مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

تمامی متن مقاله علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 8.98 MB دانلود پی دی اف - 1.25 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۸/۴ چهارشنبه
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار
چکیده این مقاله : در این مقاله می خواهیم، تا در خصوص علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار، صحبت کنیم و راهنمایی های لازم در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه
  • 0 نظر
  • 810 بازدید

خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار کردن، یکی از مشکلاتی است که به احتمال زیاد برای این دستگاه کاربردی به وجود می آید. در واقع ماشین ظرفشویی جزء یکی از دستگاه های کارایی است، که اسباب راحتی افراد را مهیا کرده است و کمک زیادی در کارهای شستشوی ظروف به افراد مختلف می کند. این دستگاه پر کاربرد تقریبا خود را در بیشتر آشپزخانه ها جای داده است و از محبوبیت خاصی به ویژه در میان خانم های شاغل بهره می برد. این که قرار است برای این دستگاه مشکل به وجود بیاید زیاد مهم نیست، بلکه مهم تر از آن شناسایی کردن و رفع مشکل به وجود آمده می باشد. در این مقاله می خواهیم، تا در خصوص علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار، صحبت کنیم و راهنمایی های لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار بدهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ما را دنبال کنید.

 

علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

 

خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

  1. نوسانات و قطع جریان برق
  2. آسیب دیدن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی
  3. خراب شدن فیوز حرارتی دستگاه
  4. قفل درب ماشین و خراب شدن آن
  5. معیوب شدن میکروسوئیچ دستگاه
  6. خراب شدن محافظ جریان برق ظرفشویی
  7. قطع جریان آب ماشین ظرفشویی
  8. خراب شدن پنل کنترلی دستگاه ماشین ظرفشویی
  9. از کار افتادن فن دستگاه
  10. خرابی پمپ آب و موتور ظرفشویی
  11. عدم سرویس به موقع دستگاه

 

خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چه دلایلی می تواند داشته باشد

 

نوسانات و قطع جریان برق

یکی از رایج ترین و اصلی ترین دلایل برای خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار، نوسانات موجود در جریان برق و قطعی آن می باشد. بروز این مشکل می تواند به عواملی مانند: قطع جریان برق منزل، پریدن فیوز، خرابی کابل و دو شاخه پریز مربوط باشد. بعد از این که از جریان برق به ظرفشویی مطمئن شدید، ولی همچنان دستگاه کار نکرد، با توجه به برند ظرفشویی عملیات ریست را انجام دهید.

 

نوسانات و قطع جریان برق

 

آسیب دیدن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

برد در ماشین ظرفشویی قطعه ای بسیار حساس و حیاتی است، که نقش مغز را برای دستگاه ایفا می کند. لذا خرابی قسمتی از برد و یا سوختگی آن، می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی ظرفشویی شود. در صورتی که مطمئن هستید، که ایراد کار از برد ماشین ظرفشویی است، باید حتما بررسی و تعمیر این قطعه فنی را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

 

خراب شدن فیوز حرارتی دستگاه

علت دیگر خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار به خراب شدن فیوز حرارتی دستگاه نیز ارتباط دارد. در واقع فیوز حرارتی جهت امنیت هر چه بیشتر برد به کار می رود، که در قسمت بالای آن نصب می شود و میزان برق وارده به برد را تامین و تنظیم می کند. در صورتی که فیوز حرارتی خراب شده باشد، برق لازم به برد نمی رسد و اگر هم برسد با نوساناتی بیش از حد، دستگاه را از کار می اندازد و دستگاه ناگهان خاموش می شود. رفع این مشکل باید حتما توسط تکنسین مجرب بررسی و عیب یابی شود.

 

قفل درب ماشین و خراب شدن آن

همان طور که می دانید قفل درب ظرفشویی، برای بسته نگه داشتن درب دستگاه در طول سیکل ظرفشویی و ممانعت از چکه کردن آب دستگاه طراحی شده است. همچنین از سوئیچ قفل درب برای تامین برق به پنل کنترلی ماشین ظرفشویی استفاده می کنند. در صورتی که درب دستگاه به خوبی بسته نشود، سوئیچ درب نیز فعال نمی شود و در نهایت ماشین ظرفشویی یا روشن نمی شود و یا این که در حین کار کردن خاموش می شود. توصیه می شود که تعمیر و یا تعویض قطعات آسیب دیده ماشین ظرفشویی، به طور حتم به تعمیرکاران متخصص سپرده شود.

 

قفل درب ماشین و خراب شدن آن

 

معیوب شدن میکروسوئیچ دستگاه

طراحی سیستم داخلی ماشین های ظرفشویی طوری است، که در صورت باز بودن درب برنامه های شستشو انجام نمی شوند و عملکرد دستگاه متوقف خواهد شد. لازم است بدانید که میکروسوئیچ هایی که در ماشین ظرفشویی تعبیه شده اند، وظیفه باز و بسته کردن درب دستگاه را بر عهده دارند و ممکن است در برخی مواقع خراب شوند. اگر این قطعه به درستی عمل نکند، شاید درب بسته به اشتباه باز تشخیص داده شود و منجر به توقف ناگهانی ظرفشویی در حین کار گردد.

 

معیوب شدن میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی

 

خراب شدن محافظ جریان برق ظرفشویی

قطعا اکثریت شما به منظور جلوگیری از وارد شدن آسیب به لوازم الکتریکی خود از محافظ های برق استفاده می کنید. بدون شک انجام دادن این کار تاثیر بالایی بر افزایش طول عمر دستگاه خواهد داشت. در هر صورت محافظ نیز به دلایلی می تواند، آسیب ببیند و مانع از جریان برق به دستگاه شود. از این رو یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار، آسیب دیدن محافظ می باشد.

 

خراب شدن محافظ جریان برق ظرفشویی

 

قطع جریان آب ماشین ظرفشویی

کارکرد ماشین ظرفشویی به جریان آب آن بستگی دارد و آبی که به درون آن وارد می شود، باید به اندازه مناسب باشد. در صورتی که آب به اندازه کافی به دستگاه نرسد، برنامه های آن به خوبی کار نمی کنند و ماشین ظرفشویی در حال کار کردن خاموش می شود. به احتمال زیاد در چنین مواقعی مانعی وجود دارد، که جلوی ورود آب را به داخل دستگاه می گیرد که باید حتما برطرف شود. به علاوه خراب شدن شیر برقی نیز در بروز این مشکل نقش دارد و مانع از ورود آب به درون ماشین ظرفشویی می شود.

 

خراب شدن پنل کنترلی دستگاه ماشین ظرفشویی

در برخی از مدل های ظرفشویی، علت توقف یا خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار کردن به دلیل ایراد در پنل کنترلی که کنسول کنترل نیز خوانده می شود، می باشد. پنل کنترلی ماشین ظرفشویی شامل صفحه رویی دستگاه که شامل دکمه ها و صفحه نمایشگر است می باشد و در صورت ایراد و خرابی آن به گیر کردن دکمه ها و اختلال در کار ظرفشویی منجر می شود. بررسی کردن وضعیت پنل ظرفشویی کاری تخصصی می باشد و حتما باید به افراد ماهر در این زمینه واگذار شود.

 

خراب شدن پنل کنترلی دستگاه ماشین ظرفشویی

 

از کار افتادن فن دستگاه

علت دیگری که بر خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار نقش دارد، از کار افتادن فن دستگاه می باشد. فن تعبیه شده در ماشین، وظیفه تبادل دمای درون دستگاه با بیرون را بر عهده دارد، تا از داغ شدن زیاد ماشین ظرفشویی جلوگیری شود. اگر دمای درون دستگاه داغ شود، جریان به موتور و برد انتقال پیدا نمی کند و در نهایت خاموش شدن یهویی دستگاه رخ می دهد. در صورتی که فن دستگاه خراب شود، تعویض کردن آن توسط متخصصین لازم است.

 

خرید ماشین ظرفشویی

 

خرابی پمپ آب و موتور ظرفشویی

قطعا برای عملکرد صحیح ماشین ظرفشویی، به جریان آب مداوم نیاز است. پمپ آب و موتور ماشین ظرفشویی در صورتی که نتوانند فشار آب کافی برای عملکرد ظرفشویی را تامین کنند و یا ایراد داشته باشند، دستگاه شما با مشکل مواجه می شود. یکی از نشانه های این مشکل می تواند توقف ماشین ظرفشویی در وسط کار و یا خاموش شدن ظرفشویی به طور ناگهانی باشد. دقت کنید که خرابی پمپ یا موتور، معمولا با یک صدای بلند همراه است و گاهی نشتی آب را نیز به دنبال دارد. این قطعات نیز در صورت برزو مشکل لازم است، تا توسط تکنسین بررسی و تعمیر شوند.

 

خرابی پمپ آب و موتور ظرفشویی

 

عدم سرویس به موقع دستگاه

برخی از افراد هستند، تا زمانی که برای ماشین ظرفشویی یک مشکل جدی پیش نیاید به فکر سرویس کردن یا تمیر قطعات آسیب دیده دستگاه نمی افتند. اما اگر هر یک از شما می خواهید که ماشین برای سالیان سال بدون مشکل برایتان کار کند، بهتر است در دوره های یک ساله یا شش ماهه آن را توسط تعمیرکاران متخصص سرویس کنید. چون که سرویس منظم و دوره ای دستگاه ظرفشویی، علاوه بر بهبود عملکرد آن، باعث افزایش طول عمر دستگاه نیز می شود و از بروز مشکلات و آسیب ها جلوگیری به عمل می آورد. با توجه به این موارد می توان گفت که عدم سرویس به موقع ماشین ظرفشویی، می تواند باعث خاموش شدن دستگاه در حین کار کردن شود.

 

عدم سرویس به موقع دستگاه

 

نتیجه گیری از مقاله علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

دلایل رایجی که بر توقف ماشین ظرفشویی در حین کار دخالت دارند در مطالب فوق مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای هر یک نیز به خوبی بیان شد. همانطور که در بالا گفته شد، از جمله مهم ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی می توان به خرابی برد، خرابی المنت حرارتی، آسیب دیدن پنل، از کار افتادن فن، مشکل قفل درب و میکروسوئیچ، قطع جریان آب، نرسیدن برق به دستگاه، عدم سرویس به موقع، معیوب شدن پمپ و ... اشاره شد. در صورتی که با مطالعه کردن این مقاله باز هم نتوانستید عیب یابی کنید، باید حتما با یک تعمیرکار متخصص ماشین ظرفشویی تماس بگیرید و از او درخواست کمک نمایید. در آخر مقاله به شما توصیه می کنیم، تا با استفاده های صحیح و اصولی به خوبی از ماشین ظرفشویی خود نگهداری کنید و مشکلات را از دستگاه دور نگه دارید. با تشکر از این که در خواندن مقاله علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار با ما همراه بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا