مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت صدای بلند کولر گازی

تمامی متن مقاله علت صدای بلند کولر گازی را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.66 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت صدای بلند کولر گازی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۴/۱۹ یکشنبه
علت صدای بلند کولر گازی
چکیده این مقاله : صدای بلند کولر گازی می تواند دلایل زیادی از جمله تراز نبودن یونیت خارجی کولر گازی، شل شدن قطعات و ... داشته باشد. با این مقاله همراه باشید، در ادامه پیرامون این موضوع توضیحاتی ارائه می گردد.
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • 0 نظر
  • 294 بازدید

علت صدای بلند کولر گازی چیست؟ با این مقاله همراه باشید، در ادامه پیرامون این موضوع توضیحاتی ارائه می گردد. برای عیب یابی کولر گازی باید به دو قسمت در دستگاه رجوع نمایید. کندانسور یا یونیت خارجی ممکن است دارای نقص شده باشد همچنین یونیت داخلی نیز باید بررسی شود تا مشکل به وجود آمده برطرف شود.

اگر از صدای ناراحت کننده کولر گازی به ستوه آمده اید بهتر است احتمال را به مواردی همچون کثیف شدن کندانسور، مسدود شدن فیلترهای هوا، مشکلات الکتریکی در کولر گازی، ایرادات فن دستگاه، کم شدن گاز، شل شدن قطعات و خراب شدن کمپرسور مرتبط بدانید.

امروزه با انواع متنوعی از دستگاه کولر گازی روبه رو هستیم. به طور مثال می توانیم به کولر گازی اسپلیت، کولر گازی پنجره ای، کولر گازی پرتابل و کولر گازی هیبریدی اشاره نماییم. همچنین صدای بلند کولر گازی همیشه به یک صورت نیست بلکه صدا می تواند به شکل صدای سوت، صدای جیر جیر، صدای پیچیدن باد، صدای وزوز و صدای آب باشد. در ادامه مقاله علت صدای بلند در پنل بیرونی و پنل داخلی کولر گازی بررسی می شود.

 

علت صدای بلند کولر گازی

 

علت صدای بلند یونیت خارجی یا همان پنل بیرونی

  1. تراز نبودن یونیت خارجی کولر گازی
  2. شل شدن قطعات و اجزا
  3. پروانه فن یا پره های فن
  4. کمپرسور را بررسی نمایید
  5. موتور فن

 

تراز نبودن یونیت خارجی کولر گازی

یکی از مواردی که در هنگام نصب برخی از لوازم برقی و گازی باید در نظر داشته باشید، تراز بودن آن ها است. باید در نظر داشته باشید که در بسیاری از موارد صدای بلند کولر گازی بخاطر تراز نبودن یونیت خارجی اتفاق می افتد.

البته بعد از نصب و با گذشت زمان این احتمال وجود دارد که یونیت خارجی از حالت تراز خارج شود بنابراین بهتر است این مورد بررسی شود.

 

شل شدن قطعات و اجزا

یکی از دلایل صدای بلند کولر گازی می تواند شل شدن قطعات کولر گازی باشد. با بررسی بدنه دستگاه می توانید مطمئن شوید که صدای بلند کولر گازی از شل بودن پیچ و مهره ها یا قطعات دستگاه می باشد. یا اگر به صورت حرفه ای و تخصصی تر می خواهید کولر گازی را بررسسی کنید می توانید  قسمت های داخلی آن را بررسی کنید.

 

شل شدن قطعات و اجزا از دلایل صدای بلند کولر گازی

 

پروانه فن یا پره های فن

پره های فن در قسمت کندانسور نیز می تواند از علت های صدای زیاد کولر گازی باشد. دستگاه کولر گازی را بررسی نمایید چون شکستگی در قسمت پروانه فن می تواند باعث ایجاد صدای بلند کولر گازی گردد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کولر گازی

کمپرسور را بررسی نمایید

با گذشت زمان، کمپرسور کولر گازی صدای بیشتری تولید می کند و در صورت امکان می توانید آن را تعویض نمایید. البته اگر قصد تعویض کمپرسور را ندارید دستگاه کولر گازی همچنان کار می کند ولی باید با صدای بلند کولر گازی کنار بیایید.

 

موتور فن

صدای بلند کولر گازی می تواند ناشی از خراب شدن موتور فن باشد که در این حالت یا بلبرینگ ها خراب شده اند یا شفت موتور فن تاب دارد که در هر دو صورت موتور فن باید تعویض گردد. برای تعویض از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

 

موتور فن از دلایل صدای بلند کولر گازی

 

علت صدای بلند یونیت داخلی یا همان پنل داخلی کولر گازی

  1. موتور فن بلوور
  2. فن پرتاب باد
  3. خرابی بوشن کولر

 

موتور فن بلوور

قطعه بلوور فن توسط موتور فن به چرخش در می آید بنابراین اگر بلبرینگ ها یا شفت موتور فن آسیب دیده باشد، قطعا باعث صدای بلند کولر گازی می شود. در صورت وجود مشکل، باید موتور فن تعویض گردد.

 

فن پرتاب باد

از فن پرتاب باد با عنوان بلور فن نام برده می شود. اگر فن پرتاب باد بنا به دلایلی دچار شکستگی، ترک، شیار یا کثیف شدن شود قطعا صدای بلند و ناهنجاری در قسمت پنل داخلی ایجاد می گردد.. برای تعمیر این قسمت بهتر است که از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

 

خرابی بوشن کولر

خرابی بوشن کولر گازی جزو شایع ترین دلایل صدای زیاد پنل داخلی کولر گازی است.

بوشن چیست؟ بوشن بلوور محور حرکت بلوور است و در صورتی که به دلایلی مانند جنس نامرغوب و یا فرسودگی محل بوشن بزرگ تر از قبل شود، بلور به درستی در بوشن جای نمی گیرد و حرکت نمی کند. در نتیجه این کار ممکن است باعث بروز صدای ناهنجار شود.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا