مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت قطع شدن صدای تلویزیون

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۴/۲۹ چهارشنبه
علت قطع شدن صدای تلویزیون
چکیده این مقاله : قطع شدن صدای تلویزیون می تواند دلایل زیادی داشته باشد. در این مطلب به 8 علت قطعی صدای تلویزیون اشاره شده تا با مطالعه آن بتوانید به رفع مشکل بپردازید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 273 بازدید

امروزه بازار لوازم خانگی از برندهای مختلف و طراحی های شیک و لوکس پر شده است. در این میان بسیاری از کمپانی ها و برندهای دستگاه تلویزیون نیز دست به کار شده اند و با طراحی های خاص و منحصربه فرد خود، مشتریان را مجذوب این دستگاه نموده اند. با این وجود گاهی در هنگام تماشای تلویزیون با صدای خش خش یا قطعی کامل صدای تلویزیون روبه رو می شوید. همین موضوع شما را از ادامه تماشای برنامه مورد علاقیتان دلسرد می کند. 

بنابراین قطع شدن ناگهانی صدای تلویزیون اتفاق ناخوشایندی است که قطعاً برای حل آن به دنبال راهکار خواهید بود. با این مقاله همراه باشید در ادامه به مهم ترین علل قطع شدن صدای تلویزیون می پردازیم.

 

8 علت اصلی قطع شدن صدای تلویزیون

  1. استفاده از کنترل تلویزیون
  2. اتصال به دستگاه رسیور
  3. فعال بودن گزینه Mute
  4. مشکل را در بلندگوهای داخلی جستجو نمایید
  5. کابل اچ دی ام ای را بررسی نمایید
  6. اتصال هدفون به تلویزیون
  7. برد اصلی تلویزیون مشکل دارد
  8. تنظیمات صدای تلویزیون را بررسی نمایید

 

1- استفاده از کنترل تلویزیون

هنگامی که صدای تلویزیون قطع شده است شما می توانید از طریق ریموت کنترل و یا تلویزیون صدا را افزایش دهید ولی اگر با افزایش صدا، تغییری ایجاد نشد به طوری که تلویزیون همچنان بی صدا ولی دارای تصویر است، بهتر است موارد زیر را بررسی نمایید.

 

2- اتصال به دستگاه رسیور

برخی اوقات اقدام به اتصال تلویزیون به دستگاه پخش کننده همچون رسیور نموده اید. اگر کابل ها به صورت اشتباه متصل شده باشد، قطعاً با عدم صدای تلویزیون روبه رو خواهید شد.

قبل از اتصال رسیورهای دیجیتال به تلویزیون از سلامت کابل های ورودی اطمینان حاصل نمایید.

 

3- فعال بودن گزینه Mute

با فعال بودن گزینه میوت حتما با قطعی صدای تلویزیون مواجه خواهید شد. بهتر است قبل از اینکه اقدام به حل مشکل قطع بودن صدای تلویزیون نمایید گزینه میوت را بررسی نمایید. این گزینه باید غیرفعال باشد. حجم صدا را کم و زیاد کنید، با این روش ساده می توانید به فعال بودن گزینه میوت در تلویزیون پی ببرید.

 

4- مشکل را در بلندگوهای داخلی جستجو نمایید

اگر مشکل از بلندگوهای داخلی تلویزیون باشد باید بدانید که قبل از قطع شدن کامل صدای تلویزیون، شما می توانید صدای خش خش تلویزیون را بشنوید. این مشکل مربوط به بخش سخت افزاری تلویزیون می باشد بنابراین برای تعمیر باید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید. خرابی اسپیکرها یا کنده شدن سوکت ها از جای خود می تواند کاربر را با قطعی صدای تلویزیون روبه رو کند. در این مواقع می توانید صدای تلویزیون را از خروجی هدفون گوش نمایید. اگر از خروجی هدفون صدا به گوش شما رسید این یعنی بلندگوی تلویزیون از کار افتاده و نیاز به تعویض دارد.

 

5- کابل اچ دی ام ای را بررسی نمایید

خیلی از افراد علاقمند هستند که دستگاه تلویزیون را به لپ تاپ متصل کنند. این اتصال از طریق کابل اچ دی ام ای صورت می گیرد. مشکل در این نوع کابل باعث قطع صدای تلویزیون می شود. این نوع کابل ها، هم صدا و هم تصویر را انتقال می دهند، اگر کابل اچ دی ام ای صدا را انتقال ندهد به احتمال زیاد از این کابل بدون شیلد استفاده نموده اید.

 

6- برد اصلی تلویزیون مشکل دارد

یکی از دلایل قطع شدن صدای تلویزیون را می توانیم به خراب شدن برد اصلی و مین برد نسبت دهیم. این موضوع یک مشکل سخت افزاری محسوب می شود. برای رفع این مشکل باید برد اصلی توسط تکنسین متخصص تعویض گردد.

 

7- تنظیمات صدای تلویزیون را بررسی نمایید

اگر صدای تلویزیون شما قطع شده است در حالی که تصویر دارید بهتر است که به قسمت تنظیمات افکت صدا بروید، به احتمال زیاد افکت های صدا را اشتباه تنظیم نموده اید. بهتر است تنظیمات را به حالت عادی برگردانید. تنظیمات صدا به صورتی دستی نیز قابل تغییر می باشند. به این صورت که می توانید با تغییر زبان دستگاه به فارسی یا انگلیسی، تنظیمات را ریست و به حالت قبل بازگردانید. به عبارت دیگر، برای رفع اختلال قطعی صدای تلویزیون می توانید به تنظیمات پیش فرض، حالت اعتدالی و استاندارد صدا توجه نمایید. گاهی به طور ناخودآگاه تنظیمات صدا، نادرست است و همین موضوع زمینه را برای قطع شدن صدای تلویزیون فراهم می کند.

 

8- اتصال هدفون به تلویزیون

هنگامی که هدفون یا سایر لوازم جانبی را به تلویزیون متصل می کنید این را در نظر داشته باشید که صدای تلویزیون قطع می شود. بنابراین اگر با قطع شدن صدای تلویزیون روبه رو شدید حتما بررسی کنید که هدفون به تلویزیون متصل نباشد.

 

در مجموع اگر هنگام نصب و راه اندازی تلویزیون با قطعی صدا روبه رو شدید، همه موارد ذکر شده در این مقاله را مد نظر قرار دهید، به طور مثال اطمینان حاصل نمایید که منبع خروجی را به درستی تنظیم نموده اید، به طوری که منبع خروجی از فرمت تلویزیون پشتیبانی می کند. از اتصال صحیح کابل صدا و کابل اچ دی ام آی مطمئن شوید و در صورتی که از منبع خروجی استفاده می کنید و صدا تاخیر دارد حتما حالت تاخیر صدا را غیر فعال نمایید.

 اگر ایراد برطرف شد که چه بهتر و اگر برطرف نشد به احتمال زیاد مشکل تلویزیون از قطعات سخت افزاری می باشد که در چنین مواقعی باید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا