مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت برفکی شدن تصویر تلویزیون

تمامی متن مقاله علت برفکی شدن تصویر تلویزیون را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 5.16 MB دانلود پی دی اف - 920.19 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت برفکی شدن تصویر تلویزیون

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۵/۲۷ پنج شنبه
علت برفکی شدن تصویر تلویزیون
چکیده این مقاله : برفکی شدن تصویر تلویزیون از مشکلاتی است که ممکن است برای هر تلویزیونی اتفاق بیفتد. در این مطلب از بنان کالا به 6 علت برفکی شدن تصویر تلویزیون میپردازیم.
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 845 بازدید

چرا تصویر تلویزیون شما برفکی می شود؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که در حین نگاه کردن به تی وی، یکدفعه تصویر دستگاه برفکی شود؟ در صورت بروز این اتفاق چه حسی به شما دست می دهد؟ بی شک برفکی شدن تلویزیون یکی از مشکلات رایجی است، که در هر نوع تلویزیونی امکان دارد رخ بدهد و باعث آزار و اذیت تماشاگران شود. با توجه به این که تلویزیون به عنوان یکی از لوازم خانگی بسیار پرطرفدار و ضروری شناخته شده است. وجود هرگونه مشکلی برای این دستگاه می تواند، بسیار ناخوشایند و غیر قابل تحمل باشد. لذا ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، علت های برفکی شدن دستگاه تلویزیون را به شما بشناسانیم و راه حل های موجود را پیش پای شما قرار بدهیم. پس برای کسب آگاهی ها و اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از خرید تلویزیون رخ دهد برفکی شدن تصویر تلویزیون می باشد که در این مبحث به علت و راه حل های آن می پردازیم.

 

علت برفکی شدن تصویر تلویزیون

 

توضیحاتی مختصر در خصوص برفکی شدن تصاویر در تلویزیون های قدیمی و جدید

در تلویزیون های قدیمی که تصویر را از طریق آنتن های آنالوگ دریافت می کنند، برفکی شدن تصاویر به مراتب بیشتر مشاهده می شود. اما با توجه به این که دستگاه های تی وی جدید و پیشرفته برای دریافت تصاویر به دستگاه های دیجیتال وصل هستند، مشکل برفکی شدن در آن ها کمتر دیده می شود. در اصل برفکی شدن تصویر به معنای نمایش پیکسل های سیاه و سفید روی تصویر است، که به صورت بخشی از تصویر و یا تمام آن مخدوش می شود. گاهی وقت ها ممکن است، که برفکی شدن تلویزیون همراه با صدایی ناهنجار و گوش خراش باشد، که علت این اتفاق می تواند به وصل نبودن کابل اتصال و یا خرابی سیم اتصال آنتن دستگاه باشد.

 

دلیل برفکی شدن تصویر تلویزیون چیست؟

  1. جدا شدن سیم دو شاخه دستگاه
  2. شل بودن کابل ها و سیم های تلویزیون
  3. معیوب شدن فیش ورودی در مدار تلویزیون
  4. تداخل الکترونیکی و نزدیک بودن تلویزیون به وسایل الکتریکی پر قدرت
  5. خرابی دستگاه ستاپ باکس
  6. آسیب دیدن ورودی های HDMI، آنالوگ و یا کامپوزیت

 

جدا شدن سیم دو شاخه دستگاه

یکی از علت های رایجی که برفکی شدن تصویر تلویزیون را به دنبال دارد، جدا شدن سیم دو شاخه می باشد. در برخی از مواقع امکان دارد، که دو شاخه دستگاه در مرز جدا شدن باشد و در چنین شرایطی است، که برق به درستی به دستگاه نمی رسد. در نتیجه امکان دارد تصاویر به صورت برفکی و یا شطرنجی نشان داده شوند. برای رفع این مشکل دو شاخه را در جای خود محکم کنید و از سالم بودن پریز برق نیز مطمئن شوید.

 

جدا شدن سیم دو شاخه دستگاه

 

شل بودن کابل ها و سیم های تلویزیون

برفکی شدن دستگاه می تواند به شل بودن کابل ها و سیم های تلویزیون ارتباطی مستقیمی داشته باشد. پیش آمده که در بسیاری از مواقع شل شدن انواع سیم ها و کابل های متصل به دستگاه و آنتن، سبب برفکی شدن تصویر تلویزیون گردند. شما باید برای جلوگیری کردن و رفع این مشکل از بست های مخصوص برای محکم کردن سیم و کابل استفاده نمایید. چرا که این بست ها می توانند در کیفیت تصاویر نقش بسزایی داشته باشند و از برفکی شدن تصاویر دستگاه جلوگیری به عمل آورند.

 

شل بودن کابل ها و سیم های تلویزیون

 

​معیوب شدن فیش ورودی در مدار تلویزیون

با خراب شدن این فیش، تصاویر به درستی از آنتن به دستگاه منتقل نمی شوند و تحت چنین شرایطی است، که تصاویر بی کیفیت و یا برفکی پخش خواهند شد. به علاوه مشکلاتی چون پاره شدن و قطع شدن سیم رابط نیز باعث نرسیدن سیگنال به تلویزیون و برفکی شدن آن خواهد شد. برای رفع این مشکل به کمک یک مهره محل اتصال فیش را به خوبی محکم کنید.

 

تداخل الکترونیکی و نزدیک بودن تلویزیون به وسایل الکتریکی پر قدرت

یکی دیگر ازدلایل برفکی شدن تلویزیون، نزدیک بودن این دستگاه به وسایلی پر قدرت مانند: کامپیوتر، ماکروویو، اتو بخار و ... می باشد. برای این که تلویزیون شما با مشکل برفکی شدن تصاویر دست و پنجه نرم نکند، توصیه می کنیم که به طور همزمان از یک سه راهی استفاده نکنید و دو شاخه تلویزیون خود را به صورت جداگانه به پریز برق وصل کنید. چرا که در غیر این صورت استفاده همزمان دستگاه ها، باعث ایجاد تداخلات الکتریکی می شود و برای تلویزیون مشکل به وجود می آورد. از این جهت برای رفع این مشکل فقط کافیه تا دستگاه هایی را که مصرف برق بالایی را دارند، از تلویزیون خود دور کنید.

 

خرابی دستگاه ستاپ باکس

برخی اوقات ممکن است که خود دستگاه ستاپ باکس، به لحاظ نرم افزاری و یا سخت افزاری دچار مشکل شده باشد. در صورتی که مشکل در مدار دستگاه ستاپ باکس باشد، چاره ای جز رجوع به تعمیرکار متخصص نخواهید داشت. ولی اگر ایراد در نرم افزار دستگاه باشد، می توانید دستگاه ستاپ باکس خود را ریست نمایید و با کانال یابی مجدد مشکل را حل نمایید. شایان ذکر است که فرایند ریست در دستگاه های مختلف متفاوت می باشد. در صورتی که گیرنده دیجیتال در داخل تلویزیون تعبیه شده، با ریست تنظیمات در تلویزیون مشکل حل خواهد شد.

 

آسیب دیدن ورودی های HDMI، آنالوگ و یا کامپوزیت

لازم است بدانید که تلویزیون شما با یکی از سه نوع کابل HDMI، کامپوزیت و یا آنالوگ به دستگاه ستاپ باکس متصل می شود. لذا وجود هرگونه خرابی در این کابل ها، می تواند در انتقال سیگنال و نمایش عکس، اختلال درست کند و در نهایت باعث بروز مشکل در تلویزیون شود. به علاوه احتمال دارد، که بر اثر کارکرد فراوان ورودی های این سه نوع کابل در تلویزیون هم دچار مشکل شوند و شما با برفکی شدن دستگاه روبه رو شوید. برای حل مشکل باید سعی کنید، تا دستگاه ستاپ باکس را با یکی دیگر از این سه نوع کابل به تلویزیون متصل نمایید.

 

آسیب دیدن ورودی های HDMI، آنالوگ و یا کامپوزیت

 

آخرین سخن

علت برفکی شدن تصویر تلویزیون با ذکر 6 دلیل به اتمام رسید. ما در مطالب فوق سعی کرده ایم، تا به صورتی واضح و ساده دلایل و راهکارهای برفکی شدن دستگاه را بیان کنیم. در صورتی که باز هم مشکل تلویزیون به هیچ یک از این موارد مربوط نبود و شما از پسِ تعمیر دستگاه خود برنیامدید، باید حتما بررسی کردن و تعمیر تلویزیون خود را به متخصصین با تجربه واگذار نمایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا