مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 3
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف نحوه تمیز کردن ریش تراش

تمامی متن مقاله نحوه تمیز کردن ریش تراش را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.44 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه تمیز کردن ریش تراش

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۴/۲۸ سه شنبه
نحوه تمیز کردن ریش تراش
چکیده این مقاله : مدتی پس از استفاده از ماشین ریش تراش موها،سلول های پوست مرده و کف صابون در دستگاه جمع می شود. بنابراین در این مطلب نحوه تمیز کردن ریش تراش به روشی آسان بیان میکنیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 653 بازدید

امروزه اکثریت آقایان برای آراستگی ظاهر خود و زیبایی شان از ماشین ریش تراش استفاده می کنند و این دستگاه به وسیله ای کاربردی و محبوب در میان آقایان درآمده است. با توجه به این که ریش تراش مدام مورد استفاده قرار می گیرد و از این طریق موها، سلول های پوست مرده، کف صابون و سایر مواد زائد در سطح این دستگاه جمع آوری می شوند. لذا باید حتما کسانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند، تمیز کردن این وسیله را در اولویت قرار بدهند. پس از خرید ماشین ریش تراش باید به خوبی از آن مراقبت کرد. تمیز نکردن به موقع ریش تراش می تواند، بعد از مدتی باعث کُند شدن تیغ اصلاح و تجمع میکروب ها در این دستگاه می شود. بنابراین با توجه به این نکات، ما تصمیم گرفته ایم تا در خصوص نحوه تمیز کردن ریش تراش، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم. با ما باشید، تا به خوبی طرز تمیز کردن و ضدعفونی کردن این وسیله کاربردی را یاد بگیرید.

 

نحوه باز کردن انواع ریش تراش ها

  1. باز کردن ریش تراش با تیغه های فویلی
  2. باز کردن ریش تراش با تیغه های چرخشی
  3. باز کردن ریش تراش با تیغه های کلیپر

 

نحوه باز کردن انواع ریش تراش ها

 

1- باز کردن ریش تراش با تیغه های فویلی

شما می توانید با فشار دادن کناره های دستگاه و کشیدن آن، عمل باز کردن ریش تراش های فویلی را به خوبی انجام بدهید. سپس ورقه های محافظ را بیرون بیاورید، تا تیغه ها را در معرض دید خود قرار بدهید.

 

باز کردن ریش تراش با تیغه های فویلی

 

2- باز کردن ریش تراش با تیغه های چرخشی

اگر ریش تراش شما تیغه سر چرخشی دارد، قسمت بالایی آن باید باز شود. در بعضی از مدل ها می توانید قسمت بالایی دستگاه را به طور کامل باز کنید. با انجام دادن این کار، شما می توانید تمامی گوشه های تیغه ها را به خوبی و درستی تمیز کنید.

 

باز کردن ریش تراش با تیغه های چرخشی

 

3- باز کردن ریش تراش با تیغه های کلیپر

در صورتی که تیغه ماشین شما کلیپر است، سر آن را بیرون بیاورید تا تیغه ها نمایان شوند. سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی تیغه ها را بردارید، تا بتوانید آن ها را کاملا پاکسازی کنید.

 

باز کردن ریش تراش با تیغه های کلیپر

 

وسایل و مواد مورد نیاز برای تمیز کردن ماشین ریش تراش

  • آب
  • صابون مایع
  • برس کوچک مخصوص ریش تراش
  • اسپری پاک کننده
  • الکل مالشی

 

نحوه تمیز کردن ماشین ریش تراش

  1. باز کردن ریش تراش
  2. شستن ریش تراش با آب
  3. استفاده کردن از صابون مایع
  4. اسپری پاک کننده یا الکل مالشی
  5. سرهم بندی کردن ماشین ریش تراش

 

نحوه تمیز کردن ماشین ریش تراش

 

مرحله اول: باز کردن ریش تراش

قبل از هر چیزی ریش تراش خود را خاموش کنید و دو شاخه آن را از پریز برق بکشید. توجه داشته باشید اگر ریش تراش شما بی سیم است و با باتری کار می کند، باتری های آن را حتما از دستگاه بیرون بیاورید. بعد سَری را از قسمت دسته ماشین اصلاح باز کنید. موقع تمیز کردن دستگاه را داخل روشویی بگیرید، تا موهای زائد روی زمین ریخته نشوند. خیلی آرام تیغه های دستگاه را به لبه سینک بزنید، تا موهای زائد آن به طور کامل بیرون بیایند. توجه کنید که ضربه های شدید، می تواند موجب شکستن و آسیب دیدن ریش تراش شود.

 

باز کردن ریش تراش جهت تمیز کردن

 

مرحله دوم: شستن ریش تراش با آب

در صورتی که ماشین ریش تراش شما ضد آب است، آن را زیر آب گرم بگیرید و با استفاده از برس مخصوص به خوبی کثیفی های درون دستگاه را تمیز کنید.

 

شستن ریش تراش با آب

 

مرحله سوم: استفاده کردن از صابون مایع

شما می توانید برای حذف کامل چربی ها و آلودگی ها، صابون مایع را روی تیغه ها بریزید و به خوبی قسمت مورد نظر را مالش بدهید. به اندازه چند دقیقه تمام قسمت های تیغه ماشین ریش تراش را با برس کوچک بسابید و سپس آن را زیر آب گرم قرار بدهید. دقت نمایید که به هیچ وجه نباید، سری فویل را با برس یا مسواک تمیز کنید. چرا که هیچ گونه جسم سخت و سفتی نباید با این قسمت برخورد داشته باشد.

 

استفاده کردن از صابون مایع برای تمیز کردن ریش تراش

 

مرحله چهارم: اسپری پاک کننده یا الکل مالشی

تمیز کردن ماشین ریش تراش با اسپری های شستشو نیز به شما کمک می کند، تا در آخر تمام کثیفی های باقی مانده بر روی دستگاه را به خوبی پاک کنید و به نوعی ماشین ریش تراش را ضدعفونی نمایید. به یاد داشته باشید که استفاده کردن از الکل، می تواند کمک بسیار زیادی در ضدعفونی کردن و پاکسازی دستگاه داشته باشد.

 

اسپری پاک کننده برای تمیز کردن ماشین ریش تراش

 

مرحله آخر: سرهم بندی کردن ماشین ریش تراش

بعد از این که تمامی مراحل ذکر شده در بالا را به خوبی انجام دادید و اجازه دادید، تا تمامی قطعات و تیغه های دستگاه توسط هوای محیط خشک شوند، باید به فکر سرهم بندی کردن صحیح دستگاه باشید. خیلی ساده و راحت قطعات دستگاه را دوباره کنار هم قرار بدهید و در آخر یک روغن روان کننده به تیغه ها بمالید. به همین راحتی کار تمیز شدن دستگاه به اتمام می رسد و شما می توانید با خیالی راحت، ماشین ریش تراش را در جای مخصوص خود قرار بدهید.

 

چند نکته مهم برای نگهداری کردن از ماشین های ریش تراش

  • بهتر است که ماشین اصلاح خود را بعد از هر بار اصلاح و یا حداقل هفته ای یک بار تمیز کنید.
  • هنگام تمیز کردن این دستگاه باید مطمئن شوید، که تمام آلودگی ها و موهای داخل ریش تراش به درستی از بین رفته اند.
  • تیغه های ریش تراش را حداقل یک بار در هفته با الکل ضدعفونی نمایید.
  • دستگاه خود را در معرض آب و رطوبت نگهداری نکنید.
  • ریش تراش های کند و زنگ زده را دور بیندازید و دستگاه های جدید و پیشرفته تر را جایگزین کنید.
  • به طور معمول توصیه می شود که پس از 6 یا 8 بار استفاده از یک تیغ، آن را دور بیندازید.
  • مواظب باشید که ریش تراش ها در حین استفاده کردن از دست شما نیفتند و محل نگهداری کردن از آن ها امن باشد.

 

چند نکته مهم برای نگهداری کردن از ماشین های ریش تراش

 

سخن پایانی

امیدواریم که این مقاله مورد پسند و قبول شما عزیزان واقع شده باشد و شما بتوانید به راحتی از عهده تمیز کردن ماشین ریش تراش خود بربیایید. فراموش نکنید، که تمیز کردن ریش تراش نه تنها به کارکرد و کیفیت عمر دستگاه کمک شایانی می کند، بلکه سلامتی شما را نیز از برخی لحاظ تضمین می کند. پس هرگز این کار چند دقیقه ای را پشت گوش نیندازید و در مدت زمان مشخص شده ای، به تمیز کردن ماشین ریش تراش خود بپردازید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا