مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت یخ زدن مواد در یخچال

تمامی متن مقاله علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 5.29 MB دانلود پی دی اف - 1.06 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۵/۱۶ یکشنبه
علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال
چکیده این مقاله : یخ زدن موارد در یخچال فریزر می تواند دلایل متنوعی داشته باشد حال قصد داریم در این مطلب به تمامی علت های یخ زدن مواد در یخچال و راهکار های مفید حل آن بپردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 819 بازدید

یخچال یکی از لوازم کاربردی و بسیار ضروری برای نگهداری انواع مواد غذایی و نوشیدنی ها محسوب می شود. بسیاری از کاربران با یخ زدن مواد غذایی و حتی نوشیدنی ها در یخچال روبه رو شده اند. علت یخ زدن مواد در یخچال موضوعی است که در این مقاله پیرامون آن توضیحاتی ارائه می گردد. اگر علت را در قسمت های فنی دستگاه یافتید باید به تعمیرات یخچال مراجعه نمایید. گاهی علت یخ زدن مواد غذایی بسیار ساده است به طوری که با رعایت یکسری نکات می توانید این مشکل را رفع نمایید.

علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال را می توانیم به خرابی ترموستات یخچال، خراب شدن سنسور یخچال فریزر، تنظیم نبودن دمای یخچال، خراب شدن یا ایراد در دریچه دمپر و خراب شدن برد الکترونیکی اصلی یخچال نسبت دهیم. در ادامه مقاله در مورد هر کدام از این موارد توضیحاتی مختصر ارائه می گردد.

 

علت یخ زدن موارد در یخچال

 

نزدیک بودن مواد غذایی به فن یخچال

یکی از دلایل یخ زدن مواد غذایی در یخچال، نزدیک بودن مواد غذایی به فن یخچال است. چون در قسمت فن یخچال سرمای زیادی وجود دارد و نزدیکی مواد غذایی به این قسمت از یخچال باعث سرمازدگی و یخ زدگی مواد غذایی و نوشیدنی ها می شود.

 

نزدیک بودن مواد غذایی به فن یخچال

 

خراب شدن برد الکترونیکی یخچال

خراب شدن برد فرمان یخچال باعث می شود که برد نتواند فرمان لازم را برای راه اندازی، هیتر برای یخ زدایی یا خاموش شدن کمپرسور صادر شود بنابراین شما با یخ زدن مواد غذایی روبه رو خواهید شد.

 

خراب شدن سنسور یخچال

اختلال در سنسورهای یخچال باعث ایجاد اختلال در عملکرد بردهای الکترونیکی و قطعات یخچال می شود. وظیفه سنسور یخچال چیست؟ این قطعه از یخچال، دما و هوا را به بردهای الکترونیکی ارسال می کند و به این صورت دمای مناسب برای یخچال را تنظیم می کند. خراب شدن سنسور مانع از ایجاد انجام فرآیند ذکر شده می گردد در نتیجه یخچال به صورت غیراستاندارد کار می کند یعنی یخچال خیلی سرد یا خیلی گرم می شود.

 

یخچال را تا حد استاندارد پر نمایید

یخچال ها باید به وسیله مواد غذایی پر شوند تا بتوانند هوای سرد را در داخل یخچال توزیع نمایند. اگر مواد غذایی موجود در یخچال کافی نباشد قطعاً هوای سرد تولید شده به مواد غذایی موجود در یخچال می رسد و همین موضوع باعث انجماد و خشک شدن بیش از حد مواد غذایی داخل یخچال می شود. چیدن مواد غذایی در یخچال باید به صورت منظم و مساوی باشد تا هوای خنک به همه فضای یخچال برسد؛ به عبارت دیگر رعایت همین نکته ساده باعث حفظ تعادل دمای یخچال و فریزر می شود. اگر یخچال و فریزر خالی باشد، تعادل دمای آن ناپایدار می شود.

 

یخچال را تا حد استاندارد پر نمایید

 

تنظیمات فریزر را بررسی نمایید

دلایل زیادی در انجماد مواد غذایی نقش دارند اما یکی از علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال به تنظیمات فریزر مربوط می باشد. به این صورت که طبقات پایین که به فریزر نزدیک‌ تر هستند جزو سردترین قسمت‌ها محسوب می شوند بنابراین باید دمای فریزر را تنظیم کنید و به حد نرمال برسانید. البته بررسی نمایید که یخ‌ساز یخچال در حال کار کردن نباشد چون قسمت فریزر یخچال بیش از اندازه استاندارد، سرد می شود و در نتیجه انجماد مواد غذایی اتفاقی است که رخ می دهد.

 

تنظیمات فریزر را بررسی نمایید

 

خراب شدن ترموستات یخچال

در یخچال هایی که ترموستات دارند احتمال خراب شدن این قطعه وجود دارد. با اختلال در این قطعه، یخچال مدام کار می کند و سرمای زیادی تولید می شود که نتیجه آن یخ زدگی میوه ها و مواد غذایی است.

 

خرید یخچال فریزر

 

خراب شدن دریچه دمپر

دریچه دمپر یخچال در زمانی که موتور یا کمپرسور یخچال در حال کار کردن است و سرما ایجاد می کند، کاملاً باز است و طی این فرایند سرمای تولید شده وارد یخچال می گردد. دریچه دمپر اگر دچار اختلال شود به این صورت که بسته نشود باعث ورود سرمای زیادی به داخل یخچال می گردد. لازم به ذکر است در هر دو صورت یعنی بسته بودن کامل دریچه دمپر یا باز بودن کامل و یکنواخت آن، عملکرد یخچال با مشکل روبه رو می گردد. اگر دمپر کامل باز باشد که یخ زدایی میوه ها و مواد غذایی اتفاق می افتد و اگر دریچه کامل بسته باشد که هوای داخل یخچال گرم می شود؛ بنابراین خراب شدن دریچه دمپر نیاز به تعمیر و تعویض دارد.

 

کثیف بودن کویل های کندانسور

اگر بر روی کویل های کندانسور جرم جمع شده باشد به طوری که این قطعه از یخچال کثیف به نظر برسد، باید انتظار کار کردن بیشتر یخچال را داشته باشید. در چنین مواردی، یخچال باید زمان بیشتری را صرف رسیدن به دمای مورد نظر نماید و همین می تواند باعث یخ زدگی میوه ها و مواد غذایی یخچال شود.

 

کثیف بودن کویل های کندانسور

 

خراب شدن ترمودیسک یخچال

ترمودیسک یکی از قطعات برقی و الکترونیکی یخچال و فریزر محسوب می شود. وظیفه ترمودیسک این است که به سرمای بیش از حد، واکنش نشان داده و در نتیجه باعث قطع و وصل شدن شدن جریان برق به المنت گردد. بنابراین اگر این قطعه دچار اختلال شود، جریان برق به موقع قطع و وصل نمی شود در نتیجه سرمای بیش از حدی به قسمت المنت وارد می گردد. بنابراین انجماد بیش از حد مواد غذایی داخل یخچال ممکن است بر اثر خراب شدن ترمودیسک یخچال اتفاق بیفتد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا