مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت بوی بد یخچال

تمامی متن مقاله علت بوی بد یخچال + راهکار های ساده برای حل آن را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.09 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت بوی بد یخچال + راهکار های ساده برای حل آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۴/۲۲ چهارشنبه
علت بوی بد یخچال + راهکار های ساده برای حل آن
چکیده این مقاله : شاید برای هر یک از شما پیش آمده باشد، که با باز کردن درب یخچال بویی بد و نامطبوع را از درون دستگاه حس کنید و موجب حسی ناخوشایند شود بنابراین حال علت بوی بد یخچال و راهکار های حل آن را بررسی می کنیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 352 بازدید

شاید برای هر یک از شما پیش آمده باشد، که با باز کردن درب یخچال بویی بد و نامطبوع را از درون دستگاه حس کنید و در آن لحظه از خود بپرسید، چرا بعضی وقت ها با باز کردن درب یخچال، بوی بدی از درون دستگاه به مشمام می رسد؟ یعنی چه چیزی می تواند باعث به جود آمدن بوهای نامطبوع و ناخوشایند در درون یخچال باشد؟ از این رو ما تصمیم گرفتیم، تا به کمک این مقاله سوالات ذهنی شما عزیزان را برطرف سازیم و علت بوی بد یخچال را بازبینی کنیم. پس با ما باشید، تا به کمک مطالب ذکر شده در پایین بتوانید با هر یک از این دلایل آشنایی داشته باشید.

 

علت بوی بد یخچال چیست؟

  1. ریخته شدن مایعات و مواد غذایی در درون یخچال
  2. فاسد شدن مواد غذایی در دستگاه
  3. فاسد شدن میوه ها و سبزیجات در جا میوه ای یخچال
  4. تمیز نکردن و پاکسازی نکردن دستگاه به مدت بیش از دو هفته
  5. گذاشتن مواد غذایی یا مایعاتی در درون یخچال، که دارای بوی نامطبوع هستند
  6. روشن نکردن یخچال به مدت بیش از 72 ساعت
  7. پر کردن بیش از حد یخچال
  8. وجود دمای نامتناسب یخچال
  9. کثیف شدن کویل ها، کندانسور و موتور دستگاه

 

علت بوی بد یخچال

 

ریخته شدن مواد غذایی و مایعات

یکی از دلایل اصلی که می تواند باعث به وجود آمدن بوی بد در داخل یخچال شود، ریخته شدن مایعاتی از قبیل شربت های دارویی، اغلب نوشیدنی ها، جوشانده های گیاهی و ... می باشد. به علاوه زمانی که مواد غذایی در داخل یخچال ریخته می شود، در صورت تمیز نشدن کم کم می تواند علت بوی بد یخچال گردد. برای حل این مشکل تنها کافیست، که در تمیز نگه داشتن یخچال خود کوشا باشید و همیشه مواد غذایی و مایعات را طوری در درون دستگاه قرار بدهید، که ریخته نشوند.

 

ریخته شدن مواد غذایی و مایعات

 

فاسد شدن مواد غذایی

متاسفانه بروز این مشکل در اکثریت یخچال ها به چشم می خورد و با فاسد شدن مواد غذایی دستگاه بوی بسیار بدی به خود می گیرد. زمانی که یک ماده غذایی به مدت طولانی در یخچال باقی بماند، بدون شک فاسد خواهد شد و علت بوی بد یخچال می شود. پس تا جایی که ممکن است، مواد غذایی خود را به مدت کمی درون یخچال نگهداری کنید و بعد از یکی دو روز فورا به مصرف کردن آن ها اقدام نمایید.

 

فاسد شدن میوه و سبزیجات

ممکن است برای هر فردی پیش بیاید که میوه ها یا سبزیجاتش در داخل جا میوه ای دستگاه، فاسد شود و یا کپک بزند. از این رو به محض کپک زدن و گندیدن میوه و سبزیجات، بوی بد و ناخوشایند فضای یخچال را به خود می گیرد. برای جلوگیری از چنین پیشامدی به شما توصیه می کنیم، که زود به زود به خوردن میوه و سبزیجات اقدام کنید و قسمت های مخصوص جا میوه ای را هر هفته تمیز کنید. توجه داشته باشید، که سبزیجات را نباید بیشتر از 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

 

تمیز نکردن یخچال به مدت طولانی

هر یخچالی که شما در آشپزخانه خود دارید، باید هر دو هفته یک بار به طور کل تمیز و پاک سازی شود. چرا که پشت گوش انداختن نظافت یخچال، از دیگر علت بوی بد یخچال می باشد. دلیل این که می گوییم تمیز کردن و نظافت یخچال باید زود به زود انجام شود، این است که ممکن است مواد غذایی یا مایعاتی در یخچال ریخته شده باشند و شما از آن ها بی خبر باشید. از این جهت برای جلوگیری از ایجاد و پخش بوهای نامطبوع در یخچال، امر تمیز کاری باید حتما سر وقت به انجام برسد.

 

تمیز نکردن یخچال به مدت طولانی از دلایل بوی بد یخچال

 

قرار دادن مواد غذایی و مایعات دارای بوی بد درون یخچال

بعضی از مواد غذایی خود به خود دارای بوی بدی هستند، که قرار دادن آن ها درون یخچال فاجعه به بار می آورد. بنابراین به شدت به شما توصیه می کنیم، که این گونه مواد را داخل یخچال نگهداری نکنید و یا این که حتما آن ها را در ظرف در بسته بگذارید، سپس درون یخچال قرار بدهید.

 

استفاده نکردن از دستگاه بیش از 72 ساعت

استفاده نکردن از یخچال به مدت حداقل 48 ساعت و حداکثر 72 ساعت، بدون شک می تواند بیشتر مواد غذایی موجود در دستگاه را فاسد کند. به فرض مثال، شاید یخچال شما به علت خرابی و یا رفتن برق خاموش شده باشد و شما از این قضیه بی خبر باشید. در هر صورتی کار نکردن یخچال موردی بسیار جدی است، که باید همیشه از آن اطمینان حاصل کنید. دقت کنید حتی اگر به مسافرت نیز بروید، باید دمای یخچال را بالاتر از 5 قرار ندهید.

 

خرید یخچال فریزر

 

پر کردن بیش از حد یخچال

در صورتی که دستگاه خود را پر از مواد خوراکی کنید و هر یک را بر روی دیگری انباشته کنید، به احتمال خیلی زیاد کم کم مواد غذایی گندیده خواهند شد و بویی نامطبوع را در داخل دستگاه به وجود خواهند آورد. لذا شما باید حتما به اندازه ای مناسب و به جا ظرفیت یخچال را پر کنید و از قرار دادن مواد اضافی در داخل این دستگاه کاربردی جلوگیری نمایید.

 

پر کردن بیش از حد یخچال از دلایل بوی بد یخچال

 

دمای نامناسب یخچال

یکی از مهم ترین موارد در علت بوی بد یخچال، دمای نامناسب یخچال می باشد. به طور معمول دمای یخچال باید بین 2 الی 3 درجه باشد، تا از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری به عمل آورد. البته این دما بسته به نوع محیط زندگی می تواند متفاوت باشد.

 

دمای نامناسب از دلایل بوی بد یخچال

 

کثیف شدن کویل ها، کندانسور و موتور دستگاه

گاهی کثیف شدن هر یک از این قطعات منجر به تولید بوی بد در دستگاه خواهد شد. علاوه بر این، کثیف شدن کندانسور یخچال می تواند عملکرد دستگاه را نیز مختل کند. بنابراین برای جلوگیری از هر یک از این پیشامدها، باید با متخصصین یخچال فریزر تماس بگیرید و از آن ها درخواست کمک نمایید.

 

کثیف شدن کندانسور از دلایل بوی بد یخچال

 

در ادامه به چندین مورد از نحوه رفع کردن بوی بد یخچال فریزر می پردازیم.

  • برای شروع در ابتدا، تمام مواد غذایی موجود در یخچال و فریزر را خالی کنید، سپس قفسه ها و کشوهای دستگاه را بیرون بیاورید و به خوبی شستشو بدهید. برای تمیز کردن داخل یخچال می توانید از محلول جوش شیرین و یا آب و سرکه استفاده کنید. ( سعی کنید از مواد شیمیایی استفاده نکنید ). بعد از کار شستشو و تمیز کردن داخل دستگاه، تمامی قسمت ها را به خوبی خشک کنید و هر یک را در جای اولیه خود قرار بدهید.
  • هر یک از شما می دانید که هر نوع از مواد غذایی زمان مصرف و تاریخ انقضایی برای خود دارند. پس زمانی که هر کدام از مواد غذایی را در داخل یخچال قرار می دهید، به یاد داشته باشید، که آن ها را تا زمان به پایان رسیدن تاریخ انقضا، مصرف نمایید.
  • ظرف هایی که باقی مانده مواد غذایی خود را داخل آن ها می ریزید، نقش مهمی در بوی یخچال دارند. شما باید از ظروفی استفاده کنید، که درب آن ها به خوبی بسته می شود و جریان هوا به داخل آن نفوذ نمی کند. لازم است بدانید، که استفاده کردن از چنین ظرف هایی از فاسد شدن مواد غذایی و تشکیل بوی نامطبوع در یخچال جلوگیری می کند.
  • زمانی که سبزیجات در مکانی مرطوب قرا داشته باشند و به هم چسبیده شده باشند، خیلی سریع فاسد و گندیده خواهند شد. از این رو سعی کنید، بین سبزیجات داخل یخچال فاصله بگذارید و در صورت نگهداری طولانی مدت، سبزیجات را به شکل مرطوب داخل یخچال قرار ندهید.
  • در صورتی که مواد غذایی درون یخچال ریخته شد، سریعا با یک دستمال اقدام به تمیز کردن نمایید و بعد با محلول سرکه سفید، بوی بد آن را از بین ببرید.
  • اگر احساس کردید با رعایت تمامی نکات ذکر شده در بالا، باز هم یخچال شما کمی بو می دهد، می توانید با قرار دادن مقداری از زغال، چند تکه لیمو یا سیب زمینی، ریختن جوش شیرین در یک ظرف و یا سرکه این بوی بد و ناخوشایند را از بین ببرید.

 

نحوه رفع کردن بوی بد یخچال فریزر

 

آخرین کلام

در این مقاله در خصوص علت بوی بد یخچال با شما همراه بودیم و نکات مهم را در این زمینه بیان کردیم. به علاوه برای جلوگیری کردن از پیدایش بوی نامطبوع در یخچال نیز، نکاتی مهم و اساسی را ذکر کردیم. تا بدین صورت هر یک از شما بتوانید، به خوبی از دستگاه خود نگهداری و مراقبت کنید. در آخر لازم است بگوییم، که همیشه سعی کنید تا برای تمیز کردن یخچال خود برنامه ریزی کنید، تا از این طریق از فاسد شدن مواد غذایی و بوی بد یخچال در امان بمانید. امیدواریم که مطالب فوق روزی به کار هر یک از شما بیاید و هر یک از این نکات بتوانند، به طور جداگانه تاثیر خود را به اثبات برسانند. با تشکر از این که با ما در مقاله ای دیگر یار و همراه بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا