مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت روشن نشدن جاروبرقی

تمامی متن مقاله علت روشن نشدن جاروبرقی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.04 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت روشن نشدن جاروبرقی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۴/۲۵ شنبه
علت روشن نشدن جاروبرقی
چکیده این مقاله : روشن نشدن جاروبرقی میتواند دلایل مختلفی از جمله خرابی کلید پاور، خرابی اتصالات، سوختن موتور و ... داشته باشد. در این مقاله 9 علت روشن نشدن جاروبرقی را باهم بررسی می کنیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 385 بازدید

فرض کنید که یک روز پر کار پیش رو دارید و می خواهید خیلی سریع منزل خود را جارو بکشید، ولی با فشردن دکمه پاور جاروبرقی، متوجه می شوید که دستگاه شما روشن نمی شود. در همان لحظه به فکر فرو می روید و از خود می پرسید یعنی چرا دستگاه روشن نمی شود، آیا من طوری از جاروبرقی استفاده کرده ام، که دچار خرابی و یا سوختگی گردیده است؟ خلاصه این امر می تواند شُک بزرگی را به کاربر وارد کند و در آن لحظه فکر او را آشفته سازد. چرا که جاروبرقی یک وسیله کاربردی جهت نظافت و تمیز کاری محیط خانه می باشد. با همراه باشید، تا در این مقاله دلایل روشن نشدن جاروبرقی را بررسی کنیم و آگاهی های لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار بدهیم.

نکته: اگر قصد خرید جاروبرقی را دارید در مطالب قبل راهنمای خرید جاروبرقی را قرار داده ایم تا با مطالعه آن بتوانید بهترین جاروبرقی را خریداری کنید.

 

چه دلایلی می توانند باعث روشن نشدن جاروبرقی شوند؟

  1. روشن نشدن جاروبرقی و خرابی اتصالات جاروبرقی
  2. خرابی کلید پاور علت روشن نشدن دستگاه
  3. ایراد در دو شاخه جاروبرقی
  4. خرابی پریز برق دلیل روشن نشدن دستگاه
  5. مشکل در اتصالات بدنه جاروبرقی
  6. بروز مشکل در محافظ الکتریکی موتور یا اورلود دستگاه جاروبرقی
  7. خرابی برد دیمر دستگاه و روشن نشدن آن
  8. مشکل داشتن ترموستات جاروبرقی
  9. سوختن موتور جاروبرقی

 

چه دلایلی می توانند باعث روشن نشدن جاروبرقی شوند؟

 

دلیل اول: خرابی اتصالات

یکی از دلایل اصلی و فنی که به احتمال زیاد باعث روشن نشدن جاروبرقی می شود، قطع شدن اتصالات داخل دستگاه می باشد. اگر در این زمینه آگاهی و دانش دارید، باید در چنین مواقعی اتصال قطع شده را پیدا کنید. برای انجام این کار بدنه دستگاه را باز کنید و با چشم اتصالات را دنبال کنید. اگر سیمی را دیدید که قطع شده است، با برقراری اتصال دوباره مشکل جاروبرقی حل خواهد شد. اما اگر شما هیچ گونه دانش فنی در خصوص تعمیرات لوازم برقی ندارید، باید حتما کار را به تکنسین ماهر و کار بلد بسپارید.

 

دلیل دوم: آسیب دیدن کلید پاور

در تمامی جاروبرقی ها کلیدی طراحی شده است، تا با فشردن آن دستگاه روشن شود. در واقع عملکرد دستگاه به کلید پاور بستگی دارد، چرا که ولتاژ از طریق کلید به موتور اعمال می شود، تا جاروبرقی برای شروع به کار خود روشن شود. در چنین مواقعی اگر کلید به درستی کار نکند و نتواند جریان برق را به جاروبرقی برساند، دستگاه شما با مشکل روشن نشدن مواجه خواهد شد. از این رو شما باید به فکر تعمیر دستگاه خود توسط تعمیرکاران مخصوص جاروبرقی باشید. لازم است بدانید اگر عادت دارید، که برای هر بار روشن کردن دستگاه به زور، فشار و ضربه متوسل شوید، باید انتظار داشته باشید که روزی کلید پاور از کار بیفتد و دیگر دستگاه روشن نشود. بنابراین تا جایی که ممکن است، هنگام استفاده از این وسیله کاربردی با ملایمت عمل کنید و به خوبی از جاروبرقی خود مراقبت و نگهداری کنید.

 

آسیب دیدن کلید پاور از علت روشن نشدن جاروبرقی

 

دلیل سوم: خراب شدن دو شاخه

برخی اوقات روشن نشدن جاروبرقی به خرابی دو شاخه یا کابل رابط دستگاه مربوط می باشد. در صورتی که با امتحان کردن چندین پریز، باز هم جاروبرقی روشن نشد، مشخص است که ایراد از دو شاخه دستگاه می باشد و برای حل این مشکل، شما بدنه جاروبرقی را باز کنید و ورودی های جریان برق به جاروبرقی را بررسی کنید. پس از اتصال دو شاخه جاروبرقی به برق، از ولتی متر کمک بگیرید و ولتاژ اصلی دستگاه خود را اندازه گیری کنید، تا متوجه شوید که جاروبرقی چه ولتاژی را دریافت می کند. روش های دیگری نیز برای تست سلامت یا خراب شدن دو شاخه جاروبرقی وجود دارد. توجه داشته باشید در صورتی که شما هیچ گونه تخصصی در خصوص بررسی کردن جاروبرقی نداشته باشید، باید حتما کار تعمیر دستگاه را به افراد کاردان بسپارید.

 

دلیل چهارم: خراب بودن پریز برق

در برخی از مواقع روشن نشدن جاروبرقی مربوط به آسیب دیدن قسمتی از دستگاه نیست، بلکه سیستم برق رسانی ساختمان نیز می تواند در این خصوص تاثیر گذار باشد. شاید بارها اتفاق افتاده باشد که به دلیل حواس پرتی، شما دو شاخه را به پریز وصل نکرده باشید و در این حالت جویای دلیل برای این مشکل باشید. یا این که پریز خانه دچار مشکل شده است و در این صورت شما می توانید تنها با عوض کردن پریز، مشکل روشن نشدن جاروبرقی را حل کنید. احتمال دیگری که وجود دارد ممکن است،که پریدن فیوز برق و یا قطع شدن برق، باعث روشن نشدن دستگاه شده باشند. بنابراین توصیه ما به شما عزیزان این است، که حتما هنگام روشن کردن دستگاه از بودن برق مطمئن شوید و اتصالات دستگاه را به خوبی بررسی کنید.

 

خرابی پریز برق از علت روشن نشدن جاروبرقی

 

دلیل پنجم: مشکل در اتصالات بدنه

یکی دیگر از علت های روشن نشدن جاروبرقی، مشکل در اتصالات بدنه دستگاه می باشد. در بعضی از مدل های این محصول، بین قسمت های مختلف جاروبرقی یک میکروسوئیچ قرار دارد. اگر اتصال به درستی برقرار نشود، میکروسوئیچ در حالت باز قرار می گیرد و مدارد الکتریکی جاروبرقی را قطع می کند. در هر صورتی داشتن مشکل در اتصالات بدنه دستگاه، موردی کاملا فنی و تخصصی می باشد، که تعمیر و یا تعویض قطعات آن باید حتما توسط تعمیرکاران ماهر صورت بپذیرد.

 

دلیل ششم: مشکل در محافظ الکتریکی موتور یا اورلود دستگاه

در مجموع محافظت کردن از موتور دستگاه در برابر سوختگی به عهده محافظ الکتریکی یا اورلود می باشد. در صورتی که این قطعه مهم دچار مشکلاتی مانند مسدود شدن لوله، اتصالی در آرمیچر، اتصالات داخلی و ... شود. به احتمال زیاد سوختگی دستگاه را در پی خواهد داشت. در نتیجه این مورد نیز می تواند، دلیلی دیگر برای روشن نشدن جاروبرقی باشد. تنها راه حل برای برطرف کردن مشکل موتور سوخته، تعویض کردن آن توسط تکنسین با تجربه می باشد.

 

دلیل هفتم: خرابی برد دیمر

دیمر در جاروبرقی قطعه ای است، که در تعیین ولتاژ دستگاه نقش مهمی را بر عهده دارد. طراحی بعضی از دیمرها به گونه ای است که از ولتاژ صفر تا 220 ولت محدود تغییرات داشته باشد و اگر ولوم بر روی ولتاژ صفر قرار گرفته باشد، موتور جاروبرقی روشن نخواهد شد. در نتیجه تنظیم اشتباه دیمر و یا معیوب بودن آن، می تواند علتی دیگر برای روشن نشدن جاروبرقی باشد. تحت چنین شرایطی است، که باید نسبت به تعمیر یا تعویض کردن این قطعه اقدام کنید.

 

دلیل هشتم: اشکال در ترموستات

لازم است بدانید که ترموستات از داغ شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری می کند. همچنین خرابی ترموستات بیشتر در مواردی شایع است که دستگاه پس از چند دقیقه روشن شدن، ناگهان خاموش می شود. از این رو اگر جاروبرقی شما برای مدت طولانی کار کند یا به هر دلیلی داغ شود، عملکرد ترموستات سبب خاموش شدن ناگهانی دستگاه، به منظور عدم آسیب رسیدن به موتور خواهد شد. وجود هرگونه ایرادی در ترموستات باید توسط تکنسین مجرب برطرف گردد.

 

اشکال در ترموستات از علت روشن نشدن جاروبرقی

 

دلیل نهم: سوختن موتور

آخرین دلیل و پر هزینه ترین علت برای روشن نشدن جاروبرقی، سوختن موتور می باشد. اگر موتور جاروبرقی شما سوخته باشد، از آن جایی که اتصال برق برقرار نمی شود و میدان مغناطیسی تشکیل نمی دهد، دستگاه نیز کار نخواهد کرد. برای مطمئن شدن از سوختگی موتور جاروبرقی و تعویض آن باید حتما دستگاه را نزد تعمیرکاری متخصص و با تجربه ببرید.

 

نتیجه گیری

9 مورد از دلایل مهمی که می توانند باعث روشن نشدن جاروبرقی شوند، در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شما باید سعی کنید، تا به گونه ای صحیح و مناسب از این وسیله کارایی استفاده کنید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، فورا از متخصصین درخواست کمک نمایید. امیدواریم مطالب فوق مورد قبول شما خوانندگان عزیز قرار گرفته باشد و راهکارهای آن را به دیگران نیز توصیه کنید. در آخر ممنون از این که همراهی بی نظیر برای مقاله ما بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا