مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف نحوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی

تمامی متن مقاله نحوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 5.2 MB دانلود پی دی اف - 829.25 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۲/۲ سه شنبه
نحوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی
چکیده این مقاله : اگر می‌خواهید، اطلاعات مفیدی در رابطه با جاپودری لباسشویی، نحوه استفاده و نحوه نگهداری آن به دست بیاورید، تا پایان این مقاله همراه ما در بنان کالا مگ باشید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 160 بازدید

اهمیت دادن به جاپودری ماشین لباسشویی، بسیار مهم است و باید حتما به این بخش کوچک از دستگاه توجهی ویژه کرد. جاپودری ماشین لباسشویی بسته به مدل و برندهای مختلف دستگاه، می توانند متفاوت از همدیگر باشند. اما باید گفت که تقریبا طرز استفاده از هر یک از آن ها، بسیار مشابه به یکدیگر است. همان طور که از نام جاپودری مشخص است، این قسمت محلی است برای ریختن مایع لباسشویی، پودر لباسشویی و مایع نرم کننده. توجه داشته باشید، در صورتی که با طرز کار جاپودری آشنایی نداشته باشید و از آن به خوبی نگهداری نکنید، ممکن است کل کار دستگاه با مشکل مواجه شود. از این رو بهتر است که با ما باشید، تا از این پس بدانید که کدام شوینده را در کدام بخش و به چه میزانی در ماشین لباسشویی استفاده کنید.

 

استفاده کردن از جاپودری ماشین لباسشویی به چه شکلی است؟

خیلی ساده و مختصر باید گفت که هنگام استفاده کردن از دستگاه، باید هر یک از شوینده ها را در جای مخصوص خود بریزید. همچنین بعد از چند بار استفاده از ماشین لباسشویی، به تمیز کردن و نظافت جاپودری خود اقدام کنید.

 

نحوه پر کردن جاپودری با استفاده از پودر لباسشویی

استفاده کردن از پودر ماشین لباسشویی هنوز هم در میان برخی از افراد رواج دارد و آن ها برای شستشوی البسه های خود از این نوع شوینده استفاده می کنند. شما باید پودر را در بخش اصلی که بزرگ ترین بخش جاپودری است و با علامت II و یا بخش پیش شستشو که با علامت  I مشخص می شود، به میزان لازم بریزید.

 

نحوه پر کردن جاپودری با استفاده از پودر لباسشویی

 

حتما به نکات زیر در هنگام استفاده کردن از پودر شوینده در جاپودری دستگاه توجه کنید.

  • برای شستشوی لباس های نه زیاد کثیف و عادی، تنها نصفه پر کردن بخش اصلی جاپودری، از پودر شوینده کافی است.
  • در مواقعی که لباس های کثیف را داخل دستگاه قرار می دهید، بیش از مقدار توصیه شده پودر نریزید. بلکه بخش پیش شستشو یا آبکشی را پر کنید.
  • سعی کنید از ریختن پودر در داخل دیگ دستگاه خودداری کنید.
  • برای شستن برخی از پرده ها و الیاف ها، استفاده کردن از پودر زیادی نیاز نیست.
  • نحوه ریختن مایع لباسشویی در جاپودری دستگاه

 

قبلنا استفاده کردن از پودر لباسشویی خیلی رایج بوده است و اکثریت افراد برای شستشوی لباس های خود در لباسشویی، از این شوینده استفاده کرده اند. اما امروزه پودر جای خود را به مایع لباسشویی داده است و افراد زیادی از این نوع مایع در لباسشویی، برای شستن لباس های خود استفاده می کنند. به هر حال هنگام استفاده کردن از مایع لباسشویی، باید مایع را در محفظه اصلی جاپودری لباسشویی، با قرار دادن شاسی مخصوص از جنس پلاستیک بریزید. بنابراین باید بدانید که محل ریختن مایع شستو در لباسشویی، همان جایی است که پودر را می ریزید. در صورت استفاده کردن از مایع باید شاسی را در بخش  IIقرار بدهید و مایع را تا خط MAX و یا کمتر از خط پر کنید. به همین راحتی از جا پودری ماشین لباسشویی تان به طرز صحیح می توانید استفاده کنید.

 

نحوه ریختن مایع نرم کننده در جاپودری دستگاه

به طور معمول بخش مربوط به نرم کننده، با عبارت Softener  و یا علامت * مشخص می شود. برای استفاده کردن از مایع نرم کننده، آن را به اندازه و تا خط مشخص شده مقدار ماکزیمم پر کنید.

 

نحوه ریختن مایع نرم کننده در جاپودری دستگاه

 

طرز درآوردن جاپودری ماشین لباسشویی

برای بیرون کشیدن و درآوردن کامل جاپودری، شما باید محفظه را تا انتها بیرون بکشید و سپس با یک دست اهرم تعبیه شده در داخل جاپودری را فشار بدهید، تا جا پودری آزاد شود و سپس به راحتی آن را بیرون بکشید. شایان ذکر است بدانید که همه مدل های دستگاه، در آوردن جاپودریشان از این طریق انجام نمی شود. چرا که در برخی از مدل های لباسشویی، خارهای کوچکی مانع از خروج جاپودری از لباسشویی می شوند. در این مدل ها باید با کمی فشار رو به بالا و کمی سرعت، جاپودری را بیرون بکشید، تا خارج شود. دقت کنید که فشار شما نباید به حدی باشد، که باعث آسیب رساندن به جاپودری شود.

 

نحوه نظافت و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی

حتما بارها شاهد این بوده اید، که با تمیز نکردن جاپودری، به مرور زمان در این محل باعث گرفتن رسوبات و سخت شدن شوینده ها خواهد شد. این موارد می توانند باعث مشکلاتی مانند: گرفتگی مجرا و نرسیدن پودر به دیگ دستگاه و یا نشت آب از جا پودری شوند. لذا باید حتما به صورت دوره ای این قسمت مهم و کاربردی از ماشین لباسشویی را به صورت اساسی تمیز کنید و آن را عاری از هر گونه رسوباتی نمایید. برای تمیز کردن محفظه جاپودری می توانید راه های زیر را پیش رو بگیرید.

  • بعد از این که محفظه جاپودری را بیرون آوردید، آن را درون یک تشت آب گرم و یا سینک ظرفشویی پر از آب قرار بدهید.
  • اجازه بدهید تا جاپودری مدت زمانی را داخل آب به سر ببرد، تا رسوبات و سختی های شوینده ها نرم شوند و به راحتی از بین بروند.
  • با استفاده از یک برس یا مسواک آغشته به شوینده، تمام قسمت های جاپودری را به خوبی بسابید.
  • حالا نوبت آبکشی کردن جاپودری و خشک کردن آن فرا رسیده است.
  • در آخر کار به داخل محفظه جاپودری نیز با دقت بنگرید و به وسیله یک دستمال یا برس آن جا را نیز به خوبی تمیز کنید. سپس محفظه را سر جای خود قرار بدهید و از استفاده مجدد ِماشین لباسشویی تان لذت را ببرید.
  • به عنوان یک نکته مهم همیشه به یاد داشته باشید، که محفظه جاپودری را برای شستشو داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید. چرا که آب داغ دستگاه، باعث تغییر دادن شکل و حالت جاپودری می گردد.

 

نحوه نظافت و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی

 

نتیجه گیری کلی از مقاله نحوه استفاده از جا پودری ماشین لباسشویی

شما با رعایت تمامی نکات بالا در هنگام استفاده صحیح از جاپودری ماشین لباسشویی، از این وسیله کاربردی نهایت مراقبت را به عمل آورده اید و دستگاه را از بروز مشکلات احتمالی حفظ کرده اید. پس چه خوب است که اگر تا کنون نسبت به تمیز کردن این بخش از ماشین لباسشویی بی تفاوت بوده اید، همین الان دست به کار شوید و به تمیز کردن آن اقدام نمایید. در آخر امیدواریم که مقاله ما توانسته باشد، آموزش صحیح را در خصوص نحوه استفاده از جا پودری ماشین لباسشویی، به خوبی بیان کرده باشد. ممنون از این که با ما تا آخر مقاله همراه بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا