مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی

تمامی متن مقاله تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 5.47 MB دانلود پی دی اف - 820.46 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۲/۵ جمعه
تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی
چکیده این مقاله : در این مقاله ما با بررسی تفاوت های میان کولر گازی اینورتر و معمولی سوال کاربران مبنی بر اینکه کولر گازی اینورتر بهتر است یا معمولی؟ می پردازیم بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 109 بازدید

آیا تا به حال با خود اندیشیده اید که تفاوت کولر گازی اینورتر با کولر گازی معمولی در چه چیزی است؟ آیا شما هم جزء دسته ای از افراد هستید، که ترجیح می دهید بهترین کولر گازی را به خانه خود هدیه بدهید؟ اما آیا هر یک از شما با وجود این همه تمایل به استفاده کردن از کولر گازی، تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی را می داند؟! شاید این سوال برای اکثریت شما پیش آمده باشد. از این رو ما با نوشتن این مقاله مفهوم را برای شما واضح و روشن می کنیم، تا من بعد به خوبی تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی را بدانید.

 

کولر گازی اینورتر

نسل جدید کولرهای گازی، کولرهای اینورتر می باشند. برخی از افراد به این دستگاه، کولر کم مصرف نیز می گویند. در کولر گازی های اینورتر، کمپرسور دائما روشن است و فقط سرعت کمپرسور تغییر می کند، تا اطمینان حاصل شود که عملیات کارآمد و دقیق خنک سازی یا گرمایش به اندازه مورد نظر باشد. همچنین در کولر گازی های اینورتر، کمپرسور با توجه به دمای هوا تنظیم می شود.

 

کولر گازی اینورتر

 

کولر گازی معمولی

در این نوع کولر گازی ها، هر وقت دمای اتاق به حد مطلوب می رسد، کمپرسور باید کاملا متوقف شود و دوباره شروع به کار کند.

 

کولر گازی معمولی

 

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی در چیست؟

 

سرعت متغیر کولر گازی اینورتر و معمولی

در کولر گازی های اینورتر سرعت کارکرد موتور یا همان کمپرسور، قابلیت تغییر داشته و به این صورت عمل می کند، که در لحظه شروع به کار  با سرعت کمتری عمل نموده و به مرور بیشتر می شود. در حالی که در کولر گازی های معمولی، سرعت کمپرسور ثابت است.

 

میزان مصرف برق در کولر گازی معمولی و اینورتر

از مهم ترین ویژگی های کولر گازی اینورتر، کم مصرف بودن برق آن ها می باشد. از آن جایی که این دستگاه، دارای تکونولوژی پیشرفته ای است، مصرف برق در آن یک دهم مصرف برق در کولر گازی معمولی می باشد. با داشتن این ویژگی انتخاب کولر گازی اینورتر در طولانی مدت، باعث صرفه جویی چشم گیر در هرینه های برق مصرفی خواهد شد. لذا این نوع از کولر گازی می تواند، از هر لحظی برتری خود را به اثبات برساند.

 

میزان مصرف برق در کولر گازی معمولی و اینورتر

 

میزان خنک کنندگی و گرمایش کولر گازی معمولی و اینورتر

سرعت گرمایش و سرمایش کولر گازی های اینورتر، بیشتر از کولر گازی های معمولی می باشد. در ابتدای شروع سرمایش یا گرمایش، کولر گازی اینورتر توان خود را برای رساندن دمای محیط به حد مطلوب به کار می برد و هنگامی که دما به حد مطلوب رسید، دستگاه به جای خاموش شدن سرعت چرخش موتور را کاهش می دهد. اما در کولر گازی معمولی، سرعت خنک سازی و گرمایش یکنواخت است و با رسیدن دمای محیط به مقدار دلخواه، کمپرسور دستگاه خاموش شده و پس از گذشت مدتی و افت چند درجه ای، مجددا روشن می شود و برای رسیدن به دمای دلخواه دوباره به کار می افتد. بنابراین میزان خنک کنندگی و گرمایش، یکی دیگر از تفاوت های بین کولر گازی اینورتر و کولر گازی معمولی می باشد.

 

عدم وجود خازن و سیم پیچ استارت

یکی دیگر از تفاوت های بین این دو نوع کولر گازی، عدم وجود خازن و سیم پیچ استارت می باشد. لازم است بدانید که در ساختار کمپرسورهای اینورتر دار، سیم پیچ استارت وجود ندارد و طراحی آن به صورت سیم پیچ ستاره می باشد. همان طور که می دانید یکی از مشکلات و عوامل مصرف داکت اسپلیت ها، استفاده از خارن آن هاست که معمولا در هنگام استارت آمپر زیادی از شبکه برق می گیرد و در نتیجه باعث صدمه زدن به وسایل برقی می شود. خوشبختانه سیستم اینورتر، برق ورودی AC متناوب را به DC تبدیل کرده و با کنترل فرکانس، دور کمپرسور را تنظیم می کند. در چنین حالتی کولر گازی اینورتر در حین کارکرد خود نیازی به خازن و سیم پیچ استارت ندارد.

 

میزان صدا در کولر گازی اینورتر و معمولی

میزان صدا، یکی دیگر از تفاوت های بین کولر گازی معمولی و اینورتر می باشد. دستگاه هایی اینورتر با صدای بسیار کمی کار می کنند، به طوری که می توان گفت این کولر گازی ها تقریبا بی سر و صدا هستند. در نتیجه برای افرادی که با سر و صدای لوازم خانگی مشکل دارند، کولر گازی اینورتر بسیار مناسب می باشد و آرامش بیشتری را برای افراد حاضر در خانه به دنبال خواهد داشت. این در حالی است که کمپرسورهای معمولی، برای کار کردن نیاز به آمپر بالایی دارند و در نتیجه انرژی زیادی به صورت گرما تلف می شود و به خاطر دور زیاد، لرزش و صدای نسبتا زیادی از کولر گازی های معمولی تولید می شود.

 

میزان صدا در کولر گازی اینورتر و معمولی

 

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی به طور خلاصه وار به شرح زیر می باشد.

  1. بزرگ ترین فرق بین کولر گازی معمولی و اینورتر در این است، که موتور کولر گازی اینورتر دارای سرعت متغیر است. در حالی که سرعت کمپرسور برای کولر گازی معمولی ثابت است.
  2. دوم این که کولر گازی های معمولی، به نسبت کولر گازی های اینورتر، مصرف برق بیشتری دارند.
  3. تفاوت سوم در این است که تکنولوژی اینورتر در کولر گازی، موجب خنک کنندگی و گرمایش سریع تری نسبت به مدل کولر گازی معمولی می شود.
  4. چهارمین فرق عدم وجود خازن و سیم پیچ استارت در داخل سیستم کولر گازی اینورتر می باشد.
  5. پنجم این که تفاوت کولر گازی های اینورتر و معمولی، در میزان سر و صدای تولید شده آن ها است. در کولر گازی های اینورتر میزان صدا بسیار کمتر از کولر گازی معمولی می باشد.

 

نتیجه گیری و جمع بندی کلی

با توجه به نتیجه ای که از مقاله تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی به دست آورده ایم، باید گفت که در کل تفاوت این دو نوع کولر گازی در این است که کولر گازی های اینورتر دارای استهلاک کمتری بوده و عمر مفید بیشتری دارند. در آخر باید بگوییم که هر چند کولر گازی های اینورتر از قیمت بالاتری برخوردارند، اما ارزش خریداری کردن را دارند و می توانند هنگام استفاده کردن، تفاوت خود را با کولر گازی های معمولی به خوبی نمایان کنند. امیدواریم که مطالب فوق مقاله تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی، برای هر یک از شما عزیزان مفید و کاربردی واقع شده باشد.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا