مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف آموزش تراز کردن یخچال فریزر

تمامی متن مقاله آموزش تراز کردن یخچال فریزر با 5 روش طلایی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.76 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

آموزش تراز کردن یخچال فریزر با 5 روش طلایی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۴/۲۶ یکشنبه
آموزش تراز کردن یخچال فریزر با 5 روش طلایی
چکیده این مقاله : اولین قدم بعد از خرید یخچال فریز نحوه درست چیدن و تراز بودن آن می باشد. حال در این بخش از مقالات آموزشی بنان کالا مگ به آموزش تراز کردن یخچال با 5 روش طلایی می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 733 بازدید

یکی از گام های بسیار مهم بعد از خرید یخچال، توجه به تراز کردن یخچال به شیوه صحیح و اصولی می باشد. چرا که تراز کردن به شکلی مطلوب، به عملکرد مناسب و راندمان بهتر دستگاه کمکی شایان می کند. در واقع تراز کردن یخچال کاری بسیار راحت و ساده است که هر فردی از عهده آن بر می آید. اگر هر یک از شما حس می کند که انجام این کار تنها با حضور تعمیرکاران متخصص امکان پذیر است، مقاله ما را تا آخر دنبال کنید تا آموزش تراز کردن یخچال فریزر را به ساده ترین حالت های ممکن بیان کنیم.

 

آموزش تراز کردن یخچال

 

تراز کردن یخچال و آموزش های مربوط به آن

  1. جدا کردن شبکه جلوی یخچال
  2. تراز کردن دستگاه با استفاده از پایه های تراز
  3. آموزش تراز کردن یخچال فریزر با استفاده از غلطک های تنظیم
  4. تراز کردن یخچال هایی که دارای پایه و غلطک هستند
  5. آموزش تراز کردن یخچال فریزر در آشپزخانه های شیب دار

 

تراز کردن یخچال و آموزش های مربوط به آن

 

جدا کردن شبکه جلوی یخچال

قبل از هر کاری برای تراز کردن این دستگاه، باید شبکه ای که در بخش زیرین این وسیله واقع شده است را برداشت. توجه داشته باشید که این شبکه ها با توجه به مدل دستگاه، به شکل های متفاوتی باز می شوند. به طوری که در برخی از مدل ها، با به کارگیری پیچ هایی که روی شبکه قرار دارند، می توان آن را باز کرد. در مدل های دیگر نیز با به کارگیری زبانه ها، می توان این شبکه را برداشت. خلاصه اینکه شبکه های یخچال با هر روشی به راحتی جدا می شوند.

 

جدا کردن شبکه جلوی یخچال

 

تراز کردن دستگاه با استفاده از پایه های تراز

لازم است بدانید که پشت شبکه یخچال، پایه های تنظیم قرار دارند که از آن می توان برای تراز کردن یخچال فریزر استفاده نمود. برای تنظیم ارتفاع توسط این پایه ها، فقط کافیه تا آن ها را بچرخانید. در این حالت بهتر است از فرد دیگری کمک بگیرید تا یخچال را به عقب خم کند و دسترسی شما به پایه ها بهتر امکان بپذیرد. در آخر با چرخاندن پایه ها در جهت عقربه های ساعت، ارتفاع یخچال بلندتر می شود و در جهت عکس عقربه ساعت، ارتفاع پایه ها کوتاه تر می شود.

 

تراز کردن دستگاه با استفاده از پایه های تراز

 

آموزش تراز کردن یخچال فریزر با استفاده از غلطک های تنظیم

مرحله دیگر آموزش تراز کردن یخچال فریزر، استفاده کردن از غلطک های تنظیم می باشد. در بعضی از یخچال ها به جای استفاده از پایه ها، از غلطک هایی بهره گرفته می شود که به وسیله آن ارتفاع یخچال شما به راحتی تنظیم می شود. دقت کنید در صورتی که پیچ موجود در این غلطک ها را با استفاده از آچار در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، جلوی یخچال بلندتر می شود و با شل کردن آن ها ارتفاع جلوی دستگاه کمتر می شود. اگر خودتان از عهده این کار بر نیامدید، بهتر است که کار را به افراد ماهر در این زمینه واگذار کنید.

 

آموزش تراز کردن یخچال با استفاده از غلطک های تنظیم

 

تراز کردن یخچال هایی که دارای پایه و غلطک هستند

در صورتی که یخچال خریداری شده شما دارای هر دو حالت باشد، باید برای سامان دهی و تنظیم بلندای آن، پایه های یخچال را تا حدی بالا برد تا بتواند وزن دستگاه را متحمل شود. به علاوه غلطک ها نیز باید از زمین فاصله بگیرند. در این صورت در حالت عادی ارتفاع یخچال از سطح زمین باید در حدود 13 میلی متر باشد؛ اما اگر بیشتر از این مقدار شد، باید پایه های تنظیم عقبی مورد بررسی قرار بگیرند.

 

تراز کردن یخچال هایی که دارای پایه و غلطک هستند

 

آموزش تراز کردن یخچال در آشپزخانه های شیب دار

زمانی که محل قرار گیری یخچال داری شیب باشد، تراز کردن دستگاه به سختی امکان می پذیرد. تحت چنین شرایطی بعد از تنظیم پایه و غلطک، شما باید از یک قطعه کاملا مسطح استفاده کنید و آن را زیر پایه ها بگذارید. توجه داشته باشید که قرار دادن تعداد قطعه ها با توجه به فضای مورد نظر متفاوت است؛ یعنی اینکه شاید شما بتوانید تنها با قرار دادن یک قطعه بر زیر پایه یخچال، مشکل تراز نبودن را حل کنید.

 

مشکلاتی که در صورت تراز نبودن یخچال برای دستگاه شما پیش می آید، به شرح زیر می باشد.

  • بروز مشکلاتی مانند لرزش دستگاه و تولید صداهای بلند و ناهنجار
  • وارد آمدن فشار به کمپرسور یخچال و بالا رفتن آمپر دستگاه
  • افزایش مصرف برق، با تراز نبودن یخچال فریزر
  • اتومات نکردن دستگاه و بدون وقفه کار کردن یخچال

 

مشکلاتی که در صورت تراز نبودن یخچال برای دستگاه شما پیش می آید

 

از تراز بودن یخچال چگونه باید اطمینان حاصل کرد؟

با استفاده از ابزار مخصوص از تراز بودن یخچال مطمئن شوید. خیلی راحت ابزار مخصوص تراز را در بالای دستگاه و یا بر روی یکی از طبقات یخچال قرار دهید. اگر مایع داخل ابزار کاملاً در وسط باشد، یخچال شما تراز است و نیازی به دستکاری ندارد. در غیر این صورت باید به قدری پایه ها و غلطک ها را شل یا سفت کنید تا یخچال کاملاً تراز شود.

یکی دیگر از روش های ساده برای تراز کردن یخچال، استفاده از یک لیوان آب است. برای انجام این کار در داخل لیوان به حدی آب بریزید که کاملا پر نشود. سپس آن را بالای سقف دستگاه قرار بدهید. در صورتی که سطح آب داخل لیوان صاف باشد، دستگاه تراز است و نیازی به دست کاری کردن دوباره ندارد.

روش دیگر برای اطمینان از تراز بودن یخچال این است که درب یخچال را باز نگه دارید و به آرامی ول کنید. در این حالت اگر درب یخچال به آرامی و خود به خود بسته شد، نشان دهنده آن است که دستگاه کاملاً تراز است.

 

آخرین کلام 

آموزش تراز کردن یخچال فریزر در این مقاله مورد بحث قرار گرفت و آموزش های لازم و ضروری با زبانی ساده بیان گردید. امیدواریم که هر یک از شما عزیزان بتوانید، با به کارگیری این روش های ساده از پسِ تراز کردن دستگاه خود بر بیایید و این روش ها را به دیگران نیز توصیه کنید. در آخر به شما پیشنهاد می کنیم تا در صورت لزوم برای کمک گرفتن در این زمینه از تکنسین ماهر یخچال فریزر درخواست کمک نمایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا