مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف نحوه استفاده و نگهداری از اتو پرس

تمامی متن مقاله نحوه استفاده و نگهداری از اتو پرس را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 7.79 MB دانلود پی دی اف - 955.58 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه استفاده و نگهداری از اتو پرس

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ دوشنبه
نحوه استفاده و نگهداری از اتو پرس
چکیده این مقاله : نگهداری کردن از اتو پرس نیز باید به بهترین شکل ممکن صورت بپذیرد. بنابراین اگر می خواهید، نحوه استفاده و نگهداری از اتو پرس را فرا بگیرید، لازم است که تا آخر با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 232 بازدید

با توجه به این که اتو کردن البسه ها به وقت و دقت زیادی نیاز دارد، بیشتر افراد از انجام دادن این کار فراری و بیزار هستند. امروزه انواع مختلفی از اتوهای بخار و اتوپرس ها در بازار موجود است و هر یک از افراد بسته به نیاز و کارکرد دستگاه، می توانند یکی از آن ها را برای خود داشته باشند. استفاده کردن از اتوپرس ها، قبلنا بیشتر در خشکشویی ها و کارگاه ها به چشم می خورد. اما چند سالی است، که بیشتر اتو پرس ها خانگی شده اند و مورد استفاده کاربران زیادی قرار می گیرند. اتوپرس هایی که برای استفاده های خانگی مد نظر قرار می گیرد، در ابعاد و اندازه هایی کوچکتر تهیه می شوند و به فروش می رسند. به طوری که کارکرد و کیفیت آن ها، همانند یک اتوپرس کاملا حرفه ای می باشد. استفاده کردن از اتو پرس نیز مستلزم به قوانینی می باشد، به طوری که همراه با استفاده از این دستگاه، نگهداری کردن از آن نیز باید به بهترین شکل ممکن صورت بپذیرد. بنابراین اگر می خواهید، نحوه استفاده و نگهداری از اتو پرس را فرا بگیرید، لازم است که تا آخر مطالب مقاله با ما همراه باشید.

 

نحوه استفاده و نگهداری از اتو پرس

 

نحوه استفاده کردن از اتو پرس چگونه است؟

اولین کار در خصوص استفاده از اتو پرس این است که اگر اتو پرس شما پایه ندارد، آن را بر روی سطحی صاف قرار بدهید و مطمئن شوید، که درهنگام اتو کردن تسلط کافی را خواهید داشت. سپس مخزن آب دستگاه را تا میزان Max پر کنید. بعد از این کار نوبت به باز کردن قفل دستگاه و بالا بردن دسته اتو پرس می رسد. حالا باید دو شاخه را به پریز برق متصل کنید و میزان فشار و بخار اتو را با توجه به جنس پارچه تنظیم کنید. در زمان کوتاهی صفحات اتوپرس شروع به گرم شدن خواهند کرد و شما باید به راحتی پارچه یا لباس مورد نظر را بر روی صفحه پایین اتوپرس پهن کنید. سپس صفحه بالایی را بر روی صفحه پایینی فشار دهید، تا شاهد معجزه اتوپرس بر لباس های خود شوید. صفحات پهن اتوپرس در کمترین زمان ممکن و با صرف انرژی کمتر، سطح وسیعی از لباس یا پارچه را اتو کرده و آن ها را نرم و صاف می سازد.

از جمله ویژگی های برتر این دستگاه، این است که وجود صفحه نمایشگر دیجیتالی بر روی اتوپرس ها سبب می شود، تا شما درجه حرارت اتو را با توجه به جنس لباس تنظیم کنید. همچنین با داشتن نمایشگر مخزن آب، شما می توانید میزان آب باقی مانده در اتوپرس را به راحتی مشاهده کنید. ظرفیت بالای مخزن آب اتوپرس موجب می گردد، تا دستگاه تا یک ساعت و نیم قادر به بخار دهی باشد. لازم است بدانید که استفاده از اتو بخارهای معمولی برای پارچه های ضخیم مناسب نمی باشد و به طور معمول زمان زیادی نیاز است، تا چروک های لباس های ضخیم به کمک اتوهای معمولی برطرف شود. این قضیه در حالی می باشد، که قدرت اتوپرس ها به حدی زیاد است، که به راحتی لباس های ضحیم را اتو می کند و تمام چروک های آن ها را رفع می سازد.

 

نحوه استفاده کردن از اتو پرس چگونه است؟

 

نحوه اتو کردن پیراهن مردانه با اتوپرس

  • برای شروع کار بهتر است از یقه پیراهن شروع کنید و از گوشه های اتوپرس برای انجام این کار استفاده کنید. سپس برای اتو کردن آستین ها، قسمت درز بازوها تا مچ را به صورت کامل بر روی بالشتک اتوپرس قرار بدهید. 
  • بعد از این مرحله می توانید، قسمت های جلویی و پشت پیراهن را در زیر دستگاه قرار بدهید و با اتو کشیدن هر بخش، قسمت اتو نشده پیراهن را جلو بکشید و به راحتی اتو نمایید.
  • دقت کنید که جدا قرار گرفتن قسمت های مختلف پیراهن موجب می شود، تا کیفیت کار شما بالاتر رود و لباس شما به بهترین شکل ممکن اتو شود.

 

نحوه اتو کردن پیراهن مردانه با اتوپرس

 

نحوه اتو کردن شلوار با اتوپرس

  • تقریبا اتو کردن همه شلوارها مشابه به یکدیگر می باشد و برای اتو کردن هر یک از آن ها تنظیمات دستگاه باید با توجه به جنس پارچه انجام گردد.
  • برای اتو کردن شلوار، بهتر است که از قسمت کمربند شروع کنید و شلوار را تا زمانی که به طور کامل صاف نشده است، در زیر اتو نگهدارید.
  • در واقع شلوارها را باید با توجه به میزان چروک در زیر دستگاه قرار دهید. به طور مثال اگر شلوار شما از جنس کتان است، باید  قبل از اتو کردن آن کمی پارچه را مرطوب کنید. چون که در این حالت پارچه نرم می شود و روند اتو کشی بهتر شکل می گیرد.
  • همچنین برای اتو کردن بخش هایی مانند جیب شلوار یا قسمت های چین دار، بهتر است که این قسمت را به طور جداگانه اتو نمایید.

 

نکات مهم در هنگام استفاده و نگهداری از اتوپرس به ترتیب زیر می باشد.

  • از مهم ترین نکات طلایی بر نحوه استفاده و نگهداری از اتوپرس، این است که حتما قبل از شروع به کار با دستگاه، دفترچه راهنمای آن را به خوبی مطالعه کنید و تمام آگاهی های لازم در خصوص استفاده و نگهداری صحیح از اتوپرس را کسب نمایید.
  • در تنظیم کردن این دستگاه باید کاملا هوشیار باشید و بر اساس نوع و جنس پارچه ها، میزان حرارت و فشار بخار اتوپرس را تنظیم کنید.
  • سعی کنید در هنگام اتوکشی، فشار زیادی به صفحه دستگاه وارد نکنید. چرا که این کار نه تنها تاثیری بر روی صاف شدن لباس ها ندارد، بلکه سبب آسیب و فرسودگی اتوپرس شما خواهد شد.
  • برای اتو کردن لباس های حساس و سفید، سعی کنید از یک تکه پارچه تمیز و مناسب، برای ایجاد فاصله اتوپرس با لباس های خود استفاده کنید.
  • اگر حجم لباس هایتان زیاد است، سعی کنید با فاصله اتو کردن آن ها را انجام بدهید و به اتوپرس خود اجازه استراحت کردن بدهید. در غیر این صورت با دمای بالا و کارکرد زیاد دستگاه، اتوپرس با گذشت زمان دچار آسیب های جدی می شود.
  • در اتو کردن لباس های پشمی دقت و احتیاط زیادی به خرج بدهید. زیرا بخار زیاد دستگاه ممکن است باعث شل شدن و گشاد شدن لباس ها شود.
  • از دیگر نکات مهم و ضروری برای نگهداری و استفاده مناسب از دستگاه این است، که از آب مقطر برای اتوپرس استفاده کنید. در کل استفاده از آب مقطر سبب می شود، تا اتوهای مخزنی جرم و رسوبات به خود نگیرند. اما اگر بنا به هر دلیلی اتوپرس دچار رسوب شد، بهترین کار این است که به اندازه مساوی آب و سرکه را داخل مخزن دستگاه بریزید. سپس اتو را روشن کنید و به آن اجازه بخار کردن بدهید. بعد از این که اتو به اندازه کافی بخار کرد، دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید، تا محلول مورد نظر یک ساعت داخل مخزن بماند. بعد از گذشت تایم محلول را از مخزن اتوپرس بیرون بریزید و آن را با آب شستشو دهید.
  • زیپ، یراق و دکمه لباس می توانند، به صفحه تفلون اتوپرس آسیب برسانند. بنابراین بهتره که این نواحی را در هنگام اتو کشیدن، با یک پارچه نخی بپوشانید. توجه داشته باشید، که پارچه مورد استفاده شما نباید رنگ بدهد.
  • به هیچ عنوان از موادی مانند نرم کننده در داخل مخزن اتوپرس استفاده نکنید. زیرا انجام این کار نه تنها به فیلتر و سیستم بخار دستگاه آسیب می رساند. بلکه در طولانی مدت، سبب به وجود آمدن بویی نامطبوع در اتوی شما می گردد.
  • برای اتو کردن ملحفه باید آن را تا کنید و بخشی از ملحفه را پشت اتوپرس قرار بدهید. بعد از اتوکشی هر بخش دیگر از پارچه، آن را به سمت جلو بکشید و قسمت های اتو نشده را زیر دستگاه قرار بدهید.
  • در صورت بروز هر گونه سوختگی یا لکه بر روی کف اتو، شما می توانید سرکه و نمک را با هم مخلوط کنید و سپس کف اتو را با آن پاک کنید.
  • برای اتو کردن قسمت های گلدوزی شده لباس خود، بهتر است که پارچه را به صورت پشت و رو اتو کنید.
  • یکی دیگر از مراحل مربوط به نگهداری از اتوپرس، قرار ندادن وسایل دیگر در زیر دستگاه می باشد.
  • اگر بنا به هر دلیلی لایه تفلون اتوپرس دچار سوختگی شد، فورا آن را خاموش کنید و سپس دستگاه را تمیز نمایید.
  • در آخر با اتمام کار اتوکشی، سیم دستگاه را از پریز برق بکشید و تا زمانی که اتوپرس به طور کامل سرد نشده است، آن را در فضای بسته قرار ندهید.

 

نکات مهم در هنگام استفاده و نگهداری از اتوپرس

 

نتیجه گیری کلی مقاله نحوه استفاده و نگهداری از اتو پرس

نحوه استفاده و نگهداری از اتو پرس در این مقاله، تا حد زیادی شفاف سازی شده است و شما با توجه به مطالب فوق می توانید، به راحتی از بروز هرگونه مشکلی در اتوپرس جلوگیری به عمل آورید. همچنین باید گفت، که روش استفاده و نگهداری کردن از اتوپرس، با توجه به مطالب فوق و با رعایت نکات ذکر شده، به راحتی میسر خواهد بود. لذا اگر هر یک از شما می خواهید، بهترین استفاده را از این دستگاه ببرید و مراقبت و نگهداری کردن از اتوپرس را به برترین شکل ممکن انجام دهید، حتما چند بار با دقت مقاله ما را مطالعه کنید. از همراهی صمیمی شما عزیزان نهایت سپاس را داریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا