مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف دلیل شطرنجی شدن تلویزیون

تمامی متن مقاله دلیل شطرنجی شدن تلویزیون را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.26 MB دانلود پی دی اف - 780.17 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دلیل شطرنجی شدن تلویزیون

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۵/۱۱ سه شنبه
دلیل شطرنجی شدن تلویزیون
چکیده این مقاله : از مشکلات رایجی که احتمال دارد برای تلویزیون به وجود بیاید شطرنجی شدن تلویزیون می باشد حال در این مطلب قصد داریم به دلیل شطرنجی شدن تلویزیون و راهکار های حل آن بپردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 841 بازدید

در مدل های مختلف تلویزیون یکی از مشکلات رایجی که احتمال دارد به وجود بیاید، شطرنجی شدن دستگاه می باشد. در واقع این مشکل هم به صورت موقت و هم به صورت دائمی، می تواند در تلویزیون ها دردسر ساز شود. به علاوه با شطرنجی شدن تی وی، کیفیت تصاویر از بین خواهد رفت و دستگاه کارایی خود را از دست می دهد. گاهی اوقات پیش می آید که بسیاری از افراد بدون اینکه دلیل علمی و فنی این مشکل را بدانند، شروع به دستکاری کردن تلویزیون می کنند و اوضاع را خیلی بدتر از حالت موجود می کنند. نتیجه این کار بروز مشکلات و آسیب هایی جدی برای دستگاه خواهد بود. لذا لازم است تا شما دلیل شطرنجی شدن تلویزیون را همراه با راهکارهای اساسی آن بدانید. پس با ما در این مقاله یار باشید تا کمک ها و اطلاعات موجود در این زمینه را به طور کامل و جامع کسب نمایید.

 

دلیل شطرنجی شدن تلویزیون

 

دلایلی که باعث شطرنجی شدن تلویزیون می شوند، کدام ها هستند؟

  1. نوسانات برق
  2. خرابی فیش رابط
  3. ضعیف بودن سیگنال
  4. خرابی یا تنظیم نبودن آنتن
  5. معیوب شدن پنل
  6. خرابی مین برد
  7. مشکل در اتصالات تی وی و گیرنده
  8. طوفانی بودن هوا

 

نوسانات جریان برق و شطرنجی شدن دستگاه

از جمله دلایل شطرنجی شدن تلویزیون، نوسانات جریان برق می باشد. با توجه به اینکه میزان مصرف برق در نوسانات جریان برق مؤثر است، عواملی همچون بالا بودن مصرف برق در یک منطقه باعث نرسیدن برق به دستگاه و در نتیجه شطرنجی شدن آن خواهد شد. تحت چنین شرایطی وجود محافظ در هنگام اتصال دو شاخه به پریز برق از بهترین راهکارها برای جلوگیری از خراب شدن تلویزیون و اتصالات است. دقت کنید که با کم و زیاد شدن جریان برق، بهترین کمک و محافظتی که می توانید به تلویزیون خود بکنید، خاموش کردن آن می باشد.

 

نوسانات جریان برق و شطرنجی شدن دستگاه

 

وجود آسیب و خرابی در فیش رابط

این مشکل نیز به نوبه خود می تواند، باعث شطرنجی شدن تی وی شود. در برخی از مواقع برای نمایش کانال های بیشتر در تلویزیون، از فیش های رابط برای اتصال دستگاه دیجیتال، ماهواره و ... استفاده می شود. گاهی اوقات ممکن است که فیش رابط دچار پارگی شود و همین امر باعث قطع و وصل شدن فیش رابط خواهد شد. در صورت شطرنجی شدن تلویزیون به دلیل قطع و وصل شدن فیش رابط، چاره ای جزء تعویض کردن آن وجود ندارد.

 

شطرنجی شدن تلویزیون یا ضعیف بودن سیگنال

تصور کنید در حال تماشا کردن برنامه مورد علاقه، سریال و یا فوتبالی حساس هستید که ناگهان صفحه تلویزیون شطرنجی می شود. واقعاً این موضوع برای افرادی که در این شرایط قرار می گیرند، بسیار اذیت کننده و ناخوشایند می باشد و به احتمال خیلی زیاد دلیل بروز این رخداد، ضعیف بودن سیگنال تلویزیون می باشد. در صورتی که سیگنال های تلویزیون ضعیف شوند، امواج به درستی به صفحه دستگاه منتقل نمی شوند و همین امر تصاویر را به صورت تار و شطرنجی نمایش خواهد داد. در اصل عواملی مانند درخت، دیوار و ... مانع از ورود سیگنال به آنتن می شوند. لذا شما می توانید با تغییر داد محل آنتن و یا کوتاه کردن شاخه درختان مشکل به وجود آمده را به راحتی حل کنید.

 

شطرنجی شدن تلویزیون یا ضعیف بودن سیگنال

 

خراب شدن آنتن تلویزیون

علاوه بر موارد بالا، شطرنجی شدن تلویزیون می تواند به خراب شدن آنتن نیز کاملاً ربط داشته باشد. در اغلب موارد آنتن تی وی در بیرون از محیط خانه نصب می شود. از این رو شرایط آب و هوایی از عوامل مهمی هستند که باعث خراب شدن آنتن می شوند. برای رفع مشکل آسیب دیدن آنتن، می توانید از یک تعمیرکار کمک بخواهید تا به خوبی اتصالات را بررسی کند و در صورت نیاز آنتنی جدید را جایگزین نماید.

 

ایراد پیدا کردن و کارکرد نادرست پنل دستگاه

یکی از قطعات کاملاً حساس و در برخی از مواقع غیر قابل تعمیر، پنل تلویزیون می باشد. معیوب شدن این قسمت از دستگاه نیز باعث شطرنجی شدن تی وی خواهد شد. متاسفانه در بعضی مواقع عواملی چون ضربه به پنل و یا آب خوردن آن، باعث خراب شدن و عملکرد نامناسب پنل خواهد شد. لازم است بدانید که بررسی کردن و تعمیر پنل، کاری کاملاً حساس است که نیاز به دانش و تخصصی بالا دارد؛ بنابراین توصیه ما به شما عزیزان این است که کار تعمیرات پنل را به متخصصان با تجربه و کار بلد بسپارید.

 

ایراد پیدا کردن و کارکرد نادرست پنل تلویزیون

 

خراب شدن مین برد

برد هم جزء یکی از قطعات مهم این دستگاه می باشد که فرمانده اصلی عملکردهای تلویزیون به شمار می آید. هرگونه خرابی روی برد و یا قطعات مربوط به آن، سبب ایجاد مشکل در کارکرد تلویزیون و شطرنجی شدن آن خواهد شد. لازم است بدانید که گره این مشکل نیز به دست تعمیرکاران حرفه ای باز خواهد شد.

 

بروز مشکل در اتصالات تلویزیون

هرگونه فرسودگی و آسیب دیدگی در بین کابل ها و اتصالات بین گیرنده، ممکن است علتی باشد برای شطرنجی شدن تصویر تلویزیون شما. تحت چنین شرایطی است که شما باید از سلامت سیم ها و اتصالات اطمینان حاصل کنید و در صورت مشکل، کابل هایی جدید را جایگزین نمایید.

 

خرید تلویزیون

 

طوفانی بودن هوا

شاید بیشتر افراد بدانند که طوفانی بودن هوا می تواند، باعث شطرنجی شدن صفحه تلویزیون گردد. چرا که با وجود چنین هوایی سیگنال ها به خوبی منتقل نمی شوند و تماشاگران تصاویر را به صورت شطرنجی دریافت می کنند. در واقع این مشکل در آنتن های قدیمی، بیشتر به چشم می خورد و خیلی وقت ها با جایگزین کردن آنتن هایی جدید و پیشرفته مشکل پیش آمده به کل رفع خواهد شد.

 

جمع بندی کلی از مقاله دلیل شطرنجی شدن تلویزیون

در مطالب فوق 8 دلیل رایج برای شطرنجی شدن دستگاه مورد بحث قرار گرفت و راه حل های هر یک نیز به خوبی بیان گردید. در صورتی که باز هم مشکل به وجود آمده به هیچ یک از این موارد بالا بستگی نداشت، شما باید یک بار تلویزیون خود را خاموش کنید و سپس تمام اتصالات دستگاه را دوباره وصل کنید. به احتمال خیلی زیاد این مورد نیز می تواند کمک شایانی به رفع مشکل به وجود آمده کند. باز هم اگه راه حلی برای مشکل تی وی نداشتید، حتماً از یک فرد متخصص و ماهر درخواست کمک نمایید. به امید اینکه تمامی مطالب برای شما عزیزان مفید و مؤثر واقع شوند.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا