای بلند چرخ گوشت

در این مقاله به 9 مورد از علت های صدای زیاد و بلند چرخ گوشت، همراه با راهکارهای آن ها اشاره نموده ایم. باشد که این مقاله مورد قبول شما عزیزان واقع شود و هر یک از شما به خوبی بتوانید، هنگام بروز چنین مشکلی عیب یابی کنید و مشکل چرخ گوشت را برطرف سازید. همیشه به یاد داشته باشید، که استفاده کردن از چرخ گوشت باید همراه با مراقبت های اساسی شکل بگیرد و تعمیر کردن قطعات فنی و تخصصی دستگاه، باید حتما توسط تعمیرکاران متخصص انجام شود. ممنون از این که با ما تا آخر مقاله علت صدای بلند دستگاه چرخ گوشت، یار و همراه بودید.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا