مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف آَشنایی با عناصر 5 گانه فنگ شویی

تمامی متن مقاله آشنایی با عناصر 5 گانه فنگ شویی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 7 MB دانلود پی دی اف - 1.07 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

آشنایی با عناصر 5 گانه فنگ شویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۷/۳ یکشنبه
آشنایی با عناصر 5 گانه فنگ شویی
چکیده این مقاله : فنگ شویی از آن مواردی است که این روزها مورد توجه عده زیادی واقع شده است و تقریبا در همه جا صحبت از آن به میان می‌آید بنابراین ما را در مطلب آَشنایی با عناصر 5 گانه فنگ شویی همراهی کنید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 3100 بازدید

یکی از بحث های مهم در علم فنگ شویی، عناصر پنج گانه می باشد. این عناصر عبارتند از آب، آتش، چوب، خاک و فلز. در فنگ شویی این پنج عنصر به عنوان عناصر اصلی در نظر گرفته می شوند. باورهایی که چینی ها در مورد این عناصر دارند، این است که این پنج عنصرها در همه جا وجود دارند و نقش مهمی در کیفیت انرژي دارند. پیدایش و شناخت عناصر پنج گانه تقریبا به 3000 سال پیش باز می گردد. همچنین این عناصر بر اساس فصل های طبیعت، سال، ماه و روز بررسی شده اند. با توجه به محیطی که در آن قرار دارید، باید تعادل کلی بین عناصر پنج گانه فنگ شویی رعایت شود. چون که غلبه بیش از حد یک عنصر می تواند، باعث ضعیف شدن عناصر دیگر در زندگی شود. شما زمانی می توانید بهترین چیدمان و دکوراسیون مناسب را برای محیط کار یا زندگی خود اجرا کنید، که این عناصر را به خوبی بشناسید. تحت چنین شرایطی است که تاثیر مثبت آن را در بهبود روابط، مشاهده می کنید و به موفقیت های چشم گیری در زمینه های مختلف دست پیدا خواهید کرد. آشنایی با عناصر پنج گانه فنگ شویی در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد، پس با ما باشید.

 

آَشنایی با عناصر 5 گانه فنگ شویی

 

عناصر 5 گانه فنگ شویی 

  • آب
  • آتش
  • خاک
  • چوب
  • فلز

 

عنصر آب

آب مایه حیات و زندگی است و همگی می دانیم که حیات بدون وجود آب هیچ معنا و مفهومی ندارد. لازم است بدانید، که عنصر آب در فنگ شویی سمبل فصل زمستان است، که آرامش تحرک و حرکت را با خود به ارمغان می آورد. تصور کنید، شما درحال نگاه کردن به رودخانه و حرکت شگفت انگیز آب رودخانه هستید، قطعا در این حالت شما آرامشی وصف نشدنی کسب خواهید کرد. در این شرایط خواهید توانست، که قدرت خارق العاده عنصر آب را به خوبی درک کنید. رنگ عنصر آب، سیاه، سرمه ای و آبی است که شما با نگاه کردن به عمق آب، می توانید سیاهی آن را ببینید. آب عنصر ثروت و دارایی است، که جهت بخش شمالی بنا ( قسمت کار و حرفه) را شامل می شود. شکل عنصر آب به تبعیت از امواج خروشان دریا به شکل موج دار یا راه راه و منحنی است، که حاوی یک الگوی انحنایی و چرخشی می باشد.

 

عنصر آب

 

عنصر آتش

عنصر آتش در میان عناصر 5 گانه فنگ شویی، گرم ترین آن ها به شمار می رود و مربوط به فصل تابستان است، که نشان دهنده ی شور و شوق، احساسات و انرژی بالا می باشد. واضح است که این نوع عنصر با خود گرما و هیجان را به همراه دارد. شکل عنصر آتش در فنگ شویی، نوک تیز و مثلثی مانند: شعله آتش، مثلث و هرم می باشد. اشیاء واقعی عنصر آتش، از عناصر پنج گانه فنگ شویی که گرم و سوزاننده اسـت، شامل شمع ها، شومینه ی گاز و انرژی آفتاب است. رنگ عنصر آتش: قرمز، صورتی و نارنجی است و در جهت جنوب بنا قرار دارد. با توجه به شناخت این عناصر می توان گفت، که عنصر آتش همراه با حس همدردی و دلسوزی است.

 

عنصر آتش

 

عنصر خاک

عنصر خاک یا زمین، مرکز و جوهره ی فنگ شویی است، که ما بین جهت فصل ها می باشد. خاک، مادر تمام عناصر به شمار می آید و مانند کوه مقاوم و استوار است. شایان به ذکر است که خاک عنصری است، که شما را در بر می گیرد و سبب پایدار و متعادل شدن شما می گردد. رنگ عنصر خاک: کرم، قهوه ای، بژ و زرد است و شکل آن نیز مربع است که با اشکال هندسی نیز تقویت می شود. توجه داشته باشید که برای افزایش انرژی عشق و تقویت رابطه ها، عنصر خاک مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با قرار دادن ظرف، گلدان های سفالی و هر چیز دیگری که نمادی از عنصر خاک باشد، در ناحیه جنوب غرب، شمال شرق و مرکز خانه انرژی خوب و مثبتی را برای خود رقم بزنید.

 

عنصر خاک

 

عنصر چوب

در فنگ شویی عنصر چوب، سمبل فصل بهار است و نشان دهنده رشد، حیات و گسترش در زندگی افراد می باشد. رنگ عنصر چوب سبز است و مانند سبزی برگ های درختان طراوت و شادابی را می بخشد. همچنین شکل این عنصر مستطیلی و استوانه ای می باشد، که از شکل خالص عنصر چوب می توان به صورت گل و گیاه استفاده کرد. اشیای واقعی عناصر چوبی، چوب طبیعی، مبلمان چوبی، گیاهان و گل ها می باشند. دقت کنید زمانی که کانال حرکت به سمت انرژی مثبت در شما مسدود شده است، با قرار گرفتن در یک محیط سرسبز که پر از درخت، گل و گیاه باشد. می توانید حس درونی و انرژی تان را تقویت نمایید. علاوه بر تمامی این موارد عنصر خاک، سرحالی، شادابی و طراوات سبزی خود را به روحیه شما می بخشد. شرق و جنوب شرق بنا، جهت عنصر چوب می باشد.

 

عنصر چوب

 

عنصر فلز

فلز در علم فنگ شویی، نماد سختی، استقامت و رفتن به درون است و یکی از مهم ترین عناصر پنج گانه فنگ شویی محسوب می شود. سمبل این عنصر فصل پاییز یا برگ ریزان می باشد. رنگ عنصر فلز سفید، نقره ای یا طلایی است و شکل آن گرد، منحنی و نیم دایره می باشد. اجسامی مانند: سیستم های صوتی و تصویری، تلفن، گوشی موبایل، لپ تاپ و ... همگی معرف نماد عنصر فلز می باشند. به طور واضح عنصر فلز، تمرکز را در زندگی افراد بالا می برد. جهت عنصر فلز در غرب و شمال غرب بنا می باشد و حس درون گرایی را به همراه دارد. در صورتی که یک فرد نیاز به تمرکز و تصمیم گیری روی موضوع خاصی داشته باشد، با همراه داشتن یک شئ فلزی می تواند بهترین و مناسب ترین تصمیمات را برای خود بگیرد. سعی کنید از غلبه عنصر آتش بر فلز بپرهیزید و برای تقویت عنصر فلز از عنصر خاک استفاده کنید.

 

عنصر فلز

 

جمع بندی کلی در خصوص عناصر 5 گانه فنگ شویی

اگر به خوبی این مقاله را مطالعه کرده باشید، با عناصر پنج گانه فنگ شویی یعنی آب، آتش، خاک، فلز و چوب آشنا شده اید. در واقع استفاده صحیح از این عناصر باعث می شود، تا قدرت خود را در زندگی به ارمغان بیاورید. به فرض مثال: یک شومینه یا بخاری عنصر آتش را به اتاق شما اضافه می کند و گرانیت عنصر خاک را به آشپزخانه شما می افزاید. اما باید در جریان باشید، که همیشه امکان استفاده از عناصر واقعی امکان پذیر نیست و شما می توانید از رنگ و یا شکل مربوط به عناصر استفاده کنید. برای مثال: زمانی که به انرژی بیشتری در زندگی خود نیاز دارید، رنگ قرمز را به اتاق تان اضافه کنید. این هم از توضیحات لازم در خصوص عناصر 5 گانه فنگ شویی، امید است که دانستنی های لازم را به کمک مطالب فوق فرا بگیرید و از آن ها به بهترین نحو ممکن استفاده ببرید. با تشکر از این که در خواندن این مقاله با ما یار بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا